Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring.


bikkjene

Recommended Posts

Da vi fikk valpen var hun forsikret i Agria gjennom oppdretter. Og da bare videreførte vi den avtalen. Har ikke sjekket så mye rundt, men synes vi er godt forsikret gjennom Agria og kan anbefale det!

Hvordan kan du anbefale noe uten å ha sjekket opp alternativene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der svarte jeg nok litt mot meg selv ja, ser den :icon_redface:

Har sjekket mot If, Gjensidige og Storebrand, og hvis jeg ikke har tolket disse avtalene helt feil, så har Agria en lenger periode pr tilfelle (ved sykdom) og de dekker enn de andre selskapene. Der kan man også tegne en egen tannforsikring, som ikke de andre selskapene kan tilby. Det og at man faktisk kan bestemme litt selv hvordan man ønsker å gjøre det med egenandelen, gjør at jeg synes dette er det beste tilfellet, noe også vår oppdretter anbefalte. Hun hadde tidligere Gjensidige, men byttet da hun fant ut at Agria hadde lengre tidsperiode pr sykdomstilfelle... Men dette var for 1 år siden, så ting kan ha forandret seg. Mente ikke å trøkke min mening nedover hode på noen, ville bare dele min erfaring... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg er enig i at blandt forsikringsselskapene som er på markedet for dyr her i landet, så har Agria både gode priser og vilkår. Mne jeg har selv valgt nå å si opp forsikringene våre og ha hunder uten forsikring i det hele tatt. Dette er basert på en helhetsvurdering av den flokken vi har pr i dag og forsikringenes dekningsområder og våre behov. Mulig det forandrer seg med tiden, men nå er det i hverfall mer gunstig for oss, noen skal tjene penger og en ting er helt sikkert; det er ikke kundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass litt på med agria. Har selv opplevd å bli sagt opp på grunn av feilsendte regninger. De vasker listene i ny og ne, og gudene må vite hva de vasket listen mot, men mine regninger (som jeg tilogmed etterlyste) ble sendt til en gammel adresse som aldri har vært folkeregistrert adresse. Hører flere nå som plutselig har blitt sagt opp... Eneste grunnen til at man beholder et forsikringsselskap i 10år er jo fordi en vil ha forsikring mot feks. skjulte feil, noe man mister om man bytter selskap underveis, eller om en bli sagt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For meg stod det mellom Gjensidige og Agria. Etter en telefonsamtale med begge, valgte jeg førstnevnte. Jeg betaler en del (2700,- i året), men det er ikke akkurat vanskelig å få utbetalt forsikringspenger når noe skjer.

Det har jeg stor forståelse for når man bare har en eller to hunder, men for oss som har 5-6 hunder forsikret, så blir dette store summer pr år. Det er for meg uaktuellt å forsikre i Gjensidige. De ga meg ett tilbud på 5 hunder, dette ble på ca 18.000kr pr år. Det er mye penger og ganske uaktuellt for min del.

Edit: til sammenliging så var tilsvarende tilbud hos Agria på 9000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre største på hund føler jeg er Agria, Gjensidige og Sparebank1..

Gjensidige, har rykte på seg til å være greie å ha med å gjøre ved forsikringsutbetalinger...

Agria har ikke like godt rykte på seg der..

Derfor sitter vi med Gjensidige og betaler 1900,- for 1stk Toller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp

Eneste grunnen til at man beholder et forsikringsselskap i 10år er jo fordi en vil ha forsikring mot feks. skjulte feil, noe man mister om man bytter selskap underveis, eller om en bli sagt opp..

Litt uenig; MIN mening til at man bør ha forsikring er når skaden er ute og en operasjon koster 20-30 tusen, som man ikke har i baklomma akkurat den dagen.

*klipp

Jeg betaler en del (2700,- i året), men det er ikke akkurat vanskelig å få utbetalt forsikringspenger når noe skjer.

Da har du livsforsikring, dekking av medisiner og rehabiliterring i tillegg? ellers var det dyrt.

Det har jeg stor forståelse for når man bare har en eller to hunder, men for oss som har 5-6 hunder forsikret, så blir dette store summer pr år. Det er for meg uaktuellt å forsikre i Gjensidige. De ga meg ett tilbud på 5 hunder, dette ble på ca 18.000kr pr år. Det er mye penger og ganske uaktuellt for min del.

Edit: til sammenliging så var tilsvarende tilbud hos Agria på 9000kr.

Det var ikke ille pris på 5 hunder (agria), men helt klart at hvis man er selvdisiplinert nok til å sette de pengene på sparekonto selv, så blir det mye etter 8-10 år :)

De tre største på hund føler jeg er Agria, Gjensidige og Sparebank1..

Gjensidige, har rykte på seg til å være greie å ha med å gjøre ved forsikringsutbetalinger...

Agria har ikke like godt rykte på seg der..

Derfor sitter vi med Gjensidige og betaler 1900,- for 1stk Toller...

Hvordan i all verden har du fått så billig forsikring hos de? Hos meg skulle de ha 5300.- i året for en hund og en katt (katta uten livsforsikring) :o

Det jeg liker best med Agria er at hundens verdi (livsforsikring) stiger om hunden får tittler enten fra utstillinger (champion), bruks og jakt.

En annen ting jeg ikke likte/forsto med Gjensidige er at man, når man tegner forsikringen, må bestemme hvordan man vil bruke de 30tusen. Dele de opp i 1, 3, 5 eller 6 skader i løpet av et år. Hva er det forno, skal jeg anta at hunden min skader seg ofte, eller skal jeg bruke opp på en filleskade også blir den påkjørt senere uten at jeg får dekt noe :blink:

Hos Agria kan du ha en elle 100 skader, men de betaler ikke ut mer enn 30 eller 45 tusen i løpet av et år fra første skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsikring på noen av hundene mine.

Av diverse grunner, men mest pga de ikke dekker det som faktisk er galt med hundene mine, og forsikring har blitt altfor dyrt.

Tidligere har jeg brukt gjensidige og agria, null problem hos noen av de.

Men sist jeg sjekket var gjensidige dyrere enn agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt billigere en snittet ja, jeg har latt det gå sport i å "jobbe ned prisen" på våre forsikringer, ikke gjennom å krangle, men gjennom å ha alle mulige sikkerhetstiltak og storkunde rabbatter jeg klarer.... Blandt annet husforsikringen på småbruket; hus, fjøs, garasje, fullverdi 4,4mill+0,7mill betaler jeg nå 4400kr året for... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uenig; MIN mening til at man bør ha forsikring er når skaden er ute og en operasjon koster 20-30 tusen, som man ikke har i baklomma akkurat den dagen.

*klippe bort*

Ja, det er jo derfor en har forsikring, men grunnen til at i alle fall JEG ikke bytter forsikringsselskap underveis er for å beholde forsikringen for skjulte feil. I tillegg er det jo så at om man bytter forsikring, eller blir sagt opp, så vil en ikke få dekket feks ørebetennelse om hunden har hatt det før. Derfor beholder jeg samme selskap ut hundens liv. Da er det litt teit at Agria ikke tar ting på sin kappe og beklager, men faktisk mener at det er kundens feil når noe skjærer seg. Og at en da mister sine fordeler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine forsikinger hos Tryg (tidligere TrygVesta)også hundene. Da får man grupperabatt også, samt at vi har en ok pris gjennom jobben.

Nå er Toya blitt 10 år så da er fosikringen utløpt.

Ikke hatt noe problemer med utbetaling (sterilisering og jursvulst)

Er forsikret opp til 10.000.-

Tror jeg betaler litt over 1.000kr i året men kan sjekke. Ser at dere andre betaler noe fryktelig mye, men dere har kanskje høyere sum ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt billigere en snittet ja, jeg har latt det gå sport i å "jobbe ned prisen" på våre forsikringer, ikke gjennom å krangle, men gjennom å ha alle mulige sikkerhetstiltak og storkunde rabbatter jeg klarer.... Blandt annet husforsikringen på småbruket; hus, fjøs, garasje, fullverdi 4,4mill+0,7mill betaler jeg nå 4400kr året for... :ahappy:

Jæææven :whistle: lucky you. Tror jeg skal begynne å nilese forsikringspolisiene og sammenligne pris hos flere selskap..

Ja, det er jo derfor en har forsikring, men grunnen til at i alle fall JEG ikke bytter forsikringsselskap underveis er for å beholde forsikringen for skjulte feil. I tillegg er det jo så at om man bytter forsikring, eller blir sagt opp, så vil en ikke få dekket feks ørebetennelse om hunden har hatt det før. Derfor beholder jeg samme selskap ut hundens liv. Da er det litt teit at Agria ikke tar ting på sin kappe og beklager, men faktisk mener at det er kundens feil når noe skjærer seg. Og at en da mister sine fordeler...

Sorry, blinksa vist bort ordet bytte pga skjulte feil. Men at de ikke dekker ørebetennelse fordi hunden har hatt det før hos et tidligere selskap har jeg aldri hørt om, og ikke hatt problem med, jeg opererte korsbånd på samme hund med 2 forskjellige forsikringsselskap, 2 år i mellom.. Det jeg vet de ikke dekker om man bytter selskap er sykdommer de har som er kroniske, hjertefeil, hofter/ledd, visse øyesykdommer og bronkit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria veterinærforsikring, betaler ca 1600 kr i året. Jeg har bare forsikring nå fordi jeg studerer, og har ikke nok penger i bakhånd i tilfellet det skulle skje noe. Men når jeg er ut i jobb og har fast inntekt tror jeg at jeg kommer til å droppe forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags forsikringer dere har, for noen summer! Jeg betaler 1265 i året for Symra sin forsikring hos Agria. Livsforsikring kr 9500 og veterinær 30000. Fast egenandel 1000 kroner, pluss bevegelig egenandel 20%. Det er en egenandel jeg kan leve med.

Da hun var syk i vinter fikk jeg igjen omtrent 5000 på veterinærregninger. Jeg må altså være kunde hos dem i fem år til før de begynner å tjene penger på meg. Pippin er uforsikret (han er mest gubben sin, gubben har valgt å ikke forsikre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige på begge mine, men har måttet sette livssummen til laveste, som er 1,500kr for å få det ned til 1,200-1,300 i året, istedenfor nesten 2000kr.

Yaris er jo da forsikret som jakthund, noe som er litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsikret først gjennom agria fordi jeg egentlig ikke kunne så mye om det, visste kun at de drev med dyreforsikring. Fikk forsikringspapirer i posten og måtte bare betale, hadde ett par spørsmål i og med at vi flytter utenlands om litt over 1 mnd så ringte inn. Fikk ingen klare svar på det jeg lurte på, så da ga jeg igrunn blanke ringte gjensidige og fikk klart svar på alt jeg lurte på pluss ett tilbud på forsikring, det ble ca 50 kr dyrere i året der. Så nå er jeg lykkelig forsikret via gjensidige så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags forsikringer dere har, for noen summer! Jeg betaler 1265 i året for Symra sin forsikring hos Agria. Livsforsikring kr 9500 og veterinær 30000. Fast egenandel 1000 kroner, pluss bevegelig egenandel 20%. Det er en egenandel jeg kan leve med.

Da hun var syk i vinter fikk jeg igjen omtrent 5000 på veterinærregninger. Jeg må altså være kunde hos dem i fem år til før de begynner å tjene penger på meg. Pippin er uforsikret (han er mest gubben sin, gubben har valgt å ikke forsikre).

Betaler i underkant av 2000kr nå for min hund som er forsikret for 15000kr i livsforsikring, og det meste annet hos Agria (ikke avl).

Det være forskjell på rasene eller så lurer de folk trill rundt! Jeg har samme forsikring som -Symra-, forskjellen er livsforsikringa som er på 15.000, og rehabilitering, og jeg betaler 3200.- for dober'n :o :angry: :icon_confused::hmm: i tillegg har jeg katta og den andre hunden forsikret der (1300.- for mix'n uten livsforsikring og 338.- for katta). Jeg SKAL ringe dem den dag på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det STORE forskjeller på raser og størrelser...

Des flere med dober som bruker forsikringen, des dyrerer blir forsikringene til alle som har dober... ( og grunnprisen for alle raser )

Det føres statistikk på alle raser og priser blir satt derretter...

Akkurat som med bil og alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enorm forskjell på rasene i Agria..

Jeg vet at en Border Collie med ca akkurat de samme data som min (bortsett fra rase) vil koste en drøy tusenlapp mindre å forsikre enn det vil koste å forsikre min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det STORE forskjeller på raser og størrelser...

Des flere med dober som bruker forsikringen, des dyrerer blir forsikringene til alle som har dober... ( og grunnprisen for alle raser )

Det føres statistikk på alle raser og priser blir satt derretter...

Akkurat som med bil og alt..

Ser den, men det var da stor (med store bokstaver) forskjell fra 12-16oo til 3200, blir dober'n virkelig så mye skadet :blink: *note to self, vurder ennå en gang egen sparekonto til dyra*

Måtte leite fram papirene, 593kr utgjør livsforsikringa og 135kr utgjør rehabiliteringa, rsterende veterinær... Kjenner jeg er litt i sjokk over hva jeg egentlig betaler

Edit: lagt til litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...