Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpepriser nå til dags

Lola Pagola

Recommended Posts

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Shetland sheepdog ligger vanligvis på 13.000,-.

I noen få tilfeller har jeg sett dem til en eller to tusenlapper lavere, og det er nok ulike årsaker til det.

Standardprisen er iallefall 13.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Min første belger kostet 6 000,- - det var i 1992

Etter det har prisen steget til 10 000,- som er anbefalt valpepris fra raseklubben pr. i dag - og da SKAL valpen være chippet.

Jeg synes 10-12000 er MER enn nok for en hund uansett rase - jeg synes priser på mops og andre småhunder er blåst fullstendig ut av alle proporsjoner. Hårreisende. Om jeg skulle hatt mops eller annen miniatyr så ville jeg nok satset på utlandet hvor de har litt mer magamål i forhold til pris på hund. (sorry liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi... Dyrt for enkelte raser ja.. Normalt at det stiger med årene, men enig i at prisene på små raser er helt ulogiske. Engelsk Bulldog for 25.000! :icon_redface: Ikke akkurat den sunneste rasen, ikke drep meg nå, men jeg ville aldri ha betalt den summen for en slik rase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen slår denne foreløbig... :icon_redface: En nabo i gata her betalte hele 30.000,- (!) for en pomeranian hannvalp (sommeren -09, altså i fjor)! Hun så faktisk litt flau ut da hun fortalte prisen, for hun visste at det var helt vilt å gi så mye, men hun mumlet noe om at denne oppdretteren visste" hva valpene hans var verdt" eller noe slikt.

Det er lite som tilsier at en hund på størrelse med en appelsin og med pels som gjør at den ser ut som en vrengt brun polvott skal koste 30 tusenlapper!?

Jeg har sett mange av samme rase til salgs på Finn, men ingen så skyhøyt. Hva er så fisefint med de valpene han får til, som tilsier at han skal ha dobbel pris??

Helt sinnsykt! Men... det går, så lenge det finnes folk som er villige til å betale det, så finnes det selgere som tar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder er verdt mer enn 10 000 kr spør dere meg. Det er helt hårreisende hvilke priser folk tar for en ussel hund... Jeg husker da vi betalte 3000 kr for vår første chihuahua, og 1500 kr for den andre siden han hadde litt for kort snute og rococcobein *ler*.

Min første briard betalte jeg 6000 kr for i 1991, den andre fikk jeg for 3000, mens gamle Lotta fikk jeg også for 6000 kr. Babs ble jo født her, mens Willersen ga jeg 10 000 kr for for to år siden. Jeg er jammen glad de fleste briardoppdrettere er nogen lunde måteholdne med prisene sine (men det er jo en grunn til det selvsagt - etterspørselen er vel nærmest ikke-eksisterende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På berner varierer det fra oppdretter til oppdretter, men prisen ligger på sånn ca. fra 12 000,- til 15 000,- +- ...

Jeg og de jeg leier hos fikk oss valp med bare en måneds mellomrom i januar/februar i år, fra to forskjellige oppdrettere, jeg betalte 13 000,- og de betalte 15 000,-.

Vår første berner kostet 7500,- for 11 år siden, vår andre berner kostet 10 000,- for snart 6 år siden, vår tredje berner kostet 11 000-12 000(husker ikke helt) for 4 år siden, og vår fjerde berner kostet altså 13 000,- for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweilere har/hadde standard pris på 12 000, men ser flere kull som nå ligger ute til 14 000 så uvisst om dette bare er enkelte kull eller en trend :icon_redface:

Raseklubben anbefaler 12 000 kr som standard pris, men noen kull med særlig imponerende linjer eller med foreldre med spesielle meritter tas ofte mer for enn anbefalt pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite boxeren for nesten 3 år siden: 8500, nå tar enkelte oppdrettere fullprus

Den brune i 2010: 14 500!

I fjor lå mange på 13500, så ja, det stiger.

Hørte om ei som betalte 22000 for en blå staffe.

Og ei som betalte 30 000 for en pomme, der oppdretter skulle ha to kull. Om det ikke ble mer enn en eller to valper (husker ikke) så telte ikke det som kull... Folk blir jo rundlurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på storpuddelen lå på 12 000 da jeg kjøpte Java for 3-4 år siden. Nå tror jeg vel den ligger på rundt 15 000 tror jeg.

Hovawarten er jeg ikke helt sikker på prisen i Norge, men jeg betalte 11 000 svenske nå i år. Vil tro prisen ligger på 12 000 i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av nitti-tallet kostet en griffon ca 7000kr, og for fem år siden kostet de 10000kr. Nå i dag tar de fleste 14000kr for valpene, men jeg har også sett de avertert på finn.no for 15-16000. Vi har ingen veiledende valpepris på rasen, så oppdretterne står fritt til å ta den prisen de vil. Jeg har lagt merke til at det gjerne er ferske oppdrettere med rene korthårskull (petit brabancon) som føler de kan ta litt ekstra, da de korthårede griffene har økt voldsomt i popularitet. Kan ikke si at jeg liker utviklingen her... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrre har vel ikke akkurat hatt den mest drastiske prisøkningen :wub:

2005: 10000

2010: 12000

Labrador er jeg overhodet ikke oppdatert på, betalte kun omreg. for M, hun var i utgangspunktet fòrtispe.

AK aner jeg ikke prisveksten på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...