Gå til innhold
Hundesonen.no

Påske på Rena

Raksha

Recommended Posts

Her kommer noen bilder fra påsken i galehuset på Rena. Dagens bilder er tatt med Heidi sitt kamera.

Påsken startet allerede på tirsdag, da Tulip, Heidi, Valpis, Balder, Silva og Mio kom på besøk. Dagen i dag har jeg bilder av på pcen så vi starter med dem, mer kommer serenere.

Det var litt slitsomt å være meg i dag, så jeg flata ut med Snusern og Valpis i sola:

5644326313_6dfbd58473.jpg

Det var ganske slitsomt å være Balder også i dag, så han gikk likegreit å la seg, først i bålet:

5644326771_98eb64366f.jpg

5644892738_fe92c3fa5a.jpg

Så i garasjen:

5644893166_176a7effb7.jpg

Dagens høydepunkt var en ridetur! Vi startet friskt med en Bugg som mente at alt av skjenkelkontakt betød full fart, derav "litt" odd sits. :lol: Tulip startet med å ri Bestas:

5644328173_3ee2326daa.jpg

Balder og Valpis fikk være med på turen, mens minte tre måtte furte inne, var to stk som kooooosa seg!

5644894216_1e21a03c7e.jpg

Skogens konge:

5644894680_795fde2441_z.jpg

Etter en stund byttet Tulip og Heidi, på Bestas. Flinke Bestas var snill med Heidi, og Heidi fikk for første gang ri tur uten at enten hun og, eller, hesten ramla.

5644329435_4c67b74c9a_z.jpg

Bugen lurer fææælt på hva den rare dama som spretter frem foran henne på stien driver med:

5644329845_2185aea979.jpg

Bare pittelitt bortskjemt med fine turområder.

5644330177_8c4a3ff1e3.jpg

Fiine Balder!

5644896340_41389b05e2.jpg

Som herre som hund:

5644330957_7b3a29e5f5_z.jpg

Flere bilder kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :ahappy:

Meg: Jeg har bare en hjelm, og den prioriterer jeg at de som rir Bugen bruker, siden hun er den heiteste. Eneste untaket er dersom jeg har med folk under 18 år, de får ikke ri uten hjelm. (ikke at det skjer så ofte) Voksne folk regner jeg med at tar en risikovurdering selv. Jeg informerer om at jeg kun har en hjelm før folk kommer.

Fanhvit: Balder er vel drøye 5 år nå - fiiiin flott herremann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanhvit: Balder er vel drøye 5 år nå - fiiiin flott herremann!

ja han er fin han! Balder, ei venninde av meg, Fenris og jeg har vært til Stockholm sammen vi :) Fenris og Balder er skikkelige buddiser, Fenris synes Balder er dritkul (og svæær, og det er kuuult!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hjelm. Jeg rir heller uten hjelm enn med en som er for stor eller for liten. Jeg har selv opplevd å få sikkerhetshjelm knust, mens den satt på hodet mitt. I tillegg er jeg visstnok voksen, så jeg tror jeg vet hva jeg gjør. Helt ærlig, det er ikke hodet jeg er redd for om jeg skulle falle/bli kastet av!

Dette betyr ikke at jeg ikke vet hvor viktig det er med hjelm, men jeg forbeholder meg retten til å velge selv.

Fakedit: som dere ser, så bryter jeg jammen båndtvangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hjelm. Jeg rir heller uten hjelm enn med en som er for stor eller for liten. Jeg har selv opplevd å få sikkerhetshjelm knust, mens den satt på hodet mitt. I tillegg er jeg visstnok voksen, så jeg tror jeg vet hva jeg gjør. Helt ærlig, det er ikke hodet jeg er redd for om jeg skulle falle/bli kastet av!

Dette betyr ikke at jeg ikke vet hvor viktig det er med hjelm, men jeg forbeholder meg retten til å velge selv.

Fakedit: som dere ser, så bryter jeg jammen båndtvangen også..

Din pøbel! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig nok er det ofte hodet som regel får seg en smell om man blir kastet av. :icon_confused: Poltiet påbød feks hjelm etter at en politidame døde av hodeskader etter rideulykke.

armer og bein heles, men EN enkel hodeskade kan man slite med resten av livet (konsentrasjonsproblemer, synsproblemer, varig hodepine).

hjelmen jeg brukte gikk også i stykker da jeg ble kastet av. Hvordan hodet mitt hadde sett ut om den IKKE hadde tatt av for støtet, tør jeg ikke tenke på. Brillene mine ble i hvertfall knust, nesen skjev og leppene så ikke ut...

Men flotte bilder :) Og man MÅ ikke bruke hjelm. Fine hester var det og- nå fikk jeg lyst til å ri på tur- alt for lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiineste påsken det med hyggelig selskap på både to og fire bein og fine bilder :D

Og ja, hjelm er lurt. Sier hun som ennå ikke er heeelt konsekvent selv etter å ha både ramlet av hest med kraftig hjernerystelse og brudd på skallen (uten hjelm og hadde det ikke vært for hurtig hjelp hadde jeg ikke skrevet det her, jeg holdt faktisk på å dø) OG trynings på MC hvor hjelmen ble krakk-bom-bang utenpå hodet mitt og nok en hjernerystelse :lol:

Resten av meg var merkelig nok lite skadd gitt...

Men jeg tenker Tulip vet jeg, "dumt" ja, men hun vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi storkoser oss! Klart hjelm er lurt, men nå har jeg ikke flere hjelmer, så da blir det jo en vurderingsak om man vil ta sjansen og ri uten, eller la være å ri. Jeg har selv berga livet pga hjelm, og rir "aldri" uten, tror knapt jeg har sittet på hest, ever, uten hjelm. Så formaningene er i grunnen unødvendige. Men vi takker og bukker og nikker og neier for omtanken for hodet til Tulip og Heidi (jeg hadde, som dere så, hjelm). :ahappy:

Nå så jeg Heidi forsvant ut med kameraet, så er vel ikke utenkelig at det dukker opp noen bilder i dag også, selv skal jeg ta med meg Jodlern og krype under dyna en time eller tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke hester, det så koselig ut! :)

Bestas :wub:

Så bra at madam mim har en hjelm til overs, vil veldig gjerne at de som rir Bestas også bruker hjelm altså. Han er snill nesten alltid, men han er ikke en hest jeg ser på som enkel alikevel. Han er en fullblods med alt det innebærer, og han henter det frem innimellom.

Men alt dette vet Anette og det er voksne fornuftige mennesker det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke hester, det så koselig ut! :)

Bestas :wub:

Så bra at madam mim har en hjelm til overs, vil veldig gjerne at de som rir Bestas også bruker hjelm altså. Han er snill nesten alltid, men han er ikke en hest jeg ser på som enkel alikevel. Han er en fullblods med alt det innebærer, og han henter det frem innimellom.

Men alt dette vet Anette og det er voksne fornuftige mennesker det er snakk om.

Var bra du skrev dette, Marie, jeg hadde aldri tillatt noen å ri min hest uten hjelm, flinkeste Marie :thumbs::icon_clapping::thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bra du skrev dette, Marie, jeg hadde aldri tillatt noen å ri min hest uten hjelm, flinkeste Marie :thumbs::icon_clapping::thumbs:

Takk tror jeg? :icon_redface:

Jeg er enig, men det var heller ikke meningen å 'gå imot' det Tulip/ Raksha skrev. De er voksne å tar egen risiko. Hadde det vært barn involvert derimot, men da hadde det aldri vært et issue fra Rak / Anettes side heller.

Men altså, helst ser jeg at de som rir han bruker hjelm! Og nå løser det forhåpentligvis seg hvis hjelmen til Madam mim passer voksne damer. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Gjør sopelima klar og flyr hjelmen til noen som skal oppover snart.* :D Hadde ikke Siri en støvsuger som skulle samme vei?

Jo! Ting samler seg opp! :ahappy:

Og jeg savner hesten vanvittig...! What a coincident! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...