Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim


Julenissen

Recommended Posts

Litt gøy å tenke på hvordan hundene ville oppført seg i virkeligheten, synes jeg. Mange av dere har vel hunder som ville lagt seg akkurat der de fikk beskjed om, og blitt liggende. Noen andre av oss måtte ha jobba litt for å få hundene til å være i ro, for å si det sånn. :whistle: Symra ville ha blitt lykkelig over et rom fullt av long lost friends, både to- og firbeinte. Pippin ville ha prøvd å være usynlig, men ville blitt veldig glad for en forståelsesfull tobeint venn som tok han på rett måte. Jeg ville vært litt stressa, hvis noen hadde trampa for nært Pippin kunne de fått seg et knurr de sent ville glemme. :blink:

Desto deiligere er det å lese om roen og harmonien i kjempehytta på fjellet! :wave:

Å noen hadde ikke hatt sjangs til å få kontakt med hunden sin i det hele tatt :) :)

syns du er superflink jeg soppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

:) Riktig, jeg la meg ut med damen i går, og det ble fremsatt klare trusler. Så mulig tøfflus får den ære av å drepe og partere meg i flere små deler...

Playdate imorgen...

Selv ikke Willy kan stå i mot en gæern Tøfflus er jeg redd *skjelve i buksene og sjekke låsen på ytterdøra enda en gang*

Ja, du har rett, han stod ikke imot. Og du merket ikke en gang at "noen" var inne og tittet på deg inatt da du sov din søteste søvn...

Jeg tror det er Mari eller Tøfflus (eller meg?!) som råfôrer som har vært og hentet litt innmat fra slakteren (eller skutt noe selv?), og mistet noe på veien. Og så har hun fått med seg alt, minus en hjerne... :P

Og her er det bare en ting å si: Labbis har en meget velutviklet hjerne...

*men Huldra, nå må du ikke røpe oss i råfòringsligaen på ville tokter*

Da vet jeg ikke om jeg tør å la deg komme å hente kobbele ditt her! :P Ihvertfall ikke med Tinka tilstede.. da får jeg heller ofre meg selv :P

Tinka = apertizer...

Iiik! Nå begynner det å bli skummelt! LABBIS! Også ser jeg ukjente sider ved Tøfflus.... og du som har vært hjemme hos oss :P

Hadde en god dag da, hihi.

*orker ikke basselusker i halsen, det klør sånn*

Det kan du si - jeg har sovet i leiligheten hennes! :P

Sov du godt? *MOHAHA*

Nå begynner det muligens a demre for meg.... TonjeM's lille basenji har ikke glemt gamle kunster, og har i løpet av natta SPIST OPP Labbis sin underbukse! Dermed har Labbis søkt tilflukt, for med så mange sniffende snuter rundt omkring kan truseløs vandring umulig gå ubemerket hen.

Lille basenji (som fortærte trusen som en presang på sin egen 12 års dag) syntes dog trusen ble litt for mektig kost, og kastet den derfor opp igjen- og den ligner mistenkelig på hjernemasse. Det var selvsagt meningen.

Men hva med Tøfflus???? :P :wave:

Tøfflus hverken stjeler eller spiser truser, med eller uten hjernemasse, så jo, det er nok TonjeM's lille som er synderen her :)

:whistle:

Skinnbilde

(*ler så jeg dauer* bokstavelig talt? :P )

Hva hun sa...eller, SA hun det?

Puhhhhh... HUN LEVER !

Er du nå heeeelt sikker på det?

Peke ned...

...eller er det morderen (event. trusespiseren) som har logget inn som Labbis for å forvirre oss :blink: ???

Nettopp! Man skal aldri stole på at folk er det de utgir seg for på internett.. :P

Jeg stemmer for V&H jeg, bare for å være litt realistisk :P

Men ellers merker jeg at jeg syntes Tøfflus bor litt nærme, og de salukiene, de løper fort de! :S Yikes!

Realisme er oppskrytt og ja, vi bor nærme. Beware...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Altså lille basenji har ikke spist truser på mange år! (Og den gangen måtte de være ganske møkkete.. vet ikke helt om det tankesettet skal utsmakes noe nærmere..)

Men huuu her kommer det frem altså.. men jeg har studert bildet og kan ikke si jeg se hvem sin hjerne det eventuelt er.. (og det ble plutselig ny vri på selskapsleken som går på å ha bind for øynene og kjenne på folks bein om man kan kjenne dem igjen.. "kjenner du igjen denne hjernen"-leken!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men huuu her kommer det frem altså.. men jeg har studert bildet og kan ikke si jeg se hvem sin hjerne det eventuelt er.. (og det ble plutselig ny vri på selskapsleken som går på å ha bind for øynene og kjenne på folks bein om man kan kjenne dem igjen.. "kjenner du igjen denne hjernen"-leken!)

Årets nye julebord-hit !! :whistle:

DET skal jeg gjøre også...null soving - det blir en lang førJul :blink:

Jammen godt man greier seg med lite søvn... Kanskje man må ta med soveposen på jobb for å få seg noen minutter på øyet i trygge omgivelser *sjekke låste dører og vinduer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahaahaha, jeg tenkte jeg skulle skrive litt for å få tida til å gå så jeg kan få nissen til å legge ut nytt for dere snart.. Soppen som skriver mens hun kjeder seg = drastisk nedgang i kvaliteten på skrivingen. Stakkars dere! :wave:

Edit: Er det forresten noen som forventer at denne slutter på julaften? For, eeeh, det var ikke min plan ihvertfall, dere skal få gruble på morder og motiv og sånt lenger enn det! Tenkte egentlig ikke å avslutte dette før dere er inne på noe, eller har svaret, jeg. Så etterhvert må jeg nok skrive daglig, for å få fulgt med på kommentarene her. Hvis dere ikke har gått lei, da. :whistle: Og, ikke begynn å tenke på morder og sånn enda, da, det er litt tidlig. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Er det forresten noen som forventer at denne slutter på julaften? For, eeeh, det var ikke min plan ihvertfall, dere skal få gruble på morder og motiv og sånt lenger enn det! Tenkte egentlig ikke å avslutte dette før dere er inne på noe, eller har svaret, jeg. Så etterhvert må jeg nok skrive daglig, for å få fulgt med på kommentarene her. Hvis dere ikke har gått lei, da. :whistle: Og, ikke begynn å tenke på morder og sånn enda, da, det er litt tidlig. :blink:

ÅÅÅ NEEEEEI!! Evivarende mareritt *holde seg fortvilet for øyne og ører*. :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
    • Jeg ville nok tenkt over hvorvidt hundene vi omgikkes var vaksinerte og friske, og ikke la valpen hilse på tilfeldige fremmede hunder. Jeg ville definitivt ikke oppsøkt hundeparker, f.eks. Men ellers tenker jeg at det er relativt trygt her i Norge så lenge man tenker seg litt om.
    • Nei. Jeg tenkte ingenting på begrensninger rundt andre hunder før 12 ukers vaksinen. Tilfeldigvis tok vi vaksine samme dag som valpekurset skulle ha første dag hvor valpene var med. Men jeg ville ikke latt det begrense meg heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...