Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim


Julenissen

Recommended Posts

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Og den første spekulasjonen er... hvor ER dette palasset ? Kan det være Røkke-slottet på Oppdal, har vi tatt oss råd til å leie gitarhytta til Kurt? Eller rett og slett gått til "kongen" av ski og leid ei Bjørn Dæhlie-hytte? Eller var det hytta til Ole Einar Bjørndalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvor er alle hundene??? Det hørtes da merkelig stille og idyllisk ut der oppe liksom. Kanskje de ikke er med :ahappy: ?

Eller kanskje bare stille og snille sonen voffser får være med? Hva med de gale jodlerne da? :lol:

Eller kanskje de har eget lekerom med egne tjenere/ matere i kjeller'n??

Men nå hørtes det iallefall riktig så koselig ut :wub::lol: *relaxed mood*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sonenhundene har foreløpig ikke så stor rolle i krimen (men alle er med, og alle er snille). Det er mest for eierene dette her, faktisk. Det er heller ingen hunder som dør, bare så det er sagt. Det er ikke SÅ mye krim. :ahappy: As to hvor dette foregår, deeet kan jeg jo ikke si, for da kommer dere til å dra dit og ødelegge for sonenfolkene som er der og opplever det! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jeg som reiser meg og er irritert for Blaze driver bråker i bilen for Siri er ute å lufter Willy og Babs.

Så nå skal jeg ut å fortelle Siri hvor teit hun er som bare MÅ gå bak bilden min der Blaze ligger.

Og mine hunder (og Willy) er i bilen, ellers hadde det ikke vært så stille og fredelig på hytta. :wub::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så stygge mot hundene deres, da! :wub: Alle hundene er med, alle er inne, og alle er stille og snille! *tramper med beina*

Dvs alle har fått Calmivet eller en eller annen form for Valium :lol:

Kanskje hundene har kommet over en hemmelig legemiddel fabrikk og spist alle bevisene, men det vet jo ikke vi enda :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jeg som reiser meg og er irritert for Blaze driver bråker i bilen for Siri er ute å lufter Willy og Babs.

Så nå skal jeg ut å fortelle Siri hvor teit hun er som bare MÅ gå bak bilden min der Blaze ligger.

Og mine hunder (og Willy) er i bilen, ellers hadde det ikke vært så stille og fredelig på hytta. :lol::P

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :P

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :lol:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :lol: )

:P:ahappy::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig stolt over Ella nå jeg, for det er ikke alltid like lett for henne å klare å slappe av med så mange hunder til stede. Når Soppen sier at det er idyllisk, ja da er det idyllisk :ahappy:

Også er jeg veldig spent på hvem som våger å forstyrre fjellidyllen? Sikkert en bråkmaker som må mose seg forbi alle hundene som ligger strødd ut over gulvet for å hente mer potetgull på kjøkkenet. I så fall er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :ahappy:

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :lol:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :wub: )

Definitivt. De er de eneste som mangler. Alle de gale jodlerne (inkl TonjeMs lille basenji) og ALLE andre er bare kjempesnille og lager ikke en eneste forstyrrelse eller lyd.

Var det noen som snakket om en ned-dopingsglad vet. student? En sådann en som ikke vil utføre eksperimenter på egne hunder? (og Talli, Blaze og Willy er forlatt i bilen. Derav bråket. Forståelig.)

NÅ begynner jeg å skjønne plottet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utropet kommer selvsagt fordi Snusern står og gumler steika som vi skulle ha til middag, Jodlern drikker colaen til folket, og lukisen har tisset på gulvet så den som reiste seg planta begge beina i tisset. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs alle har fått Calmivet eller en eller annen form for Valium :ahappy:

Kanskje hundene har kommet over en hemmelig legemiddel fabrikk og spist alle bevisene, men det vet jo ikke vi enda :wub:

Da hadde garantert ikke C vært rolig i alle fall - snakk om å bli hyper av valium du :lol:

Nei, et varmt fang er sovemedisinen her gitt..

Nei nå, henspiller nok på at en av tantene finner ut at nå skal vi leke selskapsleker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...