Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ser middagen din ut i dag?


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så en lignende tråd om det på et annet forum, ble ganske morsomt og mange fine oppskrifter å dele! Så jeg får begynne. Dagens middag tok jeg aldri bilde av, men gårsdagens middag var skinke og ost

Av et nytt måltid håper jeg, ikke maten når du ser den igjen.. Så utrolig godt ut! Så det like godt ut irl?

Må også jukse med bilde,et tatt fra google. Idag har jeg spist nachos,med salat (kinakål,tomat og agurk) guakamole og rømme

Posted Images

Tja, det var den ildfaste formen jeg hadde i skapet til serviset mitt - men en kan sikkert bruke langpanne, da blir den jo bare litt tynnere.

Min var ikke helt gjennomstekt, og burde ha vært i ovnen lenger - så større ovn og lavere masse gir sikkert bedre resultat.

Jeg fant en oppskrift på nett som også foreslo å helle baconbiter i røra mens det steker. Jeg kan også tenke meg at stekt kjøttdeig oppi og ost når det har stivnet litt kan være godt.

Takk takk :twitch: Dette skal jeg gi meg i kast med til helgen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag var vi grisefornøyd med dagens middag. Lagde hjemmelaget kyllingnuggets som ble FANTASTISKE. Ja, nå legger jeg ikke skjul på eget skryt, for de ble saftige og skikkelig smakfulle. Steikte potetbåter til de ble chrispy i ovnen og laget salsadressing og chilidressing til. Salsaen smakte ingenting men chilien var ikke så verst. Dessuten deilig med mat på en fredagskveld som krever null gaffel og kniv!

422097_10150559291172225_772132224_8600160_981058082_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan laget du kyllingnuggetsene? jeg synes det er såå godt, men har ikke klart å lage hjemme enda... :P Ikke at jeg har prøvd så hardt da jeg ikke har vist hvordan. :) Det så forresten kjempe godt ut.. :w00t:

Ta så mange kyllingfileter du vil. Så pleier jeg å først skjære de på langs, så de blir halvparten så tykke. Så skjærer jeg de i biter igjen. Du tar jo så store biter du vil. Så har jeg en bolle med brødsmuler (pleier å kjøpe ferdig, heter strøbrød på butikken) og litt ost i den ene. Så har jeg to egg, litt salt (tipper en halv til en ts) og en dæsj grillkrydder og litt pepper for litt smak. Så tar jeg kyllingfiletbitene, dypper de i eggeblandingen, så et godt lag med brødsmuler/ost. Legger de på en tallerk. Så skrur jeg plata på fullt, har i en blanding av olje og smør (50/50). Steker de når plata er veldig varm. Pass på at du ikke har i for mange av gangen, da stjeler det varmen fra panna og du må bruke lenger tid som igjen gir tørrere nuggets. Trikset er å ikke ha de for lenge i panna. :) Stek de på begge sider til de får den fargen og voila! De er om mulig enda bedre når de er lunka/kalde :)

Og det blir veldig godt, ti ganger bedre enn ferdiggreier. Minst. Saftige og de knaser skikkelig :)

Edit: Jeg steiker forresten gjerne en god runde med det og fryser ned. Enkelt til dager vi har dårlig tid. Hive potetbåter med salt og pepper på i ovnen sammen med noen nuggets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå skulle tatt bilde av middagen min i dag! Næmlig smalahåve =)

Vi hadde litt mer til hove men, nammi nam!

post-2812-0-05197100-1323389175.jpg

Det er IKKE pent å friste folk sånn. Hadde jeg visst hvor du bor, ville jeg tatt første fly for å få være med på etegildet!

Jeg hadde foorresten en veldig avansert middag i dag. Joikakaker som hadde rukket å bli kalde før jeg fikk spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE pent å friste folk sånn. Hadde jeg visst hvor du bor, ville jeg tatt første fly for å få være med på etegildet!

Jeg hadde foorresten en veldig avansert middag i dag. Joikakaker som hadde rukket å bli kalde før jeg fikk spist.

Kalde joikakaker :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta så mange kyllingfileter du vil. Så pleier jeg å først skjære de på langs, så de blir halvparten så tykke. Så skjærer jeg de i biter igjen. Du tar jo så store biter du vil. Så har jeg en bolle med brødsmuler (pleier å kjøpe ferdig, heter strøbrød på butikken) og litt ost i den ene. Så har jeg to egg, litt salt (tipper en halv til en ts) og en dæsj grillkrydder og litt pepper for litt smak. Så tar jeg kyllingfiletbitene, dypper de i eggeblandingen, så et godt lag med brødsmuler/ost. Legger de på en tallerk. Så skrur jeg plata på fullt, har i en blanding av olje og smør (50/50). Steker de når plata er veldig varm. Pass på at du ikke har i for mange av gangen, da stjeler det varmen fra panna og du må bruke lenger tid som igjen gir tørrere nuggets. Trikset er å ikke ha de for lenge i panna. :) Stek de på begge sider til de får den fargen og voila! De er om mulig enda bedre når de er lunka/kalde :)

Og det blir veldig godt, ti ganger bedre enn ferdiggreier. Minst. Saftige og de knaser skikkelig :)

Edit: Jeg steiker forresten gjerne en god runde med det og fryser ned. Enkelt til dager vi har dårlig tid. Hive potetbåter med salt og pepper på i ovnen sammen med noen nuggets.

Tusen takk for forklaring.. :) Dette skal jeg jammen meg prøve, så kjempe nydelig ut.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for forklaring.. :) Dette skal jeg jammen meg prøve, så kjempe nydelig ut.. :D

Gjør det. Veldig kjapt og enkelt! :)

Edit: et siste tips. La gjerne kyllingen ligge litt etter å ha rullet den i smuler. Så fester det seg bedre og er lettere å steke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fylte min kjære 30 år og det ble feiret med at jeg lagde i stand et skikkelig måltid :)

Fløte/hvitløks gratinerte poteter, pepperbiff av ytrefilet, pepper og fløtesaus, stekt sjampingjong, isbergsalat og tomat

432086_10151218334920529_707430528_22592139_465453290_n.jpg

Det var nom nom nom

Til dessert spiste vi mini-pavlovas med bringebær og blåbær

394148_10151218348610529_707430528_22592180_1236104308_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE pent å friste folk sånn. Hadde jeg visst hvor du bor, ville jeg tatt første fly for å få være med på etegildet!

Jeg hadde foorresten en veldig avansert middag i dag. Joikakaker som hadde rukket å bli kalde før jeg fikk spist.

Haha ja da e snop! Eg er ikke vant til å spise dette med mor og far,men samboer er og eg har funnet ut at eg har gått glipp av noe stort i mange år.

Spiser det nå annenhver mnd. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser forresten ikke grønnsaker, tilfelle noen lurte :P

Hva mener du poteter er da...? ;)

Jeg tok ikke bilde, det var jo teit. Men det så nesten slik ut som dette, bare at jeg hadde kylling i strimler og ikke biff. Er denne oppskrifta jeg har brukt (bildet er linket) :)

thaiinspirert-salat365.jpg

Godt, og bittelitt for sterkt. Jeg kunne droppa å ha chili i selve salaten gitt, dressingen var sterk nok i seg selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...