Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hva har han gjort nå da? :lol:

Synes egentlig unghunder er litt småfestlige (men ja, skjønner frustrasjonen din og!)

Ikke noe mer enn "det vanlige". Problemet er at jeg har fri i dag, men ikke overskudd til å gjøre noe. Kovu hadde fri i går, og har ligget til lading mesteparten av gårsdagen. Når vi da i tillegg har håndverkere utenfor stuedøra som hundene ikke får hilse på, og som gjør at de ikke kan være ute i hagen, så er verden dødsurettferdig! De siste fire timene har Kovu vekslet mellom å pipe, herje med Odin (til det eskalerer så mye at jeg stopper dem), ligget stille i 5 minutter, piper på stuedøra, herje med Odin, slappe av i 5 min, pipe, finne på noe ugang for å få oppmerksomhet, mase på Odin, pipe...

Akkurat nå ligger han stille i 5 minutter. Og håndtverkerene har avsluttet tror jeg, så de skal få ut i hagen om litt. Og så kommer gubben hjem og da blir det både middag og tur, og verden blir fin igjen.

Skrevet

Hvor gammel er kovu nå igjen?

Jeg måtte flire av start bildet :lol: jeg har bare fortrengt hvordan Amiga var i våres :lol:

Snart 15 mnd. Uæ! Og folk kan si hva de vil om store hunder i små kropper, store hunder ER mer hund!

Skrevet

Snart 15 mnd. Uæ! Og folk kan si hva de vil om store hunder i små kropper, store hunder ER mer hund!

Amiga er ca like gammel, vi får bytte noen dager ;) hun er ganske mye faenskap i men jeg får ialefall litt fred :whistle:

edit: eyh, hun er 17mnd idag hun :o

Guest Gråtass
Skrevet

Huff, de kan være ganske så irriterende til tider ja! Nitro er fortsatt unghund, selv om han nærmer seg 3 år. * gaah grow up! !* :P

Min konklusjon er at schäferen her på snart ti år, har ikke skjønt at hun er gammel hun. Det er jo den som er mest slitsom, ikke bc'ene på 5 mnd eller 2 år.. :rolleyes2:

Skrevet

Enda en grunn til at jeg er "ferdig" med valpesyken :P

Jeg har en hund som ligger som en skinnfell inne, men så snart det skjer noe er hun klar som et egg. Fineste Supra'n det :)

Som regel sier man jo at valpefakter og "mas" går over, men utfra noen av svarene her, så gjør det vist ikke det bestandig :P

Guest Gråtass
Skrevet

Hva skal man skylde hundens unoter på når den begynner å bli for gammel til å kategoriseres som unghund? :whistle:

Jeg pleier å si at hunden er dansk, så den vet ikke bedre :whistle:

Skrevet (endret)

Jeg pleier å si at hunden er dansk, så den vet ikke bedre :whistle:

*ler* Jeg skylder på kennelhund. "Stått på kennel i to år ser du " :aww:

Endret av Margrete
Skrevet

Hva sier man om den seks år gamle hunden som fortsatt får raptus og henger i buksebeinet, da? Eller som prøveligger alle møblene, noe hun har begynt med det siste halvåret. Herregud, jeg klarer ikke beskrive Chessea med ord, hennes sære sider må bare oppleves. Tidvis jæklig slitsomt og som regel utrolig morsomt.

Husker unghundperioden da... Jeg hadde ikke truser igjen. Haha.

Skrevet

bra med en støttetråd for oss unghund-eiere. Min er snart 15 mnd og en riktig Pain In The Ass iblandt (ganske ofte)....

Det er bra for han at han er søt når han sover og jæ***g morsom å jobbe med :devilbanana:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...