Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjensidige - hva betaler dere?


Recommended Posts

Wow! Det kan da umulig lønne seg, Kaja? Om noen år har du jo betalt henne flere ganger?

Da jeg startet hos gjensidige med Casper for ca 3 år siden kostet han i underkant av 2000 tror jeg... jeg synes det jeg betaler nå er fryktelig mye, og begynner å lure på om det kan lønne seg å bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler vel et sted rundt 1200kr for Tinka og Yaris.

Yaris er i tillegg forsikret som jakthund som i teorien er dyrere med sjansen for skader på fjellet, evt. skudd på bikkja osv.

Dog har jeg satt ned livsforsikringen til 1500kr da jeg ser noe poeng i å bli tilbakebetalt et engangsbeløp jeg uansett hadde spart om til en evt. hund til.

Ellers har jeg vanlig veterinærforsikring uten medisiner, men kommer nok til å slenge på det i tillegg når han blir 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine hunders forsikringer hos gjensidige:

Hovawart kr 1632 pr år, 311 i rabatt for Norges Bondelag.

Død 1500 kr (minimum), veterinær 30 000. Har ikke valgt dekning for medisiner og materiell

Ny type forsikring (lurer på om endringen kom nå årskiftet 2010/2011? det ble dyrere og mer komplisert å se til..)

Samojed kr 1.539, 293 i rabatt for Norges Bondelag.

Død 1500 kr (minimum), vetrinær 30 000 ikke valgt dekning for medisiner, materiell og rehabilitering

Gammmel type forsikring

Samojed Årspris: kr 1.341, 255 i rabatt for Norges Bondelag

Død 1500 kr (minimum), vetrinær 30 000 ikke valgt dekning for medisiner, materiell og rehabilitering.

Jeg har sikkert noe rabatt i og med at jeg har bilen forsikra der, samt reise og , eh, jeg har mannen forsikra der også (han er billigere å forsikre en hundene :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket forsikring hos Gjensidige og hos Agria da jeg fikk valpen min. Jeg ble helt sjokkert. Gjensidige skulle ha mer enn dobbelt så mye som Agria skulle!

Nå betaler jeg mellom 1400 og 1500 hos Agria. Gjensidige skulle ha 3300 kr og noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bilforsikring med opparbeiding av goder :)

Bare å bytte om du ønsker det og prisen er rett - evt kan du forhandle litt med Gjensidige og si hva du får for pris hos en konkurrent. Kanskje de er villige til å gå ned. Det hender år om annet at vi forhandler litt på pris når det gjelder husforsikring, og ofte er de villige til å justere litt på prisen (men ikke alltid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge forsikret hos Gjensidige og betaler ca 5000,- for begge to tilsammen, med hhv 10 000,- og 15 000,- i livsforsikring, 30 000,- i veterinærutgifter uten medisin. Vurderer å flytte hus og bil over til Gjensidige i tillegg, og da vil forsikringen på hundene bli 5-600,- billigere pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor betalte jeg 7200kr hos Gjensidige for 3 hunder. I år skulle de ha i overkant av 9500kr for akkurat det samme. Jeg endte med å bytte til Tryg og fikk da (med rabatt via Utdanningsforbundet) alle tre forsikret for ca 4700kr. Noe dårligere betingelser enn Gjensidige, men ved å spare 50% i "årskontigent" så tror jeg likevel jeg vil tjene på det.

Agria har jeg ikke tillit til, og det var derfor ikke noe alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel forsikring må jeg ha og forsikring på grand danois er dyrt uansett hvor du forskikrer. Så da jeg lette etter forsikring var gjensidge billigst men hadde mer å tilby. Tesh er fullforskikret og livsforsikret.

Valpis er fullforsikret (med, rehab, tenner osv), men ikke livs. Jeg bet 2700 i år, tidligere var prisen 2400. Så din livsforsikring koster altså 2300 året.. Jeg har Agria, og har aldri hatt prob med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjensidige tidligere, men pga pris så byttet jeg til agria.. Og jeg tror kanskje agria har bedre dekning enn gjensidige..

På gamlemor var prisen den samme, faktisk.. Men på lillenurk ville gjensidige nesten ha 5 400 kr for full dekning.. Med brukshundsforsikring.. Den prisen er den samme som jeg må betale for begge hos agria.. Sånn ca..

Men så tror jeg virkelig at gjensidige er mye enklere å ha med å gjøre hvis det skulle skje noe og gi deg svar hva som dekkes eller ikke.. Jeg prøvde å finne ut om steriliseringa til tuppa mi ville dekkes av agria, og da fikk ejg ikke et konkret svar hva som er var medisinsk grunn og ikke osv.. Det kunne de ikke ta stilling til over tlf.. Selv jeg egentlig var bare ute etter hva de regnet som medisinsk grunn og ikke.. Og ikke om selve saken min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forsikring på Rina, hun har en egen sparekonto istedet. Men ba nylig om pristilbud fra Gjensidige, og fikk følgende:

Vi kan tilby deg forsikring for hunden din for kr 1 895,- i året.

Forsikringen omfatter da tap av hund og utgifter til veterinær.

Utbetalingen på veterinærforsikringen er inntil kr 30.000,- per år.

Egenandelen er 20 % av veterinærutgifter, minimum kr 1000,-

Da ville hun vært forsikret for 10 000.

Har ingen andre forsikringer hos Gjensidige. Men etter oppgjøret hos de i forbindelse med Saris død, ville jeg velge de igjen om jeg skulle forsikre hund. De fikk en skikkelig stjerne i boken for måten de håndterte saken. Oppgjøret gikk knirkefritt, og de satte også bilføreren på plass da han mente at jeg skulle dekke skadene på bilen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler litt i underkant av 5000,- i året for to hunder. Har livsforsikring (10.000 og 15.000)og veterinærforsikring. De få gangene jeg har hatt bruk for forsikringen har oppgjøret gått raskt og smertefritt, pengene på konto etter 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år betaler jeg 2244 for Orry og 2579 for Norma.

Forsikringen dekker i hvert fall død/tap av hund, veterinærutgifter 30 000 og reseptbelagte medisiner opp til 3000 kr. Ytterligere fordeler og vilkår husker jeg ikke i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...