Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpepriser nå til dags


Lola Pagola

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Shetland sheepdog ligger vanligvis på 13.000,-.

I noen få tilfeller har jeg sett dem til en eller to tusenlapper lavere, og det er nok ulike årsaker til det.

Standardprisen er iallefall 13.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Min første belger kostet 6 000,- - det var i 1992

Etter det har prisen steget til 10 000,- som er anbefalt valpepris fra raseklubben pr. i dag - og da SKAL valpen være chippet.

Jeg synes 10-12000 er MER enn nok for en hund uansett rase - jeg synes priser på mops og andre småhunder er blåst fullstendig ut av alle proporsjoner. Hårreisende. Om jeg skulle hatt mops eller annen miniatyr så ville jeg nok satset på utlandet hvor de har litt mer magamål i forhold til pris på hund. (sorry liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi... Dyrt for enkelte raser ja.. Normalt at det stiger med årene, men enig i at prisene på små raser er helt ulogiske. Engelsk Bulldog for 25.000! :icon_redface: Ikke akkurat den sunneste rasen, ikke drep meg nå, men jeg ville aldri ha betalt den summen for en slik rase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen slår denne foreløbig... :icon_redface: En nabo i gata her betalte hele 30.000,- (!) for en pomeranian hannvalp (sommeren -09, altså i fjor)! Hun så faktisk litt flau ut da hun fortalte prisen, for hun visste at det var helt vilt å gi så mye, men hun mumlet noe om at denne oppdretteren visste" hva valpene hans var verdt" eller noe slikt.

Det er lite som tilsier at en hund på størrelse med en appelsin og med pels som gjør at den ser ut som en vrengt brun polvott skal koste 30 tusenlapper!?

Jeg har sett mange av samme rase til salgs på Finn, men ingen så skyhøyt. Hva er så fisefint med de valpene han får til, som tilsier at han skal ha dobbel pris??

Helt sinnsykt! Men... det går, så lenge det finnes folk som er villige til å betale det, så finnes det selgere som tar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder er verdt mer enn 10 000 kr spør dere meg. Det er helt hårreisende hvilke priser folk tar for en ussel hund... Jeg husker da vi betalte 3000 kr for vår første chihuahua, og 1500 kr for den andre siden han hadde litt for kort snute og rococcobein *ler*.

Min første briard betalte jeg 6000 kr for i 1991, den andre fikk jeg for 3000, mens gamle Lotta fikk jeg også for 6000 kr. Babs ble jo født her, mens Willersen ga jeg 10 000 kr for for to år siden. Jeg er jammen glad de fleste briardoppdrettere er nogen lunde måteholdne med prisene sine (men det er jo en grunn til det selvsagt - etterspørselen er vel nærmest ikke-eksisterende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På berner varierer det fra oppdretter til oppdretter, men prisen ligger på sånn ca. fra 12 000,- til 15 000,- +- ...

Jeg og de jeg leier hos fikk oss valp med bare en måneds mellomrom i januar/februar i år, fra to forskjellige oppdrettere, jeg betalte 13 000,- og de betalte 15 000,-.

Vår første berner kostet 7500,- for 11 år siden, vår andre berner kostet 10 000,- for snart 6 år siden, vår tredje berner kostet 11 000-12 000(husker ikke helt) for 4 år siden, og vår fjerde berner kostet altså 13 000,- for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweilere har/hadde standard pris på 12 000, men ser flere kull som nå ligger ute til 14 000 så uvisst om dette bare er enkelte kull eller en trend :icon_redface:

Raseklubben anbefaler 12 000 kr som standard pris, men noen kull med særlig imponerende linjer eller med foreldre med spesielle meritter tas ofte mer for enn anbefalt pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite boxeren for nesten 3 år siden: 8500, nå tar enkelte oppdrettere fullprus

Den brune i 2010: 14 500!

I fjor lå mange på 13500, så ja, det stiger.

Hørte om ei som betalte 22000 for en blå staffe.

Og ei som betalte 30 000 for en pomme, der oppdretter skulle ha to kull. Om det ikke ble mer enn en eller to valper (husker ikke) så telte ikke det som kull... Folk blir jo rundlurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på storpuddelen lå på 12 000 da jeg kjøpte Java for 3-4 år siden. Nå tror jeg vel den ligger på rundt 15 000 tror jeg.

Hovawarten er jeg ikke helt sikker på prisen i Norge, men jeg betalte 11 000 svenske nå i år. Vil tro prisen ligger på 12 000 i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av nitti-tallet kostet en griffon ca 7000kr, og for fem år siden kostet de 10000kr. Nå i dag tar de fleste 14000kr for valpene, men jeg har også sett de avertert på finn.no for 15-16000. Vi har ingen veiledende valpepris på rasen, så oppdretterne står fritt til å ta den prisen de vil. Jeg har lagt merke til at det gjerne er ferske oppdrettere med rene korthårskull (petit brabancon) som føler de kan ta litt ekstra, da de korthårede griffene har økt voldsomt i popularitet. Kan ikke si at jeg liker utviklingen her... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrre har vel ikke akkurat hatt den mest drastiske prisøkningen :wub:

2005: 10000

2010: 12000

Labrador er jeg overhodet ikke oppdatert på, betalte kun omreg. for M, hun var i utgangspunktet fòrtispe.

AK aner jeg ikke prisveksten på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...