Gå til innhold
Hundesonen.no

Et bilde som beskriver personligheten


Kristiin

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...

Det var mange flotte hunder her

Men hva mener dere med personlighet??

Ingen hunder har det, det er noe tilregnet mennesker - lært adferd er noe annet - Personlighet er noe mennesker gir sine hunder, det er ikke noe de har - ligger i ordet - ´person´lighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange flotte hunder her

Men hva mener dere med personlighet??

Ingen hunder har det, det er noe tilregnet mennesker - lært adferd er noe annet - Personlighet er noe mennesker gir sine hunder, det er ikke noe de har - ligger i ordet - ´person´lighet

Jeg vil virkelig påstå at mine hunder har personlighet.

Kan godt kalle det Hundelighet jeg, for din del altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig påstå at mine hunder har personlighet.

Kan godt kalle det Hundelighet jeg, for din del altså.

Haha! Du sa det jeg tenkte ;)

Ikke kom her å si at hundene ikke har "personlighet" altså. Skeptikere kan si hva de vil om den saken, men etter å ha hatt flere forskjellige hunder i hus med såå forskjellige ønsker og meninger, så er ikke jeg i tvil ihvertfall :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere skjønner hva jeg mener - tenk dere om !

Det er "lærtadferd" ikke nødvendigvis direkte fra dere, men lært iallefall

ingen hunder har personlighet, sånn er det bare ! MEN det spørs jo også hva man mener med personlighet, det jo bare et ord, men sånn jeg ser på det - er det noe som ikke finnes i dyreværden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere skjønner hva jeg mener - tenk dere om !

Det er "lærtadferd" ikke nødvendigvis direkte fra dere, men lært iallefall

ingen hunder har personlighet, sånn er det bare ! MEN det spørs jo også hva man mener med personlighet, det jo bare et ord, men sånn jeg ser på det - er det noe som ikke finnes i dyreværden

Hvor er ditt bevis på at hunder ikke har personlighet da???

Kanskje det er du som skal tenke deg om?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke akkurat den tanken som gjør at man ikke blir kvitt "uvettig" trening og hundehold? Nettopp fordi "hunder har ikke personlighet, så da gjør man det sånn man har gjort det i mange mange år!"?

Og om man tar to hunder. Begge er samme rase, og de er kullsøsken. Den ene kan elske snø, tilbringe timesvis mens den herjer lykkelig og koser seg. Den andre kan mislike snø så sterkt, at den såvidt er utenfor døra å letter på trykket en gang eller to for dag. Hva er det? Tillært? Fremdeles tillært om begge hundene ble kjøpt av samme eier 8 uker gamle, så begge valpene har hatt identiske krav og regler fra dag 1? Eller går det rett og slett på "hundlighet" (siden personlighet var feil ord å bruke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan strekke meg så langt å si att det finnes 2 "personligheter" - Følger - Leder , ikke noe annet !

:lol: er du seriøs? Jaja, det høres ut som et koselig hundehold. :rolleyes2: Eller, hundehold skal kanskje ikke være koselig det? Bare praktisk?? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere skjønner hva jeg mener - tenk dere om !

Det er "lærtadferd" ikke nødvendigvis direkte fra dere, men lært iallefall

ingen hunder har personlighet, sånn er det bare ! MEN det spørs jo også hva man mener med personlighet, det jo bare et ord, men sånn jeg ser på det - er det noe som ikke finnes i dyreværden

Pss.. Full i B***** du virker det som.. Har du noe bevis på at de ikke har det? Og hvorfor har akkuratt du rett?

Hundene til ALLE på sonen, har forskjellig personlighet om de er kull søsken, fra norge eller fra utlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig gir jeg fullstendig f i hva ordet personlighet har for slags direkte forbindelse til det å være et menneske. Jeg opplever det som skiller min hund fra alle andre, eller nabohunden fra min hund om du vil, som det jeg definerer som personlighet.

Det er nå ennå sånn at hunder ikke hadde eksistert i den form de gjør i dag hadde det ikke vært for den relasjonen de har med mennesket. Dermed blir det nok naturlig å bruke uttrykkk om hverandre.

Definisjon:

"Personlighet kan beskrives som stabile tendenser i hvordan individer betrakter, forholder seg til og tenker på omgivelsene og seg selv, som viser seg i et bredt spekter av sosiale og personlige sammenhenger."

"personlighet, samlebegrep for typiske kjennetegn ved et individs måte å tenke, føle og handle på i en rekke ulike situasjoner over en lengre tidsperiode."

Vel.. At det er et dekkende ord for hva som gjør en hund til det gjenkjennelige vesenet hvert individ er kan man vel ikke være i tvil om uansett ordets opphav, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare mer sikker på att jeg har rett

Dette er MIN mening har ingen bevis, annet enn erfaring - att de fleste av dere er uening hadde jeg regnet med

Din mening skal du få lov til å ha, men du virker temmelig påståelig at din mening er fakta da :

Tror dere skjønner hva jeg mener - tenk dere om !

Det er "lærtadferd" ikke nødvendigvis direkte fra dere, men lært iallefall

ingen hunder har personlighet, sånn er det bare ! MEN det spørs jo også hva man mener med personlighet, det jo bare et ord, men sånn jeg ser på det - er det noe som ikke finnes i dyreværden

Og nå merker jeg at jeg irriterer meg litt over at man skal "ødelegge" en såpass koselig tråd :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: er du seriøs? Jaja, det høres ut som et koselig hundehold. :rolleyes2: Eller, hundehold skal kanskje ikke være koselig det? Bare praktisk?? :rolleyes2:

Spar meg ! Jeg er glad i alle dyr, mine hunder spesielt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mening skal du få lov til å ha, men du virker temmelig påståelig at din mening er fakta da :

Og nå merker jeg at jeg irriterer meg litt over at man skal "ødelegge" en såpass koselig tråd :getlost:

Mente ikke å ødelegge noe som helst, sa bare min mening, mulig jeg var litt bastant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å ødelegge noe som helst, sa bare min mening, mulig jeg var litt bastant

litt er vel årets underdrivelse... :rolleyes2:

Hadde vært morsomt å møtt dine hunder, for jeg tror de har ting som skiller de, og ergo har de personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...