Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke

Red Merle

Recommended Posts

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

morsomt! da får jeg jo hilst på deg, jeg er hun som sitter og biter negler med en kelpie på sidelinjen.

vi skal gå lp1 :icon_redface: om vi er enige den dagen om det får vi nå se... :whistle:

Det blir hyggelig! :) Vet ikke hvordan jeg oppfører med utenfor ringen enda, det avhenger av resultatene på Ransäter. Hvis jeg ser veldig "cool" ut, er opprykket allerede i boks, hvis ikke er det intensiv oppvarming. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal. Må jo det. NKK Bjerke er vel "obligatorisk"? :P

Skal bare stille Tara selv, men kommer noen andre Kingwanaer også.

Har ikke meldt på enda, men skal snart. Må bare vente litt til først. Er det ikke slik atman alltid melder på så sent man kan? :lol:

Ooh, gleder meg til å se masse Basenjier igjen :D Bare til å gi beskjed om du trenger handlerhjelp :D

Selv stiller jeg Blondie på Bjerke på lørdag, og papillon spesialen dagen etter som visst nok skal være like ved Bjerke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har dobbletbooket meg. Må kanskje droppe det. Eller finne en handler.

Vi skal - og lars er en veldig flink handler - så om du vil kan jeg sikkert spørre han? :) Han kan i allefall vise collie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 papilloner - og jeg som hadde et lite håp om stor certet :lol: Jaja, vi får se hvordan det går :P

9 munsterlandere, Siri :)

Tusen hjertelig!

Det var jo litt av en konkurranse, Chico er ikke akkurat i toppform, men vi får se hvor bra form jeg får ham i innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på om Kovu ble påmeldt? Og Opsis?

Ellie er påmeldt på Lørdag. Og da er det et år siden sist, så det blir veldig spennende. Vi har trent masse masse så hun skal trives bedre i settingen og ikke spenne seg / senke ryggen som hun har gjort før. Så jeg er litt sånn :frantics:, håper så veldig at det går bra! :)

Har så mye nerver for Ellie at jeg ikke orket å melde på Balrog for morroskyld når dommeren ant. ikke liker typen uansett. Må ha hviledag søndagen :lol:

Håper jeg rekker å se Anton og Issi i LP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på om Kovu ble påmeldt? Og Opsis?

Ellie er påmeldt på Lørdag. Og da er det et år siden sist, så det blir veldig spennende. Vi har trent masse masse så hun skal trives bedre i settingen og ikke spenne seg / senke ryggen som hun har gjort før. Så jeg er litt sånn :frantics:, håper så veldig at det går bra! :)

Har så mye nerver for Ellie at jeg ikke orket å melde på Balrog for morroskyld når dommeren ant. ikke liker typen uansett. Må ha hviledag søndagen :lol:

Håper jeg rekker å se Anton og Issi i LP. :)

Opsis er med, selv om jeg regner med at hun ikke liker henne heller. (Sånn i tillegg til at hun har null pels igjen.)

Håper vakre Ellie slår til! Og jeg kommer på lørdagen også, så får jeg heiet. (Også må jeg jo vise deg den hemmelige veien!)

jeg har en av de :P

12 cardigans, og Amiga er ikke med :aww:

Vi må drive litt detektivarbeid :aww: Sånn går det når Jeanette ikke stiller, da er det ingen som kan finne ut sånt for oss. Issi er ikke junior lenger, er hun? Og jeg troor ikke Ida skal stille, så kanskje muligens at Ops er eneste juniortispe? Da hadde jeg blitt glad da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må drive litt detektivarbeid :aww: Sånn går det når Jeanette ikke stiller, da er det ingen som kan finne ut sånt for oss. Issi er ikke junior lenger, er hun? Og jeg troor ikke Ida skal stille, så kanskje muligens at Ops er eneste juniortispe? Da hadde jeg blitt glad da!

Issi er i åpen ja, hun er jo 2 år :P

Jeg må iallefall få på meg klær jeg ikke mister denne gangen.... :P

Får se om vi blir klare til å gå lp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
    • Jeg tenker at det er ikke noe særlig vits å lage et problem av noe som trolig bare er valpeadferd.    Men ellers så er valpen min, som er blitt unghund 10 mnd idag, hvor er tida blitt av???  Og jeg elsker å ha valper, hater unghundtida... så nå har vi noen herlige måneder fremover.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...