Gå til innhold
Hundesonen.no

Angus & Alice


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Halloo, oppdatering

Herlig å lese om all treningen dere driver med, rundering virker helt fantastisk!

  • 2 weeks later...
Guest Michellus

Nå er det gått to uker siden sist, så da tenker jeg at det er på tide med en oppdatering!

Angus Pængus har rukket å bli 13 uker allerede og han ble 3 måneder i går. Jeg synes han vokser både mentalt og fysisk hver dag, og jeg kunne ikke ha bedt om en bedre førstegangshund.. Ja, han er litt trassig i forhold til visse ting, men om vi sier ifra at det ikke er lov så gjør det ikke noe lenger. Han er en fryd å gå ute med nå. Båndet er morsomt å leke med, men jeg synes ikke det er noe problem at han drar i det lenger. Han har uansett roet seg kraftig med de heftigste drakampene med båndet :P Han var løs (jada jeg vet båndtvang og sånn) utenfor blokken der svigermor bor da en dame kom nærmere og nærmere. "Mamma" så henne tilfeldigvis ikke før hun var kommet veldig nærme Angus, men hun ropte "kom her!" og gjett hvem som snudde på flisa æ! Lille mammadalten :wub: Hadde det vært en hund så vet jeg ikke om det hadde gått like bra med innkallingen, men jeg er fornøyd med denne lille prestasjonen for nå jeg :P

Ellers trener vi på mye rart for tiden: Innkalling, sitt, dekk med albuer nedi, ikke rør, slipp, bytting, target, kontakt og jeg må si at jeg har en smart liten koseklump. Det ser virkelig ut som om han elsker å jobbe for godbiter spesielt. Han kan gjøre småting for å leke også, men har man godbiter så vil han ikke leke :P Raring :P

Noen bilder:

IMG_1368.JPG

De er søtest når de sover :aww:

IMG_1477.JPG

Pen gutt :wub:

IMG_1482.JPG

... selv om det ikke alltid synes like godt på bilder :lol:

IMG_1616.JPG

Gutten KAN stå pent også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Michellus

*Kremt* Ja.. Det var disse oppdateringene da. Tråden var på side 3 i "Min hund"-seksjonen så jeg innser at det er lenge siden jeg har skrevet her :icon_redface:

Angus var 13 uker sist gang jeg oppdaterte her, nå har han rukket å bli 20 uker, eller 4,5 måned gammel om du vil. Han er en sjarmerende, trygg og bøs liten gutt som vet hva han vil for å si det sånn. Han har klart å bli husrein, sover hele nattan fram til klokken 12 og vekker oss kun om han må tisse som er som regel rundt 9. Deilig :D Rent treningsmessig har ting stått litt stille, men det er rett og slett fordi jeg har mistet motivasjonen min litt. Veit liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Vurderer å sette opp en slags generell ukesplan for hva vi skal trene hver dag (yeah, I know: teit, men jeg trives med planer :lol: ). Jeg kjøpte meg ikke belger for å ikke trene noe med den liksom :lol: Vi får se hva jeg gidder, treninga kommer nok uansett. Det blir vel bedre når FBK setter i gang med fellestreningene sine igjen. Når det gjelder fysisk aktivitet så synes vi alle at det er for varmt til å ta helt av. Pappa er jo ganske snill som vil ta han med på en times tur innimellom, det synes vi alle er koselig :)

Her om dagen møtte vi Carina og da fikk han treffe søsteren sin Nik, søskenbarnet sitt Cane og franskdamen Ida. Angus var litt bøs og frekk, men fikk streng beskjed om å oppføre seg. Etter det var han bare snill og glad :D Her kommer noen bilder av Angus som er tatt av Carina. Kjempefine er dem :D

110731-01.jpg

Læææng tunge

110731-15.jpg

Løpeløpeløpeløpe!

110731-07.jpg

Forsøk på oppstillingsbilde

110731-09.jpg

Angus må susse litt på Nik mens vi tar oppstillingsbilder av henne :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Michellus

EN måned siden siste oppdatering! Jeg så utrolig flink :lol:

SIst jeg målte og veide han var han ca 58-60 cm og veide 16 kilo. Jeg så bilde av broren hans her om dagen og er heeeelt sikker på at han egentlig er en tispe :lol:

Det største som har skjedd er vel at han har blitt helt husrein nå, og DET er deilig :D Han har ikke hatt uhell på flere uker og sier ifra når han må ut. Han har også roet seg kraftig ned når det gjelder å kjefte på pappa med alt han gjorde. Meningene hans er der og han kan knurre og protestere, men da bare fortsetter vi med det vi gjør mens vi ignorerer han og da roer han seg ned så og si med en gang. Han har mistet alle melketennene og det ser ut som om han har fullstendig saksebitt (uten at jeg har noe særlig peiling på tenner). Det er hvert fall ingen store mellomrom mellom tennene hans så det ser ut som om det er fullt :P Hehe.

Jeg har for tiden lært meg å elske langlina da han er døv (den ble rosa forresten for de som lurte) og det hjalp kraftig å bruke den som et hjelpemiddel når vi hadde frislipp. Han tok seg selv i å ikke høre, og kom når vi ropte så og si med en gang.etter det. Jeg har også lenge klødd meg litt å hodet av at han ikke er noe glad i å leke under trening, han kommer liksom ikke ordentlig i gang. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette (sånn typ step-by-step opplegg?) da jeg veldig gjerne vil ha en hund som faktisk jobber for å leke?

Ellers har jeg en hund som er UTROLIG glad i andre mennesker og hunder. Faktisk er han så glad i dem at han lager et helvetes styr om han ikke får kommet bort til dem. Dette skal fokuseres masse på nå og dette er også en av grunnene til at jeg dropper å gå lydighet på sonenmesterskapet (den andre grunnen er at vi faktisk ikke er hjemme :P ) Sakte tilnærming med masse pauser og masse godbiter tror jeg er veien å gå og jeg håper på å tilslutt få en jobbeglad hund som driter i andre hunder og mennesker. Jeg begynte å grine hardt på forrige hundetreffmøte, men det er fordi jeg er førstegangseier og ikke har nok erfaring. Jeg har tatt meg sammen og vet nå hvordan jeg skal gå fram for å ordne opp i dette :) Han er uansett en veldig god førstegangshund. Jeg har lært så utrolig mye om å ha hund, spesielt en med egne sterke meninger. Det har vært en del prøving og feiling, men nå forstår vi endelig hverandre. Jeg er kjempeglad i den lille hårballen og jeg kunne ikke fått en bedre hund :wub: :wub: :wub: :wub: *gir spybøtte til folk som ble kvalme*

Noen bilder:

IMG_1707.JPG

Har dere noen gang sett en SÅ lang tunge på en groenendael xD

IMG_1721.JPG

Verdens peneste :heart:

IMG_1728.JPG

Spinkle lille tispehannhunden min :heart:

Edit: Jeg er ikke flink til å ta bilder *daske på lanken* så disse er vel et par uker gamle. Han ser så og si helt lik ut bare han har litt mindre valpepels rundt ørene, mer voksenpels, begynt å få grønismanke og er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nydelig :wub:

Uten at jeg skal sammenligne for mye så var den oversosiale biten hos Loke vår største utfordring også. Lydigheten var spikret, men jeg kunne ikke slippe han løs på fellestreninger før etter 3 år med jobbing og vi kom aldri så langt at vi konkurrerte (jeg mistet vel også litt piffen, mildt sagt). Dette er to forskjellige hunder, med to forskjellige bakgrunner og jeg sier ikke at det er arvelig, men det jeg uansett vil si er : ta tak i det nå! Dra på alt du kan av fellestreninger og hundetreff og ikke la han herje med de andre. Loke fikk noen hunder han kunne løpe tulling med, men da var vi på tur..Jeg skilte tydelig på trening og leking.

Ang lekingen så finnes det gode råd i den tråden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Oi wow 3 år! Jeg håper det løser seg litt fortere for oss, men DAMN 3 år er lenge! Jaja, vi er villige til å jobbe for det vi så det går nok greit :D Og altså, man kan jo ikke la være å tenke at det ikke er arvelig for det virker jo litt som om Loke og Angus kunne vært ganske like :) They got it from their papa, si, akkurat som sikkelet :P hehe

Og takk for link! Den skal studeres! Må innrømme at jeg kanskje ikke er så veeeldig flink til å slippe meg løs, men det skal jeg bli :D Angus SKAL blir en perfekt hund for tenk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at Loke hadde en helt annen bakgrunn enn Angus. Ingen av kullsøsknene hans hadde de problemene så vidt jeg vet.

Så lenge du tar kontroll over det nå, tror jeg neppe det blir noe langvarig problem. Loke rablet bare han så en caddy eller store vesker når jeg fikk han, det kunne jo være en hund sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Joda jeg ser at de har forskjellige bakgrunner :) Han her blir ganske så kreisi, men jeg tror vi skal få det under kontroll. Han er smart og skjønner fort hva som går og ikke går :)

Glemte å legge inn den lille treningsvideoen vi lagde!

...

Uhm..

Åssen gjør jeg det?

Legger til link istede jeg:

http://vimeo.com/28057187

Edit: Åja den kom inn automatisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink og fornuftig, og liker at du er så pragmatisk. Litt grining, litt trøsting, litt poletten ned på hva som i alle fall IKKE funker, så går dette så fint, atte! Jeg trur du har rett i det at det er viktig å slippe seg løs og "by på seg sjæl" når man har en hund som søker oppmerksomhet andre steder, og det å lære seg å gi **** og være mongishunde-eier som gir alt og har på skylapper for andres snåle blikk er rett rundt hjørnet. :)

Vi heier på dere! (Og Imouto er veldig klar for løpe-date igjen snart, ETTER at de har vært flinke på trening først). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine "langbein" :D Belgervalper i den alderen er morsomme. Det er liksom ikke noe som passer sammen, men han er veldig søt da :wub:

Et lite tips ang. leking. Ta bort alle lekene du har liggende på gulvet. Ha en favorittleke, som du leker korte økter med (bare noen sekunder) og deretter henger den slik at han kan se den, men ikke få tak i den. Du må gjerne leke litt med den leken, uten at han får være med. Kast den i luften et par ganger og heng den tilbake. Og bruk noe som er mykt å bite i. Biteskinn, fleeceflette og lignende.

Stitch var overhode ikke interessert i å leke med meg da jeg fikk han. Leker var gøy, men han ville bare bære på dem og holde på for seg selv, men med den metoden fikk jeg en hund som syns det var kjempegøy å kampe. Han ble aldri noen "råtass", men han syns det var gøy og leke med MEG :)

Lykke til - og du, snørr og tårer er heeeelt normalt i perioder, når man har en liten "belgerslamp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så veldig bra ut jeg. Han virker veldig lettlært og konsentrert. Jeg ville kanskje ikke tatt så lange økter under innlæringen på en så liten valp eller ser det veldig bra ut.

Et lite tips, når du belønner med deg selv (som det er veldig fint at du gjør) tror jeg kanskje Angus er av av typen som ville syntes det var mer stas om du kom ned på hans nivå. Altså at du slang deg ned og rullet rundt på gulvet med godbiter han må lure ut av fingrene dine. Uten at jeg kjenner han, så får jeg bare litt følelsen av at han er litt sånn tenke-type som trenger et dytt i ræva for å "ta av" under sånn type lek.

I tillegg ville det påvirket din mentale tilstand når du herjer med han (litt sånn c.m her, han han har mye rett i sånt), det er umulig å ikke slippe seg løs når man slenger ned på gulvet og fjoller..

Edit: passet meg veldig godt med Pantera her jeg sitter med Pantera t- skjorta mi og soner *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaw sötaste långben Angusen har vuxit från lamababy till ...ehm... flink liten belgerfjott :D supersöt och för en koncentration han har och god tid har han också haha...han får gärna dela med sig av den till en viss travel belgergutt som bor här :whistle: Duktiga är ni, kämpa på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg synes du er flink og fornuftig, og liker at du er så pragmatisk. Litt grining, litt trøsting, litt poletten ned på hva som i alle fall IKKE funker, så går dette så fint, atte! Jeg trur du har rett i det at det er viktig å slippe seg løs og "by på seg sjæl" når man har en hund som søker oppmerksomhet andre steder, og det å lære seg å gi **** og være mongishunde-eier som gir alt og har på skylapper for andres snåle blikk er rett rundt hjørnet. :)

Vi heier på dere! (Og Imouto er veldig klar for løpe-date igjen snart, ETTER at de har vært flinke på trening først). :)

Hahaha, jeg liker deg jeg Sandra :D Du er så ærlig og snill og kul og... JA :D På neste fellestrening skal jeg ta med meg langline hvert fall og bare være gal. Jeg må finne mitt indre kreisigen :P

Jeg tror jo kanskje også at å bruke det å hilse på hunder som en belønning kan være noe? Jeg vet ikke? Kanksje?

Angusen er også klar for løpe-date igjen snart! Han synes Imouto var morsom å leke med :D

Fine "langbein" :D Belgervalper i den alderen er morsomme. Det er liksom ikke noe som passer sammen, men han er veldig søt da :wub:

Et lite tips ang. leking. Ta bort alle lekene du har liggende på gulvet. Ha en favorittleke, som du leker korte økter med (bare noen sekunder) og deretter henger den slik at han kan se den, men ikke få tak i den. Du må gjerne leke litt med den leken, uten at han får være med. Kast den i luften et par ganger og heng den tilbake. Og bruk noe som er mykt å bite i. Biteskinn, fleeceflette og lignende.

Stitch var overhode ikke interessert i å leke med meg da jeg fikk han. Leker var gøy, men han ville bare bære på dem og holde på for seg selv, men med den metoden fikk jeg en hund som syns det var kjempegøy å kampe. Han ble aldri noen "råtass", men han syns det var gøy og leke med MEG :)

Lykke til - og du, snørr og tårer er heeeelt normalt i perioder, når man har en liten "belgerslamp".

Stitch hørtes ut som Angus. Han vil bare ha dem for seg selv og nødvendigvis ikke leke med dem. Jeg trenger ikke ha en som dør på seg for å leke, men jo ha det som et kort i baklomma for å belønne med. Skal ta og gjøre som du sier her for det virker som om det kan fungere godt. Har en saueskinnskampedrajaktgreie som han synes var scheeeeempekul og deilig å bite i, så den skal vi spille masse på! :D Ute derimot kan han være ganske leken, men for det meste vil han bare ha det for seg selv og kanskje spise litt gjørme om han finner noe.

Jeg synes det så veldig bra ut jeg. Han virker veldig lettlært og konsentrert. Jeg ville kanskje ikke tatt så lange økter under innlæringen på en så liten valp eller ser det veldig bra ut.

Et lite tips, når du belønner med deg selv (som det er veldig fint at du gjør) tror jeg kanskje Angus er av av typen som ville syntes det var mer stas om du kom ned på hans nivå. Altså at du slang deg ned og rullet rundt på gulvet med godbiter han må lure ut av fingrene dine. Uten at jeg kjenner han, så får jeg bare litt følelsen av at han er litt sånn tenke-type som trenger et dytt i ræva for å "ta av" under sånn type lek.

I tillegg ville det påvirket din mentale tilstand når du herjer med han (litt sånn c.m her, han han har mye rett i sånt), det er umulig å ikke slippe seg løs når man slenger ned på gulvet og fjoller..

Edit: passet meg veldig godt med Pantera her jeg sitter med Pantera t- skjorta mi og soner *ler*

Jeg ser jo selvfølgelig hvordan det går mens vi trener. Merker jeg han kommer til å falle ut fort, så avslutter vi. Merker jeg at han er våken og klar, så fortsetter jeg. Jeg trener dog så og si aldri over 10 minutter (tror jeg aldri har gjort det faktisk), men siden han virket klar for det så bare kjørte vi på :D

Jeg har jo klippet det vekk siden det sikkert ikke er så gøy å se på, men når jeg belønner med meg selv så tar jeg mye mer av enn det som vises på filmen. Jeg lekeslåss ordentlig med han og lar han bite meg i armen og vi har det skikkelig morsomt! Siden han ikke er så interessert i leker når vi trener så er jeg glad akkurat dette fungerer greit :)

Naaaw sötaste långben Angusen har vuxit från lamababy till ...ehm... flink liten belgerfjott :D supersöt och för en koncentration han har och god tid har han också haha...han får gärna dela med sig av den till en viss travel belgergutt som bor här :whistle: Duktiga är ni, kämpa på!

Angus sier at han ikke har tid til å lære Casper noen ting da han mye heller vil leke :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Guest Michellus

Ååååhåhåhå! Hvor lenge siden er det jeg har vært her? 6 måneder?! På tide å oppdatere da kanskje :P

Angus er 11 måneder, straks ett år gammal. 13 mars er dagen! Tiden har flytt utrolig fort forbi kjenner jeg..

Anygays, han er seg selv lik. Den eneste forskjellen er at han har plusset på med litt "unghund" så han er litt testete og "døv" om dagene. Og "døv" og regeltesting går hånd i hånd her :P Jeg synes det er morsomt jeg da, føler at jeg takler ting han kommer med riktig nå for han gir seg med en gang og blir sitt gode selv igjen etter en liten beskjed. Gemyttmessig er han super! Ekstremt mye lek, humor og han er bare utrolig sosial og snill med alt og alle. Vel, han er fortsatt superdupersosial og vil helst drite i meg og heller være med andre dyr, MEN han har begynt å bli mye bedre på passeringer! Han lar seg løsrive fra andre hunder med lek (siste passeringen jeg husker brukte jeg en random pinne) og han klarer å ha full fokus på meg på trening når jeg først har vunnet oppmerksomheten hans med en leke. Jeg kunne brukt mat, men han tar ikke mat i det hele tatt når han er fokusert på andre hunder så jeg prøver heller å vinne oppmerksomheten hans med en leke. Ting går framover! :D Treningsmessig er han morsom å jobbe med! Store muligheter for at vi starter i uoffisiell LP-konkurranse med Follo Brukshundklubb den 23. mai. Om han ikke kan øvelsene 100% så blir det hvert fall en fin opplevelse for han :) Det var bare denne helvetes ståen *flir*

Ellers har jeg begynt å trene han opp fysisk. Jeg lar han trekke litt på turer og varierer mellom at han får gjøre hva han vil i sele gjennom hele turen og jobbe med trekk i korte intervaller. Han synes det er dritmorsomt! Har tenkt til å begynne å sykle litt med han snart og også la han bære kløv. Kommer vi oss til hytta i påskeferien skal han lære seg å svømme også om vannet ikke er for kaldt (obviously), og til sommeren skal han trekke morfaren til Tommy i rullestol ute. Mange planer har vi! Røntgen skal gjøres nå snart også, noe vi er veldig spente på, og MH skal vi gå i april :)

Noen av bildene blir dessverre en repeat, men jeg tar ikke så mye bilder. Spesielt ikke når jeg har et crappy kamera :P

_WFG3252.jpg

_WFG3260.jpg

_WFG3102.jpg

Mikke og Angus. De er kjærester :aww:

20120205_163022-1.jpg

Sånn finner man som regel Angus i stua.

th_20111129_185853-1.jpg

:lol: Legg merke til slutten: "Nei, du, tullestump *sukk* ikke bite". Trykk på selve bildet for å se filmen.

Fader altså, han må være verdens kuleste groenendael :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Guest Michellus

Ja, eeehh.. Lenge siden sist? :lol:

Guttungen har rukket å bli 21 måneder gammel, det vil si at han nesten er to år. Hvor har tiden blitt av liksom? Men fy fader for en utvikling han har hatt! Nå er han bare så god.. Holder seg i nærheten på tur, kommer faktisk inn på innkalling hver gang, elsker å leke med oss og ja.. Åååååh.. Jeg tror jeg er forelska :lol: Han har finfine A-hofter og albuer og det er vi veldig fornøyde med :D Vi er godt igang med D og C lydighetsøvelsene, han trenger å gå mer spor og få inn pinneplukking før vi får meldt oss på konkurranse. Søster Nemi har allerede opprykket til C-spor, så jeg kjenner presset :P Nå er det også sånn at jeg fikk heltidsjobb i 2012, og omveltningen fra å være arbeidsløs i et halvt år til å jobbe 100% var hardt og det gikk utover treningen til Angus, han fikk da for det meste fysisk trening. Så var det dette med andre hunder. Dette er fortsatt et problem for oss, han sliter med å rive seg vekk fra andre hunder, men jeg vet også at dette er 100% vår feil. Selvfølgelig er det trenbart, men det kommer til å ta litt tid.

Det første vi skal gjøre i 2013 (når det er tid for det vel og merke) er å gå MH. Det var så veldig mange ting som kom i veien for oss i fjor at det rett og slett ikke ble noe av, men i 2013 er dette høyest på prioriteringslista. Dessuten kan vi ikke være med på D-spor om han ikke har kjent mentalstatus. Om han er skuddfast skal vi også gå FA i 2013. Videre vil jeg øyelyse han også i 2013. Siden han også blir 2 år i mars må vi nesten jakte på litt slufser på utstilling, alt fra blå og oppover er greit :lol: Er han veldig pen (ifølge dommerne) så kanskje det blir flere utstillinger sånn etter hvert :P

Angus har også fortalt meg at han i 2013 ønsker seg en søster, så vi får se om han får ønsket sitt oppfylt.

Jeg synes det er så vanskelig å oppdatere, aner liksom ikke helt hva jeg skal trekke frem.. Da får jeg heller slenge ut bilder fra instagram og kamera, så får heller folk stille spørsmål om det er noe spesielt dere lurer på.

532371_4986767228160_862942849_n.jpg

I kjent stil. Han elsker å ligge på soverommet :P

59631_4901992908855_1935712599_n.jpg

Hos pappa. Sånn har han sotti siden han klarte å komme seg opp i sofaen selv.

405121_4907418164483_2045412493_n.jpg

Angus og Mana på tur.

550834_4164160343502_457653334_n.jpg

Angus i hagen en dag i grilla.

522339_4026187654271_991829963_n.jpg

Koser seg i hagen med ballen sin

306584_4211078836435_1433316714_n.jpg

Sikkerhet er viktig, synes Angus!

393529_3049892287497_1249825782_n.jpg

Hahaha, han hata meg litt her tror jeg. Jul i fjor.

599797_4076561193578_377161543_n.jpg

Flying groenendael.

525075_4689374473527_1712531651_n.jpg

Sonenmesterskapet i år.

DSC_0018.JPG

Koser seg i "hagen" vår.

DSC_0049.JPG

Verdens fineste svarting <3 Håper vi får mangemange fine år sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...