Gå til innhold
Hundesonen.no

Lavkarbo


Marthe
 Share

Recommended Posts

I dag har jeg starta, og har litt vondt i hodet. Samtidig som jeg har lyst til å løpe meg en runde rundt huset. Middagen i dag gikk i delt opp hamburgerkjøtt med ost, blandet med quinoa og litt grønn salat ved siden av. Jeg takler ikke fettomvelting så fort, men masse proteiner og andre godsaker i quinoaen. :) frokost var lavkarbobrødet til huseier med solsikkesaker i, og ei skive gjorde spurvematsekken min stappmett.

På jobb i dag har jeg tatt med meg buljong til kvelds (var det jeg hadde, og jeg vil gjøre alt enkelt!). Noen som har god oppskrift til enkel jobbmat, siden jeg glemte å ta med meg salaten hjemmefra? Buljongen kom nemlig fra butikken ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og da skjønner ikke jeg helt dette styret, jeg, for akkurat dette greier man vel med helt normalt kosthold også? Jeg tror de aller aller fleste hadde oppnådd de samme resultatene ved bare å droppe all

Det er mulig, men for min egen del (som jeg jo kun kan snakke for) så har det gjort en vesentlig forskjell å kutte ut brød, pasta, ris og poteter. Jeg har mye mer energi, er ikke oppblåst, og vekta gå

Jeg hopper masse innlegg, men tenkte bare å informere (mest TonjeM) om at kolesterolverdiene mine har gått ned fra ganske så høye til innenfor referanseområdene. Det med masse mettet fett i kosten og

jeg gleder meg til å gå løs på alle oppskriftene her når jeg er ferdig med å føde og sånt :P

Du kan fint spise lavkarbo selv om du er gravid. Det er ikke farlig å være i ketose heller når man er gravid (jeg spurte legen), men om man er nervøs så trenger man så absolutt ikke være i ketose for å spise lavkarbo. :)

Grattis, Mokken. :) Hvilke bøker har du kjøpt? Del gjerne LCHF oppskrifter du liker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint spise lavkarbo selv om du er gravid. Det er ikke farlig å være i ketose heller når man er gravid (jeg spurte legen), men om man er nervøs så trenger man så absolutt ikke være i ketose for å spise lavkarbo. :)

Grattis, Mokken. :) Hvilke bøker har du kjøpt? Del gjerne LCHF oppskrifter du liker! :D

har ikke lyst til å gå noe ned i vekt ennå da, og er det ikke det man gjør ved lavkarbo? har ikke satt meg så mye inn i det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jammen meg prøve meatza i morgen. :) Lage min egenkomponerte bakte tomatsaus å ha på kanskje? Og Serrano og ruccula! Og fersk mozzarella! Ooh, nå gleder jeg meg. :)

Mokken, jeg håper du deler gode funn. Dahlqvist er flink. Men jeg må innrømme at jeg ikke er megafan av sausene hennes. Ikke det at jeg har prøvd alle. Heldigvis lager jeg goooood fløtesaus, så hun kan bare ha det så godt!

Maren, lavkarbo skal være vektregulerende. Du skal selvsagt ikke slanke deg når du er gravid, men det er ikke noe problem å gå ned litt i vekt heller. Men det er viktig at du spiser deg god og mett til hvert måltid og ikke sulter kroppen. Jeg måtte kutte karber da jeg var gravid og fikk svangerskapsdiabetes, f.eks. Det er en sunn måte å spise på liksom, ikke en slankediett. Dessuten gir lavkarbobegrepet et hav av variasjon, du kan kjøre Lindberg om du ikke vil være for restriktiv for eksempel.

Men, du må gjøre det du er komfortabel med, det er det viktigste. Pluss at du må være motivert til en kostholdsendring, om du er skeptisk eller tilbakeholden nå mens du er gravid så er det bare å vente til fødsel er vel overstått og du er tilbake i gjenge igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med lavkarbotråd!

Tenkte eg skulle dele korleis eg lagar pizza her i huset, spørsmål om pizzabunn ser ut til å vere ein gjenganger i lavkarboverden, og er i allefall det eg har laga mest erstatningsvarianter av. Heldigvis fant eg etterkvart ut at for min del, var det enklaste det beste! Seinast laga og fortært i dag.

Kun ein ingrediens:

skivet-ost-med-jalapeno-150-g-kavli_1.jpg

Kavlis skivet ost med jalapeno!

Dekker ein tallerken med bakepapir (viktig), og legger ost oppå. Ofte i eit slags blomstermønster med ein i midten og fleire rundt, men kan og lage dei enkeltvis som minipizza. Sett i micro, i min tar det ca 3-4 min, har skikkelig gamal micro men den skal vere på ca 800W trur eg. Er og mulig å lage i vanlig ovn, men det tar lenger tid. Dei er ferdige når dei er blitt sprø og harde.

Har på eit tynt lag med tomatsaus, ost, sopp, løk, kjøt og anna snask, steiker i ovn på 250 grader ca i 5 min+. Om nom nom!

Det fungerer fint med andre oster og, men eg har lagt min elsk på den med jalapeno. Det fungerte heilt greit med norvegia, landlord sin kvitost var litt kranglete men gikk bra, kan vere forskjellig fettmengde i osten og tjukkelse på skivene som gjer at den treng lengre/kortare tid i micro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gubben vært og kjøpt ikke en, men 2 lavkarbo-bøker. Den ene var lavkarbo&matglede (samme som Mokken har bestilt) og den andre heter Frisk med lavkarbo, frokost og lunsj av Hexeberg og Birthe Storaker. Så nå testes det oppskrifter...

Gubben sliter med frokost og så savner han desserter..

Idag har jeg forsøkt meg på mandel-pannekaker fordi de skulle være fine for folk som har vært vant til å spise søtt om morgenen (gubben pleide å spise brød med yltetøy eller brunost eller sirup han.. litt av en overgang m.a.o.!) Oppskriften på mandel-pannekaker er som følger:

4 små pannekaker

2 egg

2 dl kremfløte

1/2 ss fiberhusk

50 g mandelmel eller finmalte mandler.

Bland sammen alt. La røren svelle i 10 min. Stek i masse smør.

Jeg synes ikke disse ble noe særlig.. helt smakløse bortsett fra at de smaker veldig salt etter all smøret (bør vel bruke usaltet smør ja!) og så er de sinnsykt fettete og kvalme..

Idag har gubben kjøpt en stavmikser/hakke dingsboms (flere ting i et sett). Så ikveld har vi laget smoothie - og det ble godt det! Sinnsykt godt! Mulig det er trivielt for dere unge hippe hoppelopper, men for oss gamlinger var det noe helt nytt - og gubbens frokostproblemer er nok løst for denne smoothien holder seg natten over i kjøleskap:

Jordbær smoothie (1 porsjon.. men det er en stooor porsjon altså)

1 1/2 dl kremfløte

1 1/2 dl tyrkisk yoghurt/grsk yoghurt eller yoghurt naturell

1 1/2 dl jordbær - friske eller tinte frosne. Her brukte vi bringebær for det har vi bøttesvis av

1 egg

2 ss kaldpresset linfrøolje, udo's choice eller flytende kokosolje (vi brukte sånn cococossacava piasava hva det nå heter..)

Ev. litt sukrin (vi brukte ganske mye.. :icon_redface: )

Så her kjøres det nå lavkarbo om dagen. Om et par uker vil jeg at gubben går og får sjekket blodverdiene sine, er litt engstelig for dette med kolesterol. Og så synes jeg det er dumt han ikke har min fastlege som selv lever på lavkarbo.. (antagelig pga kona hans som er kontorsøster hos han, hun er stooor lavkarbo-fan).

Poteter etc til middag savnes ikke lenger, men vi er muligens litt vel brødbaserte - jeg baker brød annen hver/hver 3. dag! (Men et sånt lavkarbobrød er jo bare 500 g, og med bare 4-5 g karbohydrater totalt.. tror jeg). Nå skal jeg begynne å regne ut karbohydrater, fett,protein og kalorier i de ulike tingene vi bruker fast her..

Sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket brød baker du? Jeg er klar for å prøve noe nytt.

Smoothie kan varieres i det uendelige. Jeg husker det lå en lime og avocadosmoothie på lavkarbo.no som fikk masse gode tilbakemeldinger. Men jeg skal prøve den der du la ut kjenner jeg. Bær har vært mye av løsningen når jeg er fysen. Bær med krem er nom. Jeg tar også en Atkins Advantage bar i ny og ne må jeg innrømme, selv om det egentlig er fyfy. De har dem på Rema for dyrt, og på iherb.com for billig.

Flere iherb tips er cocosa/kokosolje og sukrin/erythritol. Mye penger å spare om man holder seg under tollgrensa og heller deler opp bestillingen. Med billig porto er jo det enkelt. Kode FUR481 for $5 av første ordre. (Jeg får poeng bare så det er nevnt.)

Så fint at det går så bra med dere, Tonje. Dere er skikkelig flinke! Kjempebra at dere har bestilt noen bøker også, alt som gjør ting litt lettere er positivt. Hvordan føles kroppen? Kan mannen skifte fastlege kanskje? Om dere ønsker å fortsette på dette så er det fint å ha en lege som spiller på lag.

Drit i å regn ut kalorier forresten. Kalorier er irrelevant på lavkarbo. :)

Jeg fikk forresten resultat på blodprøve i dag, med ganske høyt kolesterol. Prøvene ble tatt før jeg startet på lavkarbo igjen. Jeg skal ta nye prøver om 6 måneder. Jeg blir ikke fettfobisk av dette og skal fortsatt meske meg med mettet fett. Men nå kan du bruke meg som prøvekanin vettu, Tonje. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mari!

Jeg baker lavkarbo-brødet Misheru linket til på s 7 (innlegg 129 tror jeg) (får ikke til å lime inn linker jeg)

Ja, vi er gradvis på full vei over til "full pakke" her, jeg strammer inn trinnvis. Nå har jeg begynt med å veie ting og regner ut karbo/fett/protein-fordelingen pr måltid/dag - og det er litt slitsomt men veldig nyttig. Jeg er bare i starten på den prosessen, men jeg ser at vi må "skru litt" for å få inn nok protein faktisk (margarin kan ikke brukes! Ikke bare pga det er kunstig etc, men margarin har ikke noe protein - og er ødeleggende for fordelingen! Enda en grunn til å bruke smør istedenfor margarin, dropper å bruke opp margarinen vi har liggende jeg). Og så skal man holde øye med de skjulte karbene.. Smoothien ovenfor feks har ca 10 % karbohydrat, hvilket er litt høyt, sånt vet man ikke uten å ha sjekket litt!

Ellers har vi hatt mye moro med brød her.. gubben var jo ikke fornøyd med brødet. Så jeg kjøpte i dyre dommer sånn lavkarbobrødmel-miks (som viste seg å være noe protein-greier såvidt jeg skjønte av den tyske innholdsfortegnelsen) og som ble bakt med gjær. Det så ut som et vanlig brød, gubben syntes det var knallgodt nybakt - men - så var det ikke godt lenger. Og ikke ble han ordentlig mett av det heller. Videre har han oppdaget at yoghurt naturell med bringebær duger ikke til frokost.

Og så er vi begge nok blitt litt frelste - dette med stabilt blodsukker er virkelig deilig altså. Vi har begge hatt problemer med ustabilt blodsukker (jeg vet jeg er arvelig belastet med mye diabetes i familien), men det har vi jo ikke lenger - og det er deilig. Det dumme med lavkarbo er at man skjønner ikke hvor behagelig det er før man bøtter innpå med karbohydrat. I helgen hadde vi besøk av foreldrene til svigerdatter (tenk de kunne ikke fordra Strider!!) og da serverte vi "vanlig" mat og la lavkarboen på hylla akkurat den dagen. Og det var en overbevisende demonstrasjon ja. Søndag var vi tilbake på den smale sti. Det jeg synes er litt gøy at min sære gubbe, godt over 50 med sine godt etablerte gubbevaner, er blitt så "frelst". Det er en gubbe til på jobben hans som også går på lavkarbo - og de 2 hjelper hverandre i lunsjen med passende lunsjmeny den dagen, diskuterer oppskrifter og greier *ser det for seg.. de er jo søte da*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meierismør har ikke mye protein altså. 1 pr 100 bare. Ica Maxi har tilbud på Norvegia denne uken til 55 kr kiloen. :)

Så gøy at dere merker forskjell. Det er jo så mye enklere å motivere seg da! Og gubben din er jo bare helt rå. Pappa er sånn satt og gubbete, han hadde aaaaaldri klart en slik omstilling. Jeg synes dere er kjempeflinke jeg. Virkelig!

Hvordan går det med resten?

Jeg skal varme opp sånn improvisert grønnsaksstuingtomatsausgryte fra i går med masse karbonaderester og revet ost på toppen i dag. Salat med latskapsvinagrette ved siden av. Godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser lavkarbo middag nesten hver dag, må bare løse frokost/lunsj egentlig. Sluttet med brus og slikt også.

Jeg er også allergisk mot egg, som jeg merket når jeg spiste omelett til frokost en uke så kom det tilbake for full styrke :P så stekt egg/omelett blir maks en gang i uken desverre. Ikke funnet noe duganes til frokost/matbokslunsj enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har vel levd lavkarbo nå i ca. 2 mnd og stortrives med det.

Startet med det hovedsaklig for å se om fibromyalgien min ble litt mindre smertefull (noe den ble hvis jeg holder meg under 20 karber), samt et håp om litt nedgang på vekten...hittil har jeg mistet ca.7 kilo :D

Matlei ble jeg ganske fort så da måtte man bruke sidene på lavkarbo.no flittigt...fant der en oppskrift på knekkebrød som smaker alldeles herlig, tenkte å dele denne her slik at de av dere som sliter med frokosten kanskje finner et alternativ :)

100g sesamfrø

25g linfrø

50g mandelmel (jeg maler mandlene selv)

1ss fiberhusk

bittelitt maldonsalt (evt vanlig salt, men maldon er bedre)

2,5 dl vann

Rør sammen og la stå et lite fem-minutt.

Smør utover på bakepapirkledd plate og stek i ovnen (varmluft) på 160 grader i ca. 50 min.

Åpne døren på gløtt når de er ferdige å la stå en stund slik at de blir skikkelig sprøe.

Lønner seg å rute opp før steking.

Jeg ruter opp i 12 ruter, det blir da ca. 1 karb pr. knekkebrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCHF – low carb, high fat. Kjøtt, bacon og fete meieriprodukter - lite brød og pasta. Slik er kostrådet mange sverger til i dag.

- Sponset og miljøskadelig

- De populære lavkarbo-diettene er en miljømessig katastrofe og bygger på forskning som er finansiert av den amerikanske kjøttindustrien, melder Sveriges Radios Eko-redaksjon i dag. Journalistene Malin Olofsson og Daniel Öhmanutdyper sin granskning i boken Matens Pris, som kommer ut i Sverige senere denne uken.

Nyheten preger flere svenske medier i dag.

http://www.aftenposten.no/helse/article4212761.ece

Virkelig :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne tenke på lavkarbo, eller andre virkelig sunne levemåter.

Mitt eneste mål nå, er å klare å fullføre en "ikke-sjokolade-hver-dag"-kur. SÅ kan vi kanskje snakke om å være sunn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres egentlig veldig interessant ut.. Selvfølgelig har jeg mine tvil, men da pga min egen helse og hvor lurt det er for meg å begynne med dette..

Men en ting som jeg lurer litt på er om man kan gå ned i vekt, er jo derfor jeg ønsker dette, om man bare går halvveis? Altså prøver å leve med så lite lavkarbo som mulig, men har mulighet til å spise vanlig i helgene (ikke jeg som lager mat da, samt ikke hjemme hos meg selv)? Og hva som skjer hvis jeg spiser karbohydrater en dag ell no?

Jeg vil jo liksom ikke bli nazi, leve helt uten sukker. Ønsker heller ikke nok en gang å telle, veie osv.. Men ønsker jo å bli litt lettere.. Uten nødvendigvis måtte løpe langs veien i mange timer om dagen.. Det har jeg verken tid til eller knær til.. Er det mulig med lavkarb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Krutsi.

Det er jo fullt mulig å kutte karbene uten å bli "helt nazi" :)

Har en datter på 15 som kutter de ved å rett og slett spise en potet istedet for to/tre, bytter ut vanlig pasta med fullkorn osv... hun har irritabel tarm og har mindre smerter etter dette. På skolen spiser hun grovt brød i kantinen, men hjemme kan hun heller ordne seg en salat med mye godt i... det er akkurat så lett eller vanskelig som man velger å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres egentlig veldig interessant ut.. Selvfølgelig har jeg mine tvil, men da pga min egen helse og hvor lurt det er for meg å begynne med dette..

Men en ting som jeg lurer litt på er om man kan gå ned i vekt, er jo derfor jeg ønsker dette, om man bare går halvveis? Altså prøver å leve med så lite lavkarbo som mulig, men har mulighet til å spise vanlig i helgene (ikke jeg som lager mat da, samt ikke hjemme hos meg selv)? Og hva som skjer hvis jeg spiser karbohydrater en dag ell no?

Jeg vil jo liksom ikke bli nazi, leve helt uten sukker. Ønsker heller ikke nok en gang å telle, veie osv.. Men ønsker jo å bli litt lettere.. Uten nødvendigvis måtte løpe langs veien i mange timer om dagen.. Det har jeg verken tid til eller knær til.. Er det mulig med lavkarb?

Sjekk ut Fedon Lindberg. Det høres ut som en bra filosofi for deg. Kutter du ut brød, ris, pasta og jo, sukker så er du sikkert langt på vei. Men det er klart, noe må du jo gi opp. Du kan gå ned i vekt med lavkarbo uten å røre deg noe særlig mer f.eks, men da kan du ikke gjøre det halvhjertet heller. Skal du i ketose men har karbodager ofte, så er det ikke effektivt. Å hoppe ut og inn av ketose vil ikke gi deg en god og jevn fettforbrenning.

Det sagt, skal du ned i vekt og holde deg nede så er du helt avhengig av en livsstilsendring og ikke bare en diett. Man må legge om vanene, sant. Om du dermot legger om kosten som en investering i egen helse og for resten av livet, så finnes det stor variasjon innenfor lavkarbobegrepet og du må finne det som passer deg best.

Hva skal jeg ha til middag i dag folkens? Jeg har kjøttdeig i kjøla og plenty med grønnsaker. Eller kanskje bare tacokjøtt med masse ost og salat til? Enkelt og kjapt, det liker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg ha til middag i dag folkens? Jeg har kjøttdeig i kjøla og plenty med grønnsaker. Eller kanskje bare tacokjøtt med masse ost og salat til? Enkelt og kjapt, det liker jeg. :)

Og rømme og salsa! Nam :ahappy: Kanskje jeg også skal ha det? Så blir det rester til lunsj i morgen :D

Ellers så har jeg masse finnbiff etter det jeg laget i går. Spise det i dag og tacosalat i morra? Ja, det tror jeg det blir gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Krutsi.

Det er jo fullt mulig å kutte karbene uten å bli "helt nazi" :)

Har en datter på 15 som kutter de ved å rett og slett spise en potet istedet for to/tre, bytter ut vanlig pasta med fullkorn osv... hun har irritabel tarm og har mindre smerter etter dette. På skolen spiser hun grovt brød i kantinen, men hjemme kan hun heller ordne seg en salat med mye godt i... det er akkurat så lett eller vanskelig som man velger å gjøre det :)

Dette gjør jeg allerede. Spiser lite både av potet, ris og nesten ikke pasta.. Grovbrød går det i, når jeg faktisk spiser brød.

Sjekk ut Fedon Lindberg. Det høres ut som en bra filosofi for deg. Kutter du ut brød, ris, pasta og jo, sukker så er du sikkert langt på vei. Men det er klart, noe må du jo gi opp. Du kan gå ned i vekt med lavkarbo uten å røre deg noe særlig mer f.eks, men da kan du ikke gjøre det halvhjertet heller. Skal du i ketose men har karbodager ofte, så er det ikke effektivt. Å hoppe ut og inn av ketose vil ikke gi deg en god og jevn fettforbrenning.

Det sagt, skal du ned i vekt og holde deg nede så er du helt avhengig av en livsstilsendring og ikke bare en diett. Man må legge om vanene, sant. Om du dermot legger om kosten som en investering i egen helse og for resten av livet, så finnes det stor variasjon innenfor lavkarbobegrepet og du må finne det som passer deg best.

Hva skal jeg ha til middag i dag folkens? Jeg har kjøttdeig i kjøla og plenty med grønnsaker. Eller kanskje bare tacokjøtt med masse ost og salat til? Enkelt og kjapt, det liker jeg. :)

Jeg forstår jo at jeg må gjøre en livstilendring. Og det er jeg innstilt på, både for meg og gubben.. Og joda, jeg burde absolutt ut å rørt meg litt mer. Men slik kneene mine er nå, så tør jeg egentlig ikke mer enn det jeg må gå pga skole. Det er jo faktisk en del det da, samt hundene må jo få sitt ;) Så jeg sitter jo ikke på rævva heeele dagen :P

Jeg har jo telt til den store gullmeldalje hva jeg spiser og ikke spiser.. Nå er jeg lei, og da begynte jeg nesten å spise enda mindre, men ligger under 2000kcal om dagen. Liker ikke særlig brus, potetgull osv. fra før, så det blir naturlig nok ikke så mye karb i løpet av en dag alikevel. Likevel går jeg ikke ned.. Holder meg veldig stabil, og gjort det i mange år, og derfor lurer jeg på om jeg skulle ha fått vekk det lille ekstra.. Men klarer ikke å leve på under 1300 kcal i løpet av en dag..

Og jeg regner me at jeg må gi opp noe, og det gjør jeg lett.. Men synes det er litt vanskelig når jeg bor andre steder i helgene og spiser da mat andre lager.. Ikke bestandig like enkelt å komme med spesielle ting da ;)

Men skal sjekke ut fedon jeg ;) takk for tips =)

Endret av Krutsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...