Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liten oppdatering her Etter fasanjakten var vi på klubbmesterskap hvor Lio fikk 3 plass i Unghundklassen Jeg og Kristine var med noen timer før vi dro hjem Dirk vil veldig gjerne vaske f

Lio 8 uker. Til lørdag henter vi han

Treningssamling på Arnøya (4timer utenfor Tromsø) Vakkert Hvilken retning skal vi velge mon tro. Må alltid vurdere hvordan vi skal gripe ann terrenget med tanke på terreng, vind og sånt

Posted Images

Skrevet

Tusen takk Marie.

Det går veldig bra. De er jo vandt til å være flere hunder og dele på oppmerksomheten. Så "sjalu" har vi ikke merket noe til.

Når hun er i vippestolen vil de gjerne sleike/vaske hode og hender. Når hun (og jeg) ligger på gymmatte på gulvet så skjønner de at de må være rolige og holde seg unna (dvs ikke trå på matta). Ellers er hun en del i lekegrinda eller med med meg på ammeputa i sofaen. De kan fint ligge i sofaen siden av oss.

Synes det går veldig bra. Blir nok mer utfordrende når hun kan krabbe......... Må passe på at leker ikke ligger tilgjengelig for da tar Lio dem.

Det jeg kjenner mest er at lunta mi på tur er mye kortere når det gjelder trekking. Baby på magen og hunder som røsker til gjør at jeg blir mer sinna på hundene og kjefter mer enn jeg liker. Så jeg jobber litt med det.

Skrevet

Høres bra ut da! :wub:

Det siste der tror jeg de tåler. Man må rett og slett bare oppføre seg når lille bebbis er med. Men det blir også lettere etterhvert når K blir eldre. :)

• 1 month later...
Skrevet

Liten oppdatering her

Etter fasanjakten var vi på klubbmesterskap hvor Lio fikk 3 plass i Unghundklassen

Jeg og Kristine var med noen timer før vi dro hjem

10401965_10203169413417837_6764337382636

Dirk vil veldig gjerne vaske frøkna hele tiden og hun synes det er kjempe moro at han vasker hendene

Synes dette bilde av dem er så søtt :wub:

10441049_10152352319406292_6673315133577

Tre bilder av valpene til Dirk

oktober-086-825x1024.jpg

oktober-068-1018x1024.jpg

oktober-128-1024x682.jpg

• Like 9
Skrevet

For en fin farge på den siste der! :drool:

Hun er nydelig. Tricolor lever heter fargen. . Ikke så mange av de. Har et bedre bilde jeg skal få lagt ut også. I tillegg til kul farge er hun veldig pen. Så det blir moro å følge henne.
  • Like 1
Skrevet

Bretons er virkelig flotte hunder! :D så voksen lio har blitt, syns han var valp nettopp. Kjempefin i alle fall :D

Jeg vet. Han er fortsatt valpen vår selv om han faktisk blir 2 år i januar. To år ...... Hvor er de blitt av? Må vel snart slutte å kalle han valp .... He he he :P
Skrevet

Amigo er vakker han. Skal prøve å få tatt noen flere fine bilder av han snart

Håper jo at han snart kan smykke seg med NUCH tittel (og kanskje SeUCH om vi får certet på MyDog)

Hadde vært morsomt om noen ville bruke han i avl :-)

• Like 1
Skrevet

For en herlig gjeng du har :ahappy:

Tusen takk. Er en herlig gjeng ja :)

Digger bretons :-D skulle gjerne hatt en selv! fine hunder

Tusen takk

Så fine julebilder, og flotteste Amigo - blinkskudd!

Tusen takk. Amigo er flott han :)

• 1 month later...
Skrevet

@Malamuten

Breton kommer i orange/hvit, sort/hvit, lever og trikolor.

Men leverfarget trikolor er ikke vanlig, tror det er 4-5 av dem i Norge

Her er noen nye bilder av den valpen

Utrolig vakker og snart 9 mnd.

post-1164-0-60916100-1424810485.jpg

Skal ha valpesamling i slutten av mars, blir moro å se valpene igjen.

Gleder meg

• Like 6

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...