Gå til innhold
Hundesonen.no

Baby og hund på tur!


Kiyomi
 Share

Recommended Posts

Jeg har plutselig sett at det er flere gravide og foreldre til relativt nye barn her. Da jeg har inntrykk av at mange syns det blir så vanskelig å komme seg ut med en liten en, så vil jeg bare nevne min beste investering etter fødsel: et bæresjal! Tenk, jeg bare knyter min 5 kg/ukers baby tettinntil, tar en jakke utenpå og vips så går vi ut i skogen og er gode og varme begge to! Og han sovner med en gang! :D

Jeg må ærlig innrømme at jeg har brukt barnevogna TO ganger, og ehm, i går var vi nesten fire timer i skogen! ;)

Hvor bor alle dere med bittesmå og hund egentlig? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt unna desverre :P Men ja... Ja, jeg er helt enig :) Bæretøy er gull verdt når man har hund! Man kommer frem overalt, I begynnelsen var jeg skeptisk til å bruke bæretøy på Soph når hun var liten, men er få plasser man kommer frem med vogn så jeg måtte bare "ta steget ut" og angrer ikke. Desverre blir det mye vogn nå som hun har blitt 10 mnd, er ikke fullt så villig til å sitte i bæretøy og veldig aktiv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker bæretøy! Funker supert når de er små-små! Nå som minstemann er iver ett år er det for tungt å bære ham på magen. I år tipper jeg størstemann får stå på ski/ gå selv/ ha med akebrett, mens vofsan (iallefall Echo) kan hjelpe til med å dra minstemann. Han er en super trekkhund faktisk :)

I fjor gjorde jeg det slik: Minsten på magen, størstemann på akebrett som Echo villig hjalp til med å dra.

196131_10150103018582693_543512692_6861030_7291607_n.jpg

I 2009 var Sindre (eldstemann) så lett at Echo fikk opp stor hastighet og de syntes det var knallgøy begge to!

24939_348086062692_543512692_4152560_7093375_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart en av de med bittesmå og hund:) Eller, snart og snart, det er ikke før i mai, men jeg har allerede planlagt å kjøpe bbæresjal (etter å ha lest om det i en annen tråd her på sonen faktisk) og jeg ser for meg mange fine turer med meg, småen og Linux i vårskogen. Tips om hvilke sjal/bæredings som er det beste mottas med takk fra dere mer erfarne:)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har va

Jeg er snart en av de med bittesmå og hund:) Eller, snart og snart, det er ikke før i mai, men jeg har allerede planlagt å kjøpe bbæresjal (etter å ha lest om det i en annen tråd her på sonen faktisk) og jeg ser for meg mange fine turer med meg, småen og Linux i vårskogen. Tips om hvilke sjal/bæredings som er det beste mottas med takk fra dere mer erfarne:)

Jeg har elastisk sjal som var helt supert under hun var nyfødt og de følgende månedene, så når hun var rundt 4 mnd gikk jeg over til mei-tai, jeg elsker å bære i den! Kan bare Sophi nå både på rygg og mage (Men har desverre en dårlig kropp så bæring i lengden er vondt) :) Mannen bærer i babybjørn ( Det gjør han mye enda, når vi feks er i stallen, alle turer i skogen eller når vi er på hundetrening) , han er ikke komfortabel med knyting men foretrekker alltid babybjørn fremfor vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, her var det mye tips. Tettinntil ja, DET var den siden jeg lette etter men ikke husket navnet på. Takk:)

Yodel; skulle gjerne ha kjøpt av deg, men det er bittelitt for langt fra Kongsberg til å bare handle. Kanskje hvis jeg kjører forbi tilfeldigvis før babyen kommer;) Tror jeg må ta en litt researchrunde på dette altså, å finne det som er best. Jeg har jo forsåvidt god tid enda (jeg har bestemt at jeg har ikke lov til å kjøpe noe som helst før jul;)

Simira; Jeg lagrer symulighet i hukommelsen for evt bruk senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også bæresjal og baby var en glimrende ide, helt til jeg skulle plukke opp møkka. Mulig jeg er klønete, men jeg fant ingen måte å gjøre det på som føltes trygt og behagelig. Det ble vogn på oss, men med hunder som gikk pent ved vogna var det ikke noe problem. For meg som hadde/ har bekkenplager også etter fødsel var vogna også god " støtte" . Brukte bæresjal inne til poden ble ca 4-5 mnd, da ble han for tung og urolig. Jeg hører flere påstå at det er lettere å bære når man sliter med bekken. Kroppen min er ikke enig. Jeg bærer han fortsatt når han er klengete og jeg har husarbeid jeg bare må få gjort unna, og jeg får alltid svi dagen etter. Faktisk er bæremeis det eneste jeg kan bruke mer enn noen minutter av gangen.

Edit: en annen ting jeg ikke fikk til var det med å holde oss begge varme. Å lukke jakken var ikke et alternativ, en kollega mistet ungen sin pga tildekt vogn i Bhg, jakke er mye tettere liksom, så hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: tar jeg helt feil, eller bor du i Lier-området? Så lenge han får plass inni jakka er jeg ikke redd for at han skal fryse, og jeg fryser i alle fall ikke med en "varmeovn" på magen. Lukker ikke jakken helt, drar glidelåsen bare opp til hodet hans. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mi kom til har vi brukt vogn da jeg kan ha bikkja løs der jeg kommer til med vogn eller så har sambo hatt babyen å jeg har tatt med bikkja på tur der ikke vonga kommer til. Nå er det kommet masse snø her og der vi bruker å ha med vogn, brøytes det ikke på den veien. Så jeg skulle for første gang prøve å ta med bikkja på tur med baby i babybjørn. Det var utrolig ubehagelig både for meg å ungen, jeg fikk vondt i ryggen å klarte ikke å bære henne noe langt i hele tatt. Hun er 6 mnd nå, så tar gjerne imot tips på andre bæreseler/tøy som er bedre enn den vanlige babybjørn? For den var ikke behagelig i hele tatt.. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sille: Min samboer har odde arbeidstider, 12-20 osv. Jeg KAN jo rekke en tur før eller etter det, men deilig å slippe å stresse. Dessuten syns kroppen min det er mye mer behagelig å bære enn å trille vogn. :) - kanskje spesielt nå som snøen plutselig kom!

Jeg ville prøvd et bæretøy der du får han på ryggen din. Hører mange anbefaler mei-tai, så det er nok det neste jeg kjøper.

Loke: Vi kan svinge innom deg på jobb en dag og vise hvor fine vi er? Så kan du få tafse litt på en hund også om det frister. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sille: Min samboer har odde arbeidstider, 12-20 osv. Jeg KAN jo rekke en tur før eller etter det, men deilig å slippe å stresse. Dessuten syns kroppen min det er mye mer behagelig å bære enn å trille vogn. :) - kanskje spesielt nå som snøen plutselig kom!

Jeg ville prøvd et bæretøy der du får han på ryggen din. Hører mange anbefaler mei-tai, så det er nok det neste jeg kjøper.

Ja, er ikke bastandig jeg venter til han kommer fra jobb, han jobber jo fra 7-15, så synes det er greit å være ferdig m tur før det egentlig, er mesti helgene det bli slik. Han jobber også til 20 noen dager. Skal se hva jeg finner ut. :) Har ogå hørt at mei-tai skal være bra. Babyen er en jente forresten. :P hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart sjal/mei tai fremfor babybjørn! Babybjørn "Henger" babyen mye mer, det er tyngre å bære og jeg kjenner at jeg bærer ikke med hele kroppen, men veldig med skuldrene. På Mei tai (som jeg bruker nå) så bærer jeg mye mer nær meg, tett på. Babyen ligger ikke og slenger og jeg føler kontrollen også er større + at "flaten" jeg bærer på er større og jeg kjenner det ikke på ryggen/skuldrene på samme måte som med babybjørn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sille: Hvis du tar turen innom bæreforumet på tettinntil.no, så arrngeres det bæretreff. Se om det er noe nær deg, så er det sikkert mulighet for å få prøvd på seg litt forskjellig før en bestemmer seg for hva en skal kjøpe. :)

Det hadde vært koselig! Jeg er en av 2 hunkjønn i byggevareavdelingene, den med mørkt langt hår* ler* kommer du med hund er jeg den som overfaller bikkja di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...