Gå til innhold
Hundesonen.no

Angus & Alice


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Halloo, oppdatering

Herlig å lese om all treningen dere driver med, rundering virker helt fantastisk!

Guest Michellus

Jammen jeg har ikke planer om å reise sørover i år :( Syns derfor du kan stille på NKK Trondheim :D

Men jeg har heller ingen planer om å reise nordover i år :( Jeg kan teleportere meg selv opp kanskje? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Pene svartinger, synes nå Alice er riktig så pen, selv om hun kanskje ikke er en veldig korrekt groen. :)

Stygg belger, men en veldig pen hund som jeg pleier si :wub: Får satse på at hun er pen nok for gulsløyfa, vel? :P

Fine bilder, og blir spennende å følge dere! :)

Takk det samme! :D Dere er jo så flinke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Guest Michellus

Godt over et halvt år siden jeg oppdaterte denne tråden, så da er det vel på tide å oppdatere...?

Det er ikke så mye som har skjedd. Jeg har fått meg en jobb jeg trives veldig godt i og det hjelper jo veldig på økonomifronten og humørfronten! Ikke skjedd så mye med bikkjene, dog. Vi bada i sommer hvor Alice endte opp med å hoppe fra brygga uti vannet flere ganger etter hverandre :D Dessverre endte turen med vannhale, heldigvis ikke alvorlig. Hun hadde ingen store smerter, men var stiv i bakparten. Korrekt hale fikk hun da, men jeg vil heller ha buhund hale og frisk hund :wub:

Hva mer... Jo, vi slengte oss uti en uoffisiell lp konkurranse! Dessverre fikk hun en dårlig erfaring på fellesdekken (hun løp etter meg og fikk dermed to hannhunder som jagde henne rundt, en i lek og en som ville være vaktmester), så nå ligger vi i hardtrening for å få hun trygg på den igjen. Endte opp med 96 poeng og trekkene kom for det meste pga manglende generalisering fra min side *kremt*. Moro var det læll!

Ellers venter vi løpetid nå snart. Kjedelig at det ikke har "fastsatt" seg ordentlig enda, for det er no drit å gå og vente på at det skal komme :P

Angus er ikke glemt. Jeg begynte å bli møkk lei av å ikke ha noe jeg kunne konkurrere med han i NÅ (stoler ikke på han rundt andre hunder eller ha han løs, trenes på hele tiden og jeg ser forbedring), så jeg meldte han på i rally! Det gikk forholdsvis ganske bra, vi hadde faktisk endt opp på 183 poeng og napp! Dessverre gikk jeg for nærme ytterste konet på "spiral venstre" øvelsen som gjorde at han havnet mellom ytterste og midterste kon. Siden jeg ikke gjorde om øvelsen ble det disk. Fy **** så surt det var! Vi hadde fått NAPP liksom! Jeg ble (er :lol:) så irritert over det, at nå skal det kjøres på i rally! Vi vil ha tittel og opprykk og heile pakka nå :D

Det kan også se ut som om han begynner å bli ordentlig voksen nå, for på stevnet var han skikkelig enkel å ha med å gjøre. Null problemer rundt andre hunder (viste interesse om de kom for nærme, men det ser jeg på som normalt), var mer opptatt av en gammel bekjent enn hunden hennes (wtf?! :o) og var generelt skikkelig god å ha med å gjøre :heart: Så nå tør jeg faktisk å sette opp championat som et livsmål for gubben min, jeg tror faktisk vi får det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Guest Michellus

Godt over et halvt år siden siste oppdatering :lol:. Skal fatte meg i korthet.

Angus har blitt en godgutt. Vi har trent masse på dette med andre hunder, og han er nå roligheten selv på stevner. Passerer hunder på 3 meters avstand uten tegn til å bry seg og tigger om å få trene - det setter jeg pris på! Var inne til tannrens også her om dagen og Hollywood-smilet er tilbake!
Alice har (endelig) blitt røntget. B hofter ble resultatet, albuene venter vi enda spent på. Ellers har hun løpetid nå, så da har vi treningspause (hun blir såpass trøtt og sliten under løpetid at hun får pause av meg) og for første gang er løpetid null stress. Dag 8 i dag og ikke no tull eller irritasjoner - bare avbalanserte hunder som slapper av godt og koser seg i hverdagen :ahappy:.

Forrige helg var vi på et rally-stevne med begge hundene. Alice fikk trekk for snusing og var ikke akkurat på nett mesteparten av tiden (sjekket henne godt før start, men da vi kom hjem fikk hun løpetid - det forklarer en del), men i perioder så det veldig bra ut! Uten snusing hadde vi vært oppe i 190 poeng :P. Endte opp med 182 poeng, napp og 16. plass! Angus falt litt ut her og der (ooh, skilt!) og hadde noen veeeldig skjeve sitter og neddekker, men i perioder gikk han veldig bra. Vi endte opp med 183 poeng, napp og 15. plass!

13076533_1189548291064336_42417181736989

Svigermor koser seg med captions og det å ta bilder. Synd det høljregnet som det gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...