Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring av bulldog


Ane
 Share

Recommended Posts

Kan ta diskusjonen her inne, og ikke i akkurat nå! Hva synes dere? Naturlig?

Jeg synes det er kvalmende at man for det første må holde tispa så fast, og for det andre at de må legge henne nesten helt ned i bakken, og holde alle bena hennes fast! Avskyelig som Pippin sa..

EDIT: Jeg vet ikke om det er slik det vanligvis gjøres! Dere som vet kan gjerne informere oss mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg begynt å se True Blood, og det virker litt ok, faktisk. Litt.

Det er kjempebra og du kommer til å bli hektet!

Kom over denne filmen på Pedigree dogs exposed bloggen.

Er det seriøst slik bulldogger parres? Det syntes jeg var helt forferdelig å se på! Jeg så bare noen sekunder, før jeg måtte ta den vekk. Fysj!

Fryktelig å se/høre på.

Mennesker altså. Hvorfor?! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett bulldog videoen og bortsett fra at tispa blir holdt fast (noe hun åpenbart synes er ok) så ser jeg ikke problemet her jeg..

Hvilke lyder? Bulldoger pruster liksom. Sorry, men jeg ble ikke opprørt...

Hvilke lyder? Det høres ut som hunden har gått en måned med forkjølelse. Selv om bulldoger "er slik" så syns jeg ikke det er vakrere å høre på av den grunn. Også er det opprørende at tispen må få assistanse til å sprike og løfte opp rumpa for at hannhunden i det hele tatt skal klare å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett bulldog videoen og bortsett fra at tispa blir holdt fast (noe hun åpenbart synes er ok) så ser jeg ikke problemet her jeg..

Hvilke lyder? Bulldoger pruster liksom. Sorry, men jeg ble ikke opprørt...

Det jeg rister på hodet av er at han kaller det en naturlig parring. Sorry, når du må legge tispa over låret ditt og holde fast og guide hannen så mye, så er det ikke mye naturlig over det.

Men så sier han jo også at det ikke går an å parre dem uten å gjøre det på den måten, så han slår seg vel litt i hodet. :P Det er vel det faktum at det der er "naturlig parring" hos EB som opprører folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kleint da! Haha.. En som klapper og det var vel han.. Publikum er litt care tror jeg :lol:

Loke: Holdt fast? Hun blir presset ned mot bakken slik at hannen skal "nå" opp... Og den pustinga er ille nok i seg selv.. Avskyelig synes jeg..

Det er dessverre ikke så unaturlig å holde fast tisper, og denne her protesterte ikke..

Hvilke lyder? Det høres ut som hunden har gått en måned med forkjølelse. Selv om bulldoger "er slik" så syns jeg ikke det er vakrere å høre på av den grunn. Også er det opprørende at tispen må få assistanse til å sprike og løfte opp rumpa for at hannhunden i det hele tatt skal klare å komme til.

Jeg vet, og det er grunnen til at jeg aldri skal ha bulldog... Men helt ærlig, det var akkurat sånn jeg regnet med man parret bulldoger. Jeg ble ikke mer opprørt over avlen faktisk (men nå mener jeg at det burde vært forbudt å avle på deformiteter uansett). Hadde tispa motsatt seg det (noe hun overhodet ikke gjorde, jeg regner med bulldoger kan si i fra de også), så hadde jeg blitt mer opprørt. Men det der var ikke mer opprørende for meg enn å se de gå tur på en varm dag eller se pekingsneser valper som knapt orker å trave i ringen. Sorry... Old news..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her og, den svarte hunden i gruppe 9, hva slags rase? Mener å ha sett bildet av en sånn en før, men husker ikke rasen...

Affenpincher? (vet ikke hvordan det skrives, gidder ikke å stresse :P )

Haha, jeg stusset på hvorfor afghaneren hadde så lite pels, glemte jo at den var junior :lol: Nettopp redigert ferdig den andre sporfilmen av Blondie, så jeg forventer kommentarer, Maria og Marie :aww:

Ellers er jeg litt enig med Loke. Jeg har sett hvordan de hundene ser ut, jeg regnet med det ikke kom til å skje på en normal måte. Jeg forventet meg noe mye verre da Ane postet videoen. Selvfølgelig er det ikke noe bra, men jeg ble ikke sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke så unaturlig å holde fast tisper, og denne her protesterte ikke..

Jeg vet, og det er grunnen til at jeg aldri skal ha bulldog... Men helt ærlig, det var akkurat sånn jeg regnet med man parret bulldoger. Jeg ble ikke mer opprørt over avlen faktisk (men nå mener jeg at det burde vært forbudt å avle på deformiteter uansett). Hadde tispa motsatt seg det (noe hun overhodet ikke gjorde, jeg regner med bulldoger kan si i fra de også), så hadde jeg blitt mer opprørt. Men det der var ikke mer opprørende for meg enn å se de gå tur på en varm dag eller se pekingsneser valper som knapt orker å trave i ringen. Sorry... Old news..

Jeg tror ikke at hu har så mye gidd i å protestere en gang jeg, sånn som hu ser ut.. Sliten bare av å flytte ene foten osv..

Old news ja,men det gjør det ikke riktig for det? Jeg blir så opprørt over at folk i det hele tatt fortsetter å avle på bulldogen jeg.. En så usunn funksjonalitet burde ikke vært lov..!

SH på 2... Synd... Og kjedelig, for malteser er ikke no kult.. :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at hu har så mye gidd i å protestere en gang jeg, sånn som hu ser ut.. Sliten bare av å flytte ene foten osv..

Old news ja,men det gjør det ikke riktig for det? Jeg blir så opprørt over at folk i det hele tatt fortsetter å avle på bulldogen jeg.. En så usunn funksjonalitet burde ikke vært lov..!

SH på 2... Synd... Og kjedelig, for malteser er ikke no kult.. :P:lol:

Nå skal jeg ikke skryte på meg all verdens bulldog kunnskap, men de jeg har møtt litt mer enn en gang er ikke tomme slappe idioter liksom. De sier tydelig i fra....

Som sagt: jeg liker ikke avlen på enkelte slike raser jeg heller, men jeg synes det er verre at mange av de ikke klarer å leve et fullverdig liv, enn at de ikke kan parres naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser (heldigvis?) ikke bulldoger så ofte, og jeg blir fortsatt sjokkert og kvalm over både lydene og parringsritualet. Nei, jeg har aldri sett en bulldog parre "naturlig". Det er vanlig å holde fast tisper ja, men de fleste hannhunder klarer helt fint å komme til om tispen står rett opp og ned ;)

.... SH på andre. Nydelige hunden! Og nå er det k.h hollender i ringen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ikke så veldig interessant å prøve å diskutere med en gjeng forumfolk som syns at bulldog og bulldogavl er fælt og ekkelt og at sånn det vises på EN youtubevideo er standarden for avl på bulldog. :)

Men synes ikke DU det er fælt? Synes du det er helt greit? Er det ikke noe du reagerer på, selvom du har bulldog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ikke så veldig interessant å prøve å diskutere med en gjeng forumfolk som syns at bulldog og bulldogavl er fælt og ekkelt og at sånn det vises på EN youtubevideo er standarden for avl på bulldog. :)

Men da hadde det kanskje vært greit å opplyse oss? Jeg vet at det er forskjell på linjene mtp hvor ille det er, slik som det er hos andre raser, men så vidt jeg har skjønt avler de ikke helt naturlig på noen av linjene? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner SoppenCamilla godt jeg. Om hun er den eneste her inne med EB så skal hun sitte og forsvare sin rase mot en diger gjeng som alerede har bestemt seg for at EB er en rase som ikke burde eksistert. Skal litt tæl til for å gjøre det. Hun har ikke hatt rasen så lenge heller og vil raskt komme til kort overfor deres synspunkter. Legg inn filem på et forum der oppdrettere og eiere av rasen frekventerer så kan det hende dere vil få flere svar på innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...