Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er så misunnelig at det nesten gjør vondt! Jeg blir så sur så sur, så SUR hvis det ikke blir flere sonenmesterskap at da melder jeg meg ut og starter et konkurrerende forum. Digget PM'n deres, skikkelige tunge sponsorer og nick! Dette er så kult at jeg blir helt dårlig. La det bli en årlig begivenhet! Pliiiis!

• Svar 630
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg vil jeg vil! :D

Jeg digger at det står nick og ikke navn på "pm" :D

Har du ikke med deg to egne hunder? Ellers så kan du være barnevakt mens jeg har grandis på fanget :D Traff forresten en grandisherre i byen i går. Han rygga jammen meg opp på fanget mitt, han også. Det må være rasebetinga. Ekte lapdog :D

Takk! :ahappy:

Eller så kan man si at du skal ta Østeråsbanen (linje 2) vestover og gå av på Røa. Da får du enda flere stasjoner å velge mellom når du skal på. Stortinget, også. Det glemte nok Margrete. Stortinget, altså. :D

Jeg er så misunnelig at det nesten gjør vondt! Jeg blir så sur så sur, så SUR hvis det ikke blir flere sonenmesterskap at da melder jeg meg ut og starter et konkurrerende forum. Digget PM'n deres, skikkelige tunge sponsorer og nick! Dette er så kult at jeg blir helt dårlig. La det bli en årlig begivenhet! Pliiiis!

Jeg prøver jo iherdig å etablere en gedigen konto, så vi kan ha diverse begivenheter uten at noen må legge ut med dårlig sikkerhet.

Må det være åpent for alle, hvis det skal bli offisielt, eller går det an å ha slike mindre skumle mesterskap og få kred for resultatet? Sånn siden en gang, altså.

Skrevet

Har du ikke med deg to egne hunder? Ellers så kan du være barnevakt mens jeg har grandis på fanget :D Traff forresten en grandisherre i byen i går. Han rygga jammen meg opp på fanget mitt, han også. Det må være rasebetinga. Ekte lapdog :D

Har med meg begge to, og en mor, også tar du Tesh så er problem løst ;P Så har jeg jo også med telt og valpegrind da :)

Skrevet

Nå driver jeg og fireårige lillebror og baker sjokoboller. Haha. En fireåring er ikke veldig raffinert, så det blir som det blir.

Si fra om jeg skal ta med meg stellebord om det er manko forresten. :)

Og vi har fortsatt plass til menneske i bilen om det trengs.

Skrevet

Ostekake ready to go!

Hvorfor kan du ikke bare komme daa? :(

Skrevet

Jeg må si jeg er skikkelig imponert over organisasjonsevnene. Er kjempelei meg for at jeg ikke har mulighet til å være med, men her står det brukshundstevne på plakaten i morgen, så da må man stille opp og hjelpe til :).

Lykke til, alle sammen i morgen! Gleder meg til å se bilder fra evenementet :D

Skrevet

Æsj. Jeg ergrer meg skikkelig over at jeg klarte å dobbeltbooke og ikke kan komme i morgen. :( Lykke til alle sammen og kos dere masse!

Skrevet

Okei, bare glem det :whistle:

Ta den veien Simira sa du. Jeg sjekket idag og det er skiltet helt fra E 18 til Bogstad med campingskilt. :)

Så flott! Tusen takk for hjelpa :ahappy:

Er det lov å gå LP på en snurr? For oss med konkurransenerver, mener jeg...

Men det er bra BCAmira går i samme klasse, for da kan jeg si at jeg konkurrerte på samme linje som en verdensmester :P

:lol:

Åååh, deilig å ha seint startnr i begge klassene :D

Gleder meg skikkelig til å treffe alle sammen i morgen! Det blir nok en utrolig koselig dag! Har ikke akkurat noen forventninger til noen av hundene, men dette er jo tross alt bare for moro (huske å si det til meg selv i morgen når nervene kommer :lol: )

Skrevet

Jeg glemte å kjøpe servietter i dag! Men hvis det var en kiwi i nærheten som er åpen, er det vel ikke krise...

Kiwi på Noresund har søndagsåpent.

Og det var mitt bidrag. Jeg trodde jeg hadde planer denne helgen, men det gikk i vasken, så da kan jeg bare avstandsbeundre de som er med :)

Skrevet

Noen som kan ta med

en basic kalkulator

sprittusj

?

vi sees imorgen!

Tar med kalkulator. Sprittusj vet jeg ikke om vi har.

Skrevet

Muffins i ovnen! :P Kjører enkelt og greit jeg... Fikk kjøpt EN engangsgrill også.. Vet ikke om jeg har nok pølsebrød til pølsene jeg har med da, så hvis noen har lompe eller noe så ta gjerne med..!

Skrevet

Håper alle som skal være med,får en kjempegøy dag i morgen! Lykke til!

Jeg kjenner nervene kicker inn hos meg,og jeg sitter trygt i Sandnes og er ikke i nærheten av å skulle konkurrere en gang :whistle:

Husk å ta masse masse bilder for oss som bor for langt unna! :D

Skrevet

Gubben er sendt på jakt, kaka + div er i bilen, jeg har dusjet og Steinar er oppe. Da skal jeg bare slenge ut de hundene som ikke skal være med, og slippe ut hestene, så drar vi :)

Skrevet

Jeg er blitt skikkelig, skikkelig forkjølet, så jeg får ikke kommet i dag, jeg kjenner jeg må holde sengen. Utrolig kjedelig, men håper alle dere andre får en fantastisk dag og tar masse bilder! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...