Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper

SFX

Recommended Posts

Å så morro!! :jump::w00t::icon_clapping::banana:

Dette var gledelige nyheter på en fredags ettermiddag :) Gratulerer så mye, og vi fortsetter og krysse det vi har for at alt går bra fremover også.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Jeg veit da at han har sagt at dem er søte, og det betyr da vitterlig at man har lyst på en? :icon_confused:

Gubben min har også sagt veldig mye positivt om en rase, jeg ser håp i det fjerne at "yess, endelig en rase han liker".. og så får jeg bare et merkelig blikk at "nei, han ønsker seg ikke den rasen".. :icon_cry:

Mannfolk altså! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskninger, gratulasjoner, banandanser, store glis og felles gledestårer - dere fortjener en rose hver enkelt, det er faktisk veldig mye morsommere å glede seg over noe når en kan dele det med folk som forstår hva det kan bety.

Også så morsomt at dere gjetter, jeg burde kanskje sette opp en 200 grams melkesjokolade som premie til den som treffer spikerhodet?

Så fantastisk! Jeg har skrevet opp forventet fødselsdag i boka mi jeg. :lol:

Du er jo bare for søt, da! :wub:

Men, hvor mye går berner valper for? Så nettopp en annonsen på finn.no på 15.500 kr, og lurte på om det var vanlig (stiv?) valpepris for berner valper?

Jeg har undersøkt litt, for å se om prisene har steget siden jeg kjøpte henne, og siden raseklubben ikke har satt noen standard. Og prisene ligger på 13.000-15.000, får jeg inntrykk av, men jeg vet også om noen som kjører helt opp i 16.000-kronersklassen, med sine begrunnelser for det. Det er også noen som ligger lavere enn 13.000, men da kan du nok gå ut ifra at de holder seg langt unna raseklubb og retningslinjer for avl.

Jeg har ikke helt bestemt meg for valpepris enda - jeg skal forhøre meg litt mer hos flere, og om det er 500-1.000 kroner opp som gjør at folk handler et annet sted, så var det aldri min type valpekjøpere heller. Jeg synes jeg har en god tispe og har brukt en god hannhund (som ikke har avkom født i Norge hittil), så jeg ser ingen grunn til at jeg skal selge valpene billigere enn andre. Men jeg ser ingen grunn til å bidra til å presse prisene oppover heller, jeg synes det er dyrt nok med bernervalp. Selv om kilosprisen er bra, da :lol:

Edit: Lavere pris kan selvfølgelig forekomme på valper med utstillingsfeil eller andre feil.

Søren og, jeg kastet 2,5 måneder med aviser for to timer siden. De ville jo du fått god bruk for nå! Gratulerer så mye, dette blir gøy! :D

Det var da innmari korttenkt av deg! :blink::lol:

Men vi sier alltid tusen takk til aviser, om noen skulle glemme å kaste lageret sitt :ahappy:

Men det vil faktisk jeg :D :D :D :D :D Står på liste hos tre oppdrettere jeg nå :lol: så en må jeg vel få...

Men følelsen jeg fikk på telefonen idag når jeg hørte at det virkelig gikk opp for Emma hva som er i vente skal jeg aldri,aldri glemme.

Sånn høres reinspikka lykke ut.... :wub::wub:

Du er jo herlig du og, og jeg håper virkelig det kommer ut en liten F som passer til deg, du har ventet lenge nå.

:lol:

(Forsøker å skrive med ødelagt tastatur, det tar bare litt lenger tid.)

Men jeg er så glad på dine vegne, jeg gråt seriøst når jeg fikk vite det! :wub:

Og jeg har aviser! :D :D

Åh, tenk om du trenger ny forsyning sånn rundt 4 ukers alder? Det hadde vært noe! :D

Fortsetter å krysse fingre!

Men søte du, skrive så langt med crap tastatur - du er for snill!

Og selvfølgelig kan du få komme på besøk, det er da bare koselig - valpene må sosialiseres på alt mulig rart, også kelpier. Vi trenger garantert aviser både da og senere.

Vil ikke ha siden det er så stor konkurranse i berner ringen :lol: Også er berner valper så utrolig stygge :wub: *sier det mange nok ganger så blir det sant!*

Hahahaha, for i stafferingen er det så lav konkurranse??? :lol:

Jeg synes du skal bruke navn fra A Midsummer Night's Dream!

Jeg har egentlig bestemt tema allerede (det er et F-kull for øvrig, det har jeg vel ikke sagt i tråden før, navn har liksom ikke vært et tema før nå), men jeg skal se litt på skuespillet om det kan gi inspirasjon for tematikken min, det er ikke sikkert det er helt far out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Først av alt : HURRA!!!

Så til det praktiske. Aviser er ikke noe problem, om du gidder en liten tur til Kongsvinger kan du få uendelige mengder med ubrukte aviser. Jeg har henta på avistrykkeriet. Jeg har en diiiiger valpekasse du kan overta om du gidder, men den er uten bunn. (Det er grunnen til at jeg skal ha ny :lol:) og godt brukt. Hvis du ikke er intr så blir den bålmat, så ikke noe stress.

Jeg tipper 8 valper, 5 tisper og 3 hannhunder, hvorav en av valpene er feiltegnet med sjarmerende mye hvitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Skikkelig gode nyheter. :)

Forøvrig - min superdupervidunderligestorebror O´Du Store Stines Oppussings-Guru (som snakker norsk, ikke snekkersk)drev med nuffer for "tusen år siden." De hadde ett valpekull - kanskje han kan komme med noen gode råd ang valper osv også? :ahappy:

Tulla bare! :lol:

Edit: Den "tulla bare" ble jo helt feil. :icon_redface: Jo, han har hatt nuffer og nuffekull. Og har har mange gode råd. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt : HURRA!!

Så til det praktiske. Aviser er ikke noe problem, om du gidder en liten tur til Kongsvinger kan du få uendelige mengder med ubrukte aviser. Jeg har henta på avistrykkeriet. Jeg har en diiiiger valpekasse du kan overta om du gidder, men den er uten bunn. (Det er grunnen til at jeg skal ha ny :lol:) og godt brukt. Hvis du ikke er intr så blir den bålmat, så ikke noe stress.

Jeg tipper 8 valper, 5 tisper og 3 hannhunder, hvorav en av valpene er feiltegnet med sjarmerende mye hvitt :lol:

Tusen takk, søte du!

En tur til Kongsvinger kan vi alltids få til, mot en bunke aviser og en colaboks.

Jeg har pønsket på en valpekassepatent som gjør den lettere å lagre for alle mine framtidige kull (!), som jeg tenkte å utforske litt mentalt og deretter praktisk først. Ellers takk for tilbudet.

Kan jeg spørre hvorfor du vil ha med bunn? For jeg tenker uten bunn.

Ja til 200grams melkesjokolade i premie! :D

Har jeg sagt det, holder jeg løftet mitt også. Jeg TØYSER ikke om sjokolade :blink:

Altså, skulle det dukke opp en totalt feilvare med kortkort pels, så vet du hvem du skal kontakte, sant???

Om jeg sier at X'en blir så nedrøytet at hun minner mer om en GD, og er sånn flere måneder i året - frister det da? :whistle:

Gratulerer så mye! Skikkelig gode nyheter. :)

Forøvrig - min superdupervidunderligestorebror O´Du Store Stines Oppussings-Guru (som snakker norsk, ikke snekkersk)drev med nuffer for "tusen år siden." De hadde ett valpekull - kanskje han kan komme med noen gode råd ang valper osv også? :ahappy:

Tulla bare! :lol:

Tusen takk!

Nuffe, sier du? Noen jeg kjenner? Jeg har alltid fulgt med på nuffene i øyekroken.

Men da kanskje han skjønner mitt solsystem og dets tankerekke om jeg drar dit for å få hjelp til valpekassemateriale - jeg husker ikke alt hva jeg så der, selger de plank også, eller bare spiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuffe, sier du? Noen jeg kjenner? Jeg har alltid fulgt med på nuffene i øyekroken.

Men da kanskje han skjønner mitt solsystem og dets tankerekke om jeg drar dit for å få hjelp til valpekassemateriale - jeg husker ikke alt hva jeg så der, selger de plank også, eller bare spiker?

Selvfølgelig kan du spørre han om valpekassemateriale og alt mulig. :wub:

Og det var ikke tull! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hun ser jeg også i glasskula mi! Hun blir en høyt elsket familiehund. Og så ser jeg en vakker tispevalp som Emma beholder og har kull på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette var ihvertfall høydepunktet i min dag (i tillegg til Strider-samvær da - men dette var helt på høyden med Strider-samvær, og det sier ikke lite altså). Første hindring er passert og du verden så glad man ble av det altså! Jeg skal ikke tippe noe som helst for jeg skal gå rundt med jinx-angst (skal ta den oppgaven jeg), men første etappe har ihvertfall godt strålende - gratulerer så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, er det sjokolade i bildet? Då må vi jo gjette herifrå òg. Eg synst kullet vi fekk kvalp frå høyrdest perfekt ut, så eg seier 7 kvalpar, 3 hoar og 4 hannar :) (er det forresten ein grunn til at eg er den aller første som tippar fleire hannar enn hoar?).

Når det gjeld pris: Vi fekk vår for 14 200 no i februar. Det våre oppdrettarar hadde funne ut når dei hadde høyrd rundt med raseklubb o.l. (dei høyrer til Bergensavdelinga), var at prisen hadde lege på 14 000 ei stund, men var no på veg til å stige til 14 500. Dei valde difor å leggje seg mellom desse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bestemt tema allerede (det er et F-kull for øvrig, det har jeg vel ikke sagt i tråden før, navn har liksom ikke vært et tema før nå), men jeg skal se litt på skuespillet om det kan gi inspirasjon for tematikken min, det er ikke sikkert det er helt far out.

Ang. A Midsummer Night's Dream, så var det et forslag på grunn av at det er nettopp det, liksom. En St.hansdrøm å få valpekull. :D

Men jeg ønsker deg ikke så mye arbeid, så jeg tror det blir 1 hann og 4 tisper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...