Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd Safira


Kaja

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Det er så mye som skurrer i denne saken at det ikke er til å tro, så det å melde seg inn i arrangementet samt signere oppropet er å støtte svindel i mine øyne.

Når eier ikke engang er villig til å kjøre til oppdretter for å få tatt blodprøver fordi det er for langt (9 timer) så er det håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye som skurrer i denne saken at det ikke er til å tro, så det å melde seg inn i arrangementet samt signere oppropet er å støtte svindel i mine øyne.

Når eier ikke engang er villig til å kjøre til oppdretter for å få tatt blodprøver fordi det er for langt (9 timer) så er det håpløst!

Hvor får du at personen ikke er villig til å kjøre til oppdretter?

Kan bare ikke se hvor det står ;) *Mulig jeg er litt blind* :lol:

Har ikke signert noe, er ikke helt fan av å signere noe uten at jeg vet hele inneholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hva er det som tilsier at dette er en lovlig blanding? Det er jo det ingen vet. Dette har vært ett av mine ankepunkter ved å kjøpe blandingshunder uansett blandingsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

sitat "Hun ble tatt på feil grunnlag, så vi trenger deres hjelp og støtte til å få utsettelse på avlivningen, som nå er satt til onsdag ,25. Mai, slik at vi har nok tid til å få nye papirer av oppdretter. "

Altså de trenger å utsette avlivingen slik at de kan få nye papirer hos oppdretter.

Står ingen ting om at hun IKKE vil kjøre ned til oppdretteren.

Men tiltross for at det var en fin valp, og det er synd om hunden blir avlivet så kan jeg ikke signere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet bort to timer på dette igår, og han Tariq har selv postet at det er for langt å dra til oppdretter. Om dere søm ønsker å støtte dette gidder å trykke dere helt til begynnelsen, og leser derfra, så vil dere se hvorfor dette skurrer no innmari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av amerikansk bulldog, boxer og staff ... hvor får hunden den utpregede rødfargen fra, og lys snute? For det er vel ikke utpreget i noen av overstående raser, og gjør at ting skurrer enda mer.

Kjipt for hunden som kom til denne verden, idiotisk av "oppdretter" å avle sånn, og dumt av eier å kjøpe hund uten skikkelige dokumenter når man er klar over hvordan Norge er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av amerikansk bulldog, boxer og staff ... hvor får hunden den utpregede rødfargen fra, og lys snute?

Hun ser definitivt ut som en red nose pitbull i fargen, i alle fall. Jeg møtte faktisk ei jente for noen måneder siden som hadde en hund som var blanding av boxer og engelsk staff. Da hun fortalte hvor hun hadde kjøpt hunden, blei hun rimelig paff da jeg fortalte at ei i nærheten av meg eide kullsøsteren, men ærlig fortalte at bikkja var blanding av pitbull og boxer. Det hadde nemlig ikke "oppdretter" fortalt henne jeg snakka med... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet under jeg heller, og det på bakgrunn av det flere her nevner: vi vet ikke hva denne hunden egentlig er blanding av. Dessuten håper jeg ikke en underskriftskampanje er avgjørende for politiets valg. Da blir jeg bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Som jeg har skrevet på aksjonssiden; dette er helt i henhold til lovverket, så kan man mislike det så mye man vil.

Men nå må jaggu snart oppdrettere av hunder med ett "tvilsomt" utseende begynne å dokumentere avkommenes rette blandingsforhold. Så lenge de ikke gjør det så er det desverre sånn det ender.

Jeg håper egentlig at Safira blir avlivet, ikke fordi jeg ønsker en hund død, men fordi det hadde vært et "lite offer" sammenlignet med at man fikk engasjert de 40.000 som "liker" saken på FB til en debatt om endring av hundeloven på et politisk plan og ikke på et redd-søt-valp-følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Som jeg har skrevet på aksjonssiden; dette er helt i henhold til lovverket, så kan man mislike det så mye man vil.

Men nå må jaggu snart oppdrettere av hunder med ett "tvilsomt" utseende begynne å dokumentere avkommenes rette blandingsforhold. Så lenge de ikke gjør det så er det desverre sånn det ender.

Jeg håper egentlig at Safira blir avlivet, ikke fordi jeg ønsker en hund død, men fordi det hadde vært et "lite offer" sammenlignet med at man fikk engasjert de 40.000 som "liker" saken på FB til en debatt om endring av hundeloven på et politisk plan og ikke på et redd-søt-valp-følelser.

Innlegget fortjener mer enn et "Liker" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir oppgitt over alle som hyler opp om idiotpolitiet, og dette har ikke politiet lov til osv...

De fleste politifolk er greie de, er da ikke deres skyld at lovverket er helt på tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper egentlig at Safira blir avlivet, ikke fordi jeg ønsker en hund død, men fordi det hadde vært et "lite offer" sammenlignet med at man fikk engasjert de 40.000 som "liker" saken på FB til en debatt om endring av hundeloven på et politisk plan og ikke på et redd-søt-valp-følelser.

Hvorfor tror du at det ville ført til saklig debatt fra Facebook-folka om hun blir avlivet?

Det fører ikke til saklig debatt om raseforbud her inne engang, hvor folk generelt er informerte og reflekterte. Folk bare hever seg over idioten som kjøpte seg en hund med rød nese og kort hår. Makan til idioti liksom, både hund og eier kan takke seg selv.

Forskriften har allerede så utrolig mange ofre, hunder som har blitt avlivet uten å ha gjort noe galt. Noen fikk oppmerksomhet før de døde, andre døde i stillhet. Hva skiller Safira fra disse? Hva positivt kommer ut av det om hun også må dø?

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor man ønsker at friske hunder som ikke har gjort noe annet galt enn å bli født med feil utseende skal dø. Hunder har større egenverdi enn som så, og de burde ha større rettsvern.

Kjenner jeg blir oppgitt over alle som hyler opp om idiotpolitiet, og dette har ikke politiet lov til osv...

De fleste politifolk er greie de, er da ikke deres skyld at lovverket er helt på tryne.

Det er klart politiet har hjemmel til å avlive denne valpen om de skulle ønske det, men de er ikke tvunget til det. Hundeloven er så utydelig skrevet og er åpen for så mye tolkning fra den enkelte politimann, at det er null problem for dem både å la Safira leve og samtidig gjøre jobben sin.

Nei, jeg skylder ikke på politiet jeg heller. Men politiet kunne valgt å la dette gå, for i praksis er alle blandingshunder og hunder uten stamtavle ulovlige i dette landet, men politiet lar de fleste av de gå alikevel. Jeg skylder på et elendig lovverk, det er problemet.

*Dobbelpost, mod. Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvorfor tror du at det ville ført til saklig debatt fra Facebook-folka om hun blir avlivet?

Det fører ikke til saklig debatt om raseforbud her inne engang, hvor folk generelt er informerte og reflekterte. Folk bare hever seg over idioten som kjøpte seg en hund med rød nese og kort hår. Makan til idioti liksom, både hund og eier kan takke seg selv.

Forskriften har allerede så utrolig mange ofre, hunder som har blitt avlivet uten å ha gjort noe galt. Noen fikk oppmerksomhet før de døde, andre døde i stillhet. Hva skiller Safira fra disse? Hva positivt kommer ut av det om hun også må dø?

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor man ønsker at friske hunder som ikke har gjort noe annet galt enn å bli født med feil utseende skal dø. Hunder har større egenverdi enn som så, og de burde ha større rettsvern.

Jeg håper at OM Safira må dø, så vil noen av de 40.000 menneskene som har engasjert seg i saken på FB, engasjere seg videre på et politisk plan for å endre hundeloven. Det er faktisk valg i år og man kan håpe at noen politikere ser potensialet i stemmer fra ihvertfall noen av landets ca 400.000 hundeeiere.

Vi er ikke uenige i at lovverket er galt og at hunders rettsvern er elendig, men vi er sannsynligvis uenige om virkemiddlene for å få endret det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at OM Safira må dø,

Det er noe helt annet enn det du skrev i stad, hvor du 'egentlig håper at Safira blir avlivet'. Sånn som det står nå er jeg selvsagt ikke uenig.

men vi er sannsynligvis uenige om virkemiddlene for å få endret det.

På hvilken måte er vi uenige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Nei, jeg skylder ikke på politiet jeg heller. Men politiet kunne valgt å la dette gå, for i praksis er alle blandingshunder og hunder uten stamtavle ulovlige i dette landet, men politiet lar de fleste av de gå alikevel. Jeg skylder på et elendig lovverk, det er problemet.

Jeg er enig med deg i dette og i at vi har et elendig lovverk m h t rettsbeskyttelse av hunder som Safira. Jeg leser av Alex innlegg på fb at juristene ved politistasjonen er på kurs (eller noe lignende) og at hunden mest sansynlig blir avlivet i ettermiddag dersom ingen av politijuristene får avlivingen utsatt. Det hadde selvfølgelig vært å ønske at de som engasjerer seg i en søt valp er like engasjert i endring av loven - men der er jeg ikke optimistisk i det hele tatt. Søte valper engasjerer - det gjør ikke endring av lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det oppretten et støttekonto :aww:

off, har ikke ord for hvor tåpelig dette er.

klippet fra siden:

For dere som tviler på denne saken kan se på Østlandssendingen i kveld eller lese vg der det kommer til å være om Safira saken. Forstårlig at mange blir misstenksomme når det gjelder å donere penger, men å være 16 år og ikke ha noen inntekter er det nesten helt umulig å vinne denne saken. Det koster å avlive, det koster med advokat og det koster med kennelplass, og denne summen med penger må selvfølgelig eieren betale. DERFOR er denne støttekontoen opprettet.

min kommentar:

16 år og ikke noe inntekt? Hvordan skulle denne valpen forsørges da? Hva hvis den ble skadet? Lite gjennomtenkt kjøp kan vel det kalles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...