Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

Bra! Hun kan være Nora's støttekontakt! haha.. Om ikke min, om jeg skal stille! hahaha :w00t:

Da får du være min, da, for støttekontakt trenger jeg :lol:

EDIT: Jaa, Marianne! Ehm... bare bittebitteliten! Merker det nesten ikke i det hele tatt :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Jeg kan alltids hente dere jeg altså, men det er selvfølgelig mest praktisk dersom noen som kjører forbi plukker dere opp :ahappy:

Gleder meg jeg, har vel aldri samlet så mange soniser på et sted før?! Blir moro :D

Dere har gjort en flott jobb altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D !

herre meg dere bor i gokk..... :blink:

45 minutter fra meg til dere :P

så nesten 2 timer å hente dere og kjøre opp dit :blink:

ytre enebakk var virkelig YTRE :lol:

om dere vil/orker har jeg en flott sovesofa til 2 pers ledig altså :aww: kan hente dere lørdag kveld :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alltids hente dere jeg altså, men det er selvfølgelig mest praktisk dersom noen som kjører forbi plukker dere opp :ahappy:

Ja, er selvfølgelig jo det. Hadde vært skrekkelig deilig!

Men, som sagt, det fikser seg med buss :ahappy:

herre meg dere bor i gokk.... :blink:

45 minutter fra meg til dere :P

så nesten 2 timer å hente dere og kjøre opp dit :blink:

ytre enebakk var virkelig YTRE :lol:

om dere vil/orker har jeg en flott sovesofa til 2 pers ledig altså :aww: kan hente dere lørdag kveld :whistle:

Haha, ja, jeg har hørt det! :lol:

Skulle gjerne, men vi har to storinger som ikke får være med på morroa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, jeg har hørt det! :lol:

Skulle gjerne, men vi har to storinger som ikke får være med på morroa..

Jeg skal høre med min stakkars samboer om han orker å kjøre ned dit, han låt ikke direkt happy ut om å må kjøre kl 7 om morgenen :whistle:

kommer det ingen soniser sørfra da? hmmm.....

kanskje jeg kan bestikke min venninne i ås...

edit:

skal ikke bcamira og ingvild dit? men de har kanskje ikke bil de heller.. *tenke videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med min stakkars samboer om han orker å kjøre ned dit, han låt ikke direkt happy ut om å må kjøre kl 7 om morgenen :whistle:

kommer det ingen soniser sørfra da? hmmm...

kanskje jeg kan bestikke min venninne i ås...

edit:

skal ikke bcamira og ingvild dit? men de har kanskje ikke bil de heller.. *tenke videre*

Så snill du er, Anette!

Jeg har virkelig ingen anelse om hvor de forskjellige sonisene bor, kjenner jeg. Men det hadde jo vært veldig deilig å være der i god tid :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et kvarter fra Ski og hit, så hvis noen kommer den veien, er det ikke så stor omvei. Herfra bruker man tjuefem minutter til byen og knskje en halvtime til Røa, for da blir det jo Ring 3 fra Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du være min, da, for støttekontakt trenger jeg :lol:

Bra det er flere! Haha, jeg vet ikke hvor mye jeg kan støtte..

Ane: nei, jeg tenkte feil! Ingen fellesdekk, men hun kan gå sist i klassen og være i siste pulje som har tannvisning :)

Og jepp, det blir premier til alle. Ikke store premiene, men litt v&h og noen småting, så ingen skal "tape penger" på å melde på hvertfall.

Bra! Haha :D

Hadde jo kanskje vært morro å melde på Grumpy i rekrutt :) *tenke*

*JaJaJa!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det for alle som melder på, og går? Uansett hvor god eller dårlig? Oh! haha :D Mulig jeg tør å stille da, *Gruble*.. Jeg synes det er mega skummelt jeg :o Aldri gjort noe slikt før.. Men en gang må vel være den første. Selv om jeg tenkte det skulle være på et stevne midt inne på Finnmarksvidda med to deltagere og en dommer! :devilbanana:

Bra! Hun kan være Nora's støttekontakt! haha.. Om ikke min, om jeg skal stille! hahaha :w00t:

Ja stille! Jeg har heller ikke vært med på sånt og ANER ikke hvordan det foregår.. Da er det greit å være flere da som står i ringen og ser forvirra ut :whistle:

Da får vi være nervevrak sammen, da, funker det og...

Jeg kan også være nervevrak med dere :lol:

Uff dette kan jo ikke gå bra! :P Er det sånn at man starter en og en og tar alle øvelsene, før nestemann kommer? Eller tar man de og de øvelsene sammen osv? Forklaring? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi være nervevrak sammen, da, funker det og...

Flott! Men din hund kan nå litt! :P Haha. Jeg har en valp på 5(da 6) mnd.. Lol.

Ja stille! Jeg har heller ikke vært med på sånt og ANER ikke hvordan det foregår.. Da er det greit å være flere da som står i ringen og ser forvirra ut :whistle:

Uff dette kan jo ikke gå bra! :P Er det sånn at man starter en og en og tar alle øvelsene, før nestemann kommer? Eller tar man de og de øvelsene sammen osv? Forklaring? :icon_redface:

En og en! :P En fullfører hele programmet, så er det neste, neste, neste, neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også være nervevrak med dere :lol:

The more, the merrier!

Flott! Men din hund kan nå litt! :P Haha. Jeg har en valp på 5(da 6) mnd.. Lol.

Ja, joda. Men er jo som å gå på scenen - jeg KAN koreografi, tekst og sang, nervene er der allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en og en, ja :) Har noen filmer fra Tia som går lydighet her: http://vimeo.com/9518017

NKK Lillestrøm-filmen er hel, men av dårlig kvalitet. LP2-filmen er delt opp i ulike filmer for hver øvelse. Skrur du opp lyden kan du høre min/dommerens kommandoer. Mellom øvelsene koser jeg litt med henne, men de som går rekrutt kan jo belønne med godbit/leke.

Eller filmene av LP3 her: http://vimeo.com/6905345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...