Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk schnauzer-bouvier klubb og norsk lhasa apso klubb 5/6 februar 2011


xxx12345

Recommended Posts

Gratulerer til alle som er fornøyde, og ja, verden er bedriten noen ganger til de som ikke er like fornøyde.

Så lurer jeg på om det sitter noen der ute med en katalog som kunne sjekke hva mini bullene som var påmeldt heter. :lol: Er bare pittelitt nysgjerrig. Er liksom ikke så ofte det er noen påmeldt, og idag tror jeg det var to, eller var det imorgen? :P

JK hannhund: Isabull's Ebbe Gustls Legacy

CHK hannhund: Ch. Potsu de Notsu Arcibald Attila

Valp var Javarke Wee Martials Breed, og den ble nummer to i gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

JK hannhund: Isabull's Ebbe Gustls Legacy

CHK hannhund: Ch. Potsu de Notsu Arcibald Attila

Valp var Javarke Wee Martials Breed, og den ble nummer to i gruppa.

Takk snille deg :P

Må snuse litt CHK hunden, har den kommet til Norge på permanent basis tro. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snille deg :P

Må snuse litt CHK hunden, har den kommet til Norge på permanent basis tro. :lol:

Den er ikke omregistrert, i hvert fall. Den er tre og et halvt år gammel, født i Estland, og postadresse i Østfold nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hvordan vet man faktisk at hunden er omregistrert?

I dette tilfellet står hunden oppført med titler i katalogen skrevet på en måte som NKK ikke skriver dem. På eier står navnet på utenlandsk oppdretter - men med norsk postadresse. Så for siste punkt sansynliggjør jeg at oppdretter ikke har flyttet til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet står hunden oppført med titler i katalogen skrevet på en måte som NKK ikke skriver dem. På eier står navnet på utenlandsk oppdretter - men med norsk postadresse. Så for siste punkt sansynliggjør jeg at oppdretter ikke har flyttet til Norge.

Aha da sååå!

Chico er jo oppført med det meksikanske reg.nummeret og har f.eks. verdenstittelen med W, og er vel enkelt V som er vanlig i Norge. Men selvfølgelig, man ser jo hvor eier bor.

Takk for infoen :lol:

Og forresten! Gratulerer til alle sammen med flotte resultater! Sonen har virkelig fine hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha da sååå!

Chico er jo oppført med det meksikanske reg.nummeret og har f.eks. verdenstittelen med W, og er vel enkelt V som er vanlig i Norge. Men selvfølgelig, man ser jo hvor eier bor.

Takk for infoen :lol:

Selvfølgelig er han oppført med meksikansk registreringsnummer - i Norge beholder importer sine opprinnelige nummer slik at det skal være enklere å identifisere en hund og følge dens historie. Det er vanskeligere om en hund skifter nummer hver gang den flytter til et nytt land.

De er ikke konsekvente i NKK på om de skriver vinnertitler med W eller V, så det er ikke et kjennetegn. Denne hunden som vi snakker om her har i katalogen titlene Multi Ch Multi Winner, og det vil aldri NKK skrive, det skal være forståelig hva slags titler hunden har. Multi Ch er ingen tittel, det er en uoffisiell oppsummering.

For øvrig kan en ved påmelding hake av for at en ønsker at eiers adresse ikke skal publiseres i katalogen, og da vet en jo ikke noe om hundens bosted. Men her har påmelder valgt å ta det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er han oppført med meksikansk registreringsnummer - i Norge beholder importer sine opprinnelige nummer slik at det skal være enklere å identifisere en hund og følge dens historie. Det er vanskeligere om en hund skifter nummer hver gang den flytter til et nytt land.

De er ikke konsekvente i NKK på om de skriver vinnertitler med W eller V, så det er ikke et kjennetegn. Denne hunden som vi snakker om her har i katalogen titlene Multi Ch Multi Winner, og det vil aldri NKK skrive, det skal være forståelig hva slags titler hunden har. Multi Ch er ingen tittel, det er en uoffisiell oppsummering.

For øvrig kan en ved påmelding hake av for at en ønsker at eiers adresse ikke skal publiseres i katalogen, og da vet en jo ikke noe om hundens bosted. Men her har påmelder valgt å ta det med.

Det vet jeg da vel, at de beholder reg. nummeret sitt (ekke helt noob lenger) :lol: Men da er det altså ikke alltid mulig å vite om den f.eks. en svensk hund er norsk eller svenskeeid? Om de ikke publiserer addresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd i dag.

Taifa`n TRAVET seg fram til Excellent, Cert og BIR i dag, og det var vanvittig moro må jeg innrømme. :lol:

Gratulerer så mye!! Alyn sa det at Taifa beveget seg som en gud idag :P

Stolt bestemor er jeg selv til Nizhoni's First Born Barbie som ble 2BTK med CK etter fine Taifa'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg da vel, at de beholder reg. nummeret sitt (ekke helt noob lenger) :lol: Men da er det altså ikke alltid mulig å vite om den f.eks. en svensk hund er norsk eller svenskeeid? Om de ikke publiserer addresse?

Siden du nevnte registreringsnummeret hans, trodde jeg du mente det hadde noe å si for om han var omregistrert eller ei.

Nei, kun ut fra katalogen er det ikke alltid lett å vite om en hund er omregistrert eller ei.

Men om du går på DogWeb, ser du det der i forhold til om den er lagt inn med stamme og oppdretteropplysninger eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nevnte registreringsnummeret hans, trodde jeg du mente det hadde noe å si for om han var omregistrert eller ei.

Nei, kun ut fra katalogen er det ikke alltid lett å vite om en hund er omregistrert eller ei.

Men om du går på DogWeb, ser du det der i forhold til om den er lagt inn med stamme og oppdretteropplysninger eller ei.

Ahh neida, jeg har fått med meg det, derfor jeg spurte spørsmålet i det hele tatt. Da det på "min" rase ofte importeres fra Sverige og Danmark, men også noen reiser fra disse landene for å stille.

Tenkte også mest på infoen du får der og da på utstillingen, men kjekt å vite med Dogweb også. Om man er nysgjerrig på en hund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh neida, jeg har fått med meg det, derfor jeg spurte spørsmålet i det hele tatt. Da det på "min" rase ofte importeres fra Sverige og Danmark, men også noen reiser fra disse landene for å stille.

Tenkte også mest på infoen du får der og da på utstillingen, men kjekt å vite med Dogweb også. Om man er nysgjerrig på en hund :P

Jeg er sikkert for trøtt nå, for da skjønner jeg ikke hva du spurte om i ditt første innlegg, det er jo ikke noe spørsmålstegn der en gang. :lol:

Jaja, lykke til i morgen, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, appropos å møte "folk"...

JEG hilste på Peggy - og guri land og alle mulig utrop - det kan ikke være LOV å være så deilig!

Susanne

Peggy er ufattelig herlig. Totalt Dronning enda så liten hun er :P :P

Gratulerer så mye med alle flotte plasseringer folkens,vi har veldig,veldig mange nydelige OG trivelige hunder å være stolte av her inne :P

Tjukkågo hadde litt for små fortenner nede og var litt for slett i pelsen idag han :banana:

Exellent ble reultatet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR i dag også på Terrorsiten. Søte dommeren sa "You are the only one of the breed, but she is an excellent example!" :icon_redface:

Kritikken fra i dag for dommer Jeff Luscott:

Very pleasing on the move. Good style in head, body and over the topline.

Attentive earset. Stands and moves true. Nice to go over.

Grattis til de andre sonen BIRene, BIG og BIS plasseringene :icon_redface:

Jeg var også inne med en Noah datter som vant junior klassen med Exl. Søt jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lille "Penny-pus" (en beardisvalp jeg stiller - "mine" linjer bak henne) ble BIS valp i dag!

Utrolig moro å stå der og håpe, håpe og håpe - og til slutt høre "Bearded collie!"

Moxy, derimot - snakker vi ikke om annet enn å si at dommeren syntes hun var fet, flatfot'et og generelt fæl, tror jeg.. HUN var dog likeglad og hilste på massevis av koselige folk og hunder!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Alyn sa det at Taifa beveget seg som en gud idag :icon_redface:

Stolt bestemor er jeg selv til Nizhoni's First Born Barbie som ble 2BTK med CK etter fine Taifa'n!

Tusen takk, og gratulere til deg også. Jeg aner ikke hvem som var foran, bak, ved siden eller hvem som var hva. Jeg er lett forvirret og ikke helt oppdatert i utstillingsverden. Og litt skrekkslagen.. *S*

I dag ble det Excellent, Cert og BIM, mot en knakende kjekk kar.. :icon_redface: *gliser rundt*

Gratulerer til dere andre også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd i dag og!

Vi soler oss i glansen over X'ens halvsøster som i går tok sitt siste cert og ble champion - og i dag ble en annen halvsøster fra samme kullet beste tispe med sitt første cert. Pene småsøstrene :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye til alle! Spesielt til Caroline (tipper det er mange blide Aussie eiere som igjen har sjanse på cert :icon_redface: ) Og til Siri for supre res. på far & Sønn, Susanne m.fl. Kjempegøy!

Klin umulig å få hilst på folk man ikke kjenner jo! Kjente ikke igjen noen jeg. Løp på labbis i en sving, og fant Ingrid med Krona og Fixa ved basenji-ringen. Ellers var det bare kjente fra rr- dsg- og pinscherklubben ved sine respektive ringer.

Kovu var ganske opptatt av alle hundene rundt seg og alt oppstyret, såklart. Jeg er veeeldig spent på debuten neste helg...

Gratulerer til alle som vant i dag, og lykke til i morra!

Øy! Var du ved basenjiringen uten å hilse?? :icon_redface:

Kee-Kee stod for championatet, så da må man jo forsøke. Hadde meldt på Tara også- og planen var å spolere for henne om vi trodde Kee hadde en sjans.

Både Tara og Kee vant klassene sine med exc. og ck, men da det var andre gode tisper som også fikk ck- og dommeren tydelig viste at han likte Tara bedre prioriterte vi henne. Tara ble BIM med cert, Kee 3 btk. Krona fra oss ble også vist til exc 3 i jk.

Fogo ble 3 bhk.

I dag merket jeg at dommeren likte Kee best. Tara ble exc 3 i jk, mens Kee igjen vant åpen klasse med ck. Kee ble derfor prioritert i btk, og det holdt... nesten. Hun ble 2 btk, slått av Krona som også kommer fra oss :icon_cry: Vi tar'n nok tilslutt! Det var nå iallefall moro at Krona ble BIM! Jeg handlet også Fogo til exc 1, ck, 2 bhk. Han har blitt en knakande sjekk, utrolig snill og sjarmerende herremann om jeg må si det selv.

Koselig å hilse på masse soniser igjen var det også!

I går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og gratulere til deg også. Jeg aner ikke hvem som var foran, bak, ved siden eller hvem som var hva. Jeg er lett forvirret og ikke helt oppdatert i utstillingsverden. Og litt skrekkslagen.. *S*

I dag ble det Excellent, Cert og BIM, mot en knakende kjekk kar.. :icon_redface: *gliser rundt*

Gratulerer til dere andre også..

Gratulerer igjen :icon_redface: Barbie var den eneste utenom Taifa som tok CK begge dager, så hun stod ved siden av deg i Beste Tispe klasse :icon_cry:

Og gratulerer til BIR-gutten med eier! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte fleeceløven begge dager (som er i ferd med å miste all fleecen sin :twisted: ), og hadde overhodet ingen forventninger om å slå de to valpene som blir juniorer om få dager. Men til tross for laksing i ringen, friske rodeohopp og usportslig forsøk på utpsyking av de andre ved hjelp av inviterende knurring i lekestilling mens de sto på bord, blei Imouto BIR! :icon_redface: I oppsamlingsringen før BIG-finalen la hun seg ned for å sove litt, så det gikk ikke akkurat veien der, hehe. Lille bebisen var så sliten jo!

Dagen etter (i dag) var målsetning i all ydmykhet å vise henne bedre enn dagen før sånn at hun skulle jobbe på bedre i ringen, og det gikk kjempefint! Imouto blei 2BTK, mens Nita som blei BIR blei 4BIG, og det er alltid gøy når de røde farer markerer seg i gruppa. :icon_cry:

Aiko fikk trent litt lydighet og flørta med sheltier, og Imouto fikk kjefta på voksne tisper og vært skikkelig sjarmis... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...