Guest Jonna Skrevet 4. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2013 Jeg ha kampfisk, kirsebærreker og en liten ancistrus i samme kar, fungerer veldig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 4. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2013 Raksha Han hadde jo masse gøy! Må sende en mail til ham! Gjør det! Jeg har bare hørt positivt om han før, så skal være ganske trygt å bestille derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnitaW Skrevet 5. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Han har veldig bra kvalitet på både fisk og skalldyr, og så har han levende fram-garanti. Nanofisk alà Rasbora brigittae er en supersøt liten fisk, passer veldig bra sammen med reker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 5. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Sikler på noen giftgrønne reker jeg... Hmm, og microkrabbe, de får han inn til sommern igjen. Men sånne små rasboras, kan jeg ha det sammen med tetraer? De røde hadde virkelig pyntet opp karet mitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnitaW Skrevet 5. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Aner ikke hvordan det fungerer med rasbora og tetra. Jeg har mine 10 brigittae i 30 liter, tror det ville være langt kulere å ha 20 til. De er jo så himla små Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 5. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Kanskje vente til jeg får lite kar, de kobbertetraene er ikke snille med neontetraene jeg har. Men noen skikkelig giftgrønne reker hadde gjort seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 5. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Men det har vært drama i karet mitt. Vet ikke helt hva som har skjedd, men vi kom inn og da var alle tetraene i ene hjørnet, de skjer omtrent aldri at alle stimer sammen. Vannet var grumsete på bunn og noe av javamosen flyttet på (mer enn naturlig for strømmen). Så brått noen ancistrusyngel på glasset, titta inn i hula og den er HELT tom for yngel, og ser ut som det har minket av eggsekken som henger i taket, og pappafisken er utenfor. Ser han begynner å nærme seg hula igjen. Virker som noe har vært på tokt? Men hva? Har noen sebraeplesegler, noen kobbertetraer, noen blodfinnetetraer, en kardinal og noen neontetraer, samt en enslig guppy. Har noen sandsnegler av diverse arter og kan hende det er en eller to suller som lever enda. Men de har jeg ikke sett på lenge. Hva i allverden er det som kan finne på å dra på tokt i ancistrushule? Har flere ancistruser, men kun en hanne som er åpenbart kjønnsmoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 5. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Skal vi sjå. fant en annonse av en fyr jeg vet har fått innmari mye skryt for rekene sine, han hadde noen små rasboras (og krabber! må ha krabbe! ) som vistnok funker bra i nanokar. Vil ha sånn selv nemlig Må bare ha meg et lite kar først og overbevise både meg og Bonden om at vi har plass. http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=60325 Jeg har moskito rasbora i et 23 liters sammen med noen reker og et par snegler. De er så små at de stortrives i et så lite akvarium. Men det er ikke mye annen fisk jeg ville putta i et så lite kar nei. Akkurat nå bor det en ancistrus yngel på et par cm også oppi der, men den skal få flytte over i det store akvariet ganske snart Voksne ancistrus passer ikke til så små akvarier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 6. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2013 Og der var eggsekken i taket helt borte og ingen tegn til nyklekket yngel. Jeg har en ancistruseggespiser i akvariet mitt. De andre yngelet er spredd over hele karet og ser foreløpig ut til å trives greit. Men pappafisken henger i hula og vifter som en gal, tror ikke han har fått med seg at eggene er borte, stakkars. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 14. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Hvordan styrer man varmen i et lite akvarium? Det er et sånn lite kar (usikker på liter) som er kjøpt sammen med en pakke forhistoriske skapninger eller noe i den dur. Vannet skal ha 29 grader for at disse sakene skal klekkes, men hvordan får jeg det til å holde denne temperaturen hele tiden? Trenger jeg lys av spesiell type eller varmekolbe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 14. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Varmekolbe brukes for å holde temperaturen gjevn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 14. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Da får jeg ta en tur på dyrebutikken. Guttungens shoppingtur på Universeum ble straks mye dyrere 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 15. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 Enda flere yngel! Vi har mista noen som ble sluppet for tidlig og/eller spist av de store ynglene, så nå går de ca. 30 bittesmå yellowtailene i rekekaret (som kun har én reke igjen), sammen med fem nye hongier. De store skulle leveres idag, men så fikk vi beskjed først da vi kom fram om at mottaker var syk... Littegrann ekstrajobb å flytte alle de små, kan man si. Det er hvertfall godt med produksjon i malawikaret! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 16. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2013 Varmekolbe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 16. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2013 Noen som kan anbefale en bra akvariumsbok for newbies? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2013 Jeg har endelig fått tak i akvarie! Satser på at alt går i orden og jeg får hentet det 22. mai. Alt følger med, tilogmed fisker! Så detta blir bra 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 16. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2013 Noen som kan anbefale en bra akvariumsbok for newbies? Spørs hvor avansert du skal ha det. "Akvarium fra a til å" er veldig bra, men det står myyyyyyyyyyyyyyyyyye i den. Brukt den som oppslagsverk på småting jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 16. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2013 Back 2 Nature - Akvarieguiden er ganske ålreit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Biblioteket har masse fine akvariebøker, da kan du låne dem og lese litt i dem før du bestemmer deg for hvem du vil kjøpe, jeg gjorde dette i begynnelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Jeg får ikke til ansictruser jeg. De dør. Jeg forer med mygglarver i tillegg til at det burde være nok av alger. Jeg lurer på om det er sverddrager hannen som plager de? 3 av 6 glassmaller er også døde. Vannprøvene er fine.. Skjønner ikke. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Jeg får ikke til ansictruser jeg. De dør. Jeg forer med mygglarver i tillegg til at det burde være nok av alger. Jeg lurer på om det er sverddrager hannen som plager de? 3 av 6 glassmaller er også døde. Vannprøvene er fine.. Skjønner ikke. .. Ancistrus er ikke egentlig kjøttetere da. Selv om de spiser kjøtt innimellom også (mine er teite nok til å spise reker som jeg forer øreålen med ). Gi dem heller sqash el. Men det høres jo ut som det ikke bare er ancistrus du ikke får til i det akvariet? Hvor lenge har det vært i drift? Hvor mange og hvordan fisk på hvor mange liter? Hvordan ser akvariet ut? Har du noe som kan avgi giftige stoffer oppi der til pynt? Hvilke vannprøver har du tatt som er fine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Ancistrus er ikke egentlig kjøttetere da. Selv om de spiser kjøtt innimellom også (mine er teite nok til å spise reker som jeg forer øreålen med ). Gi dem heller sqash el. Men det høres jo ut som det ikke bare er ancistrus du ikke får til i det akvariet? Hvor lenge har det vært i drift? Hvor mange og hvordan fisk på hvor mange liter? Hvordan ser akvariet ut? Har du noe som kan avgi giftige stoffer oppi der til pynt? Hvilke vannprøver har du tatt som er fine? Jeg har bare akvariessten og planter oppi der. Karet er 150 L og jeg har vel 20 fisk til sammen? Hadde flere før kampfisken begynte toktet sitt. Nitritt og ph er ok, og de andre er i fin fin form . Glassmallene som døde tror jeg var skralle ved ankomst, de døde de to første døgnene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Jeg har bare akvariessten og planter oppi der. Karet er 150 L og jeg har vel 20 fisk til sammen? Hadde flere før kampfisken begynte toktet sitt. Nitritt og ph er ok, og de andre er i fin fin form . Glassmallene som døde tror jeg var skralle ved ankomst, de døde de to første døgnene Ancistrus må ha røtter å gnage på 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Ancistrus må ha røtter å gnage på Damn, jeg er så redd for forhøyet PH at jeg ikke har tenkt på det. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2013 Damn, jeg er så redd for forhøyet PH at jeg ikke har tenkt på det. .. Det trenger ikke være så stor bit, bare de har litt treverk tilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts