Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd Safira


Kaja

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Nei, dette får foreldrene til 16-åringen ta seg av spør du meg. Av meg får de ingen penger - det er i alle fall helt sikkert.

Jeg er motstander av raseforbud, men jeg nekter allikevel å støtte folks dumskap. Jovisst er det trist at det går utover en skjønn liten valp, men en død hund lider ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Det er noe helt annet enn det du skrev i stad, hvor du 'egentlig håper at Safira blir avlivet'. Sånn som det står nå er jeg selvsagt ikke uenig.

På hvilken måte er vi uenige?

Tja, jeg ser ikke helt den store nyanseforskjellen jeg, men.. Jeg er villig til at det må avlives noen hunder for å få fram en sak og et poeng for å endre det eksisterende lovverket, uten at jeg anser det som noen kjempekrise, så der tror jeg nok vi har forskjellig syn på virkemidler. Akkurat som jeg mener at oppdrettere av hunder med et tvilsomt opphav eller utseende bør sørge for at ingen av valpekjøperne havner i denne situasjonen. Jeg har selv opplevd som instruktør på kurs å måtte fortelle folk at de burde skaffe dokumentasjon på blandingen sin. De tok det ikke alvorlig, det er nok av slike eiere også.

Jeg er nok mer plegmatisk anlagt når det kommer til hundeliv, jeg er enig med BP jeg;

Nei, dette får foreldrene til 16-åringen ta seg av spør du meg. Av meg får de ingen penger - det er i alle fall helt sikkert.

Jeg er motstander av raseforbud, men jeg nekter allikevel å støtte folks dumskap. Jovisst er det trist at det går utover en skjønn liten valp, men en død hund lider ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette får foreldrene til 16-åringen ta seg av spør du meg. Av meg får de ingen penger - det er i alle fall helt sikkert.

Jeg er motstander av raseforbud, men jeg nekter allikevel å støtte folks dumskap. Jovisst er det trist at det går utover en skjønn liten valp, men en død hund lider ikke.

*liker*

Er veldig enig med deg. Jeg er bare 19år selv og fikk hunden når jeg var 15år men foreldrene mine har betalt mat, veterinær utgifter og betalt de "viktigste" kursene for meg og alt et andre av kjekke ting jeg ville gå på har jeg betalt selv. Jeg fyllte 18år og flyttet ut og tog med meg hunden. Dekker alt av utgifter selv og spare litt på en konto for kurs og ting jeg vil gjøre men der står det alltid en sum som er til uforutsigbare regninger i tilfell skade ol.

Hadde dette vært min hund så hadde familie min stillt opp. Hadde det vært nødvendig hadde jeg gått til venner og familie før jeg gikk ut for å tigge etter penger sånn som dette.

døde dyr lider ikke og det er heller ikke en menneskerettighet å ha hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett drittlei av alle de tårevåtr sakene på FB, ingen får min støtte lengre. For nå er det jaggu meg på tide at folk begynner å tenke lengre enn nesetippen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg jo at hunden er hentet i Sverige ifjor vår.. Akkurat som om det ikke er nok bulle/mastiffmikser på finn.no daglig. Jeg er temmelig sikker på at politiet har helt rett jeg!

Det føles innmari kjipt å sitte her så kynisk og si "ja ja, dumme folk" når jeg selv har hatt amstaff, men med all mediedekningen det var på Majlo og Pablo+"den jeg aldri huske navnet på" ifjor så burde det ikke komme som et sjokk på folk at dette kan og vil skje så lenge hundeloven er slik den er. Og for hver gang politiet lykkes blir det vanskeligere å få endret loven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at en død hund ikke lider, det er åpenbart. Det betyr selvsagt ikke at det er riktig å ta livet av dem på et innfall som om de var fluer. Det kan dere vel ikke mene? Jeg synes det er innmari trist jeg, at vi hundeelskere så villig frarøver hundene våre retten til å leve. Det er feil på et helt fundamentalt nivå.

Dette er vennene våre, det er hobbyen vår, lidenskapen vår, de er unike individer og vi er deres stemmer. De har en rett til livet, og de har en rett til rettsvern.

Det er ytterste konsekvens det, å skulle avlive en hund, det blir ikke mer drastisk enn det. Målet helliggjør ikke alltid midlene, og hunder skal ikke brukes som egg i en politisk omelett.

Jeg har ikke skrevet under noe kampanje i denne saken, og jeg har ikke større sympati med denne eieren enn jeg har for andre som mister hunden sin. Men pokker heller, jeg blir forbanna på hundens vegne. Det er ikke eieren som får den største straffen i denne saken, eieren er helt irrelevant for meg. Han får svi nok for denne tabben han har gjort, slik så mange har gjort før ham. Det er jo ikke han som skal engasjere oss. Safira derimot, hun har ikke gjort noe galt. Jeg synes det er helt bakvendtland at vi hundeelskere er så villig til å ofre henne på et så fånyttes vis, og jeg lurer litt på hvor grensa går? Hvor mange hunder må dø før vi setter ned foten? Hva er akseptabelt?

Som jeg har sagt tidligere, denne forskriften har nok ofre. Det er ikke slik at om Safira dør så blir den omgjort, vi har plenty av hundeskjebner som beviser det. Å drepe Safira vil ikke føre det spøtt konstruktivt med seg. Det vil kun frarøve henne sjansen til livet, og det er intet mindre enn en skam.

Vi skal ha større respekt for hunder til å akseptere det, vi skal ha større respekt for livet. Nok er nok.

Det føles innmari kjipt å sitte her så kynisk og si "ja ja, dumme folk" når jeg selv har hatt amstaff, men med all mediedekningen det var på Majlo og Pablo+"den jeg aldri huske navnet på" ifjor så burde det ikke komme som et sjokk på folk at dette kan og vil skje så lenge hundeloven er slik den er.

Det er ikke hundeeiers triste ord som engasjerer meg, det er min kjærlighet til hunder.

Og for hver gang politiet lykkes blir det vanskeligere å få endret loven..

Tror du at om folk bare slutter å skaffe seg ulovlige korthårete muskelhunder så vil forskriften forsvinne?

Jeg tror tvert i mot at saker som dette viser akkurat hvor dårlig loven fungerer, og at det hadde hjulpet om politiet sa som sant er, 'øøh folkens, dette er en lov som er umulig for oss å håndheve'.

*Dobbelpost, mod. Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hundeeiers triste ord som engasjerer meg, det er min kjærlighet til hunder.

Tror du at om folk bare slutter å skaffe seg ulovlige korthårete muskelhunder så vil forskriften forsvinne?

Jeg tror tvert i mot at saker som dette viser akkurat hvor dårlig loven fungerer, og at det hadde hjulpet om politiet sa som sant er, 'øøh folkens, dette er en lov som er umulig for oss å håndheve'.

Nix, jeg tror ikke forskriften vil forsvinne om muskelhundene blir borte. Men når det titt og tett dukker opp slike saker vil legmenn og endel fordomsfulle hundefolk få "bevist" at disse hundene er farlige og eies av dumme folk. Politiet gjør derved samfunnet en tjeneste med å avlive dem. For å få endret loven må man omvende folkeopinionen nok til at en eller flere politikere tar loven til seg som hjertesak og kan samle stemmer på det. Inntil da er jeg kynisk og skeptisk nok til å tro at den faktisk vil bestå, særlig når det til stadighet "bevises" at det er ulovlige hunder i Norge..

Så jeg er dessverre ikke enig med deg i at folk flest vil se på slike saker som eksempler på at loven ikke fungerer, hundene blir jo avlivet, ergo må de være ulovlige.. Hundefolk flest har jo ikke lest hundeloven, de vet ikke engang når/hvor/HVORFOR det er båndtvang i deres kommune/Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror IKKE på denne saken før jeg har fått bevis. Jeg synes hele greia er merkelig. Hunden skulle avlives 25.mai men politikontorer har visst stengt de dagene sa noen og plutselig så er hunden avlivet 2 dager før den skulle? Politiet fremskynder ikke avlivingen med 2 dager sånn uten videre. Hele saker er merkelig å historien forandres hele tiden, men nei det er ikke hunden sin feil at noen mennesker ikke tenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det titt og tett dukker opp slike saker vil legmenn og endel fordomsfulle hundefolk få "bevist" at disse hundene er farlige og eies av dumme folk. Politiet gjør derved samfunnet en tjeneste med å avlive dem.

Det er jeg ikke like sikker på. Både Majlo-saken og Pablo & Gorm saken vekket stor engasjement også utenfor hundemiljøet. Og den nye hundeloven var en av de mest omdiskuterte lovene i Norgeshistorien før den ble vedtatt.

Disse sakene omhandler hunder som ikke har gjort noe galt, det er ikke hunder som har opptrått aggressive, det kommer klart frem. Jeg tror at om folk flest ikke nødvendigvis bryr seg om hundeskjebnene, så bryr de seg om ressursbruken. At verdifull polititimer og store pengesummer blir brukt på å holde familiehunder i kennel for så å avlive dem, det tror jeg folk reagerer på i de sakene de får høre om det. Dessverre er det få av saken som vi noen gang får høre noe om.

For å få endret loven må man omvende folkeopinionen nok til at en eller flere politikere tar loven til seg som hjertesak og kan samle stemmer på det.

Dette tror jeg ikke er nok for å være helt ærlig. Vi er avhengig av mer enn det, og det er langt mer enn raseforbud som må gjøres noe med. Det er et politisk spill hvor meninger og opinion ikke alltid dikterer utfall. Men uansett, folkeopinionen vil ikke endres med mindre det settes lys på problemet.

Men heldigvis ser det ut til at det er politiske partier som engasjerer seg, og som stiller til valg med hundesak. Sux for meg at det er FrP. :ahappy:

Inntil da er jeg kynisk og skeptisk nok til å tro at den faktisk vil bestå, særlig når det til stadighet "bevises" at det er ulovlige hunder i Norge..

Jeg tror nordmenn er smarte nok til å forstå at det ikke er noe vett i å ha lover som ikke fungerer jeg. Og jeg tror om interessen er der og saken blir belyst, så tør de se til andre land hvor man ser at rasefornbud ikke reduserer farlig hundehold.

Så jeg er dessverre ikke enig med deg i at folk flest vil se på slike saker som eksempler på at loven ikke fungerer, hundene blir jo avlivet, ergo må de være ulovlige..

Hundene er ulovlige. Samma om de har forbudsblod i årene eller ei.

Politiet fremskynder ikke avlivingen med 2 dager sånn uten videre.

Øh jo, det skjer. Ikke bare skjer det, men noen ganger blir ikke eier informert i forkant engang.

*Dobbelpost, mod. Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh jo, det skjer. Ikke bare skjer det, men noen ganger blir ikke eier informert i forkant engang.

det har ikke jeg hørt om men hvis de gjør det så ok! men jeg stiller meg skeptisk til denne saken for jeg synes det har vært mye løye nå. Historien endrer jeg hele tiden. Så synes jeg det er rart at de fremskynder avlivingen sånn uten videre når de har gitt eier frist til 25.mai med å dokumentere hvilke raser hunden er og hvis de har fremskyndet avlivingen uten videre så synes jeg det er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at en død hund ikke lider, det er åpenbart. Det betyr selvsagt ikke at det er riktig å ta livet av dem på et innfall som om de var fluer. Det kan dere vel ikke mene? Jeg synes det er innmari trist jeg, at vi hundeelskere så villig frarøver hundene våre retten til å leve. Det er feil på et helt fundamentalt nivå.

Dette er vennene våre, det er hobbyen vår, lidenskapen vår, de er unike individer og vi er deres stemmer. De har en rett til livet, og de har en rett til rettsvern.

Det er ytterste konsekvens det, å skulle avlive en hund, det blir ikke mer drastisk enn det. Målet helliggjør ikke alltid midlene, og hunder skal ikke brukes som egg i en politisk omelett.

Jeg har ikke skrevet under noe kampanje i denne saken, og jeg har ikke større sympati med denne eieren enn jeg har for andre som mister hunden sin. Men pokker heller, jeg blir forbanna på hundens vegne. Det er ikke eieren som får den største straffen i denne saken, eieren er helt irrelevant for meg. Han får svi nok for denne tabben han har gjort, slik så mange har gjort før ham. Det er jo ikke han som skal engasjere oss. Safira derimot, hun har ikke gjort noe galt. Jeg synes det er helt bakvendtland at vi hundeelskere er så villig til å ofre henne på et så fånyttes vis, og jeg lurer litt på hvor grensa går? Hvor mange hunder må dø før vi setter ned foten? Hva er akseptabelt?

Som jeg har sagt tidligere, denne forskriften har nok ofre. Det er ikke slik at om Safira dør så blir den omgjort, vi har plenty av hundeskjebner som beviser det. Å drepe Safira vil ikke føre det spøtt konstruktivt med seg. Det vil kun frarøve henne sjansen til livet, og det er intet mindre enn en skam.

Vi skal ha større respekt for hunder til å akseptere det, vi skal ha større respekt for livet. Nok er nok.

*LIKER*

Det er nå kommet frem at hunden mest sannsynlig var av rasen Pitbull, red nose!

*Dobbelpost, mod. Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet de det?

Vedkommende som faktisk gikk med hunden da politiet konfronterte dem har stått frem på fb med hele hitorien og lagt ut et par bilder av hunden.

Kort oppsummert; det er (var?) en pitbull, den ble vanskjøttet av sine eiere og såvidt jeg forstår bodde den mer hos dette andre mennesket enn de som faktisk opprettet gruppa og ba om penger. Vedtaket om avlivning (som kom i mars) er visstnok ikke klaget inn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

"Jeg sier bare en ting om denne saken, da kjærsten min og jeg tok vare på bikkja, da "eierne" bare hadde mistet henne, lot henne løpe rundt på Oslo S en hel dag, viser litt. Dere skulle latt oss tatt vare på henne! så hadde aldri dette skjedd. Men istedenfor kommer dere og truer kjærsten min at dere skal banke henne opp, pga vi tok vare på rednoisen deres, altså Safira. Tenk at vi matet henne, gjorde alt for henne for at hun skulle være trygg. Men dere små unger går rundt og briefer med en pitbull og tenker ikke på at hvis dere blir sett så er blir den seff avlivet. Dere kan takke dere selv.

At dere i tilleg prøver å svindle til dere penger er helt absurd. Dette er eiernes skyld som ikke klarer å ta vare på ett liv, dere skulle vist hvor mye vi kunne gjort for den, men seff tenker eiern på seg selv og så kommer krypende med en facebook gruppe.

Et bilde av Safira, de siste lykkelige dagene hennes."

Link:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1892981936158&set=o.173160946075259&type=1&theater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke hele den historien der oppspinn og fanteri, kun laget for å se hvor mye gøy og opprør de kunne få ut av det hos folk? Det har jeg lest på FB iallefall, at hele greia bare var tull og løgn, noe à la den kreft-historien og den dama som fikk mange tusen kroner til en liksom-behandling i utlandet, for uten den ville hun dø. Og så viste det seg å være svindel og bedrag, kun laget for å gjøre sinner i kok og opprøre folk. Dama var slett ikke syk, men frisk som en fisk....!

Noen syns det er moro å se hvor mange de greier å få til å kaste seg på en historie... :getlost: På Facebook er det forferdelig mange som engasjerer seg på alle sånne "stakkars historier" og de bidrar alle til at slikt sprer seg fortere enn pesten, og oppfordrer alle andre til å spre det videre. Dermed har starterne av ryktet og historien oppnådd det de ville, og får seg en god latter.

Tro aldri blindt på en FB side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safira eksisterte nok, men desverre er det alltid idioter som på død og liv skal dra inn hunder som risikerer miste livet pga at de vil være så himla tøffe. Vi har desverre forbud mot enkelte raser, og det blir neppe opphevet når det er idioter lik Safiras eiere som holder på slik de gjør. Det er forbannet egoistisk og man er ikke spesielt glad i hunder når man med viten og vilje henter inn en hund som risikerer å bli plassert på kennel og så bli avlivet. Nå lider ikke døde hunder, men det er så unødvendig! Hunden kunne levd livets glade dager hos en eier i opphavslandet Sverige, hvor hun var lovlig. Det er forbanna trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går denne:

Advarer alle mot å bli med på gruppen R.I.P. Safira. Det er svindel, og de har allerede fått svindlet til seg masse penger på " Redd Safira"ved å oppgi kontonr. til dyrebeskyttelsen. Bare til orientering.

... rundt på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...