Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg klarer ikke mer...


Ann-C.

Recommended Posts

Og mannen min ser det ikke...

Jeg har satt ned foten og sagt at det er hunden eller meg.

Vet det er ufattelig patetisk, men det er jeg som er hjemme med ham 6 dager i uka og gjerne frem til 9 om kvelden.

Så lenge det er umulig for meg å hente en av ungene uten å måtte planlegge hvor de andre skal være, om de skal være med eller sitte musestille på et rom mens jeg er borte så hunden kan være hjemme, eller om jeg skal ta med meg hunden så ungene får være hjemme imens så går det ikke.

Jeg er utslitt, både fysisk og psykisk.

Hunden fortjener bedre, for det er ei flott bikkje!

Han får bare ikke det han trenger her hos oss...

Hvordan går jeg frem for å omplassere, hva burde jeg være på utkikk etter hos ny eier?

Og hvordan håndterer vi sorgen som faktisk kommer når vi mister ham?

Selvom han skaper mye frustrasjon så er vi jo glade i ham.

mannen min ser ikke helt problemet, for hunden er jo rolig når han er hjemme.

(ikke så rart siden han er utslitt etter alt stresset iløpet av dagen)

For ham blir depresjonen sterkest, det vet jeg. Eller kall det gjerne sorgen.

Jeg makter rett og slett ikke ha hunden i hus lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Skjønner deg veldig godt. Det er ikke noe moro når man ikke klarer hunden mer. Desto vanskeligere er det jo når man er to personer om det.. Men du har jo satt et ultimatum, og når du itilegg har så mye ansvar for hunden alene, er det nok riktige avgjørelsen. Selv om det blir værre for han enn deg, så er det sånn det er. Forholdet kommer jo ikke akkurat til å bli noe bedre av å tviholde på hunden.

Så, omplassering er en grei løsning, som du sier. Du må være ærlige med de folkene som er intr. i hunden og fortelle alt om han og hans uvaner. Folkene som skal overta han må takle det du ikke takler, så vær åpen og nøye med valget.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå endte vi opp med avliving på grunn av bitt. Men jeg slet med å få mannen min til å skjønne det samme. Sett ned foten og si at nok er nok. OM han på død og liv skal beholde hunden, så får han ta den med på jobb, la den ligge i bilen og sørge for at hunden har det bra. Du orker ikke å ha han hjemme!

Tenker han kommer til fornuft da jeg :hmm: Fint å ha hund som man ikke trenger å bry seg så veldig med, men når det brått blir hans ansvar er det kanskje ikke så kjekt lenger.

Når du skal omplassere han kan det kanskje vært lurt å passe på at det er til ett hjem uten barn, siden han maser seg så opp med dem (var ikke det ett av hovedproblemene dine?)

Ny eier bør vite om alle hans greier og ikke førstegangs eier tenker jeg.

Gjeter hunden din tror du? Hvor gammel er han? Kanskje han kan få bruke seg til det han er skapt til, nemlig å jobbe på gård? Sjekk litt rundt.

Orker du ikke, så orker du rett og slett ikke mer! Lykke til! Du skal også ha det bra med ditt hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det faktisk annonse ute med ham.

Jeg fikk det endelig igjennom igår.

Har ikke fungert å ta ham med på jobb, for det er visst litt ulovlig med hund på atv. :hmm:

Ny eier bør nok ikke ha små barn nei, men skolebarn og oppover burde gå greit.

han er bare litt nervøs av seg/stressa når han er alene.

Tror han føler for mye ansvar eller noe, vet ikke...

Han gjeter som fy og ville nok gjort seg utrolig godt på gård.

Faren er jo svensk champion i gjeting fikk vi vite, og han er definitivt en gjeterhund.

Han gjeter ALT, selv skruer på veggen.

Men det er klart, med tilstrekkelig fysisk og mental stimuli tror jeg mye av det vil forsvinne, rett og slett fordi energien hans blir brukt opp på annet.

Han snakker når han vil ha oppmerksomhet og roper på mamma når han blir oppgitt og frustrert.

Han tar imot beskjeder med mange ulike kommandoer for samme tingen.

Sitt/sett deg/rumpa i gulvet/halen, bare for å nevne noe...

Det er ikke noe problem å få ham til å skjønne hva man mener.

Merker det på den lille hunden vår (den som både ungene og jeg kan gå tur med og som ikke krever like mye hjernetrim) at border collien er en ufattelig smart hund.

Greit hun ikke er dum, men hun liker å late som hun ikke skjønner.

Dermed blir bc såååå mye lettere å snakke til.

Hadde det bare vært litt enklere med alt det andre, det som blir for mye å takle og håndtere.

Jeg har brukt TO år på å få gjennomslag for omplassering, så nå håper jeg noen vil ha ham.

Han fortjener så mye mer enn det jeg og familien kan gi ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det annonsen med hund som har briller på? Tar sjansen på det også blander jeg meg litt.... :P:hmm:

Jeg ville valgt andre bilder. Sett inn bilder som viser mer av hunden som skal selges/gies bort. Ihvertfall ett der hunden står oppreist og ett som viser ansikt og øyne. Dere er jo på utkikk etter Den Ene Seriøse Kjøperen som skal ha en skikkelig Border Collie. :P

Lag en annonsetekst som fenger den gruppen kjøpere som dere henvender dere til og ikke nevn i annonsen at kjøper får med 30 kg mat. Maten tar slutt etterhvert den og det er vel ikke den kjøperen dere er på utkikk etter som fokuserer på at h*n får med en sekk mat? F.eks. ta med dette som du skriver her inne:

Han gjeter som fy og ville nok gjort seg utrolig godt på gård.

Faren er jo svensk champion i gjeting fikk vi vite, og han er definitivt en gjeterhund.

Han gjeter ALT, selv skruer på veggen.

Det er jo sånn hunden er, det er ikke til å stikke under en stol. Og en skal ikke se bort fra at det er flere som er på utkikk etter akkurat en slik hund.

Skal man selge så skal man selge. :hmm:

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på svar idag fra noen som så på ham, men tviler på de velger å ta ham.

Hvorfor skal de ville ha ham, når ikke jeg vil? :ahappy:

Men hører jo ikke noe og er ikke spesielt tålmodig, så det føles som om alt står og faller på dem...

Skikkelig kjip stemning i huset om dagen.

Sier sitt når to av tre barn utbrøt: YESS, når de fikk vite han var lagt ut.

Siste gråt sine modige tårer i flere dager stakkars.

Snakk om å få dårlig samvittighet.

Det er faktisk det beste for hunden, så føler det er det absolutt rette å gjøre, men litt vanskelig å såre barna også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Madam Min hadde noen gode råd. For annonsen ser veldig useriøs ut. Når det er så mange border collier der ute får man sette alle kluter til og lage en bra annonse. Fine bilder og en god tekst har veldig mye å si!

Lykke til med omplasseringen. Håper dere finner riktig kjøper på hunden og ikke går for førstemann som melder interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da , er jo ikke lett det da..

Men som voksne mennesker burde dere tenkt på dette LENGE før dere kjøpte hunden ? eller?

Det er jo ikke bra for hunden å bli knyttet til flokken deres for å så bli " kastet " ut? hvor er logikken ?

Men ja, såklart.. bedre at hunden får det bra nå en aldri :innocent: bedre sent en aldri er det noe som heter..

Beklager for gramatiske feil. ( dysleksi ) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da , er jo ikke lett det da..

Men som voksne mennesker burde dere tenkt på dette LENGE før dere kjøpte hunden ? eller?

Det er jo ikke bra for hunden å bli knyttet til flokken deres for å så bli " kastet " ut? hvor er logikken ?

Men ja, såklart.. bedre at hunden får det bra nå en aldri :innocent: bedre sent en aldri er det noe som heter..

Beklager for gramatiske feil. ( dysleksi ) :lol:

Nå har det vært jobbendringer OG sykdomsforløp ETTER hunden ble tatt i hus da...

Som sagt, ikke alltid ting går som planlagt.

Og ja, selvsagt tenkte vi på om det var rette hunden for oss.

At livet ble veltet totalt om er ikke noe man planlegger eller forventer, mulig det bare er meg, men jeg tar jo ofte feil...

Ang bildene i annonsen på finn, så er det ikke jeg som har lagt ut, men mannen og det var de han hadde tilgjengelig.

Blir litt teit å kritisere på den måten egentlig, for det går vel ikke utover dere hvilke bider som blir lagt ut på vår annonse?

At jeg aldri lærer at folk her inne kritiserer over en lav sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjedelig situasjon. Måtte gjøre det samme for noen mnd med en Rottweiler, slettes ikke noe hyggelig, men som sagt, ikke alltid ting går som planlagt.

Håper dere finner et fint hjem til han, og at det blir lettere for alle :innocent: *klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bildene i annonsen på finn, så er det ikke jeg som har lagt ut, men mannen og det var de han hadde tilgjengelig.

Blir litt teit å kritisere på den måten egentlig, for det går vel ikke utover dere hvilke bider som blir lagt ut på vår annonse?

At jeg aldri lærer at folk her inne kritiserer over en lav sko...

Tipsene om bilder og annonsen er jo ment i beste mening. Du må tenke på hva slags folk du vil at annonsen skal tiltrekke. Det beste for hunden er jo at han havner et sted han blir brukt.. Derfor er det best at du legger ut bilder av en hund som ser ut som kan bli brukt!

Edit: Les innlegget til madam mim en gang til. Og bruk tipsene du får der! Skryt av gjeter-egenskapene hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsene om bilder og annonsen er jo ment i beste mening. Du må tenke på hva slags folk du vil at annonsen skal tiltrekke. Det beste for hunden er jo at han havner et sted han blir brukt.. Derfor er det best at du legger ut bilder av en hund som ser ut som kan bli brukt!

Edit: Les innlegget til madam mim en gang til. Og bruk tipsene du får der! Skryt av gjeter-egenskapene hans!

Fører en flott dialog med Madam mim på pm, med konstruktive forslag.

Og har faktisk ikke fått noen "rare" folk som har tatt kontakt.

For å forsvare mannen min så har han lagt ut de bildene HAN føler viser hundens personlighet og som HAN syns er fine.

Hva andre syns er ikke alltid så enkelt å skjønne.

Det er måten ting blir sagt noe jeg reagerte på.

Har bedt moderator fjerne annonsen min og fortrinnsvis innleggene mine også, for jeg tar meg altfor mye nær av det som blir skrevet, hvilket igjen går utover den helsa som fra før av er uholdbar.

Ikke alle trer på seg et igjennomtrengelig skall før de logger seg på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fører en flott dialog med Madam mim på pm, med konstruktive forslag.

Og har faktisk ikke fått noen "rare" folk som har tatt kontakt.

For å forsvare mannen min så har han lagt ut de bildene HAN føler viser hundens personlighet og som HAN syns er fine.

Hva andre syns er ikke alltid så enkelt å skjønne.

Det er måten ting blir sagt noe jeg reagerte på.

Har bedt moderator fjerne annonsen min og fortrinnsvis innleggene mine også, for jeg tar meg altfor mye nær av det som blir skrevet, hvilket igjen går utover den helsa som fra før av er uholdbar.

Ikke alle trer på seg et igjennomtrengelig skall før de logger seg på nett.

Så bra at dere gjør det! :innocent:

Nei, jeg skjønner at det er lett å ta det personlig.. Alle har meninger og tips. De fleste mener det beste med det!

Lykke til! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere gjør det! :innocent:

Nei, jeg skjønner at det er lett å ta det personlig.. Alle har meninger og tips. De fleste mener det beste med det!

Lykke til! :lol:

Alle har vel fått litt krydder her inne tror jeg :lol: men det er ett kjempe fint og lærerikt forum, mange flotte tips og sterke meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært jobbendringer OG sykdomsforløp ETTER hunden ble tatt i hus da...

Som sagt, ikke alltid ting går som planlagt.

Og ja, selvsagt tenkte vi på om det var rette hunden for oss.

At livet ble veltet totalt om er ikke noe man planlegger eller forventer, mulig det bare er meg, men jeg tar jo ofte feil...

Ang bildene i annonsen på finn, så er det ikke jeg som har lagt ut, men mannen og det var de han hadde tilgjengelig.

Blir litt teit å kritisere på den måten egentlig, for det går vel ikke utover dere hvilke bider som blir lagt ut på vår annonse?

At jeg aldri lærer at folk her inne kritiserer over en lav sko...

Jeg vil bare si at folk vil bare hjelpe deg. Du trenger ikke å strutte med piggene bare fordi folk kommer med konstruktiv kritikk til annonsen. Det ER faktisk viktig hvordan annonsen skrives. Jeg ser mye på annonser på finn og jeg danner meg kjapt et bilde av hunden og selger ut ifra hvilke bilder som er lagt ut, og hvordan beskrivelsen er. En seriøs annonse bør inneholde fine bilder av hunden. For eksempel hunden på tur osv. I tillegg synes jeg at det bør inneholde informasjon om rasen. En BC er virkelig ikke for alle, og hvertfall ikke en som har så mye gjeting i seg. Jeg ville skrevet litt om hvem dere ønsker å selge han til, hvordan han er og hva han bør brukes til osv. Jeg klandrer dere overhodet ikke fordi at ting har skjedd og dere må omplassere han. Sånn er det, og det kan skje med alle, så akkurat det skal folk være litt forsiktige med å kritisere... MEN jeg håper virkelig at dere har tid på dere, og kan være kresne på hvem dere vurderer som aktuelle kjøpere. Jeg ville ikke solgt han til noen som ikke skal bruke han aktivt, og som ikke vet hva det innebærer å ha en BC. Lykke til :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke som konstruktiv kritikk når man begynner å bjeffe.

Er ikke nødvendig det, selvom det er et hundeforum.

Og litt av poenget er jo at jeg ikke kalrer å gå tur med hunden, ergo ingen bilder av det.

Kunne sikkert da lagt ut bilder av bikkja som har vrent seg ut av båndet i villt firsprang med meg som står igjen og griner, men det gjør ikke salgsdelen noe bedre...

(jada, vet den der var temmelig barnslig)

Ble virkelig lei meg igår for det er lov å si ting på en hyggelig måte, men skjønner at det er lett å være litt mer direkte bak en pcskjerm.

Har fått flere flotte forslag på pm som tas til etterretning og som gode ideer til en evt ny annonse.

Det vil bli silt nøye ut hvem som får ham, for han er en krevende hund det bør brukes temmelig mye tid på for å tilfredsstille.

Samtidig er han en utrolig god venn å ha, med mye godt i seg.

det gjelder bare å se ham i de rette omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir til at folks råd - (som kunne være nyttige for fler enn trådstarter(e)) - blir gjort på PM (mer og mer ser det ut som) - fordi folk prøver å unngå å bli lei seg ved å legge ut på selve forumet.. da er vi på "ville" veier, folkens ...

Det er vel i "diskusjonskjelleren" det er mere fritt fram for å slenge med leppa?....Om vi bare kunne greie å tviholde på at det er greitt å mene uten å karakterisere samtidig..

Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje sær,men ser noen her sier det bør stå info om rasen i annonsen...Hvorfor det?

Har alltid syns at det virker rart å beskrive en rase sånn veldig i en annonse,fordi jeg personlig vil helst at dem som tar kontakt har lest andre steder av genuin interesse/nysgjerrighet FØR de klikker opp annonsen,fordi om de kun klikker opp en annonse på Finn og leser om rasen så kan de plutselig finne ut at " den så grei ut"

Jeg ser helst at folk vet at de vil ha det de vil ha før de ringer,ihvertfall nesten i mål,så det jeg fokuserer på er heller foreldredyr og valpene i seg selv i første omgang.

Selvsagt kan jeg fortelle om mine erfaringer med rasen hvis det ringer noen som er nysgjerrige og ikke har hele interessen,men ser absolutt ingen grunn til å lage en "generell rasebeskrivelse" i en annonse fordi som sagt bør interessenten på forhånd ha søkt på google etc,og deretter andre nettsider for å bli kjent med hundetypen,hvis mulig.

For DERETTER å ringe på den spesifikke annonsen og spør om eiers/selgers erfaring/tips osv.

Ikke at det er galt å beskrive rasen litt,men en typisk høyde og vekt,farger og hjemland opplegg,det blir for mye for min del...

Om ikke folk vet litt om rasen ala "Canisbeskrivelser" , Wikipedia og whatever før de ringer så er de ikke interesserte nok...

Hele internett har raseinfo om man vil lete,fordi man har interessen.

Men som sagt,mulig jeg er sær...Det er min meining.

Men det ble OT.

Ellers ønsker jeg masse lykke til med hunden og omplasseringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig i det, men han er jo klovnen også.

Litt av personligheten.

Tips til god annonseskriving mottas med takk.

Skader ikke å ta med et klovnebilde i tillegg til de andre! :wub:

Jeg hadde et kaninkull for mange år siden, som jeg brukte mye tid på å annonsere på best mulig måte. Klare bilder av alle ungene, beskrivelse av personlighet og det jeg visste om foreldredyra + en fengende overskrift. Hadde et rush uten like på de kaninungene, til og med fra folk på andre sia av landet. Og til tross for maaange andre som var lagt ut i samme tidsrom til en billigere penge. Annonsen hadde et par tusen treff til slutt. Så ofte er det bare godt forarbeid som skal til for å få god respons! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir til at folks råd - (som kunne være nyttige for fler enn trådstarter(e)) - blir gjort på PM (mer og mer ser det ut som) - fordi folk prøver å unngå å bli lei seg ved å legge ut på selve forumet.. da er vi på "ville" veier, folkens ...

Det er vel i "diskusjonskjelleren" det er mere fritt fram for å slenge med leppa?....Om vi bare kunne greie å tviholde på at det er greitt å mene uten å karakterisere samtidig..

Sukk..

Akkurat det har jeg påpekt her inne tidligere, at det kan være greit å ikke ta ALT på pm hele tiden. Fikk til svar at dersom jeg hadde problemer med hvordan ting ble gjort kunne jeg klage til moderator. Faktisk. Så Hundesonen er blitt veldig lite matnyttig etter hvert. Litt sånn surmaga kjerring-forum. :wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...