Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke perfekt nei..


Djervekvinnen

Recommended Posts

Han er litt vanskelig å ha med bort, fordi han enten stresser mye inne, eller piper og hyler om han ligger i buret og hører oss.

Han er litt for sosial

Han er litt for ballgal

Han stresser seg lett opp, og vil ikke roe seg igjen. (innendørs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bjefer når han ser andre hunder som han vil leke med(Og han høres så "grov" ut at de stakkarne med elghunden må jo tro at han vil drepe dem) Og når han ikke får lov så begynner han å hoppe i båndet(Ikke gøy når han plutselig blir to meter høyere)

Når vi tar buss og han mener han ikke har fått nok oppmerksomhet(Jepp jeg har mynde.. Blanda med retriever tror jeg:p) Så begynner han enten å pippe(Å det er såååå synd på meg lyder) Eller hyle(Jeg blir mishaaaandla) Det er veldig flaut noen ganger, spess når jeg overskjer det, hvis ikke så får han jo faktisk oppmerksomhet...

på utstilling blir han fort lei hvis han ikke får lov til å ligge i buret sitt...

Han trodde at kattungen var en leke(Det endte bra, nå ser han ikke på katta lenger)

Når han var liten(Og det var snø ute...) Så bada han.. Han svømte så langt ut at han plutselig bare sank fordi han ikke orka å svømme tilbake(Jepp Lill måtte bade... brrr... ](*,) )

Han er VELDIG vankelig å motivere.

Men han er perfekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig det der? Fryktelig OT men. Vipsen og skal "klø" på altting med fortennene, men hun er i og for seg så forsiktig at det bare er koselig da... Er det bare en "belgerting"?

Aldri OT vi :wink: Jeg har aldri opplevd noen andre raser som gjør det og begge mine belgere har gjort det..Tror nok det er en belgergreie :wink: Har hørt flere andre bemerke det og..Forrige belgeren var veldig forsiktig,han satt gjerne i sofaen og "masserte"skuldrene mine når jeg kom hjem fra jobb :wink: Når Loke begynner får jeg blåmerker og dritvondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri OT vi :wink: Jeg har aldri opplevd noen andre raser som gjør det og begge mine belgere har gjort det..Tror nok det er en belgergreie :wink: Har hørt flere andre bemerke det og..Forrige belgeren var veldig forsiktig' date='han satt gjerne i sofaen og "masserte"skuldrene mine når jeg kom hjem fra jobb :wink: Når Loke begynner får jeg blåmerker og dritvondt![/quote']

Men har det egentlig noen funksjon? Er det bare kos eller hur? Har heller aldri sett det på andre raser. Så lenge hun er forsiktig er det jo greit, verre om man ender opp med å se mishandla ut :)

(aldri OT nei, eller er det det at det skjer så ofte at vi tror det skal være sånn tro ;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun stresser seg opp veldig fort når hun hører lyder utenfor.

Hun er veldig skeptisk på noen mennesker. Da knurrer hun og bjeffer.

Biter andre hunder i rompa slik at de blir sure.

Hun skal alltid være først, derfor går hun mange meter foran meg når vi er på tur.

Drar veldig i bånd på tur med andre hunder.

Med andre ord helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Han bjeffer når det ringer på

-Han bjeffer når det går folk utenfor

-Han hopper opp på Cita HELE tiden når de leker

-Han dilter etter oss

-Liker ikke å sitte i ro når han skal bli klippet

Men alt dette er jo ting jeg kan gjøre noe med... Bare litt vanskelig det med at han hopper opp på Cita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Voldsom når hun leker

- Liker ikke biler

- Kresen på mat

- Hopper og napper når hun kjeder seg/er gira

- Ikke glad i å klippe klør

- Spiser ting som ligger i utslagskummen

- Bruker lang tid på å roe seg ned på nye steder

- Gira i hilsesituasjoner

- Fiser grønn damp

- Spiser hestebæsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja har nå 6 hunder vi da med forskjellige dårlige og gode sider :)

leeli og kyrielle går i søpla, glemmer vi å stenge for ser kjøkkengulvet ut som en søppeldynge. leeli spiser kaffegruten i søpla http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/...ehlich/g020.gif

kyrielle er ram til å gå på bordet (må passe på der.)

simba gneldrer på fuglene(pusene) når han er ute

han blar misunelig hvis noen andre en han får oppmerksomhet.

isabelle griser til buret

jaja :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig det der? Fryktelig OT men. Vipsen og skal "klø" på altting med fortennene, men hun er i og for seg så forsiktig at det bare er koselig da... Er det bare en "belgerting"?

leeli gjør også det :):wink: hun er ikke belger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har det egentlig noen funksjon? Er det bare kos eller hur? Har heller aldri sett det på andre raser. Så lenge hun er forsiktig er det jo greit, verre om man ender opp med å se mishandla ut :)

(aldri OT nei, eller er det det at det skjer så ofte at vi tror det skal være sånn tro ;P)

Nå gjelder det tydeligvis andre raser og :(

Har aldri hørt andre en belgereiere som har pratet om det tidligere.. :-k

Jeg har i hvertfall tolket det slik at jeg blir kost med..Gamlegronnisen kunne ofte gjøre det samme med tispa jeg hadde samtidig.Og Loke gjør det mest nå jeg klør han eller han vil ha kos.Derfor har jeg bare bitt tenna sammen og polstret meg der han tar helt av :wink: Han er jo så grundig og ivrig i tjenesten at det føles litt hjerterått å ikke la han holde på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea åpner munnen rundt hånda mi når hun hilser, og sutter på den.. :) Hun gjør det på folk som kjenner henne, ikke fremmede. Jeg syns egentlig det er søtt. Hun biter ikke på noen måte.

Møtte en golden som gjorde det samme, og hadde gjort det i alle år (den var 8), og ser heller ingen grunn til å trene det vekk. Så jeg vil egentlig ikke kalle det en uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vega...hvor skal jeg starte :D

alltfor kosen..man kan ikke sitte et sekund uten å klappe henne

sykelig sjalu

bjeffer når d kommer folk

aggresiv mot hannhunder :D

kresen...

mira

litt vell rampete ved å rømme ute :x

boffer inne ved lek

kan ete ALT å da mener jeg alt [-X

litt skeptisk mot manner med store luer :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?! Labrador som er vanskelig å motivere? Er det ikke bare å vifte hva slags mat som helst foran nesen hennes da?

Hehe, ja, skulle man tro :D Som du kanskje vet, så jobber hun nesten ikke for leke i det hele tatt. Og hvis hun skal gidde å konsentrere seg med andre hunder i nærheten må jeg ut med leverposei. Og jeg kan heller ikke ta med meg en pose frolic på agilitytrening og regne med at hun skal jobbe for de mer enn 2 ganger. Jeg må variere belønningen slik at hun hele tiden får ny godbit, og det er ikke alltid like lett.

Det går som oftest greit når vi trener hjemme i stuen eller i hagen med frolic eller noe annet "halvtørre" godbiter. Men når det skal trenes innkalling (mange deilige lukter vettu!) eller med andre hunder, DA sliter jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Han bjeffer når det ringer på

-Han bjeffer når det går folk utenfor

-Han hopper opp på Cita HELE tiden når de leker

-Han dilter etter oss

-Liker ikke å sitte i ro når han skal bli klippet

Men alt dette er jo ting jeg kan gjøre noe med... Bare litt vanskelig det med at han hopper opp på Cita :D

Hehe, ja, det er sant :D

Også var det det å komme på innkalling for en ussel godbit når Cita leker i gjørmen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven:

- Nærmest umulig å få kontakt med når hun har funnet noe interessant...

- Skal helst hilse på alt og alle

- Liker ikke å klippe klør eller å bli børstet på bakbeina

- Skvetter inne når hun blir oppspilt

- Jager kaninene mine

- Vanskelig å trene sammen med andre hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tenke.

- Kresen i matveien (Nå må du snart legge på deg Diego)

- Vil ikke ha tyggebein, griseører etc. *Grr*

- Kan være vanskelig å motivere

- Er ett ******* å gå tur med hvis det har regnet ute og han ikke har drukket nok vann i løpet av dagen.

Kan bruke evigheter på 2 meter for han slikker veien.

- Han spiser snø

- Han kan bruke lang tid på innkalling

- Hoven mot fremmede. (Negativt?)

- Han blir fort varm pga pelsen

- Kan ikke kjøpe masse halsbånd til han for pelsen dekker det uansett. Hehe

Så kan vel si. Han er billig i drift. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...