Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim


Julenissen

Recommended Posts

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Nei, kort i nakken og langt foran :D

Som en schnauzer altså?! :wub:

Jeg vil forresten bare beklage om noen ikke er med eller om noen er med for mye etc. Ofte når jeg skriver, så tar jeg med de som jeg husker har skrevet noe på forumet i det siste/samme dagen.

:) Haha, genial måte å få folk til å være enda mer aktive på forumet på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gøy å tenke på hvordan hundene ville oppført seg i virkeligheten, synes jeg. Mange av dere har vel hunder som ville lagt seg akkurat der de fikk beskjed om, og blitt liggende. Noen andre av oss måtte ha jobba litt for å få hundene til å være i ro, for å si det sånn. :lol: Symra ville ha blitt lykkelig over et rom fullt av long lost friends, både to- og firbeinte. Pippin ville ha prøvd å være usynlig, men ville blitt veldig glad for en forståelsesfull tobeint venn som tok han på rett måte. Jeg ville vært litt stressa, hvis noen hadde trampa for nært Pippin kunne de fått seg et knurr de sent ville glemme. :wub:

Desto deiligere er det å lese om roen og harmonien i kjempehytta på fjellet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uy uy, hørtes jo egentlig veldig idyllisk ut.

Jeg kunne godt tenkt meg en slik hyttetur med alle sonisene :) Men jeg hadde nok ikke klart å få Tinka til å ligge rolig lenge nei, hun hadde nok flydd rundt med Amiga og hilst på alle der.

Vel med mindre det er gjørmete der :wub: Da blir hun plutselig prippen! Men vi satser på at det er flott hvit snø utenfor!

Må si at dette er et spennende innslag i dagen, og siden jeg ikke har noen annen julekalender enn sonen i år, så setter jeg veldig pris på det!

Bra jobba soppen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen er glad i Soppen sin - iallefall inntil videre :wub::D:lol:

Tror det er best å være venner med Soppen, jeg. :) Ihvertfall frem til jul, tør ikke å tenke på hva som skjer ellers. Tipper på noe ala... "Madam hvem, sa du?? Nei, hun har vi iiiikkkkkkkke sett, ihvertfall." *jugekors jugekors*

Og dette sitter jeg og hører på, innestengt i potetkjelleren på Sonen-hytta mens lemmen er lukket igjen og en tung Chesterfield-stol står over.... :D

Nei, vi får være venner med Soppen. Snille Soppen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er best å være venner med Soppen, jeg. ;) Ihvertfall frem til jul, tør ikke å tenke på hva som skjer ellers. Tipper på noe ala... "Madam hvem, sa du?? Nei, hun har vi iiiikkkkkkkke sett, ihvertfall." *jugekors jugekors*

Og dette sitter jeg og hører på, innestengt i potetkjelleren på Sonen-hytta mens lemmen er lukket igjen og en tung Chesterfield-stol står over.... :lol:

Nei, vi får være venner med Soppen. Snille Soppen :lol::P

Ja, vi simpelthen ELSKER Soppen faktisk *fundere på om man kanskje burde invitere til en bedre middag eller noe sånt :)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahaha! Det spørs hvor lenge det varer, ja! I mitt forsvar er det morderen dere må bli sur på, for alt har en sammenheng... :lol:

Everything has an end... :)

Liker ikke Soppen, ikke glad i Soppen, Soppen er teit.... *har en svart side og hemlig drøm om å få gå amok som økseblodigknivparterenderøskeutinnvoller-morder, kanskje det blir MEG* **flirer ONDT**

*Love seg selv at neste gang Tøfflus ympter frampå om treff, så skal ikke jeg være med :lol:*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*har en svart side og hemlig drøm om å få gå amok som økseblodigknivparterenderøskeutinnvoller-morder, kanskje det blir MEG*

**flirer ONDT**

*Love seg selv at neste gang Tøfflus ympter frampå om treff, så skal ikke jeg være med :lol:*

Alt kommer for en dag, Siri. Vær forsiktig med "denne Tøfflus," sier jeg bare.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Love seg selv at neste gang Tøfflus ympter frampå om treff, så skal ikke jeg være med :lol:*

Pøh, du er bare full av Gyldne Måke-mat så det ekke no' spennede å dissekere deg. Dessuten drasser du alltid på den derre gærne svartingen din og den er det ikke lett komme forbi uten å bli slafsesmulesleika i hele trynet :)

Alt kommer for en dag, Siri. Vær forsiktig med "denne Tøfflus," sier jeg bare.... ;)

Men du derimot :lol:

Ekke bare kruspersille Tøffluser glefser i nemlig *MOHAHAHA*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer for en dag, Siri. Vær forsiktig med "denne Tøfflus," sier jeg bare.... :lol:

*Nikker og skjønner det :)*

Pøh, du er bare full av Gyldne Måke-mat så det ekke no' spennede å dissekere deg. Dessuten drasser du alltid på den derre gærne svartingen din og den er det ikke lett komme forbi uten å bli slafsesmulesleika i hele trynet :lol:

Selv ikke Willy kan stå i mot en gæern Tøfflus er jeg redd *skjelve i buksene og sjekke låsen på ytterdøra enda en gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer smoooooth i dag... :lol:

***

Jeg tror det er Mari eller Tøfflus (eller meg?!) som råfôrer som har vært og hentet litt innmat fra slakteren (eller skutt noe selv?), og mistet noe på veien. Og så har hun fått med seg alt, minus en hjerne... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er Mari eller Tøfflus (eller meg?!) som råfôrer som har vært og hentet litt innmat fra slakteren (eller skutt noe selv?), og mistet noe på veien. Og så har hun fått med seg alt, minus en hjerne... ;)

Tenkte jeg ogsaa! :lol:

Stilig bilde 3 desember :lol:

Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...