Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts

KristinL

Recommended Posts

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Terrier inne nå, så mye pels disse terrierene har fått.

Synd at MT ser så redd ut, den var lekker.Skotten var også fin

Skrevet

Mine favoritter blandt terrierene!

Legger til etter hvert.

-Airdale terrier (en favoritt!)

-Bull terrier (hadde hun bare beveget seg skikkelig)

-Dandie Dinmont terrier

-Fox terrier glatthår (ikke stor fan av bevegelsene dog)

-Fox terrier ruhåret(en favoritt!)

-Irsk terrier

-Kerry Blue terrier

-Norwich terrier (en favoritt!)

-Skye terrier (en liten favoritt!)

-Welsh terrier (en favoritt!)

Flotte hoder på minibullen og cairnen.

Likte bevegelsene til sealyhamen.

Skrevet

Mine favoritter blandt terrierene!

Legger til etter hvert.

-Airdale terrier (en favoritt!)

-Bull terrier (hadde hun bare beveget seg skikkelig)

-Dandie Dinmont terrier

-Fox terrier glatthår (ikke stor fan av bevegelsene dog)

-Fox terrier ruhåret(en favoritt!)

-Irsk terrier

-Kerry Blue terrier

-Norwich terrier (en favoritt!)

-Skye terrier (en liten favoritt!)

-Welsh terrier (en favoritt!)

Og av de 9 dommeren plukket ut var 7 av de fra min favorittliste :blink:

Greier ikke helt å plukke ut 4 favoritter, men tror det må bli airedalen, fox ruhår, norwich og irsk eller kerry blue..

Likte ikke staffen i det hele tatt!

Edit; Og det ble Fox terrier ruhår på første, airedal terrier på andre, stafforshire bullterrier på tredje og norwich terrier på fjerde. :blink:

Skrevet

-hvem vant gruppa,nettet forsvant. Takk så det nå. Virker som overføringen er blitt veldig dårlig,og nå på myndegruppa... :blink:

Skrevet

Staffen var nydelig, velkonstruert kropp og et nydelig hode. Synd den ikke viste seg så bra, men gøy med BIG 3 :blink:

Skrevet

Så teit at det hakker hele tiden! Får jo bare sett halvparten av hundene, og det er slett ikke alltid jeg får sett bevegelsene deres. Også datt jeg helt ut rett før terrierne ble plassert, så det fikk jeg ikke sett i det hele tatt. Er liksom ikke så gøy med livestreaming når det eneste jeg får med meg er det kommentatorene sier :blink:

Skrevet

Er nok mange som er der inne og kikker nå...

Trykket refresh-knappen, jeg - da ble det LITT bedre i alle fall.

Susanne

Skrevet

Hakker fortsatt her, så har ikke fått sett så mye, men heia Sara! :blink:

Hvem er Sara?

Fikk nesten ikke sett Basenjien :blink: Afghaneren hadde nyyydelige bevegelser :blink:

Skrevet
Sara er greyen ell? Nydelig :blink: Basenjien var heller ikke dum :blink:

Jepp, syntes jeg så et kjent ansikt i enden av snøret ja :blink:

Skrevet

Sara er greyen ell? Nydelig :blink: Basenjien var heller ikke dum :blink:

Hvem er Sara?

Sara er greyen ja. Meget velkjent her i Norge, representerte blandt annet Norge i den Eukanuba world challenge greia i fjor.

Litt overasket over at hun ikke ble plukket ut!

Skrevet

Trodde virkelig hun kom til å bli plukket ut! Men Basseten var jo søt da, og så rørt eieren ble :blink:

Skrevet

Oj, har dere sett på greyresultatene?

I den ene klassen (Post Graduate - Dog) er det tre påmeldt, to ikke møtt, og på plass nummer 1 står det WITHHELD (), også står det et navn på andreplass.

Jeg tolker det altså som at førsteplassen ble holdt tilbake, men at den som møtte ble nummer to.

Noen som kjenner det britiske utstillingssystemet bedre, og vet om dette skjer ofte, om jeg tolker det riktig, og hva det vil si? Jeg trodde de ikke hadde kvalitetsvurdering av hundene, bare plassering - men her virker det jo som om dommer mener hunden ikke er god nok til å vinne klassen.

Nysgjerrig og nerd :blink:

Skrevet

KISSANGANI DREAM MAKER AT DJOSER

Alle res er på nett.

Takk. Får ikke sjekket resultatene fordi denne derre greien man finner rasene på ikke funker på mobilen :blink: Liksom :blink:

Men den hunden der syns jeg er fin. Ble vel beste valp der i fjor. Yodel, vet du om oppdretteren/eieren har hjemmeside?

Men beste vorstehhund hadde mer pointerhode...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...