Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

Jeg kan sikkert hente Ida og IA hjemme hos dem, sjekket google maps, og herfra til Ytre Enebakk og så til Bogstad tar bare halvannen time, så om det ikke er langt fra der google maps mener Ytre Enebakk ligger så skulle det gå fint :D

Så slipper f.eks. Marianne som kommer så langt vekk ifra å kjøre så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Jeg kan sikkert hente Ida og IA hjemme hos dem, sjekket google maps, og herfra til Ytre Enebakk og så til Bogstad tar bare halvannen time, så om det ikke er langt fra der google maps mener Ytre Enebakk ligger så skulle det gå fint :D

Så slipper f.eks. Marianne som kommer så langt vekk ifra å kjøre så langt ;)

Oi, det er jo veldig snilt av deg hvis du kan hente dem hjemme da :D I såfall så kunne jeg tenkt meg en skikkelig veibeskrivelse fra Drammen-ish. Jeg har så dårlig nett at kart ikke funker, så jeg trenger en skriftlig veibeskrivelse om noen har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ringe meg på 90993887 om dere lurer på noe på stevnedagen. Om jeg ikke kan hjelpe med veibeskrivelsen så kan sikkert noen andre i nærheten gjøre det, som jeg kan gi mobilen til! :ahappy:

Nå trenger jeg

- bord som skriveren kan bruke/vi kan bruke som premiebord og kakebord

- skyss fra Gjerdrum til Ås/Oslo i morgen! Om ingen kan må Maria tvinges til Gjerdrum for å hjelpe meg å bære fôrsekken og kjegler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisering av bespisning:

AnetteH

Kaja - T&C

Hundeheidi

pippin

Rovekrullen

baker kake, muffins, boller, eller noe som er enkelt å spise, for vi har ikke asjetter og slike vanskelige ting.

Jeg har kaffetrakter, men ingen termos, ellers føler jeg veldig på at jeg burde brygget kaffe. Dessverre må jeg jobbe hjemme i morgen og kan ikke bruke halve dagen (vi bor langt fra butikk) på å reise ut og kjøpe termoser og plaskopper og servietter. Men hvis noen føler seg kallet, så er det fremdeles mulighet for å ta på seg den store oppgaven å koke kaffe og/eller kakao.

Jeg syns også at vi kan betale en femmer for kakestykke og eventellt kaffe/kakao for å dekke utgifter, eller lage en pott til fremtidige konkurranser og treff. Kanskje vi kan få til mer formelle stevner etter hvert, eller andre sammenkomster der en liten pengesum kommer godt med :)

Tusen takk Siri :) Vi kan bare ikke takke nei til å bli hentet, selv om du bor like ved Sørkedalen og vi bor langt utenfor verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med at en femmer for kake er greit, så vidt jeg har skjønt har også labbis gått litt i underskudd? og OM det skulle bli overskudd så syns jeg hun fortjener å få litt av "kaka" og eventuelt sette av til en annen gang :)

Ikke sant. Det blir alltid dyrere å legge ut, enn det man får inn, så det kan være greit med en liten buffer. Jeg skylder forresten Labbis påmeldingsavgift og 150.- for en bok. Ta den med på søndag, så tar jeg med penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt bake noe eller lage noe fôr hvis det er interessant! :) Bare gi meg beskjed - så skal jeg være husmor.

Chessea har lovet at hun skal være grei jente og gleder seg til å lære masse av å se på alle de flinke som skal gå LP! :P

Jeg har plass til tre-fire folk i bilen, men har liten bil. Chess ligger foran beina på førersiden, liksom. Men har plass til mennesker uten hund. Kjører fra Lørenskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Drammen er dritenkelt. Følg skilting til Smestad (dvs. ta av E18 til Ring 3), ta til venstre og følg skilting til Sørkedalen fra Smestadkrysset.

Det står kanskje ikke Sørkedalen, men campingskilt står det.

For en som kan det er det dritenkelt, men for en som aldri har kjørt der før er det litt vanskeligere - først er det tre filer å velge mellom for å komme på ringveien (du skal den i midten), så er det smedstadkrysset og ligge i riktig fil der samtidig som man ser etter skilt og andre biler. Så er det alle de småveiene oppover og forbi Huseby.. nok til å bli forvirret om man er litt stresset.

Jeg ville heller kjørt forbi avkjøringen til ringveien (fornebu, smedstad) forbi den neste (lysaker) og så lagt meg i høyre og tatt av til Vækerø rett etter tunnellen. Der er det også flere felt, men du skal hele tiden ligge i høyre også ta til høyre i en rundkjøring som er der.

Da kommer du på en vei som går oppover i en slak sving, så er det et lyskryss over noen trikkeskinner hvor det blir 40 en stund, så kommer du til en rundkjøring som du skal rett frem i (høyre felt) og derfra er det bare å kjøre rett frem oppover og oppover - så er du i røakrysset som du skal rett frem i (venstre felt uvanlig nok..) derfra er det også bare rett frem helt til du er fremme. :)

Tar ca 20 min fra Sandvika til Bogstad hvis det ikke er mye trafikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisering av bespisning:

Bakere:

AnetteH

Kaja - T&C

Hundeheidi

pippin

Rovekrullen

Maria

.

Ser det greit ut? Maria, nå er du på lista. :D Fremdeles trenger vi noen kaffe- og kakaobryggere. Dere med store termoser har nå muilgheten til å få brukt dem. Kopp kan vi jo ta med selv :)

Hvis dere i kakegruppa blir enige dere imellom om at noen tar med pølsemat og grill og slikt i steden, er jeg veldig for det. Vi kan jo betale ti kroner pølsa og fort tjene inn igjen utgifter samt bygge en sonenkonto, men det er ganske styrete med pølse, brød, lomper, sennep, ketchup, grill, pølsekype, servietter, evt kull og tennvæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisering av bespisning:

Bakere:

AnetteH

Kaja - T&C

Hundeheidi

pippin

Rovekrullen

Maria

.

Ser det greit ut? Maria, nå er du på lista. :D Fremdeles trenger vi noen kaffe- og kakaobryggere. Dere med store termoser har nå muilgheten til å få brukt dem. Kopp kan vi jo ta med selv :)

Den er good!

Kakeønsker? Jeg elsker å bake, men jeg aaaner ikke hva jeg skal lage. Vurderer en litt sunnere kakevariant siden jeg egentlig har kake-forbud :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er good!

Kakeønsker? Jeg elsker å bake, men jeg aaaner ikke hva jeg skal lage. Vurderer en litt sunnere kakevariant siden jeg egentlig har kake-forbud :whistle:

Scones med havre, solsikkefrø og rosiner er godt. Ellers har jeg atter redigert forrige innlegg, men pølser er vel ikke sunt hvis det er det du tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare få en addresse til Ida og IA, så jeg kan regne ut mer nøyaktig tid, men da henter jeg dere så vi er der til 10-tiden? :)

Adressen vår er Tangenveien 115, 1914 Ytre Enebakk :)

Det er veldig snilt av deg, Siri! Vi gleder oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisering av bespisning:

Bakere:

AnetteH

Kaja - T&C

Hundeheidi

pippin

Rovekrullen

Maria

.

Ser det greit ut? Maria, nå er du på lista. :D Fremdeles trenger vi noen kaffe- og kakaobryggere. Dere med store termoser har nå muilgheten til å få brukt dem. Kopp kan vi jo ta med selv :)

Hvis dere i kakegruppa blir enige dere imellom om at noen tar med pølsemat og grill og slikt i steden, er jeg veldig for det. Vi kan jo betale ti kroner pølsa og fort tjene inn igjen utgifter samt bygge en sonenkonto, men det er ganske styrete med pølse, brød, lomper, sennep, ketchup, grill, pølsekype, servietter, evt kull og tennvæske.

Etter en god leting i skaper så har jeg veldig lite som jeg kan bake med og liten mulighet til å komme meg til butikk. Men vi overlever kanskje med 5 som ordner mat og ting og tang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...