Gå til innhold
Hundesonen.no

Selma fryser på beina!


SaraS

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

synes de toughtek-greiene var innmari stive og firkantede jeg? (de av gummi sant?)

Er de av gummi? Det har ikke jeg fått med meg, jeg har som sagt ikke bestilt sånne siden de ikke hadde riktig størrelse inne da jeg bestilte.

Jeg ser at det brukes "gripper fabric", så da er det kanskje gummi de mener? Du var ikke fornøyd med Toughtek bootisene? Jeg ser for meg at gripper fabric må være supert på is jeg da, men sitter Toughtek bootisene ikke godt på poten er det jo lite poeng i kjøpe de.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det sikkert de jeg bestilte et par av. Er sånn gummi som er på innsiden av votter noen ganger, ganske tjukk. Var liksom bare en avlang firkant (kvadrat :ahappy:), med hjørner og hele pakka. Har ikke prøvd dem i bruk faktisk, synes de så litt stive og ubrukelige ut må jeg bare si.

Edit: her er bilde fra i fjor

sokker.jpg

men, kanskje jeg skal ta og teste dem ut likevel, kan jo hende de overrasker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Troll sine potesokker. De er tynne, men i et slitesterkt og behagelig stoff for hunden. Kjøpte i dag og du verden, det var som å få to nye hunder. Shensi spratt rundt, lekte og rulla seg i snøen og koste seg masse. DET har hun ikke gjort etter det ble så kaldt. Så de potesokken hjalp mye. Vi trengte heller ikke bære Bamse halve veien, og ingen av dem haltet. Og vi gikk i 30 min + sto utenfor butikken i kanskje 4 minutter. Herlig^^ Kjente på labbene hennes når vi kom inn og de var bare litt småkalde :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det sikkert de jeg bestilte et par av. Er sånn gummi som er på innsiden av votter noen ganger, ganske tjukk. Var liksom bare en avlang firkant (kvadrat :wub:), med hjørner og hele pakka. Har ikke prøvd dem i bruk faktisk, synes de så litt stive og ubrukelige ut må jeg bare si.

Edit: her er bilde fra i fjor

--

men, kanskje jeg skal ta og teste dem ut likevel, kan jo hende de overrasker :-)

Lekker modell du har :ahappy: Det var en veldig fin illustrasjon, ja da snakker vi nok om samme potesokken. Jeg er fremdeles veldig nysgjerrig, så jeg setter hvertfall pris på en tilbakemelding etter at den prikkete modellen har brukt dem på tur. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kvelden i dag til å sy potesokker til lille Heeler.

Kan absolutt anbefales, nå fikk han endelig et sett som faktisk passer og sitter på hele turen :wub: Kom akkurat inn fra testtur og det var en svært fornøyd liten tass som kunne gå ute i -20 uten å fryse på labbene . Ikke var det vanskelig heller, selv jeg lykkes på forsøk nummer to (uten mønster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! :wub:

Men hvilken størrelse bør jeg satse på da?

Jeg var på tam på lade arena her om dagen, og der hadde de noen potesokker som var i semsket skinn utenpå med fleece inni. De virket solide og gode, og var ikke så alt for dyre. Tror kanskje det kostet 300 for 4 sokker. Dina er helt lik Selma, hun og fryser innmari på beina. Jeg må ha på henne potesokker nå, ellers vil hun ikke gå ut. Jeg har brukt noen tykke fleecesokker, som jeg er veldig fornøyd med. Hun holder seg varm og tørr inni sokken. Hun er vel litt lik Selma i størrelse, og man må ha ganske liten størrelse på sokkene. Kan være lurt å måle hvor bred poten hennes er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola Pagola, hvilken av de anbefaler du? Jeg har tenkt å bestille, men fraktprisen var liksom litt stiv. Tenkte på cordura 330, men er de no' å satse på i disse områder? Pøbelen går egentlig fint, men han synes det er litt kaldt på potene av og til (smelter og fryser mellom potene, antar jeg ...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola Pagola, hvilken av de anbefaler du? Jeg har tenkt å bestille, men fraktprisen var liksom litt stiv. Tenkte på cordura 330, men er de no' å satse på i disse områder? Pøbelen går egentlig fint, men han synes det er litt kaldt på potene av og til (smelter og fryser mellom potene, antar jeg ...).

Jeg liker veldig godt de av fleece, var bare de vi brukte i fjor vinter, og er nok de jeg kommer til å bruke nå og. Kan tenke meg at de i cordura holder fint når hunden er i mye aktivitet, trekk fks, men jeg har uansett brukt de av fleece jeg. Så bestilte flest av de denne gangen.

Synes ikke frakten er såå ille egentlig, 15 dollar, hvis man sørger for å bestille rett oppunder 200 nok synes jeg man får mye for pengene, selve sokkene er jo til spottpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yukon. Noe tynnere ville jeg ikke valgt dersom hunden kun fryser på beina, og man ikke har problemer med klabbing i mildere vær. Aynï har små føtter, men hun har faktisk ikke den minste størrelsen! :blink: Ergo finnes de i temmelig små str. :whistle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt potesokker til Selma. Men har ikke prøvd de ennå. Håper de er skikkelig gode. Richo, i semsket skinn med fleece inni.

Jeg var på tam på lade arena her om dagen, og der hadde de noen potesokker som var i semsket skinn utenpå med fleece inni. De virket solide og gode, og var ikke så alt for dyre. Tror kanskje det kostet 300 for 4 sokker. Dina er helt lik Selma, hun og fryser innmari på beina. Jeg må ha på henne potesokker nå, ellers vil hun ikke gå ut. Jeg har brukt noen tykke fleecesokker, som jeg er veldig fornøyd med. Hun holder seg varm og tørr inni sokken. Hun er vel litt lik Selma i størrelse, og man må ha ganske liten størrelse på sokkene. Kan være lurt å måle hvor bred poten hennes er.

Ja, det var de jeg kjøpte :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har potesokker til Nirm fra AboxNo. Sitter meget godt på, og syes etter mål. Rimelige var de og, og jeg fikk de så høye bak som jeg ønsket (Nirm har veldig lite pels på bakbeina, så de går godt opp over hasene).

Godt å høre at du er fornøyd, jeg vurderer nemlig å bestille derfra. Per i dag bruker vi snøsokkene vi får fra Yukon (de ligner veldig på Dogbooties sine, er det samme tro?), og de sitter godt. Dog kunne jeg tenke meg noe varmere i tillegg, og da er jo fleece et greit alternativ. Springerdyra mine er litt snåle i størrelser på poter og bein, da er det jo greit med sokker som blir sydd etter mål :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potesokker er jo kjempeenkelt å sy selv, men det jeg har hatt problemer med er å finne elastisk borrelås. Synes det er det eneste som duger hvis hunden ikke skal miste dem hele tiden. Man kan jo ikke stramme like mye hvis det ikke er elastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så hoppet jaggu Frost rundt på tre bein også. Kom rett fra bilen og ut i 18 minus, så var det som at alt frøys seg fast ubder labbene, så hu fikk vist litt vondt :P . Bruker dere andre med langhårshunder potesokker også?? De har jo ofte litt mer pels under labba, iallefall har frost det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker potesokker i ekstremkulda, sånn som i fjor vinter og nå når det er over tjue minus. Ikke på tissetur, men f.eks. på skitur eller langturen på ettermiddagen. Spesielt viktig er potesokker om en går langs veien der det saltes, for salt oppleves mye mer ubehagelig for hunden enn kulde tror jeg. Chess får "fnatt" av salt i alle fall.

Jeg har en hund som "aldri" fryser - hun ser tilsynelatende uaffektert ut uansett hvor kaldt det er. Men hvis vi skal ha litt tempo på turen er potesokker et must om vinteren for å unngå klumper under beina. Det at det er kaldt har ikke vært noe problem for oss. Men nå er det nok veldig individuelt hvor mye en hund fryser ute. Mye har jo med det psykiske å gjøre også. Jeg er en skikkelig frysepinn, mens min mor marsjer på tur uansett hvor kaldt det er og bare er positiv. Jeg klager.. :P

Jeg må skyte inn at vi selger potesokker som hakka møkk på jobben om dagen. Vi rekker ikke få inn nok før det er tomt for de mest populære størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg bestilte fra Doogbooties tok det knapt en uke før jeg fikk de i posten. Jeg venter også på en ordre, men jeg regner i grunn med det vil ta litt tid med tanke på "postpresset" rundt juletider. Desember er nok ikke den beste måneden å bestille varer på nett. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...