Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjokkregning etter veterinær tur


Anette

Recommended Posts

Jeg blir så forvirret av å bo her jeg, hører negativt og positivt om alle, jeg nekter å gå til nøtterøy dyreklinikk etter dårlig behandling på flere hunder (og det gjør mange bekjente også), og jeg har vel aldri hatt noe forhold til Vestfold Dyrehospital, så jeg går til tønsberg dyreklinikk.

Men jeg klarer ikke forstå regningen, min forsikring er opptil 30 tusen og jeg betaler 1000 selv. Var jo helt syk pris :hmm:

Kjenner flere som har ringt dit og det blir krisemaksimert veldig, når egentlig ikke hunden trengte operasjon etc etc. Er vel derfor jeg har vært skeptisk til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg måtte jo dra alle mine tre til dyrlegevakta sent en kveld fordi en av dem hadde spist omtrent tre fjerdeler av en plate med mørk kokesjokolade. Fikk brekkmiddel til alle tre, og jeg nekta å dra derifra før de var kvikke igjen. Så vi ble der en stund.

300 kr.

Det var jo merkelig at hunden i artikkelen ble så dårlig av så lite, det var jo heller ikke mørk sjokolade den hadde spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjempefornøyd med Halvard helt til i høst. Nå blir det annen veterinær fremover, men vet ikke helt hvem. Jeg har hørt mye bra om Stenmalen Dyreklinikk.

Edit: skriveleif

Jeg bruker Stenmalen, bare positive ting a si om dem! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjempefornøyd med Halvard helt til i høst. Nå blir det annen veterinær fremover, men vet ikke helt hvem. Jeg har hørt mye bra om Stenmalen Dyreklinikk.

Edit: skriveleif

Jeg har iallefall vært fornøyd med behandlingen på Tønsberg Dyreklinikk (den på jarlsberg) i forhold til operasjoner, oppfølging etc. Mens de har feilbehandlet mine hunder på nøtterøy dyreklinikk. Min tante drar også til jarlsberg etter feilbehandling på vestfold dyrehospital og nøtterøy dyreklinikk.

Stenmalen har jeg også hørt bra om, Reefer går dit.

Edit: og du kom meg et halvt sekund i forveien :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke første gangen denne klinikken får pes.

Jeg brukte de før, men valgte å bytte veterinær. Utrolig at disse i det heletatt får lov til å drive klinikken. De eier ikke kompetanse, og hadde det vært mulig, så skulle jeg ønske at jeg kunne forandret fortiden og heller aldri brukte de. Må jo være en grunn til at etter en operasjon hos de, så ble bikkja mi varig hystrisk redd for hele ***** klinikken. Gud vet hva hun opplevede, og dette plager meg den dag i dag.

Nei, styr unna denne klinikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 1 gang denne mannen er i vinden, mamma og pappa dro han inn for veterinærmediskinskråd for noen år siden - pga hans oppførsel og kompetanse. Han utførte operasjon han ikke hadde kvalifikasjon til å utføre - og etter mye styr døde hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke samme hvor mye han blir avslørt, gang etter gang i avisa osv. Folk går dit uansett, de vet ikke bedre (førstegangseiere, folk med lite nettverk osv).

Betalte selv masse masse penger for å sjekke ut Siri der da hun kastet opp blod, og det var ikke grenser for skremselspropaganda som ble kjørt mot oss (han sa de dagen før hadde hatt en hund med akkurat det samme, eierene kunne ikke operere pga. manglende forsikring og hunden døde samme dag, LIKSOM). Selv om vi røntget, fylte hele bikkja med kontrastvæske, røntget igjen, klemte og skviste og ikke fant noenting anbefalte han på det sterkeste kriseoperasjon for å åpne og se i tarmen.

Samme dyrlege ville ha nesten 8000,- for en 20 minutters kjøretur og deretter 10 minutters konsultasjon av skadet hest, som han avlivet på stedet (i tillegg til at han måtte skyte henne to ganger i hodet for å få jobben ordentlig gjort..).

At han får fortsette å anbefale alle og enhver å operere bare fordi de har forsikring og på den måten kan dra mer penger ut av forsikringsselskapene er helt horribelt.

Eks. en her inne sin valp svelget en flat ballong, og denne veterinæren sa de burde bare komme inn med en gang og åpne magen. De ringte en annen veterinær også med en gang, denne sa at de kunne gi asparges i maten og det ville gå helt fint (og det gjorde det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ved denne klinikken, på tredje året. Kan ikke kommentere enkeltsaker pga taushetsplikt (selvom det er EKSTREMT fristende akkurat nå...)

MEN dette kan ikke stå uimotsagt:

"Folk går dit uansett, de vet ikke bedre (førstegangseiere, folk med lite nettverk osv)"

Enkelte folk reiser fra langveisfra for å treffe denne dyrlegen. Og det er alle slags dyreeiere.. Førstegangs, folk som har hatt hunder hele livet, oppdrettere (uerfarne og erfarne). Utstillere, konkurransefolk og folk med "bare" en familiehund. Det er fritt dyrlegevalg (heldigvis), så man kan jo bare velge å gå ett annet sted?

Ikke glem at det er de misfornøyde som skriker høyest, de andre holder som regel kjeft;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er solskinnshistorier som ikke kommer frem er jo naturlig, men av alle de andre historiene som kommer frem ser det likevel ut til a dette er en vet som opererer med vanvittige priser og som utnytter forsikringene til det fulle. I kommentarene til denne artikkelen var det f eks en som fortalte om fiksing av en brukket klo til 8 000,- som er en helt hinsidig pris, og det er jo bare et av innleggene.

Man kan jo spørre seg hvorfor ikke alle andre veterinærer får like mye negativ omtale som ham? Ingen røyk uten ild er det noe som heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dyrlege ville ha nesten 8000,- for en 20 minutters kjøretur og deretter 10 minutters konsultasjon av skadet hest, som han avlivet på stedet (i tillegg til at han måtte skyte henne to ganger i hodet for å få jobben ordentlig gjort..).

DER ble jeg kvalm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ved denne klinikken, på tredje året. Kan ikke kommentere enkeltsaker pga taushetsplikt (selvom det er EKSTREMT fristende akkurat nå...)

MEN dette kan ikke stå uimotsagt:

"Folk går dit uansett, de vet ikke bedre (førstegangseiere, folk med lite nettverk osv)"

Enkelte folk reiser fra langveisfra for å treffe denne dyrlegen. Og det er alle slags dyreeiere.. Førstegangs, folk som har hatt hunder hele livet, oppdrettere (uerfarne og erfarne). Utstillere, konkurransefolk og folk med "bare" en familiehund. Det er fritt dyrlegevalg (heldigvis), så man kan jo bare velge å gå ett annet sted?

Ikke glem at det er de misfornøyde som skriker høyest, de andre holder som regel kjeft;-)

Og det som kom fram i repotasjen var bare bløff kanskje? Bare en misfornøyd kunde som skriker høyt? :wub: Samme med alle kommentarene under repotasjen, bare tull og tøys de også? :wub:

Og det med taushetsplikten - den aktuelle veterinæren kommenterte jo i repotasjen - han har kanskje ikke samme taushetsplikten som deg? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er vel ikke helt uvanelig at veterinærkontorer opererer med forskjellige priser på hunder som er forsikret og de som ikke er forsikret. Synes å erindre at vi har hørt om det før. Har selv opplevd å få forskjellig priser på samme ting hos samme veterinærklinikk på forsikret og uforsikret hund. En operasjon som på en uforsikret hund kostet 7000,- ville kostet 23000 på en forsikret hund. Umoralsk er det faktisk. Så jeg er ikke snauere nå enn at om jeg noen gang får behov for dyr veterinærbehandling så kommer jeg til å si at hunden IKKE er forsikret selv om han er det og deretter sende inn papirene på egen hånd faktisk.

Skadelmelding finnes på nett, alt du trenger er epikrise og kvittering for betalt behandling og vips så fikser man det på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...