Gå til innhold
Hundesonen.no

fotostudio til hjemmebruk


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Mitt lille "fotostudio" inneheld ein kvit vegg utan dilldall på og ein kommode som står inntil den kvite veggen, ei nattlampe og eit grått teppe eller hundesenga for hundefoto. Og kamera så klart :P

Edit: om du derimot skal ha det meir profft, så ser du blant anna prisar på diverse produkt her: http://www.tvspelsweb.se/studio-foto-c-83.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trodde kanskje det fantes noen ferdigpakker? Da har jeg kanskje misforstått, fordi jeg hadde inntrykk av at folk hadde kjøpt en ferdig løsning på en måte?

edit:

Jeg så altså for meg et fotostudio for dummies, eller nybegynnere om du vil :P Med de viktigste tingene (som jeg ikke aner hva er, men kanskje noe lerretgreier og lysdingser osv), og en bruksanvisning med tips og triks. Startpakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åeee :( trodde det fantes noe fiks ferdig, det hadde vært et genialt julegaveønske!

Du, en pappeske kan du spørre om å få på en matbutikk, eller så har du det helt sikkert. IKEA sine lamper koster 19 spenn, og hvite ark er lett å få tak i. ;) Ja, også teip og sånne saker.

http://www.digital-photography-school.com/how-to-make-a-inexpensive-light-tent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jammen! Casper får ikke plass i en pappeske :( skal jeg liksom ønske meg en bananeske til jul da? :lol:

Men uansett takk for link, det var veldig lurt!

Jeg vet aldri hva jeg ønsker meg til jul, folk maser blabla, og da tenkte jeg en studiopakke hadde vært perfekt. Men da var visst ikke det så vanlig som jeg trodde, kanskje derfor jeg ikke fant noe da jeg søkte :P Får mekke sammen noe selv istedenfor da, og finne på noe annet lurt å ønske meg :D

Så hvis det er flere lure ting man kan gjøre, er det bare å bruke denne tråden altså :D Jeg har lyst til å ta et "studio" bilde av Casper selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hallooo, selv søskenebarnet mitt har mekka seg fotostudio på ekstrarommet sitt, og han er 11 år! :lol: Han har to store tøystykker i grønt og hvitt, grønt fordi han filmer en del og bruker det som greenscreen, hvitt hvis han skal ta portretter. Så har han to sterke lyskilder foreldrene har mekka, med dimmere (helt vanlige stuelamper med sterk watt og dimmer-mulighet), og selvfølgelig et høyt og solid stativ.

Sølv-tape holder alt (ductape).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kjøper du sånn bakgrunnsgreier, kan spørre en fotokompis av meg. Det er vel mer nesten type papp-plate eller no, men spørsmålet er hvor mye penger du har behov for å bruke for noe halvseriøst? Kompisen min tjener flere tusen per konfirmasjonsfotografering, og gud vet når det kommer til bryllupsfotografering... Ellers kjenner jeg INGEN som har så seriøse bakgrunner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tøystykker vil jo bli rynkete? Vanskelig å få det 100% rett, men det vises kanskje uansett ikke når det belyses helt. Har bare sett så mange slike bilder, der folk har prøvd å få til en proff bakgrunn, også ser det bare helt ****** ut :P

Stryke det og teipe langs kanten, berre pass på at stoffet blir stramt! Så lenge stoffet er bredt nok, så visast ikkje teipen på bildene. Sånn berre fot eit lite tips liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...