Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk schnauzer-bouvier klubb og norsk lhasa apso klubb 5/6 februar 2011


xxx12345

Recommended Posts

Nå var det så mange som skulle hatt gratulasjoner her at jeg bare tar en sånn felleshyllest: GRATTIS TIL ALLE FLOTTE SONENHUNDER !!

For vår egen del ble det nok et BIR på Willersen, men da var det stopp. Heldigvis reddet Willys sønn Billebakkens Compis familiens ære og ble BIR-valp og BIG4 :icon_redface:.

... også har vi fått skravla litt med mange soniser, Babs har fått Carolineklipp på potene sine og jeg er nå skikkelig sigen :icon_redface:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

BIR i dag også på Terrorsiten. Søte dommeren sa "You are the only one of the breed, but she is an excellent example!" :icon_redface:

Kritikken fra i dag for dommer Jeff Luscott:

Very pleasing on the move. Good style in head, body and over the topline.

Attentive earset. Stands and moves true. Nice to go over.

Grattis! :icon_cry:

Åh, lille "Penny-pus" (en beardisvalp jeg stiller - "mine" linjer bak henne) ble BIS valp i dag!

Utrolig moro å stå der og håpe, håpe og håpe - og til slutt høre "Bearded collie!"

Moxy, derimot - snakker vi ikke om annet enn å si at dommeren syntes hun var fet, flatfot'et og generelt fæl, tror jeg.. HUN var dog likeglad og hilste på massevis av koselige folk og hunder!

Susanne

Gratulerer!

Jeg stilte fleeceløven begge dager (som er i ferd med å miste all fleecen sin :D ), og hadde overhodet ingen forventninger om å slå de to valpene som blir juniorer om få dager. Men til tross for laksing i ringen, friske rodeohopp og usportslig forsøk på utpsyking av de andre ved hjelp av frisk knurring i lekestilling, blei Imouto BIR! :twisted: I oppsamlingsringen før BIG-finalen la hun seg ned for å sove litt, så det gikk ikke akkurat veien der, hehe. Lille bebisen var så sliten jo!

Dagen etter (i dag) var målsetning i all ydmykhet å vise henne bedre enn dagen før sånn at hun skulle jobbe på bedre i ringen, og det gikk kjempefint! Imouto blei 2BTK, mens Nita som blei BIR blei 4BIG, og det er alltid gøy når de røde farer markerer seg i gruppa. :flowers:

Aiko fikk trent litt lydighet og flørta med sheltier, og Imouto fikk kjefta på voksne tisper og vært skikkelig sjarmis... :icon_redface:

Gratulerer! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, debut i championklasse, og resultatet ble til slutt nøyaktig det samme som i går, BIR og 2BIG :icon_redface: Veldig fornøyd med det! Gruppa ble idag vunnet av Rebusdatteren Pretty, som senere ble 2BIS! Forøvrig i sheltieringen viste jeg Rebus i BHK og ble nr. 2 (bak championen som slo ham i klassen), samt en juniortispe fra Joyland som vant klassen med CK og endte som 3BTK med res. cert. Jeg var også med og stilte berner i konkurransen om beste oppdretter, og det ble de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: jeg har en kortfilm av æresrunden til deg og Willy i går (hvor han samtidig sier hei til noen tilskuere). Jeg kan legge den ut om du vil :icon_cry:

*Fniser litt sånn beskjemmet av slike amatørtakter, men jo - man vil jo gjerne se fadesen også* :icon_redface:

Ny dag, debut i championklasse, og resultatet ble til slutt nøyaktig det samme som i går, BIR og 2BIG :icon_redface: Veldig fornøyd med det! Gruppa ble idag vunnet av Rebusdatteren Pretty, som senere ble 2BIS! Forøvrig i sheltieringen viste jeg Rebus i BHK og ble nr. 2 (bak championen som slo ham i klassen), samt en juniortispe fra Joyland som vant klassen med CK og endte som 3BTK med res. cert. Jeg var også med og stilte berner i konkurransen om beste oppdretter, og det ble de også!

Wow - det var jo superflott! Og grattis med 2. BIG igjen - og ikke minst til Susanne og lille Penny med BIS-valp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: :icon_redface:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?xl=xl_blazer&v=E3Zsmfjvm48

Linken funker kanskje ikke da, ser at linken viser mobil-versjonen og sist funket ikke det. Så om noen andre vil legge ut linken så blir man glad!

Ps, skru ned lyden og overse den hysteriske, fæle latteren *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke meldt på i dag, og det var jo like godt når man absolutt skulle få flunså. Meeen, vil gratulere ALLE sammen med kjempefine resultater! Ble så mange å quote, at det ble litt drøyt, det må jo si at vi har veldig veldig fine hunder på sonen! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, skru ned lyden og overse den hysteriske, fæle latteren *flau*

Den latteren satte jo bare prikken over i'en *ler*.

*Fniser, men ser at det FØLTES mye verre enn det kanskje var :icon_redface:*

*fnis* Han fant noen han kjente, kanskje? :icon_redface:

Det er godt mulig Willy mente han kjente dem, men JEG aner ikke hvem det var iallefall *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Åja, appropos å møte "folk"...

JEG hilste på Peggy - og guri land og alle mulig utrop - det kan ikke være LOV å være så deilig!

Susanne

Å hun er så fiiiiiiiiiiin - jeg knep på henne på Leto jeg, skjønneste :D

Jeg har en ny dobbelsopp :icon_redface: Tiberten fikk det hun trengte, og dermed sitt siste norske cert, og ble BIR og senere 2BIG for Ulf Bråten! Hun kan nå smykke seg med den fine tittelrekken og navnet; N Dk Uch FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10 Leading Angel's Cherish Thornapple, og det bare 2 år og 4 dager gammel :D

Grattis til alle andre som er fornøyde, og spesielt til Siri og Willy som toppa heile driden, eller hvertfall gruppa :ahappy: Lykke til i morgen alle som skal dit da! NÅ skal jeg ha mat, har ikke spist mat siden frokost klokka fem.

Øyyy du har lov å skryte av sånn når du treffer folk da - jeg har jo en pc som virker bare 10 minutter av gangen liksom så jeg er jo ikke så mye her inne for tiden.

GRATTIS!!

Gratulerer til alle som er fornøyd i dag.

Taifa`n TRAVET seg fram til Excellent, Cert og BIR i dag, og det var vanvittig moro må jeg innrømme. :icon_redface:

Fiiiiiiiiiine Taifa!!

BIR i dag også på Terrorsiten. Søte dommeren sa "You are the only one of the breed, but she is an excellent example!" :icon_cry:

Kritikken fra i dag for dommer Jeff Luscott:

Very pleasing on the move. Good style in head, body and over the topline.

Attentive earset. Stands and moves true. Nice to go over.

Grattis til de andre sonen BIRene, BIG og BIS plasseringene :twisted:

Jeg var også inne med en Noah datter som vant junior klassen med Exl. Søt jente!

Ingen grunn for soniser å misslike den dommeren :D. Takk for at du så sporty stilte opp å viste Kira så fint. Laila var sååååååå glad, for hun var helt nevrotisk når hun kom.

Grattis med BIRet på Talliban.

Åh, lille "Penny-pus" (en beardisvalp jeg stiller - "mine" linjer bak henne) ble BIS valp i dag!

Utrolig moro å stå der og håpe, håpe og håpe - og til slutt høre "Bearded collie!"

Moxy, derimot - snakker vi ikke om annet enn å si at dommeren syntes hun var fet, flatfot'et og generelt fæl, tror jeg.. HUN var dog likeglad og hilste på massevis av koselige folk og hunder!

Susanne

Moxy er kul hilsen Hermine - jeg fniser fortsatt når jeg tenker på hvor utbredt småpuppiser er i gruppe en miljøet for tiden *latterkrampe*

Grattis med BIS valp på Pennyliten i dag!

Tusen takk, og gratulere til deg også. Jeg aner ikke hvem som var foran, bak, ved siden eller hvem som var hva. Jeg er lett forvirret og ikke helt oppdatert i utstillingsverden. Og litt skrekkslagen.. *S*

I dag ble det Excellent, Cert og BIM, mot en knakende kjekk kar.. :flowers: *gliser rundt*

Gratulerer til dere andre også..

Noah takker! Han syntes Hellerud var ett drømmested fyllt med mange deilige damer i dag :D Og da blir man kjekk altså!

Gratulerer igjen :( Barbie var den eneste utenom Taifa som tok CK begge dager, så hun stod ved siden av deg i Beste Tispe klasse :(

Og gratulerer til BIR-gutten med eier! :P

Tusen takk :( Og selv gratulerer - med bare 3 ck på totalt fjorten hunder så hang de litt høyt :(

Ny dag, debut i championklasse, og resultatet ble til slutt nøyaktig det samme som i går, BIR og 2BIG :D Veldig fornøyd med det! Gruppa ble idag vunnet av Rebusdatteren Pretty, som senere ble 2BIS! Forøvrig i sheltieringen viste jeg Rebus i BHK og ble nr. 2 (bak championen som slo ham i klassen), samt en juniortispe fra Joyland som vant klassen med CK og endte som 3BTK med res. cert. Jeg var også med og stilte berner i konkurransen om beste oppdretter, og det ble de også!

Grattis med helgens resultater :D

Ja, da kom jeg meg hjem etterhvert jeg også - hatt en hyggelig dag på Hellerud. I tillegg til at fineste Noah'n ble BIR så har jeg brukt dagen på å skravle og leke med lille skjønne Hermine. Himmel den valpen er deilig altså *ler* Nå kan det godt bli vår faktisk, sånn at frøken fryd kan få flytte hit til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk heldigvis litt bedre i går enn på lørdag. :icon_redface:

Oliver vant juniorklassen med ck og ble 3bhk med res. cert.

Fredrik vant unghundklassen med ck, og Bella og Eros fikk excellent og ble nr 4 i sine klasser.

Stilte Gross i championklassen som han vant med ck, og endte til slutt som 2bhk.

Stilte også oppdretterklasse for kennel Nellyvill hvor vi gikk helt til tops og ble BEST IN SHOW oppdretter! :icon_cry:

Da var det en stolt oppdretter som satt hjemme i valpekassa og ventet på resultater :icon_redface:

bis-oppdretter_exporama.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk heldigvis litt bedre i går enn på lørdag. :icon_redface:

Oliver vant juniorklassen med ck og ble 3bhk med res. cert.

Fredrik vant unghundklassen med ck, og Bella og Eros fikk excellent og ble nr 4 i sine klasser.

Stilte Gross i championklassen som han vant med ck, og endte til slutt som 2bhk.

Stilte også oppdretterklasse for kennel Nellyvill hvor vi gikk helt til tops og ble BEST IN SHOW oppdretter! :icon_cry:

Da var det en stolt oppdretter som satt hjemme i valpekassa og ventet på resultater :icon_redface:

bis-oppdretter_exporama.jpg

Åh, det var bra! Det var litt kjipt å skrive for bernerne på lørdagen, siden jeg vet hvem en del av både hundene og eierne er. Hvis det er noen trøst var han like pirkete på søndagen når vi hadde dalmatinere, bordeaux og en masse andre raser... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hun er så fiiiiiiiiiiin - jeg knep på henne på Leto jeg, skjønneste :icon_redface:

Jeg fikk gnidd litt på Peggy, jeg også. Så herlig..

Fiiiiiiiiiine Taifa!

Mhm.. :ahappy:

Noah takker! Han syntes Hellerud var ett drømmested fyllt med mange deilige damer i dag :icon_cry: Og da blir man kjekk altså!

Tror han føler seg litt kjekk uten masse damer rundt seg også, jeg.. :icon_redface:

Tusen takk :twisted: Og selv gratulerer - med bare 3 ck på totalt fjorten hunder så hang de litt høyt :flowers:

Oh, nå ble jeg jo enda mer stolt, følger jo ikke med på sånne detaljer, jeg.. :D

Ja, da kom jeg meg hjem etterhvert jeg også - hatt en hyggelig dag på Hellerud. I tillegg til at fineste Noah'n ble BIR så har jeg brukt dagen på å skravle og leke med lille skjønne Hermine. Himmel den valpen er deilig altså *ler* Nå kan det godt bli vår faktisk, sånn at frøken fryd kan få flytte hit til oss.

Hermine er jo også den skjønneste lille skapningen da. Skikkelig outgoing..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemine, ja... Kontra Peggy...?

Tja, DET ville være et close race i alle fall - makan til søtt skal man lete lenge etter!

Er jo sånn at man får skikkelig vondt i tenna av all den sødmen på en helg. Var Moxy noen gang sååååå søt??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...