Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Jepp, fullt mulig å se på med hund! :) Jo flere jo bedre!

Har dere forslag til "ekstrapriser"?

Mine forslag:

- Mest sjarmerende

- Beste fri ved fot/lineføring

Det må være priser som kan inkludere alle deltagerne, slik at folk kan vinne en fin premie selv om de ikke nødvendigvis er de som får høyest poengsum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste improvisasjon - hund eller fører som ror i land en øvelse når ting går galt, eller som er kreative og finner på noe helt annet

Beste dual purpose-hund - kreative løsninger og effektiv tidsbesparelse, for eksempel som den hunden jeg så på et stevne som nullet på ruta (fant ikke ruta), mens på apportøvelsen løp ut, hentet apporten, løp til ruta og stilte seg der med apporten

Beste fordomsknuser (en hund som bryter fordommene en har til hva den rasen eller det individet kan prestere)

Dagens kommando - om noen har en genial kommando, eller må si noe spontant og nytt for å få hunden til å reagere

Dagens døveste

Også videre - en kan jo også komponere priser underveis som en ser hvordan ekvipasjene går, om det er noen som fortjener en hederspris for annerledes utførelse og kreativ innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra tilbud, Gråtass! :)

Nå har jeg hentet en del av sponsorpremiene fra Royal Canin. Sleng på en liten dæsj av de blå mappene fra Agria, så har vi allerede et fint premiebord. Dessuten er rosetter på vei og vi fortsetter å lete etter sponsorpremier, så det blir nok en god del mer også! :D

285534_10150349863321303_530141302_10241105_7272548_n.jpg

263364_10150349865391303_530141302_10241112_3977548_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler en viss trollbolle stiller sterkt til en del av disse "kreative" prisene... *Host* Vi hadde hundesprint på et helgekurs i sommer, og vi kom som vanlig på sisteplass, bare slått av en dachs, hehe. Hun blei jo så glad over alle som var der for å se på henne at hun måtte ta seg litt god tid for å vise seg fram. :ahappy: Og jeg har noen ganske medrivende komandoer for i det hele tatt få en reaksjon, hehe.

Er det lov å rydde området for spennende hunder å leke med før vi skal inn og sånn, kanskje...? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kruttlappen hundeskole gir 1/2 pris på helgekurs til stevnets "mest trengende".

Oh, jeg skal hvertfall IKKE trene mer med Lundii! :lol:

Neia, vi skal legge oss ordentlig i hardtrening fremover, blir en uke uten trening da jeg blir hundeløs, men etter det, så! Om noen i Osloområdet har lyst til å treffes for å trene og gi hverandre tips etter 1.sept blir jeg veldig veldig glad. :ahappy: Men jeg vurderer sterkt å endre påmeldingen til rekruttklasse i stedet for klasse 1. :whistle:

Edit: Og hvis noen skal kjøre ut dit fra Oslo både lørdag og søndag og har plass til meg og Lundii blir vi veldig glade! (for vi har nemlig ikke råd til hytte-overnatting på leeenge enda.) :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er det forsatt en uke før stevnet påmeldingen går ut?

Er lit usikker på om jeg kanskje skal melde på lundehunden i rekrutt kanskje og Ebba i lp1,men er ikke sikker på når hun er ferdig med innbilten sin heller æsj nei får tenke litt til trur jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neia, vi skal legge oss ordentlig i hardtrening fremover, blir en uke uten trening da jeg blir hundeløs, men etter det, så! Om noen i Osloområdet har lyst til å treffes for å trene og gi hverandre tips etter 1.sept blir jeg veldig veldig glad. :ahappy: Men jeg vurderer sterkt å endre påmeldingen til rekruttklasse i stedet for klasse 1. :whistle:

Vi må vel få i gang sonen-treningene våre igjen nå snart, når folk er ferdige med ferie og har satt i gang hverdagslivet igjen. :)

Edit: Og hvis noen skal kjøre ut dit fra Oslo både lørdag og søndag og har plass til meg og Lundii blir vi veldig glade! (for vi har nemlig ikke råd til hytte-overnatting på leeenge enda.) :aww:

Det går buss ut dit altså, som stopper like ved! Nummer 41 til Strøm, går fra Røa T-bane. :) Fra bussholdeplassen er det bare et par hundre meter å gå tilbake langs Sørkedalsveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vel få i gang sonen-treningene våre igjen nå snart, når folk er ferdige med ferie og har satt i gang hverdagslivet igjen. :)

Det går buss ut dit altså, som stopper like ved! Nummer 41 til Strøm, går fra Røa T-bane. :) Fra bussholdeplassen er det bare et par hundre meter å gå tilbake langs Sørkedalsveien.

Ja, det må man, for det trenger virkelig Lundii, og ikke minst jeg. :whistle: "Bli" er et relativt begrep, "dekk" betyr å nesten ha brystkassa/albuene nedi bakken, "på plass" kan av og til være både foran og bak meg, og ikke minst "sitt", som av og til betyr "dekk". :aww::icon_redface:

Okaj, takk! Den går på søndag også, altså? :D Da skal jeg vel kanskje klare å komme meg dit, ja. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaj, takk! Den går på søndag også, altså? :D Da skal jeg vel kanskje klare å komme meg dit, ja. :ahappy:

Ja, går timesrute. Ligger rutetabell på trafikanten.no, men er for eksempel mulig å ta den tolv minutter over åtte fra Røa. :)

Hvis noen kjører E6 sørfra og kjører forbi Ås (Korsegården) og har plass til en labrador + eier, hadde jeg satt pris på å få sitte på. Tog/buss går ikke tidlig nok, nemlig... Hvis det ikke ordner seg med skyss, får jeg heller sove i Oslo og ta t-banen+buss, går greit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Kanskje jeg skal delta med rottisen? Og muuuligens cockeren? I rekruttklasse i så fall. Men er det lov til å ha på bånd i rekruttklassen? Cockeren er ikke alltid like glad i andre hunder, nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha på bånd ja, men i f.eks innkalling vil det gi maks 8 (eller 7, husker ikke helt) poeng :)

Ja, jeg så reglene nå :) Melder nok på rottisen, for fristen går ikke ut før uken før mesterskapet? Må finne ut hvor mye tid praksise på skolen tar før jeg melder meg på. Kanskje cockeren skal få være med også, men han er ikke alltid helt stabil når det gjelder nye mennesker, så er litt redd for tannvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...