Gå til innhold
Hundesonen.no

Reklametelefoner fra Hundesonen!


Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Jeg quoter innlegget mitt i AN-tråden:

Har jeg blitt oppringt av Hundesonen, av ei som heter Emily eller noe slikt. Jeg forklarte at vi har vært reservert for telefonsalg i mange år, og hun bedyret at hun ikke skulle selge oss noe. Og etter 2,5 min kommer det frem at hun likevel skulle selge meg noe som kostet 600,- pr år! Om sonen skal fortsette med sin markedsføring slik kommer de til å miste mange brukere!

Altså, det skal ikke være vanskelig for de som driver hundesonen å følge norsk lov. Har man reservert seg for telefonsalg så har man reservert seg. Og å lyve personere midt i trynet er noe av det værste jeg vet. Telefonselgerne til hundesonen må forholde seg til hvem som har reservert seg for telefonsalg og de er pliktige til å "vaske" telefonlistene minst 4 ganger i året. Ikke kan dere gjemme dere bak at vi har ett kundeforhold heller, for vi brukerne av forumet betaler ikke noe for å være medlemmer.

Håper at noen av de ansvarlige kan svare, for jeg vet at det ikke bare er meg som har blitt oppringt i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en slik telefon i går. Jeg har ikke reservert meg mot telefonsalg, og det var en helt normal salgstelefon slik jeg opplevde den.

Men jeg lurer på hva pengene skal gå til, hvordan de kommer brukerne til gode. Jeg tenkte ikke på å spørre om det i går - men det jeg kunne få for 600 kroner i året var en oppføring i databasen under oversikten "Kennel" i fylke Akershus, og intet mer. Så hvor mye koster det egentlig å drifte denne portalen?

For øvrig takket jeg nei. Det er 13 år siden vårt forrige kull, hvem vet når det neste blir, så jeg har ikke noe behov for å markedsføre mitt minioppdrett når jeg har raseklubb med valpeformidling, egen hjemmeside, nettverk og andre etablerte kanaler - til en betydelig lavere pris enn 600 kroner året også.

Men jeg savner litt mer informasjon til oss brukerne om hva portalen skal bli og være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg lurer på, 600,- for å ligge under oppdrettere på portalen :blink:

For 600,- så kan jeg betale medlemsskapet i raseklubben + NKK og enda ha penger "tilgode", da får jeg tilsendt Hundesport fra NKK og medlemsbladet til raseklubben, samt stå oppført på raseklubben sin hjemmeside som oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne portalen blir en nasjonal informasjonskilde for alle som er interessert i hund, er det jo en bra tanke. Men nå har jo Canis også et oppdretterregister (gratis...) som ikke har klart å favne alle oppdrettere i landet. Så jeg lurer på hvordan Hundesonen har tenkt til å få med flest mulig, til en slik pris. Greit at de har en mer aktiv markedsføring gjennom telefonsalg enn det Canis har, men det vil neppe veie opp for prisen.

Da har jeg større tro på oversiktene de skal ha med pensjonat, salonger, zoobutikker, etc - selv om jeg lurer på hva den oversikten skal tilby utover det jeg får opp på et søk hos gulesider.no

Jeg mener ikke å være festbrems og negativ til innovasjon - men er det egentlig noe nytt og dermed nyttig, dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ :blink: Skal høre med Espen om dette. Lurer på hvor nummerne kommer fra, for når man registrerer seg trenger man jo ikke å legge inn telefonnummer, jeg har hvertfall ikke telefonnummeret mitt noen steder på kontoen min.

Er det mange som har blitt ringt? Forhåpentligvis kan vi komme med noe mer informasjon snart, vet ingenting om dette!

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ :blink: Skal høre med Espen om dette. Lurer på hvor nummerne kommer fra, for når man registrerer seg trenger man jo ikke å legge inn telefonnummer, jeg har hvertfall ikke telefonnummeret mitt noen steder på kontoen min.

Er det mange som har blitt ringt? Forhåpentligvis kan vi komme med noe mer informasjon snart, vet ingenting om dette!

Moderator IW

WTF :blink: Stusset på dette med telefonnr jeg og, men tenkte at om de har navn - så har de vel nr også. Men legger folk fullt navn ut her da? Syntes det også virket rart. Kanskje de får det igjennom de som har koblet profilen sin til facebook? Det har jo jeg og :geek: Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesonen.no drives og eies av Fidox HB (Sverige) og Mediasonen (Norge). Vi har stor interesse av hunder og webutvikling.

Samme firma eier også i Sverige og i Danmark og er samme "portal" løsning.

Jeg bare synes det er ufattelig dårlig informasjon om hva denne portalløsningen er, når ble plutselig forumet en del av en portal som selger annonse plass ol. Kunne det ikke bare vært lettere å sagt hey vi lagde en portal hvor vi selger annonse plass til ditt og datt, enn å bare ikke si noe.

Vil du kontakte oss?

Hvis du har kommentarer, forespørsler eller klager er de hjertelig velkommen å kontakte oss. Vi arbeider kontinuerlig med forbedringer og svarer på all e-post.

Jonas Hansson 


Telefon: +47 21 62 88 17

jonas@hundesonen.no

Hvem er Jonas ... ?

---------

Jeg og flere bare synes det kunne vært litt mer informasjon rundt dette, hva er det for no, hva skjer ol. Vi er jo brukere her og det blir mer og mer rart for oss å sitte her og se annonser og sånt flyve inn, samt egne brukere som ikke har oppgitt navn og telefonnummer blir ringt opp for å annonsere på hundesonen.

Hvordan de får navn og nummer kan man jo lure på, de fant vel Emma sin bruker, linken til bloggen, info om henne der og ringte. At det er linket til facebook har ingenting å si for ingen enn mine venner får se min info på fbook.

Bare håper vi kan få litt mer informasjon rundt portalen og alt dette jeg :) Det tror jeg mange føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ :blink: Skal høre med Espen om dette. Lurer på hvor nummerne kommer fra, for når man registrerer seg trenger man jo ikke å legge inn telefonnummer, jeg har hvertfall ikke telefonnummeret mitt noen steder på kontoen min.

Er det mange som har blitt ringt? Forhåpentligvis kan vi komme med noe mer informasjon snart, vet ingenting om dette!

Moderator IW

Jeg har ikke skrevet telefonnummer her, ikke koblet til facebook, men jeg har link til privat hjemmeside med kontaktinfo der.

Men - hun som ringte spurte om jeg hadde hørt om Hundesonen - så jeg tviler på at de ringer til oss brukerne, men ringer direkte til oppdrettere, funnet på annet vis. Det ble sagt i telefonen at de hadde en satsning på å få synliggjort oppdrettere i Oslo og Akershus nå, derfor ringte de meg. Men Dratini bor jo ikke i disse to fylkene, så mulig de har et annet satsningsområde i dag :whistle:

For the record - damen er den hyggeligste telefonselgeren jeg noen gang har hatt på tråden, og vi skravlet sikkert i fem minutter om valpekos og hund og oppdrettergleder. Så ingen klage der.

Edit: Telefonnummeret Anette&Amiga linker til, er det som ble brukt for å ringe meg i går.

Men nei - de kan ikke ha gått via brukerne for å kontakte oss så lenge damen lurte på om jeg i det hele tatt kjente til url'en, og hun nesten virket overrasket da jeg sa jeg var en aktiv bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke hørt noenting om dette...

Jeg har ikke noe info i min profil som tilsier at de skal kunne vite mitt telefonnr...

Jeg ble også oppringt i går kveld, men tok ikke telefon da jeg har telefonterror-varsling (telefonselger-vasling) på telefonen...

Har ikke fått tak i Espen enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart sonens nye eiere, Fidox Handelsbolag, som driver på med dette. Det finnes både svensk og dansk "portal", hundesonen.no er jo bare en kopi av disse. De har også hesteportal.

De har selvsagt som mål å tjene penger, ikke drifte forum.

*liker ikke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart sonens nye eiere, Fidox Handelsbolag, som driver på med dette. Det finnes både svensk og dansk "portal", hundesonen.no er jo bare en kopi av disse. De har også hesteportal.

De har selvsagt som mål å tjene penger, ikke drifte forum.

*liker ikke*

Jeg misliker sterkt følelsen av at noen er ute etter å tjene penger på oss. Det er som når du oppdager at det du trodde var et venneparty viser jeg å være et homeparty. Og jeg som trodde at sonen var det ikkekommersielle alternativet til Canis. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt følelsen av at noen er ute etter å tjene penger på oss. Det er som når du oppdager at det du trodde var et venneparty viser jeg å være et homeparty. Og jeg som trodde at sonen var det ikkekommersielle alternativet til Canis. :icon_cry:

Det var det... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg har ikke innlogging via FB, ikke link til hjemmeside eller noe slikt inne her på sonen. Dessuten så bryter de mot lovene om telefonsalg når de ikke "vasker" telefonlistene sine.

Siden sonen er gratis å bruke har vi ikke noe "kundeforhold" til de heller...

Nei, vi bør få svar på dette raskt.

Jeg sa forresten til hun som ringte at jeg kom til å starte en tråd inne på forumet om disse oppringningene de foretar seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drifte et forum som sonen er ikke gratis. Selvsagt prøver de å tjene penger. Jeg er ikke interessert i å betale for å få skrive her, jeg antar ingen andre er det heller, så da får vi vel kanskje tåle at de prøver å dra inn penger andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har driftet et annet forum i 4 år,bruker man phpbb ol er eneste utgift serveren + domene men sonen kjører invision board som koster en tusenlapp å kjøpe og evt support og chat koster mndlig.

Men det tjenes ganske godt om det er 600 å stå som oppdretter.

jeg er helt for prosjektet men koster ikke de som har dette å gi noe informasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg ble oppringt for ca 2 mnd siden. Jeg takket ja til tilbudet, for meg å få reklame for hundeskolen (og oppdrettet) mitt for 600kr er svært billig, kontra andre annonsører som f.eks opplysningstjenester etc der prisen gjerne ligger på rundt 2000kr i året og oppover avhengig av profilering. Jeg har reservert mitt tlf nr for telefonsalg jeg også, men så lenge det tlf nr er knyttet til min firmaregistrering i Brønnøysundreg så har de fortsatt mulighet til å ringe. Jeg pleier ikke irritere meg så mye over selgere, jeg bare avviser dem høflig om jeg ikke er intressert i tilbudet, jeg.

Jeg ser ikke helt at hundeportalen og hundesonen skal kobles opp mot hverandre. Forøvrig oppfattet jeg selgeren som en listeringer, ikke utifra bruker eller FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drifte et forum som sonen er ikke gratis. Selvsagt prøver de å tjene penger. Jeg er ikke interessert i å betale for å få skrive her, jeg antar ingen andre er det heller, så da får vi vel kanskje tåle at de prøver å dra inn penger andre steder.

Jeg tror heller ikke det er gratis - men hvordan har de finansiert forumet de fem-seks årene jeg har vært medlem her uten en portal?

Og jeg synes 600 kroner er mye for en privatperson når det er en tjeneste en egentlig ikke vet hva vil innebære av effekt enda. Jeg er kanskje feig som ikke hiver meg med på nye ting, men som jeg skrev over - jeg personlig har ikke behov for dette.

Informasjonsbehovet står fast - om ikke annet kunne vi fått vite hva som skjer, og kanskje til og med vært en ressurs i forhold til å tipse venner og bekjente om den nye muligheten til å få markedsført deres salong/lufteservice/kennel/pensjonat/hundepelsstrikking/whatever i et forum som er direkte rettet mot hundeeiere.

Om vi fikk vite hva som skjer, og noen hadde blogget positivt om den nye portalens muligheter, hadde det helt sikkert trukket nye brukere av forum/portal også - jeg antar at de fleste her har lesere av bloggen utover soniser :ahappy:

Jeg ble oppringt for ca 2 mnd siden. Jeg takket ja til tilbudet, for meg å få reklame for hundeskolen (og oppdrettet) mitt for 600kr er svært billig, kontra andre annonsører som f.eks opplysningstjenester etc der prisen gjerne ligger på rundt 2000kr i året og oppover avhengig av profilering. Jeg har reservert mitt tlf nr for telefonsalg jeg også, men så lenge det tlf nr er knyttet til min firmaregistrering i Brønnøysundreg så har de fortsatt mulighet til å ringe. Jeg pleier ikke irritere meg så mye over selgere, jeg bare avviser dem høflig om jeg ikke er intressert i tilbudet, jeg.

Jeg ser ikke helt at hundeportalen og hundesonen skal kobles opp mot hverandre. Forøvrig oppfattet jeg selgeren som en listeringer, ikke utifra bruker eller FB.

Hundeportalen er jo nå inngangssiden til forumet - men om du skriver hundeportalen.no videresender du til canis.no, så de må jo fortsette å kalle dette hundesonen eller gi det et helt nytt navn.

For øvrig har jeg full forståelse for at du med en kommersiell hundeskole ønsker å nå flest mulig oftest mulig - jeg synes det er en helt annen kategori enn en privatperson med et valpekull annet hvert år. Jeg forventer at du vil ha reklame og annonser og databaseoppføringer mest mulig oppdatert med ditt tilbud blant alt annet som finnes i landet :ahappy:

For øvrig ville jeg bedt de ta en sjekk av din oppføring for hundeskolen, den slipper ikke gjennom min korrekturpenn... Og det er ikke den eneste annonsen jeg med litt skumming så se ut til å trenge et revidert tastatur.

En ting jeg stusset på i telefonen, som jeg ikke fikk skrevet lenger opp, er at det ble framstilt som at kenneldatabasen ville deles opp i fylker, ikke raser. Om det stemmer, høres det ineffektivt ut. Om jeg ønsker meg en ny golden retriever, ønsker jeg jo å få opp oppdretterne av den rasen, og ikke alle oppdrettere av enhver rase som måtte bo i mitt fylke, eller et annet fylke jeg velger å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tror heller ikke det er gratis - men hvordan har de finansiert forumet de fem-seks årene jeg har vært medlem her uten en portal?

Og jeg synes 600 kroner er mye for en privatperson når det er en tjeneste en egentlig ikke vet hva vil innebære av effekt enda. Jeg er kanskje feig som ikke hiver meg med på nye ting, men som jeg skrev over - jeg personlig har ikke behov for dette.

Informasjonsbehovet står fast - om ikke annet kunne vi fått vite hva som skjer, og kanskje til og med vært en ressurs i forhold til å tipse venner og bekjente om den nye muligheten til å få markedsført deres salong/lufteservice/kennel/pensjonat/hundepelsstrikking/whatever i et forum som er direkte rettet mot hundeeiere.

Om vi fikk vite hva som skjer, og noen hadde blogget positivt om den nye portalens muligheter, hadde det helt sikkert trukket nye brukere av forum/portal også - jeg antar at de fleste her har lesere av bloggen utover soniser :ahappy:

Hundeportalen er jo nå inngangssiden til forumet - men om du skriver hundeportalen.no videresender du til canis.no, så de må jo fortsette å kalle dette hundesonen eller gi det et helt nytt navn.

For øvrig har jeg full forståelse for at du med en kommersiell hundeskole ønsker å nå flest mulig oftest mulig - jeg synes det er en helt annen kategori enn en privatperson med et valpekull annet hvert år. Jeg forventer at du vil ha reklame og annonser og databaseoppføringer mest mulig oppdatert med ditt tilbud blant alt annet som finnes i landet :ahappy:

For øvrig ville jeg bedt de ta en sjekk av din oppføring for hundeskolen, den slipper ikke gjennom min korrekturpenn... Og det er ikke den eneste annonsen jeg med litt skumming så se ut til å trenge et revidert tastatur.

En ting jeg stusset på i telefonen, som jeg ikke fikk skrevet lenger opp, er at det ble framstilt som at kenneldatabasen ville deles opp i fylker, ikke raser. Om det stemmer, høres det ineffektivt ut. Om jeg ønsker meg en ny golden retriever, ønsker jeg jo å få opp oppdretterne av den rasen, og ikke alle oppdrettere av enhver rase som måtte bo i mitt fylke, eller et annet fylke jeg velger å se på.

Takk for tispet, jeg syns det var endel småplukk på oppføringen, som jeg sendte på mail, men da får jeg sjekke den igjen. Kanskje de ikke har endret på det.

Det jeg mente med hundesonen/hundeportalen var at dette er et diskusjonsforum, portalen er forretning, så de to tingene må ikke kobles mot hverandre iforholdt til andres tidligere innlegg i tråden. Altså at man skriver på hundesonen, berører ikke portalen og motsatt.

Jeg tror grunnen til at man ønsker å legge inn kennel oversikt fylkesvis er så enkel som at når Ola Nordmann kjøper hund, så syns han det er greit å ikke reise for langt eller gjøre det så komplisert, så når han da kan google "Golden retriever, Hurdal" så er det perfekt at portalen foreslår oppdrettere i Akershus Fylke, så kan man sikkert søke enkeltvis på hunderaser innad på portalen også, etterhvert som det dukker opp flere oppdrettere. Jeg tror at portalen kan bli bra, men det er fortsatt litt barnesykdommer ute å går.

Jeg personlig har en liten omsetning i mitt firma pr år, jeg er ikke intressert i å bruke inntil 10.000kr i annonser eller nettprofilering i året for å få flere kunder (Jeg har jo i utgangspunktet nok å gjøre jeg), men jeg tenkte at dette var en "intim" og hyggelig måte å bekjentgjøre seg, når man allikevel er en del av sonen. Jeg har også profilering av oppdrettet på Canis, uten at jeg har fått noen henvendelser derfra noengang. Den aller mest effektive og der jeg får flest kurshenvendelser pr nett er allikevel på et nettsted som er helt genialt, de samler alle slags kurs så kan man bare søke på kurskriterier OG sted. Kursagenten.no ikke koster det noe heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...