Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjokkregning etter veterinær tur


Anette

Recommended Posts

Jeg jobber ved denne klinikken, på tredje året. Kan ikke kommentere enkeltsaker pga taushetsplikt (selvom det er EKSTREMT fristende akkurat nå...)

MEN dette kan ikke stå uimotsagt:

"Folk går dit uansett, de vet ikke bedre (førstegangseiere, folk med lite nettverk osv)"

Enkelte folk reiser fra langveisfra for å treffe denne dyrlegen. Og det er alle slags dyreeiere.. Førstegangs, folk som har hatt hunder hele livet, oppdrettere (uerfarne og erfarne). Utstillere, konkurransefolk og folk med "bare" en familiehund. Det er fritt dyrlegevalg (heldigvis), så man kan jo bare velge å gå ett annet sted?

Ikke glem at det er de misfornøyde som skriker høyest, de andre holder som regel kjeft;-)

Ja, det er jo vanlig at man ikke får høre solskinnshistoriene, hvor ofte hører man om "utlendingen som hjalp den gamle dama over veien". Så akkurat den biten er jeg enig i.

Burde man ikke begynne å se noen varsellamper blinke når det er SÅ mange som opplever dårlig behandling eller "snuskete" historier gang på gang? Det er jo ikke snakk om bare to stk som var litt uheldige å få feilbehandling en måned dyrlegen var litt ekstra sliten, eller sydde et par sting feil. Her er det mange folk som opplever det samme med at operasjon anbefales på det sterkeste og at dyr kanskje åpnet unødvendig (?).

De eksemplene jeg kom med er ting jeg har opplevd over en periode på flere år. Det er ikke noe som er diktet opp for å sverte dyrlegen!

At folk har ok opplevelser med dyrlegen er jo også sant, men det er skremmende at så mange har DÅRLIGE opplevelser? Og at det er ganske like historier som går igjen?

Og ja - vi velger definitivt å gå et annet sted. Selv om JEG ikke betaler noe ekstra ved å sprette opp magen på dyret fordi det dekkes av forsikringen, så er ikke det noe jeg syns er ok å drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja - vi velger definitivt å gå et annet sted. Selv om JEG ikke betaler noe ekstra ved å sprette opp magen på dyret fordi det dekkes av forsikringen, så er ikke det noe jeg syns er ok å drive med.

Summa summarum betaler vi jo ekstra alle sammen siden slik praksis er med på å høyne alles forsikringspremier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt uvanelig at veterinærkontorer opererer med forskjellige priser på hunder som er forsikret og de som ikke er forsikret. Synes å erindre at vi har hørt om det før. Har selv opplevd å få forskjellig priser på samme ting hos samme veterinærklinikk på forsikret og uforsikret hund. En operasjon som på en uforsikret hund kostet 7000,- ville kostet 23000 på en forsikret hund.

DET synes jeg er skremmende - håper forsikringsselskapene prøver å rydde opp i en slik åpenlys praksis. For ja, det er KUNDENE som betaler regninga til forsikringsselskapet også.

Og uansett historie bak dette - 19.000,- for et døgn på en dyreklinikk er et ran, og ingen næringsdrivende kan vel se en kunde i øynene å påtå at de har jobbet så mye det døgnet at de skal ha en middels månedslønn for andre folk for det..

Huff.. Er glad så lenge jeg mulighet til å gå til privatpraktiserende veterinær jeg - hvor prisingen har et visst samsvar med jobben...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...