Gå til innhold
Hundesonen.no

86-årig kvinne beit ihjel kamphund..


Guest 2ne
 Share

Recommended Posts

Jeg tror noen tuller, jeg :aww:

Jag såg den här äldre damen, hon hade en mops i ett koppel. Killroy ville såklart hälsa på den här lilla mopsen, men då fick den här äldre kvinnan något svart i blicken och sedan attackerade hon.

- Det var fruktansvärt. Jag vill inte tänka på om hon hade fått tag i Kevin, snyftar Pernilla.

Efter den brutala och blodiga attacken försvann sedan den äldre kvinnan från platsen.

När Killroy väl låg död, täckt i blod och med hundratals bitmärken över hela kroppen bestämde sig Pernilla för att polisanmäla händelsen.

- Gamla tanter ska inte obehindrat få sätta skräck i oss med kamphundar. Jag vet inte hur jag ska gå vidare nu, jag kanske måste köpa ett nytt läppglans eller en väska, säger Pernilla och tar ett djupt bloss på sin Marlboro Light.Pernillas son Kevin slickar bort lite snor från överläppen innan han säger:

- Tanten dödade Killroy, sedan drack hon hans blod.

:huh:

Åja, link til artikkelen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye vi ikke vet her da. Eieren av rottweileren sier at hunden gikk for å hilse på mopsen. Men ingen sier noe om hvilke signaler han sendte i det møtet. Hunden kommuniserer jo hele tiden med kroppsspråk, og disse signaler kan være vanskelige å oppfatte for andre enn hundene og de eldre.

Det er ikke usannsynlig at rottweileren sendte sterke signaler om å angripe denne damen, og at hun bare reagerte på oppfordringen og handlet i selvforsvar. Nå er det jo også litt størrelsesforskjell på en gammel dame og en rottweiler, så det kan godt være at damen ikke mente å drepe, men at hun i kampens hete feilberegnet hvor hardt hun bet.

Jeg mener at før man har hele bildet av det som skjedde, kan man ikke bare skylde på den gamle dama. Det er selvsagt svært trist for rottweileren og dens familie at det gikk slik, all sympati til dem.

Håper likevel ikke at denne episoden fører til restriksjoner i eldres muligheter til å bevege seg fritt i samfunnet. De aller fleste eldre damer har ikke nevneverdige problem med å passere hunder uten at det blir konflikter av det. At det forekommer en og annen enkeltepisode, tror jeg kanskje vi må regne med når vi tenker over hvor mange driftssterke eldre damer som faktisk finnes. Håper likevel ikke at dette ødelegger for det store flertallet som oppfører seg eksemplarisk.

Ps. Jeg lot både bulldogen og rottweileren min hilse på en eldre dame for noen dager siden, og det gikk helt fint uten noen tegn til aggresjon. Selv om jeg selvsagt ser an og vurderer de eldre først, ville jeg lett kunnet gjort det igjen.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...