Gå til innhold
Hundesonen.no

Internasjonal champion


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Heelt uventet og utrolig kjapt fikk jeg et stoort int. championatdiplom fra FCI på min Mac.

Han tok sitt siste CACIB på NKK Kr.sand i mai, jeg sendte søknaden til NKK et par dager etterpå og allerede nå, 3 mnd etterpå ble det godkjent!

Utrolig raskt ekspedert - er vant til at det der tar minst 6 mnd..

Har forresten ennå ikke fått bekreftelsen fra NKK på det siste CACIB'et. Så det bekrefter min teori om at FCI godkjenner dette helt uavhengig av disse Cacib-kortene. OG de godkjenner parallelt med at en annen avdeling driver og printer ut kortene som sendes til de respektive kennelklubbene, som da sender de ut når de har tid...

I tillegg lå det med en invitasjon til Champions of Champions i Brussel i november en gang. (Men alle int. champions er visst kvalifisert til å delta, da..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heelt uventet og utrolig kjapt fikk jeg et stoort int. championatdiplom fra FCI på min Mac.

Han tok sitt siste CACIB på NKK Kr.sand i mai, jeg sendte søknaden til NKK et par dager etterpå og allerede nå, 3 mnd etterpå ble det godkjent!

Utrolig raskt ekspedert - er vant til at det der tar minst 6 mnd..

Har forresten ennå ikke fått bekreftelsen fra NKK på det siste CACIB'et. Så det bekrefter min teori om at FCI godkjenner dette helt uavhengig av disse Cacib-kortene. OG de godkjenner parallelt med at en annen avdeling driver og printer ut kortene som sendes til de respektive kennelklubbene, som da sender de ut når de har tid...

I tillegg lå det med en invitasjon til Champions of Champions i Brussel i november en gang. (Men alle int. champions er visst kvalifisert til å delta, da..)

Susanne

Weeee, grattis :).

Jeg sendte en mail til NKK i dag med spørsmål om det er noen vits i å søke allerede nå om int ch når siste utslagsgivende CACIB må omgjøres fra res. CACIB først (siden hunden foran Willy allerede var int ch).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også søkte uten å få Cacibene først. Jeg manglet faktisk både Cacib kortene fra Sverige i Januar og Danmark i februar. Søkte i februar og hadde det godkjent på 3 mnd jeg også. Kortet fra Januar kom i posten i går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia FCI :)

Sendte dere søknaden via NKK eller ?

Har aldri gjort sånnt før jeg - men jeg sendte søknaden til queen inn t NKK.

Er det feil?

Søknad om Nordisk og Int.uch sendes via NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Jøss, det var jo usedvanlig kjapt....

Min siste tok votter og vår, eller helt korrekt så tok det godt over ett år før de hadde klart å registrere tittelen :getlost:

Men når jeg tenker meg om så tok de andre bare noen måneder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppdatering!

I går kom CACIB-kortet fra NKK Kr.sand..Så det viser jo at det i alle fall er veldig tidsbesparende å søke om tittlen før man har alle kortene..

Også viser det kanskje også servicenivået på NKK - de fikk sikkert kortene relativt kort tid etter at utst. ble godkjent av FCI (i August), men lar de ligge og vente et par mndr før de får sendt de ut.

Men, på en annen side, hvis man gjør som NKK sier - venter til kortet kommer og SÅ sender søknaden så kan man jo såklart kanskje rekke å ta noen flere CACIB'er, da.. Ikke så kult for den/de som får reserven, såklart.

Susanne

(Som også måtte vente i 2 mnd for omregistrering av hundene mine da min mor gikk bort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også viser det kanskje også servicenivået på NKK - de fikk sikkert kortene relativt kort tid etter at utst. ble godkjent av FCI (i August), men lar de ligge og vente et par mndr før de får sendt de ut.

Nei, det gjør de ikke. Kortene blir sendt ut i løpet av et par dager etter at de kommer til NKK.

Grattis til INT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Susanne & Mac!

Faraohunden min Izzie ble internasjonal champion på verdensvinnerutstillingen i Paris (9.juli).

En måned senere (11.august) tok jeg meg en tur innom kennelklubben for å levere søknaden, der jeg ble møtt av en svært hyggelig ansatt som sendte inn søknaden omgående. Jeg ble veldig overrasket da jeg fikk bekreftelsen fra F.C.I. den 26.september! Altså 1,5 måned etter at jeg leverte søknaden hos NKK!

Rekordrask behandling??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - ja, det MÅ være rekord, SimonHansen!

Jeg synes det er hyggelig å søke tittelen så fort som mulig, så man ikke går rundt unødvendig og konkurrerer om CACIB man ikke trenger. Men vet om folk som venter i borti et år og skylder på NKK og FCIs saksgang... Men hadde jeg ventet selv, så hadde vi da i alle fall brukt minst et halvt år før han hadde blitt godkjent.

Så tipset er - send inn så fort som mulig for å være hyggelig mot dine konkurrenter OG såklart få det "pene" diplomet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var brått litt usikker på om jeg skulle sende inn søknad for Willys CIB-tittel ettersom det utslagsgivende CACIBet bare var et res. CACIB der han stod etter en INT CH, men jeg sendte nå inn søknad, jeg, og bare et par dager etterpå fikk jeg bekreftet at NKK hadde videresendt søknaden til FCI iallefall :). Så får vi bare vente og se hvor lang tid FCI bruker på dette :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at søknaden min ble sendt til FCI den 13.09.

Måtte sende søknadden på nytt, da de hadde forlagt den eller noe, 3 mnd tidligere.

Spennende og se hvor lang tid det tar med Queens :)

Så morro at det gikk så fort for deg Simon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...