Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis man skulle valgt ut hunder man ikke ville ha


pippin

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner heller ikke hensikten med tråden - spør mange nok, så vil alle raser komme på lista til slutt. Det er ikke én rase i verden som ALLE synes er vakker. Det er vel ikke noe mål å lage en Topp Ti Schtøggest-liste?

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig meningen med denne tråden?

Bryr meg egentlig ikke, men er det ikke litt sånn "14'is" å bare slenge utav seg at man liker IKKE det og det - helt uten en tanke på at noen kanskje blir lei seg for at folk rakker ned og kaller hele hunderasen de har valgt "STYGG". fæl, ekkel ...?

"bare utseende" "sikkert kul, æssa" "mener ikke noe personlig, altså", etc hjelper liksom ikke når hele intensjonen er kun å fortelle hvor stygg man synes en hel hunderase er..

Men for all del, dere må gjerne uffe' og akke' dere så mye dere gidder, men tenk dere litt om før dere poster edder og galle om enkeltraser, selv om det ikke er "personlig" ment... Er overbevist om at det sitter noender ute og synes det er veldig trist å lese at folk man kanskje liker her på Sonen synes bikkja deres er kjempestygg, kunne like gjerne kjøpt deg en katt eller strengt tatt burde vært utryddet...

Susanne

Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg. Jeg kan ikke forstå poenget med denne tråden. Annet enn å rakke ned på hunder som andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at folk er så hårsåre,det bryr meg midt i ryggen hva folk mener om mine raser,men det er faktisk litt tøfft å se hvilke beskrivelser og motforestillinger folk har mot ulike raser av ulike grunner...

Vi er forskjellige,og har forskjellig smak.At DU personlig liker hunden/rasen din er det som teller,men en tråd som dette ser jeg ikke problemet med...

Hvorfor skal det være greit med en tråd der man kan si hvilken hund som er fin og flott og som man ville hatt kun pga utseende,men ikke en motsatt tråd?

Om en skal vri og vrenge på det så kan en jo pga en tråd som overnevnte sitte å sutre over at "ingen valgte min rase som en de ville ha pga utseende,jeg føler rasen min blir diskriminert,folk synes den er stygg ,buhu "

Huff nei det gidder man vel ikke?

Litt må man kunne tåle,det skal da ikke være roserødt alt sammen...Synes det er gøy å se hvor forskjellige vi er,spesielt når mange setter opp raser jeg synes er alldeles nydelige...Tar meg ikke nær av det uansett,det burdte ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal ta det så personlig, så lenge man er trygg på sitt valg er det jo det som teller. Jeg er ihvertfall ikke gretten fordi noen skrev at de ikke liker terrierasene til tross for at jeg elsker de :banana:

Man finner ikke en rase som alle kunne tenkt seg, og derfor er det jo spennende å se omfanget og variasjonen i rasene til folk IKKE kunne tenkt seg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det noen raser du ALDRI kunne tenkt deg å ha? Og da tenker jeg KUN basert på utseende og ikke helse eller gemytt.

Alle typer nakenhunder :banana: Ufyselige. Akkurat som stygge hårløse katter, det er ekle dyr etter min mening :wub:

Jeg liker heller ikke utseendet på puddler eller miniatyrhunder som er formklippet som en bløtkake eller ser ut som en haug marshmellows i bånd.... Usj! Da er de stygge og unaturlige. Men en puddel med relativt kort men vilter og naturlig pels er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pekingneseren synes jeg ser veldig skummel ut med det svarte ansiktet inni alt håret,og de jeg har sett har fått meg til å få creeps pga bevegelsene man ser iforhold til hvordan alt håret er på dem...Jeg ville aldri hatt en pekingneser nei,de er skremmende! :-P

Jeg får en følelse av at en hybelkanin har blitt en levende mutasjon med et sort ansikt inni der som lager gremlingslyder...og stirrer!Wæh!

Nå får jeg mareritt inatt! :banana: Skummelt joh!

Ellers synes jeg heller ikke folk bør ta seg nær av dette. Hvis man gjør det så må man bare heve seg over det ihvertfall. Som sagt her så kan jo folk ta seg nær av den andre tråden så jeg ser ikke helr dealen.. :P

Synes det er interessant å se hvor mange forskjellige raser som dukker opp. Og hvor mange forskjellige meninger man har. :wub: Eller hvordan man definerer en "stygg" hund da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med inustaff, det må være greit med slike tråder og.

Jeg ser at dalmatiner er nevnt, for meg er det jo helt utenkelig at en av verdens fineste raser kan havne i slik en tråd, men sånn er det jo, folk er forskjellige, og jeg tar meg da virkelig ikke nær av det, ingen grunn til å ta slikt personlig.

Det er mange raser jeg ikke kunne tenke meg å ha, jeg foretrekker hunder av en viss størrelse, så da faller mange ut av den grunn. Jeg foretrekker også raser uten kroppslige overdrivelser. Jeg er også glad i kortpelsede hunder, så da faller mange bort, selv om jeg synes langpelsede hunder kan være utrolig vakre, så er det bare ikke helt det jeg er ute etter. Så enkelt og vanskelig er det, handler jo bare om preferanser, og er derfor det heldigvis er så mange raser å velge imellom.

Er få raser jeg synes er direkte stygge egentlig, det finnes en sjarm i alle raser, selv om jeg kan synes det er stygt gjort å avle frem ekstremiteter som går utover funksjon. Men det har vi jo andre tråder for.

Og selv om jeg da foretrekker store hunder, så synes jeg da småhunder kan være supersjarmerende, søte, vakre etc etc. Er ikke det det handler om.

Men enig med Siri og, det blir for dumt å sitte å si at den og den rasen er dritstygg og ekkel, den ville jeg aaldri hatt, og skjønner ikke at noen vil ha den bla bla. Så egentlig hadde jeg vel ikke tenkt å svare i denne tråden, men gjorde det likevel uten å nevne spesifikke raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært flere runder med dette temaet, og det er alltid noen som ikke liker det. Det kan jeg forstå, men jeg syns også det er litt interessant å høre folks syn på raser, selv om de ikke er så positive. Greit nok, å si at den er så kvalm og burde utryddes osv, er å dra det litt langt, men ellers ser jeg ikke noe negativt på det. Har jo en rase selv mange syns ikke er så fin.(men heldigvis flertallet syns de er det :banana: )

Det er veldig mange raser jeg ikke syns er så pene. Noen igjen er veldig vanlige og blir da litt kjedelige i mine øyne. Selv om individer kan sjarmere en skikkelig :P

Jeg liker hunder store, slankerer bygd, ikke for stort hode og harmonisk bygget med et elegant preg. Ikke for mye pels, rynker, hengeøyne/lepper, som ikke sikler eller er rufsete og har skjegg.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er **** tute meg noe av det dummeste jeg leser at dere skal bestemme om folk blir såret eller lei seg eller fornærmet eller støtt av noen av de rasekarakteristikkene som kommer fram i en slik tråd. Bare å heve seg over, bare å overse det? ******* heller, det er snakk om folks følelser og de kan være bra sterke for selv noe så simpelt som "bare en hund". Og det burde folk på dette forumet ha IQ nok til å forstå, men dere imponerer **** meg igjen. Bare fordi dere lirer dere av noen fraser om at det må de tåle, så er alt greit? For en ****** gjeng hundeeiere kan være.

Jeg synes hele tråden er så ****** provoserende, for ikke å snakke om overfladisk.

Skjerp dere! Voks opp! Les det dere skriver, for ****, og se hvor unødvendig det er. Drittunger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Emma! For et utbrudd... hva så om tråden er overfladisk, alt trenger ikke være så ***** dypt og gjennomtenkt hele tiden.

Må en lage grovt fornærmende tråder for at det skal være en tråd å svare i på Sonen da? Herregud, spill tetris på sol.no heller, om en savner tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en lage grovt fornærmende tråder for at det skal være en tråd å svare i på Sonen da? Herregud, spill tetris på sol.no heller, om en savner tidsfordriv.

Vil ikke si at denne tråden er grovt fornærmende, men enig i at den kan fremkalle noen fornærmende svar. Men ærlig talt, er vel ingen som er så trangsynte at de ikke kan forstår at ikke alle elsker den og den rasen, for meg spiller det ingen rolle om folk lager innlegg om det. Hva man synes er pent er subjektivt. Men begynner man derimot å uttale seg om rasers gemytt og egenskaper, uten å kunne et døyt om det, ja da er det fornærmende, iallefall om det er negativt vinklet. Kom over en blogg her for en tid siden, der en jente la ut i det vide og det brede om hvor aggressiv, udugelig og fæl dalmatineren var, basert på en hund som bjeffet mot henne i et vindu en gang, knurring utenfor utstillings ringen osv, bare slik type erfaring. Da tente jeg på alle plugger iallefall, men om hun hadde lagt ut om hvor stygg kropp dalmatineren har, tynne ekle ører, stygg flekkete munn osv, ja da kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det ble et litt rotete innlegg, men jeg synes det var en veldig kraftig reaksjon du hadde.

Men jeg er som sagt veldig enig i at det blir for dumt å legge ut om hvor ekle og stygge raser er, men det må jo være greit å fortelle hvorfor den og den rasen ikke appellerer til deg utseendemessig, uten at man blir ufin mot den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sier at mine hunder er så stygge og ekle at de blir kvalm av de, så blir hvertfall jeg lei meg. Det går an å si hvilke raser som ikke appelerer til en, men å dra det så langt som å si mest mulig dritt om rasen synes jeg er latterlig. Det vitner om lite refleksjon og empati synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at denne tråden er grovt fornærmende, men enig i at den kan fremkalle noen fornærmende svar. Men ærlig talt, er vel ingen som er så trangsynte at de ikke kan forstår at ikke alle elsker den og den rasen, for meg spiller det ingen rolle om folk lager innlegg om det. Hva man synes er pent er subjektivt. Men begynner man derimot å uttale seg om rasers gemytt og egenskaper, uten å kunne et døyt om det, ja da er det fornærmende, iallefall om det er negativt vinklet. Kom over en blogg her for en tid siden, der en jente la ut i det vide og det brede om hvor aggressiv, udugelig og fæl dalmatineren var, basert på en hund som bjeffet mot henne i et vindu en gang, knurring utenfor utstillings ringen osv, bare slik type erfaring. Da tente jeg på alle plugger iallefall, men om hun hadde lagt ut om hvor stygg kropp dalmatineren har, tynne ekle ører, stygg flekkete munn osv, ja da kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det ble et litt rotete innlegg, men jeg synes det var en veldig kraftig reaksjon du hadde.

Men jeg er som sagt veldig enig i at det blir for dumt å legge ut om hvor ekle og stygge raser er, men det må jo være greit å fortelle hvorfor den og den rasen ikke appellerer til deg utseendemessig, uten at man blir ufin mot den.

En del av de rasekarakteristikkene som kommer fram i denne tråden er så usaklige at det ikke handler om smak, men å kunne avlevere fargerike ord og uttrykk. Og da blir tråden unødvendig, fornærmende, irriterende og langt over streken. Det er forskjell på å beskrive hva en har for smak (lang eller kort pels, atletisk eller bamsete), og å kalle noen for monster, grusom, stygg, heslig, skremmende ekkel eller andre ikke-hunderelaterte begrep - det har ingen verdi. Og mange av innleggene i denne tråden er nettopp - som du selv bruker som begrep - ufine. Det er ikke jeg som har et problem om du ikke ser det...

Og hvorfor pokker er det verre at noen uttaler seg nedlatende om en hunds gemytt enn utseende? Vi som hundeeiere forholder oss vel til hele pakka som den rasen/hunden utgjør?

Så må jeg jo bare beklage, åpenbart, for sarte sjeler om jeg reagerte kraftig - men jeg har ikke kalt noen sonenbrukere for grusom eller marerittfremkallende. Det er det dere som gjør. Og det er jækla ufint.

Og jeg har enda ikke sett noen argumentasjon for hvorfor vi trenger en tråd som dette.

Edit:

Det er helt frivillig å klikke seg inn på disse innleggene da, man trenger ikke å lese det hvis man syns det er kjipt.

Og likevel har vi regler på forumet for hva som er akseptabelt og ikke, go freaking figures!

Jeg er så >< nærme å rapportere en del av innleggene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er **** tute meg noe av det dummeste jeg leser at dere skal bestemme om folk blir såret eller lei seg eller fornærmet eller støtt av noen av de rasekarakteristikkene som kommer fram i en slik tråd. Bare å heve seg over, bare å overse det? ******* heller, det er snakk om folks følelser og de kan være bra sterke for selv noe så simpelt som "bare en hund". Og det burde folk på dette forumet ha IQ nok til å forstå, men dere imponerer **** meg igjen. Bare fordi dere lirer dere av noen fraser om at det må de tåle, så er alt greit? For en ****** gjeng hundeeiere kan være.

Jeg synes hele tråden er så ****** provoserende, for ikke å snakke om overfladisk.

Skjerp dere! Voks opp! Les det dere skriver, for ****, og se hvor unødvendig det er. Drittunger...

Jeg støtter dette 100%!

Jeg har ingen problemer med å skjønne at ikke alle liker det samme som meg..

En liten ting vi lærte 2-klassingene i praksis i fjor var: "Hvis du ikke har noe pent å si, så sier du det ikke." Det blir på dette nivået... Alle har forskjellig smak, ja. Det betyr ikke at vi er nødt til å kommentere hvor stygge klær eller hvor ekkel mat noen andre har.

Edit: Det er jo mange av dere som sier at "hundene er barna deres". Dere kan jo tenke dere selv da. Hvis du fikk høret at ungen din var ekkel og at noen fikk mareritt av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma, HELT enig i at man ikke trenger si at man spyr av div. raser, i det hele tatt, det er å gå over en strek.

Er vel ingen som har kalt sonenbrukere grusomme og marerittfremkallende, raser derimot. Og nei, synes ikke det er greit jeg heller, man kan holde det på et sivilisert nivå.

Men ja, jeg synes dette er å overreagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner jo med at tråden her ikke ble laget for at folk skulle få spy ut om hvor grusomme forskjellige raser er. Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at folk skriver hvilke raser som ikke tiltaler de. Husker jeg rett har vi hatt en slik tråd på sonen tidligere også, uten at folk overreagerte av den grunn.

Jeg vet nå ikke hvem som er mest sart i sjelen her, de som reagerer på et hissig innlegg eller de som reagerer på tråden...

Edit: Det er jo mange av dere som sier at "hundene er barna deres". Dere kan jo tenke dere selv da. Hvis du fikk høret at ungen din var ekkel og at noen fikk mareritt av den..

Så hadde en mor blitt dønn fornærmet om jeg sa at jeg ikke liker barn? Det er ingen her som har sagt at de misliker DIN hund eller et annet individ. Det er en VISS forskjell.

Jeg forstår ikke hva som er så gale med denne tråden. MANGE tråder her på hundesonen er overfladiske og 'uten grunn' - en tidsfordriv-tråd rett og slett. Ser ikke problemet med det. Dette er ikke den eneste tråden på sonen som ikke bringer sommer og glede liksom.

Det eneste denne tråden spør om er hvilke raser man personlig ikke finner tiltrekkende. Jeg driter i om noen ikke liker langhårede raser, på samme måte som at jeg driter i at noen ikke liker raser med mye jaktinstikt. It's that easy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... :P

Hvis dere sikter til marerittgreiene som JEG skrev så var det ikke på grunn av pekingnesern selv jeg skulle fått mareritt. Det var den hybelkaninbeskrivelsen med gremlinsstemme som var ekkel.. :wub: Ro ned litt da.

Jeg må si meg enig i at det der var en overdrivelse Emma.. Sorry, men hvis du synes det er så fælt å lese negative uttalelser om raser så har du jo valget om å ikke gå inn på her.

Hvem har kalt sonenbrukere grusomme?

Og siden folk tydeligvis er sarte her så kan man jo da lavære å kalle hunder "kvalme/til å spy av/forferdelige stygge" osv.. Dette går da ikke på enkeltpersoner, men utseende på hunder. Så hvorfor det ikke skulle være lov å si sin mening om det ser jeg ikke grunnen til. Får man ikke lov til å diskutere andre ting man synes er stygge å da eller? Noen kan jo ta seg nær av dette også :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raser jeg ikke ville hatt:

De med kort snuteparti, for korte bein men lang rygg, for lange hengende ører som gir ørebetennelser, de med "riv ruskende gal bakbeinsstilling eller for gæren vinkel", de med alt for mye hud. Hvorfor? Kremt. etikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare beklage at jeg trodde folkeskikken var utbredt på Hundesonen, for slik jeg anser folkeskikk er det mangel på det å gi en del av de karakteristikkene jeg leser i denne tråden. Mine forventninger var åpenbart totalt feilaktige.

Det er stor forskjell på å lodde en stemning på om folk foretrekker langhåret eller korthåret, og de oppgulpene av noen beskrivelser som kommer her inne.

Og sorry, men argumentet med at det er frivillig å lese holder ikke - det står ingenting i emnebeskrivelsen som tilsier at en skal måtte lese så mange ufine, usaklige, irrelevante og fargerike omtaler av hund. Det finnes regler for hvordan en skal oppføre seg, og da spiller det ingen rolle om det er frivillig å lese eller ei.

Ha en fortsatt fornøyelig helg, og kos dere med tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare beklage at jeg trodde folkeskikken var utbredt på Hundesonen, for slik jeg anser folkeskikk er det mangel på det å gi en del av de karakteristikkene jeg leser i denne tråden. Mine forventninger var åpenbart totalt feilaktige.

Da får du ta det opp på PM med de du synes er veldig ufine da vet du :banana: Og be de lære seg folkeskikk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...