Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg klarer ikke mer...


Ann-C.

Recommended Posts

Så Hundesonen er blitt veldig lite matnyttig etter hvert. Litt sånn surmaga kjerring-forum. :wub::wub:

Og det er ok å skrive:

Skader ikke å ta med et klovnebilde i tillegg til de andre! :wub:
...etter at du har lest:

For å forsvare mannen min så har han lagt ut de bildene HAN føler viser hundens personlighet og som HAN syns er fine.

Hva andre syns er ikke alltid så enkelt å skjønne.

Det er måten ting blir sagt noe jeg reagerte på.

Har bedt moderator fjerne annonsen min og fortrinnsvis innleggene mine også, for jeg tar meg altfor mye nær av det som blir skrevet, hvilket igjen går utover den helsa som fra før av er uholdbar.

Ikke alle trer på seg et igjennomtrengelig skall før de logger seg på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Akkurat det har jeg påpekt her inne tidligere, at det kan være greit å ikke ta ALT på pm hele tiden. Fikk til svar at dersom jeg hadde problemer med hvordan ting ble gjort kunne jeg klage til moderator. Faktisk. Så Hundesonen er blitt veldig lite matnyttig etter hvert. Litt sånn surmaga kjerring-forum. :wub::wub:

For noen år tilbake ble de kalt SGT (sure gamle tanter), jeg var bare støttemedlem på den tiden. Nå skal det være sagt at ingen SGT'ere er i denne tråden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hensyn til god orden(som jurister pleier å si ): Jeg er blitt oppmerksom på at PM-aktiviteten i denne . tråden kom i stand på andre premisser enn tråden selv, og handlet ikke om å "skjule" råd - bare så det er sagt.

Bortsett fra det: "Sukket" over det generelle, at det virker som det er blitt mer av at folk bruker PM til "oppskrifter" ?, og OGSÅ en tendens til å skrive første posten full av garderinger, for ikke å bli "skutt" senere?, tenker jeg meg, - det bekymrer jeg meg for fremdeles.

Hundesonen er et fint forum, og jeg bryr meg om at det forblir slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Har du kontaktet Charlottes omplassering i Trondheim og hørt om hun kan hjelpe deg med omplasseringen? Så vidt jeg vet tar hun inn fra hele landet og det er også mulighet for å ha ham i krisehjem frem til de finner et egnet hjem til ham. Lykke til! Et godt hjem dukker opp til slutt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å starte på toppen igjen...

Jeg satte pris på å få en pm, men klart, det kunne vært lagt ut her også.

Vet ikke om det er her som på andre fora, at man ikke har lov å linke direkte til andre nettsteder, så dermed MÅTTE det bli på pm.

Better safe than sorry.

Syns ikke det skal legges ut en rasebeskrivelse i en annonse.

Er du interessert i en hund, setter du deg inn i hva slags hunderaser du kunne tenke deg og ser du en hund som frister så søker du opp og leser litt om rasen før du ringer på den.

Dermed kan man enklere spørre "de rette" spørsmplene ang hunden og for selger blir det enklere å sile ut de som trolig ikke burde ha denne hunden, eller evt hunderasen.

Har ikke kontaktet omplasseringen, rett og slett fordi vi gjerne vil avgjøre selv hvem hunden går til.

og det blir skrekkelig langt å dra helt opp til Trondheim.

Er ca 120 mil det er snakk om.

Tanken på å finne en som omplasserer har vært til stede, men foreløpig prøver vi oss på egenhånd.

JA, jeg reagerte ganske kraftig når kritikken begynte å komme, men føler det kommer litt for fort, uten helt å tenke over hva en sier.

Som noen sa til meg; Ingen kan forvente og bli tatt hensyn til på den måten som er bra for alle . Distanser dere og få et bedre nettliv!

Vet ikke hvor enig jeg er, annet enn at jeg garantert må distansere meg mer.

Hvilket igjen da viser en grunn til at hunden får det bedre et annet sted. Jeg tar det jo personlig dersom han ikke lystrer. Han ville sikkert lystret "alle andre" mye bedre.

Egentlig er jeg redd hunder og jeg innser at jeg pga det har begrenset hans mulighet for nærvær med andre hunder, rett og slett fordi jeg er redd for at HAN skal fly på andres hunder...

Men han har jo aldri gjort det, det er bare jeg som er føre var på en veldig dum måte.

Ny annonse er ute på finn, med anbefalt tekst som jeg har satt sammen fra to forslag, samt noe av mitt eget.

Lagt til bilder der det iallfall ser ut som vi er på tur...

Tilføyde også at det var en krevende hunderase, så da har jeg iallfall gitt potensielle kjøpere et hint om at de bør sette seg inn i hva rasen krever før de ringer på den, uten å skremme dem helt vekk.

Regner med det er greiest å legge resten av tråden død, ettersom jeg nå har tatt til meg og gjort noe med både råd og kritikk.

Så får vi se om noen tar kontakt på den annonsen.

Takk for hjelpen til dere alle som har kommet med både råd, forslag og kritikk. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi fikk en kjøper.

Eldre mann som virket veldig seriøs og med masse erfaring.

La ikke skjul på at JEG ikke kan gå tur med ham, men at med MANNEN går han veldig fint.

De fikk ham i går i kveldingen og idag ringte personen og kjeftet meg huden full fordi jeg hadde løyet for ham og solgt en hund som er klin gæærn.

Han anklaget meg tilogmed for å ha solgt ham en uren bc!

Påsto at beina hans sto feil og han bærer halen for høyt.

Jeg sa ifra om den halen igår, for han har ekstrem selvtillit og bærer halen mer som en gris enn en hund.

Og vi sa veldig tydelig ifra at hunden trenger mye sosialisering og trening i å gå tur.

Det husket de tydeligvis ikke idag...

Mannen min har hentet ham nå og hunden kunne ikke komme fort nok inn i bilen.

Sitter bare og griner og hikster og vet ikke hva som er verst akkurat nå.

Å bli anklaget for å juge om noe jeg har vært planke ærlig om, eller at hunden er så ille at han ble sendt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et forslag: Hva med å bli litt kjent med de som skal få han først? Og la de bli litt kjent med hunden før de henter han? Den mannen virker det jo som tok kontakt med dere og hentet hunden samme dag, sånn rent tidsmessig.

Sånn ellers kan hunden ha vært veldig redd og urolig for å ha blitt sendt sammen med ukjente folk til et helt nytt sted. Det er ikke sikkert han er så ille som han kanskje fremsto for dem det første døgnet. Hunden var antagelig redd, og helt ærlig høres ikke mannen helt god ut når han ringer å kjefter på deg heller, kan jo henne han har kjefta på bikkja fra den kom i hus også og gjort han enda reddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her, bruk tiden! Gå gjerne en tur sammen med hunden og potensiell eier (helst med mannen din, kanskje), så de får blitt litt kjent. Og ha en avtale om prøvetid! Selv om dere ikke vil ha hunden tilbake, så kan det være greit for begge parter å ha litt tid til å bli komfortable med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa klart ifra at de bare måtte si ifra dersom de følte det ikke fungerte.

Virka som veldig flotte folk og om ikke annet så var det jo verdt et forsøk.

Syns i underkant av et døgn er litt lite tid å bedømme en hund på...

Som mannen min sa, hunden er vant med å bli snakka normalt til og få kremting etc hvis han gjør noe han ikke skal.

Men der har han tydeligvis blitt dilla med og snakka babyspråk til, noe han ikke er vant med og sikkert syns var skremmende.

Det var jeg som leverte hunden og jeg var der rundt en times tid så hunden fikk gjøre seg kjent med stedet, folka og katten deres.

Og de sa jo det at han var snill inne og rolig om natta.

Der fikk de leke med ham og bli litt kjent.

Hadde jeg ikke følt meg trygg på dem hadde han ikke blitt der.

Er min feil alt sammen, dette også.

"Går bedre neste gang" funker ikke for meg, for det gjør jo ikke det.

Når ikke jeg vil ha ham, hvorfor skal andre ville?

Jeg har fått så nok og er så sliten og lei.

Videre fremover får mannen ta alt, nå har jeg gjort mitt og nå får han ta litt ansvar.

Går jo til ******* når jeg prøver uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal ta alt ansvaret på deg selv. Når man skaffer seg hund, enten det er omplassering eller valp, så må man være klar over hvilke utfordringer man tar på seg. Når man ta velger en omplasseringshund med kjente problemer, så må man være forberedt på det.

Det finnes helt sikkert folk som har andre forutsetninger enn dere, og har muligheten til å ha den hunden på bedre premisser. Håper bare dere finner hverandre!

Lykke til! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått råd om IKKE å sende ham til FOD...

Trenger ikke si noe mer enn det egentlig, men jeg velger å tro det jeg får servert av denne personen.

har ringt ett sted, men de ville helst ikke ta inn noen før jul og evt. ville det kostet 1749,- for å ha ham i 4 uker.

Dersom ingen ville ha ham innen den tiden måtte det tas derfra. Dvs mer penger, mer usikkerhet og kanskje en enda mer stressa hund.

Har ringt enda et sted og lagt igjen beskjed.

Venter på svar.

Vil jo ikke mase heller...

En dyreklinikk anbefalte halsbånd med feromoner (?) lik de moren skiller ut når de er valper, men jeg er 99,99% sikker på at det ikke vil hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de som var det ene stedet jeg kontaktet.

De som ikke ville ta inn flere hunder før jul...

Var iallfall det hun sa og prisen og det med 4 uker var det jeg oppfattet mens jeg hulket og hikstet.

Hun jeg snakket med anbefalte Trudes omplassering som er like bortenfor, så det er henne jeg venter på telefon fra nå.

Men takk for tips!

Hadde ikke visst om noen av delene om jeg ikke hadde ringt dyreklinikken først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de som var det ene stedet jeg kontaktet.

De som ikke ville ta inn flere hunder før jul...

Var iallfall det hun sa og prisen og det med 4 uker var det jeg oppfattet mens jeg hulket og hikstet.

Hun jeg snakket med anbefalte Trudes omplassering som er like bortenfor, så det er henne jeg venter på telefon fra nå.

Men takk for tips!

Hadde ikke visst om noen av delene om jeg ikke hadde ringt dyreklinikken først.

Aha.. Håper Trudes omplassering kan ta han imot da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det var jeg som leverte hunden og jeg var der rundt en times tid så hunden fikk gjøre seg kjent med stedet, folka og katten deres.

Og de sa jo det at han var snill inne og rolig om natta.

Der fikk de leke med ham og bli litt kjent.

Hadde jeg ikke følt meg trygg på dem hadde han ikke blitt der.

Jeg tror ikke dilling og dalling var problemet hos disse menneskene og at det var det som gjorde hunden redd - jeg tror feilen ligger i at du faktisk kjørte å leverte han ett sted og dro fra han hos villt fremmede.

La folk komme hjem til dere å hilse på hunden, gå tur med den, bruk litt tid, server kaffe, snakk sammen - observer folkene med hunden. Så sender du de hjem for å tenke seg om. Bestemmer de seg for at de vil ha han så skal de hente han hos dere. Det er langt mindre opprivende enn at det han har kjent å kjært forlater han på en ny plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Bestemmer de seg for at de vil ha han så skal de hente han hos dere. Det er langt mindre opprivende enn at det han har kjent å kjært forlater han på en ny plass.

Dette er min erfaring også, at hunder takler bedre om de får reise i fra eieren, en at eieren reiser i fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...