Gå til innhold
Hundesonen.no

Reklametelefoner fra Hundesonen!


Guest Dratini

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jonas Hansson er mitt navn og er en av de drivende Hundesonen.no med Espen.

Jeg er svensk og bor i Sverige. Denne teksten er oversatt av Google Translate, som kan gi noen feil grammatikk.

Vi arbeider nå med å få informasjon på portalen utvikling og jeg tror det er veldig bra at du adressert dette!

Ellers ville vi ikke ha funnet denne misforståelsen.

Som du vet, Hundesonen.no tidligere hadde bare på forumet, men vi ønsket portalen skulle være så omfattende som våre svenske portal Hundkartan.se.

Hvor alle besøkende kan dyrebutikker, hundepensjonat etc.

Det virker som det har vært noen misforståelser her som trenger å forklare.

Emilie er vår selger og ringer til hundebedrifter og spør om de ønsker å værepå kartet i 12 måneder for 600: -

Dette har ingenting å gjøre med forumet. Å være medlem av dette forumet er selvsagtikke noe du skal måtte betale for.

Vi er et seriøst selskap som arbeider for fornøyde kunder og en portal som er i stadig utvikling for å bli Norge mest omfattende hund nettstedet.

Vi er ikke et telemarketing selskap, men arbeider med salg till bedrifter, helt og holdent til norsk lov. Kundene vi ringer er ofte anbefalt av kundene vi må. Ellers finner vi bedrifter på Google og andre kataloger.

Takk for dine kommentarer! Uten deg, kan vi ikke bli bedre. Har du tips for ytterligereforbedring?

Så ikke nøl med og ring oss på: +47 21 62 88 17 eller slipe til meg: jonas@hundesonen.no

Jeg beklager denne misforståelsen

Mvh

Jonas Hansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

*klippe*

Vi er et seriøst selskap som arbeider for fornøyde kunder og en portal som er i stadig utvikling for å bli Norge mest omfattende hund nettstedet.

Vi er ikke et telemarketing selskap, men arbeider med salg till bedrifter, helt og holdent til norsk lov. Kundene vi ringer er ofte anbefalt av kundene vi må. Ellers finner vi bedrifter på Google og andre kataloger.

*klippe*

Fint med endelig å få en forklaring. Men dere må være klar over dette, i Sverige er oppdrettere momspliktige og dermed ansees som en bedrift. Men slik er det ikke i Norge, her er det andre lover. Selskaper og organisasjoner som bruker adresselister til direkte reklame, har et selvstendig ansvar for å få oppdatert adresselistene mot Reservasjonsregisteret.

Hentet fra Brønnøysundregistrene:

Virksomheter som driver direkte markedsføring plikter å oppdatere sine lister mot Reservasjonsregisteret minst hver måned.

Viktig: En reservasjon vil ikke forhindre markedsundersøkelser eller henvendelser fra bedrifter du har et eksisterende kundeforhold til (bank, forsikring, bokklubb m.m.). Se også Forbrukerombudets tips.

Dersom du har blitt kontaktet i strid med din reservasjon, kan du klage til Forbrukerombudet.

Min første utheving: Benytte oppdaterte lister hver måned. Vi har vært reservert mot telefonsalg i 8 år.

Min andre utheving: Vi (jeg og min samboer) har ikke noe eksisterende kundeforhold til dere. Jeg er en helt frivillig bruker av ett forum som ikke man må betale for å bruke. dette kan ikke kalles ett eksisterende kundeforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drifte et forum som sonen er ikke gratis. Selvsagt prøver de å tjene penger. Jeg er ikke interessert i å betale for å få skrive her, jeg antar ingen andre er det heller, så da får vi vel kanskje tåle at de prøver å dra inn penger andre steder.

Nope, men når man er medlem av et forum som kan knyttes direkte opp til en portal - så burde man strengt tatt få beskjed om dette. Hundesonen har i så måte tatt en drastisk kursendring (det har vel blitt solgt / delvis solgt fra espen til dette portal-drifting selskapet?) som på en måte er like drastisk som da det het "dyresonen". Den gang da var informasjonen tilstede, denne gang har det vært next to nothing i informasjon.

For å forenkle det: det ser foreløpig ut til at vi brukere av et forum har blitt "solgt" fra Espen til Hundkartan.se - uten å bli informert om det.

At det koster å holde et forum er greit, men de som skaper inntektene har allverdens rett til å bli informert.

Forøvrig lurer jeg på hvordan innsamlingen av telefonnummer skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forenkle det: det ser foreløpig ut til at vi brukere av et forum har blitt "solgt" fra Espen til Hundkartan.se - uten å bli informert om det.

Under registrering av bruker står da også følgende:

Din e-post adresse eller personlig informasjon blir behandlet fortrolig av oss. Vi vil aldri selge din personlig informasjon.

Hvordan går det da an at endel er blitt ringt hvis det ikke bryter reglene de selv har satt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Under registrering av bruker står da også følgende:

Din e-post adresse eller personlig informasjon blir behandlet fortrolig av oss. Vi vil aldri selge din personlig informasjon.

Hvordan går det da an at endel er blitt ringt hvis det ikke bryter reglene de selv har satt?

Dette er helt vanlig, det er jo slik at de selges lister med opplysninger via NKK, raseklubber, bokklubber, brønnøysundregisteret og alle andre som selger opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at du er aktiv og etterspørsel, og kommer med kritikk! Jeg spør igjen, sorry for at du ikke får et svar til ren norsk, men gjennom Google Translate.

Vi jobber som sagt på å få denne informasjonen tydelig på Hundesonen. Det viktigste å si er at forumet er en egen del og portal med kartet er en separat del.

Fra begynnelsen startet vi opp en side som heter Hundekartet.no, men vi klappet oss i stedet å bygge en stor portal.

Dratini:

I Sverige er oppdrettere / kennlar skattytere og dermed ansett som et selskap som du sier. Først trodde vi det var den samme i Norge, men vi så raskt at det ikke var.

Vi har tatt dette til oss med oppdatert oppføringer og komme i gang med dette umiddelbart! Jeg er utrolig takknemlig for hjelpen.

Kangerlussuaq og KarpeSkrotum:

Jeg forstår at det kan se ut som du skriver og det ser virkelig ikke bra ut, men det er som dette. Forumet er fortsatt drives av Espen og er fremdeles hans ansvar. Dette samarbeidet er egentlig bare at vi legger til flere tjenester på siden.

All brukerinformasjon er konfidensiell. Vi bruker ikke dine telefonnumre, e-postadresser eller annen informasjon, og vil aldri gjøre det. Du medlemmer av Hundesonen, skal aldri brukes som en kilde til inntekt eller kilde til informasjon på noen måte. Alt er nøyaktig som før, i forumet.

Våre lister, finner vi gjennom raseklubber, Google og 1881.no. Mange kaller vi også gjennom anbefalinger. Vi vil nå vente med å ringe oppdretter og i stedet finn en bedrift hvor vi kan kjøpe de oppdaterte listene, noen som har et godt forslag?

LineSK

Ganske riktig. Selger ringer har ingen tilgang til forumet.

Fergie

Dine personlige opplysninger behandles fortrolig av oss. Vi vil aldri selge dine personlige opplysninger.

Det ville være flott hvis flere har kommentarer og spørsmål, vil jeg være glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at dere leser innlegget til Emma igjen. Selger visste ikke at hun var bruker av sonen når hun ringte. Jeg vil tippe de bl a bruker oppdretterlister og valpelister hos raseklubbene som infokilde.

Hæ? Skal vi la tvilen komme tiltalte til gode og nå, liksom? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville være flott hvis flere har kommentarer og spørsmål, vil jeg være glad!

Det er fint om du skriver på svensk i stedet for å kjøre svaret gjennom google translator. Svensk er et godkjent språk her på forumet og det vil være lettere å forstå for de fleste av oss enn dårlige oversettelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Version på Svenska :)

Härligt att se att ni är aktiva och frågar samt kommer med kritik!

Vi jobbar som sagt med att få ut denna informationen tydligt på Hundesonen. Det viktigaste att säga är att forumet är en egen del och portalen med kartan är en egen del.

Från början startade vi upp en sida som heter Hundekartet.no, men vi slog ihop oss istället för att kunna bygga upp en mycket större portal.

Dratini:

I Sverige är uppfödare/kennlar skattskyldiga och betraktas därmed som ett företag som du säger. I början trodde vi att det var samma i Norge, men det såg vi snabbt att det inte var.

Vi har tagit till oss detta med uppdaterade listor och sätter igång med detta omedelbart! Jag är otroligt tacksam för din hjälp.

Kangerlussuaq och KarpeSkrotum:

Jag förstår att det kan se ut så som du skriver och det ser verkligen inte bra ut, men det är så här. Forumet drivs fortfarande av Espen och är fortfarande hans ansvar. Detta samarbetet innebär egentligen bara att vi lägger till fler tjänster på sidan.

All användarinformation är konfidentiell. Vi använder INTE era telefonnummer, e-postadresser eller andra uppgifter och kommer självklart aldrig att göra detta. Ni medlemmar på Hundesonen kommer aldrig att användas som en inkomstkälla eller informationskälla på något vis. Allt är precis som tidigare, i forumet.

Våra listor hittar vi via rasklubbar, Google och 1881.no. Många vi ringer är även genom rekommendationer. Vi kommer nu avvakta med att ringa uppfödare och istället hitta ett företag där vi kan köpa uppdaterade listor, någon som har ett bra förslag?

LineSK

Helt rätt. Säljaren som ringer har ingen som helst koppling till forumet.

Fergie

Tyvärr är detta vanligt, men din personliga information behandlas konfidentiellt av oss. Vi kommer aldrig att sälja dina personuppgifter.

Det vore jättebra om fler har synpunkter och frågor, jag svarar mer än gärna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT, men hvem er Fergie?

Jeg lurer på om det finnes noe uttalt mål for hva portalen skal bli, som en kunne delt med oss så vi vet litt mer om ambisjoner og kommende endringer?

Og de 600 kronene per annonsør - hva går de til? Jeg forventer ikke å få innsyn i budsjett, men skal det kun dekke drift, skal det dekke sparing for langsiktige investeringer/utbedringer/planer - og hva er i så fall dette? På den svenske siden sto det noe om at en viss andel gikk til veldedig organisasjon, skjer det samme i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma,

Vi har ikke kommet så langt enda. Men vi kommer nok til å skrive en visjon eller ett mål om hva siden/portalen skal være ja. Da blir den offentlig.

De 600,- kronene går foreløpig til å dekke drift og reklamere for Hundesonen.

Etterhvert vil vi bruke pengene på nye funksjoner utviklet av 3. part. Vi har masse planer om nye funksjoner for medlemmer :)

Så håper vi å få mulighet til å betale bidragsytere + oss selv for tiden som blir brukt.

Vi skal også gi en andel til en veledlig organisasjon på sikt, da blir det sikkert opprettet en tråd der vi kan diskutere hvem dette skal bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Mange av oss har et (avhengighets)forhold til Hundesonen, og da er det alltid greit å få vite på forhånd om slike endringer, så en føler seg deltagende i prosessen selv om jeg vet vi ikke har eierskap - så er det likevel greiere med tydelige beskjeder fra første stund, framfor at det må oppstå rykter og spørsmål. Selv om dere ikke kan si alt, hadde det sikkert gått an å si noe da for eksempel Hundesonen fikk de siste endringene med de ulike portalelementene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Mange av oss har et (avhengighets)forhold til Hundesonen, og da er det alltid greit å få vite på forhånd om slike endringer, så en føler seg deltagende i prosessen selv om jeg vet vi ikke har eierskap - så er det likevel greiere med tydelige beskjeder fra første stund, framfor at det må oppstå rykter og spørsmål. Selv om dere ikke kan si alt, hadde det sikkert gått an å si noe da for eksempel Hundesonen fikk de siste endringene med de ulike portalelementene.

Helt enig. Uten "oss" brukerne, så hadde det jo ikke vært noe forum å bruke tid på i det hele tatt.. Vi er jo en del av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...