Jump to content
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Skeidbanen

Martine

Recommended Posts

Har en sånn hund selv jeg, så ikke noe problem :ahappy: (bare at hun denne gangen var stille fordi hun syntes synd på seg selv i dekken :) )

Det er bra! :hmm: Men Santo er ikke stille selv om han har på seg dekken :D

6. desember begynner vi på valpekurs, så spørs om vi kommer de onsdagene da... Jeg kommer i hvert fall til å trene der nede en annen dag i uken da. :)

• Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Den banen det trenes på nå, er det mulig å kjøre bil helt borttil?

Hvis jeg skal trene to hunder alene i morra så må jeg kjøre, og vil gjerne ha bilen nært så jeg kan bytte hund uten å måtte gå langt fram og tilbake...

Den banen det trenes på nå, er det mulig å kjøre bil helt borttil?

Hvis jeg skal trene to hunder alene i morra så må jeg kjøre, og vil gjerne ha bilen nært så jeg kan bytte hund uten å måtte gå langt fram og tilbake...

Du kan ikke kjøre helt bort til banen, men du kan parkere i veien ovenfor Skeidbanen. Det blir vel det nærmeste.

Du kan ikke kjøre helt bort til banen, men du kan parkere i veien ovenfor Skeidbanen. Det blir vel det nærmeste.

Å, går det an å gå inn der? Har ikke sett det jeg. Men så er det ikke der vi går oftest.

Jeg kommer ikke i morgen, og det spørs om jeg kommer noe særlig fremover heller.

Pga. kulden, eller? Håper jo å få flyttet innendørs snart, har sendt en forespørsel i dag. :aww:

Hadde det vært mulig å ringtrene litt om jeg kommer nestegang, gjerne om noen kan komme med litt tips for å få bikkja til å vise seg best mulig frem ? :aww:

Da ser det ut til at det blir litt bortkastet for oss å komme, så da tror jeg at jeg dropper det

Nei, det blir nok av samme grunn som Ingvild. Merker at jeg må trene litt mer impulsivt fremover, det kommer så mye kollokviedager og alt mulig på kort varsel fremover, så det blir vanskelig for meg å planlegge en fast treningsdag.

Da ser det ut til at det blir litt bortkastet for oss å komme, så da tror jeg at jeg dropper det

Vi trenger også ringtrening, men noe tips kan jeg ikke love... kommer nok til å ha mer enn nok med å få valp til å gå pent. :aww:

Da er det fem min til kl fem. Ut fra manglende poster om at noen har tenkt å møte opp i dag så tror jeg at jeg blir hjemme. Vi hadde en heller ubehagelig tur til skeidbanen i går. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få til at hunden som venter på tur ikke fryser. En mulighet er vel å la en bli hjemme. I dag tror jeg vi blir hjemme alle sammen :-)

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Håper noen svarer her da jeg er veldig nysgjerrig på hva folk tenker
    • Asså når du har jobba med possisjon og hopping i gangen i en evighet, samt sliti med å gå nogen lunde normalt selv, så må jeg si det føles veldig bra å se at ting har blitt bedre de siste måneder. 😄  https://vm.tiktok.com/ZMLeQVSwV/  
    • Hvis du ikke har hatt kull før så anbefaler jeg deg først og fremst å sjekke ut NKKs oppdretterskole. Det er mye det er viktig å sette seg inn i når man skal ha kull, alt fra oppfølging av tispas helse fra før paring til etter kull, og selger og kjøpers rettigheter ved salg av valper. Og alt i mellom. Et kull er ikke mindre viktig enn et hvilket som helst kull hos en erfaren oppdretter, og som uerfaren er det kanskje langt viktigere å sette seg inn i ting du kanskje ikke har tenkt på. Om du har en seriøs oppdretter burde de også kunne hjelpe deg. Med tanke på at dette er to raser som har mye arvelige sykdommer og svakheter ville jeg også fokusert på å avle innen egen rase og dermed få registrerte avkom med registrert helsestatus, og som ikke bare flyter ut i den useriøse miniatyravlen som skjer. Selv om hunden din og hannhunden er friske og har godt gemytt betyr det heller ikke at de er gode avlshunder. Det kommer an på gemytt og helsestatus til søsken og foreldre og linjer bakover. Ved raseavl har man noe oversikt over det i det minste. Og dersom alle søskenene til hunden din skulle vise seg å ha f.eks. patella så kan det være lurt å vurdere å droppe kull på hunden din, siden den har samme gener, selv om den er frisk selv. Seriøs avl er ganske mye arbeid, så jeg håper du setter deg inn i det og bruker NKK, raseklubb og oppdretter før du setter i gang. Lykke til!
    • Du har vel allerede fått hund, men denne oppdretteren er useriøs og kun ute etter penger. Alt ser gjerne fint og flott ut til hunden din er "avlsgodkjent", da begybner hun å mase om å bruke hunden din i avl gratis. Hun bruker valpekjøperens uvitenhet om avl og rettigheter til sin fordel. Jeg og flere jeg kjenner har kjøpt fra henne og har opplevd dette.  Svindler valpekjøperene sine. Hun avler også på underbitt har jeg hørt, og på hunder med LTV (sammenvoksinger i ryggen). Styr unna!!!
  • Nylig opprettede emner

• Create New...