Guest Michellus Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Kebab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 I dag kjenner jeg tiden er inne for potetball med bacon, gulrot og kålrot :drool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Biff med avocado og ris. NAM! http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/biffspyd-med-avokado/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Wok med grønnsaker , nudler og sånn østerssaus.. helt ok , Ask er den som liker det best egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 En toast. Rundstykke, smør og ost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Kjøpelasagne og hvitløksbaguetter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Hjemmelagd potetstappe (jeg eeeelsker det!) med røkte kjøttpølser Hjemmelaget potetstappe er grisegodt! Her ble det stekt laks, dampet asparges og rømme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Spagetti og kjøttdeig i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Tidligere nevnte vegetarlasagne med løk, purre, tomat, champignon, aubergine, selerirot, gulrot, nyrebønner og oliven, med lag av cottage cheese og valnøtter (etter tips fra Nirm). Og det beste er at jeg har rester til både lunsj og middag i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 I dag skal jeg ha pitapizza med biffstrimler, rødløk, mais, tomatskiver og tomatpure. Det er utrolig enkelt å lage og skikkelig nammis! Men salat ved siden av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Skulle egentlig ha indisk curry, men det hadde ikke teite Rimi inne, så ble tortellini med masse (pose)ostesaus i dag. Ikke veldig sunt akkurat, men jeg synes iallefall det er godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 I dag stekte jeg kylling i biter med sitronsaft og nykvernet pepper, og deretter stekte jeg squash, gulrot, løk, chilipepper og masse hvitløk, før jeg blandet alt sammen og tok oppi litt fersk basilikum og chilisaus. Det ble veldig godt, servert med litt rømme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Tomatsuppe. Fra pose. Jepp jepp. Jeg har jo Toro- angst , men når guttungen måtte få i seg mat i en fei var det veldig enkelt. Han elsket det , jeg liker ikke tomatsuppe og spiste mest brød :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Skal vi se: I går - grønnsaksuppe med pølse og melboller I dag - grønnsaksuppe med pølse og melboller I morgen - grønnsaksuppe med pølse og melboller .... ehhhh ja, noen laget visst litt mye grønnsaksuppe 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Enchiladas! Om nom! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Grillet brødskive med 3xspeilegg og sprøstekt bacon attåt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Oppskrift på grønnsaksuppe, Siri? Hjemmelaget mac 'n cheese her i gården. Spicet opp med cayenne og chilipølse. Litt rart å servere middagsgjester hvor en er over 70, men det er enkelt og barnevennlig, pluss lett å lure inn grønnsaker. Den på 72 forsynte seg to ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 18. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Viltgryte med elgkjøtt, det var så godt! Jeg har enda lyst på mer, men spiste så mye av det til middag og kvelds, bah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Veggis sushi. Bortelaget i EU-land vel å merke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Oppskrift på grønnsaksuppe, Siri? Å, men den er egentlig bare gørr kjedelig, den Man tager hva man haver (og jeg havde visst veldig mye av enkelte ting): Et kålhode (nei, ikke mitt...) Ei kålrot Noen gulrøtter Noen poteter Purreløk Grønnsaksbuljong etter smak Pepper Deles i små biter og kokes ihjel Så kan man tilsette det man vil - jeg synes grillpølser er gode i sånn suppe, men det aller aller beste er jo melbollene da. DET er godt, det... Da lager man en smørje av mel, salt, pepper (evt annet krydder man måtte like), egg (3?) og litt fløte kanskje, evt vann. Miks det til en sånn passe seig deig, kok opp rikelig saltet vann, ta ei spiseskje (evt t-skje) og lag små boller av deigen som man slipper ned i det kokende vannet. Dette blir som fersk pasta, egentlig . Kokes til de er passe gjennomkokt og seige Serveres gjerne med smeltet ost på toppen - og varme rundstykker . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 kylling og ris, sjuklingmat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Mmm, jeg må lage stor dose grønnsakssuppe en dag snart jeg også. Det er så deilig! Perfekt høstmat. Men da er jeg helt avhengig av å finne soddboller... Sånne ferske, små, grå. Tror ikke jeg fant dem på Ås i fjor, men jeg får raide butikkene og se om jeg kanskje har større flaks i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Kjenner jeg må ha grønnsakssuppe med melboller i morra jeg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Karbiser med brun saus, poteter og gulerøtter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 18. September 2012 Rapporter Share Skrevet 18. September 2012 Mmm, jeg må lage stor dose grønnsakssuppe en dag snart jeg også. Det er så deilig! Perfekt høstmat. Men da er jeg helt avhengig av å finne soddboller... Sånne ferske, små, grå. Tror ikke jeg fant dem på Ås i fjor, men jeg får raide butikkene og se om jeg kanskje har større flaks i år. Du kan jo også kjøpe et spann med sodd - der er det jo både kjøtt og boller . Kjenner jeg må ha grønnsakssuppe med melboller i morra jeg også :D Perfekt høstmat, det . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts