Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk schnauzer-bouvier klubb og norsk lhasa apso klubb 5/6 februar 2011


xxx12345

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Cane ble 2BHK, foran han sto en kjempeflott hannhund. Dommeren sa til oss at det var veldig close race fordi det var to flotte hunder vi hadde. Så han kan vi definitivt stille for igjen. :P

Oooog, best av alt. :P Jeg stilte selv og fikk "velvist" på kritikken. :banana: Og, jeg døde ikke denne gangen heller! :lol:

Edit: Gratulerer nok en gang til Anette! :banana: Blir nok en del sonenhunder i gruppe 1 i dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane ble 2BHK, foran han sto en kjempeflott hannhund. Dommeren sa til oss at det var veldig close race fordi det var to flotte hunder vi hadde. Så han kan vi definitivt stille for igjen. :banana:

Oooog, best av alt. :P Jeg stilte selv og fikk "velvist" på kritikken. :banana: Og, jeg døde ikke denne gangen heller! :lol:

Edit: Gratulerer nok en gang til Anette! :banana: Blir nok en del sonenhunder i gruppe 1 i dag. :banana:

Flinkingen :P Super handler er du :P Gratulerer til begge to da! (altså deg og Cane)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme og med rosetter i bagasjen :lol:

Kritikken var super og jeg er kjempestolt av lille klump. Benedicte hoppet inn i siste liten og stilte henne og fikk henne strakt ut så hun fikk tilogmed bra overlinje i kritikken! Nå må jeg bare lære meg og dra på henne på samme måten!

Vi ble ikke plassert i gruppen men gøy var det lell, jeg skal la sonisene selv berette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempekoselig dag, men ikke de store resultatene å vise til. Var en skikkelig tannteller, som sendte ut champions og andre med tannmangel, inkludert Casper. Så det ble Very good i dag, med en bra kritikk, ikke noe negativt der. Skikkelig merkelig dommer og bedømming, rakk ikke å blunke før det var over, startet med å sjekke tenner liksom, skulle ikke se på hver enkelt hund løpe eller noe... jaja. Så denne tar vi ikke tungt, og dessuten har vel blå sånn sett en mer postivit betydning nå, må bare omstille meg! :lol: Very Good! Var virkelig en kort fornøyelse dette, og dyr, meldte på etter fristen var gått ut... kunne jo ikke ta det som en trening heller, for rakk jo nesten ikke stille opp engang.

Også var det Emma som var ringsekretær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moxy hadde en strålende debut - ble 9 mndr på torsdag - med cert og BIR!

Kjempegøy å stille lille snorkfrøken igjen - var supernervøs før det startet, men nå gleder jeg meg til i morgen!

Grattis alle andre som er fornøyde! (Jeg vet om noen som nok er veeeeldig fornøyde nå...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moxy hadde en strålende debut - ble 9 mndr på torsdag - med cert og BIR!

Kjempegøy å stille lille snorkfrøken igjen - var supernervøs før det startet, men nå gleder jeg meg til i morgen!

Grattis alle andre som er fornøyde! (Jeg vet om noen som nok er veeeeldig fornøyde nå...)

Susanne

Gratulerer! :P

Åneeei, var Casper der, også missa jeg han?? :lol: Klarte ikke å skjønne hvem som var Lill heller, som jeg liksom skulle håndhilse på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :P

Åneeei, var Casper der, også missa jeg han?? :lol: Klarte ikke å skjønne hvem som var Lill heller, som jeg liksom skulle håndhilse på. :P

Casper (Vimsan) var ikke der, Lill satt like bortenfor oss, med peggy og soppen.

Gratulerer til Moxy! :P

Lurer på hvordan BIS gikk jeg :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet for tyske Jochen Eberhardt i dag, og vi hadde bernere, dvergpinscher og alle schnauzervariantene i ringen i dag :P LineSK har bedt om dvergschnauzerne, de ble plassert som følger:

Dvergschnauzer Hvit

Åpen Klasse Hannhund

191 Sombios Vilges Ylvis - Excellent, 1 AKK med CK, 1BHK og Cert

Åpen Klasse Tispe

192 Lazaras White Hope - Excellent, 2 AKK med CK, 2 BTK og Res. Cert

193 NL LUX CH White Angel Les Amis Du Channel - Excellent, 1 AKK med CK, 1 BTK med Cert

Her vet jeg dessverre ikke hvem som ble BIR og BIM, det hele gikk veldig fort for seg med siste rasen før pausen, dessverre :lol:

Dvergschnauzer Salt/Pepper

Juniorklasse Hannhund

194 Stall Sødal's Ludviq - Excellent, 2 JKK

195 Svartkjelen's Dk Brage Bellmann - Excellent, 1 JKK med CK, 2 BHK med Cert

Åpen klasse hannhund

196 Spumante's Abboccato Super - Very Good

Championklasse Hannhund

197 N FIN EE UCH Top Target Usher - Excellent, 1 CHKK med CK, 1 BHK BIR

Åpen Klasse Tispe

198 Greypix's Good To Be Me - Excellent, 1 AKK med CK, 2 BTK med Cert

199 Stall Sødal's Jippi - Very Good

Championklasse Tipse

200 - N UCH Spumante's Winnie Eccellenza - Excellent, 1 CHKK med CK, 1 BTK BIM

Dvergschnauzer Sort

Unghundklasse hannhund

201 Arca Halu's Devoted Trym - Excellent, 1 UKK (ingen CK)

202 Super Play's Vida Loca - Very Good

Juniorklasse Tispe

203 Super Play's Xanta Maria - Very Good

Unghundklasse Tispe

204 Gustoff's Oda - Very Good

205 NORDJV-10 Trestikka's In Love To A Queen - Excellent, 1 UKK (ingen CK)

Åpen Klasse Tispe

206 Dolma Ling's Tuva - Very Good

Dvergschnauzer Sort/Silver

BIR ble N UCH NV-09 Kol Tikvah Casper

BIM ble N DK UCH KBHV-10 Empress Elita Of Taita's Ushabiti

(jeg har alle de andre også, bare si ifra, så kan jeg legge ut de også).

Hvis noen vil ha fullstendige resultater på bernere eller DP, så har jeg de også :P

Berner Sennen

BIR N SE UCH Cafridas Kinetic Kentucky King

BIM N UCH Ronja

Dvergpinscher: Frismilla Amazing Anthon - BIR, Schwima's Yam Yam - BIM

Riesenschnauzer NORDJV-10 Bruksgården's Pascallé - BIM, Nigra Ludens Berthe Morisot ble BIR

Giantero's Toughs To Cara ble BIR Veteran

Schnauzer Salt/Pepper

BIR ble Keynote's Askepott Trombone

(Ingen BIM, championhannen som stilte fikk "flat rød", altså Excellent og 1 CHKK uten CK)

Schnauzer Sort

Ingen CK = ingen BIR, den ene som stilte i rasen (Dolma Ling's Ulva) fikk Excellent og 1 JKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergschnauzer Salt/Pepper

Championklasse Hannhund

197 N FIN EE UCH Top Target Usher - Excellent, 1 CHKK med CK, 1 BHK BIR

Tusen takk for resultatene!

Sir Kevin ble også BIG3 :P

Gratulerer til alle som er fornøyde etter dagens utstilling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Jeg har vært ringsekretær, og hatt en koselig dag - med noen soniser i ringen. Dommeren var en koselig fyr, men litt preget av at de ikke skriver kritikker i hans hjemland, så han var nok ikke så rutinert på å få utfyllende og nyanserte kritikker. Og de må ofte dømme 150-200 hunder på en dag, så han hadde nok også et tempo som for oss virket fremmed, og vi var ferdig i god tid med våre 91 hunder. Men han virket alltid sikker på hva han ville og ikke ville ha, og jeg tror nok hver hund har fått en rettferdig og grundig bedømmelse - dommeren ser og kjenner jo det meste med to runder rundt og gjennomgang av hunden, det som tar tid er å formulere det i en kritikk.

Ulike land har jo ulike kulturer for hvordan bedømmelsen foregår, det lærer en seg å forholde seg til etter noen år i og utenfor ringen.

Og konkret til LolaPagola: Han sa at han aksepterte hvis de manglet én tann, men manglet de flere trakk han ned på det. Han var bekymret over at såpass mange hunder i rasen manglet såpass mange tenner, og ønsket at det ble sett som et problem i rasen en tar seriøst. Fire-fem tenner i minus er jo ikke helt heldig (så husker ikke jeg hvor mange tenner Casper mangler, så jeg snakker nå generelt om de påmeldte), om det er normalen heller enn unntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente dalmiscasper jeg. :lol: Så teit da, at hun satt rett der og at jeg ikke skjønte det! :P

Jaaa vi var der! :P jeg så ingen svartinger jeg :/ så nesten ingenting, ingen aussier heller... er nok litt blind :/

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Jeg har vært ringsekretær, og hatt en koselig dag - med noen soniser i ringen. Dommeren var en koselig fyr, men litt preget av at de ikke skriver kritikker i hans hjemland, så han var nok ikke så rutinert på å få utfyllende og nyanserte kritikker. Og de må ofte dømme 150-200 hunder på en dag, så han hadde nok også et tempo som for oss virket fremmed, og vi var ferdig i god tid med våre 91 hunder. Men han virket alltid sikker på hva han ville og ikke ville ha, og jeg tror nok hver hund har fått en rettferdig og grundig bedømmelse - dommeren ser og kjenner jo det meste med to runder rundt og gjennomgang av hunden, det som tar tid er å formulere det i en kritikk.

Ulike land har jo ulike kulturer for hvordan bedømmelsen foregår, det lærer en seg å forholde seg til etter noen år i og utenfor ringen.

Og konkret til LolaPagola: Han sa at han aksepterte hvis de manglet én tann, men manglet de flere trakk han ned på det. Han var bekymret over at såpass mange hunder i rasen manglet såpass mange tenner, og ønsket at det ble sett som et problem i rasen en tar seriøst. Fire-fem tenner i minus er jo ikke helt heldig (så husker ikke jeg hvor mange tenner Casper mangler, så jeg snakker nå generelt om de påmeldte), om det er normalen heller enn unntaket.

Casper mangler bare to. Ja han holdt en "tale" til en av de som stilte :P Det tas seriøst, det er vel få som dobler, men det blir ikke sett som noe stort problem, og i standarden står det at det er ønskelig med alle tenner, men det er ikke disk.feil... men har da noen tanntellere, tyskerne fks. derfor stiller ikke vi i morgen.

Det er ganske normalt med tannmangel ja, på endel linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, appropos å møte "folk"...

JEG hilste på Peggy - og guri land og alle mulig utrop - det kan ikke være LOV å være så deilig!

Susanne

Haha, mange hilste på Peggy i dag. :P

Og Moxy er jo bare den herligste, der hun går rundt og fryser og syns at teite bulldogvalpen skal roe seg et par hakk ned! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...