Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Skeidbanen


Martine

Recommended Posts

Vi er et par som trener i Nydalen sammen nesten hver søndag. Send meg en mail på simira@tihlde.org om du er interessert i å bli med.

Da skal jeg si fra om jeg får kommet meg til Nydalen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Oi, trodde det fortsatt var snakk om onsdag jeg! I dag har Kovu fått mer enn nok aktivisering...

Noen som vil møtes i morra kl 18? Håper å få med en rr til også.

Jeg skulle gjerne kommet men dukket opp jakttrening imorgen (den varierer litt fra uke til uke).

Men kanskje greit å etablere hvilken dag det blir fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnkurset vi har startet på begynner ikke før kl 19.30, så da kan jeg komme en tur på onsdager også! :lol: Tirsdager kl 19 og onsdager kl 17? Så kan folk slenge seg med når det passer. Er ikke så veldig stor plass å trene på der nå, men det går helt greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forige onsdag trente jeg på den lille skøytebanen som da var helt tom. Det var en utmerket treningsbane. Er det nå slik at Doffengutten kommer 17 og Simira 18. I såfall tror jeg at jeg kommer ca 17.30. Slik kan vi jo trene for oss selv alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille banen er perfekt. Isen der er så dårlig ivaretatt at ingen kan gå på skøyter der. Det er et perfekt underlag for oss og vi fikk den helt alene i dag også. Jeg har ellers ikke noe imot å dele banen med andre. Jeg ser det som positivt at det er andre hunder og mennesker der, dette er god øvelse for hundene til å bevare fokuset.

I dag var det faktisk enkelte som drev med å øve opp hundens beskytterinstingt slik at den kunne bli like uhøflig som damen selv var, og da er jeg bare glad for at i hvertfall ikke hun ville dele bane med meg.

Jeg har kanskje missforstått, men denne her fellestreningen, skal den egentlig gå ut på at folk trener på hver sin bane og blir fornermet om noen andre fra forumet vil hilse på dem?

Da snakker jeg ikke om å la hunder hilse, men mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvem du sikter til, men de to ridgebackene hadde avtalt å møtes for å trene kontakt og passering på avstand. Da passer det nok ganske dårlig om folk kommer bort mot dem, med eller uten hund, hvis det blir for nærme for hunden til at den greier å fokusere.

Det er jo hyggelig å møtes og si hei til folk og snakke litt, men da er det gjerne greit å vente til folk åpenbart har pause, eller at man ser at man ikke forstyrrer i treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet ikke til dere.

Men når jeg befinner meg ti meter unna med hunder i bånd. Og etter en lang treningsøkt ikke har tenkt å bli stående stille i lengre tid å vente på at noen skal avslutte sin økt, så forventer jeg ikke at hundeeier med kropsspråk og stemme skal signalisere så tydelig til hunden sin at hun trenger beskyttelse fra de farige som tross alt befinner seg minst ti meter unna og aldri gjore noe forsøk på å gå bort til dem, men var i ferd med å passere dem.

Ja hun sa fra ganske klart at det forstyret hennes trening at vi sto ti meter unna mens jeg forsøkte å snakke med henne om at det fantes en mye bedre bane.

Jeg var ikke klar over at dere la ut på lista at dere skulle ha privat trening uten forstyrelser, så da beklager jeg missforståelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noen privat trening. Men hvis du sikter til den andre ridgebacken så stod de nok og ventet der vi hadde avtalt å møtes. Siden jeg ikke kjente til forholdene på isen og vi skulle starte med god avstand så hadde vi ikke avtalt å bruke banen, men møtes litt unna. Det du leste som kroppspråk at hun trengte beskyttelse, var godt mulig et forsøk på å håndtere 40 kg hund som blir veldig stresset av andre hunder. 10 meter er altfor nærme da (de andre begynte på 35 meter og brukte over en halvtime på å komme innen 5m av hverandre).

Det er bra at vi kan møtes å trene sammen, men man må også respektere andres behov og grenser. Jeg er ihvertfall helt avhengig av at folk respekterer å holde avstand til Odin når det er nye steder og mange nye hunder. Det betyr jo ikke at jeg ikke synes det er hyggelig å trene med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trente ca 100 m fra hverandre. Der hun sto, som er et gjennomgangsområde var det ikke mulig for noen å passere henne lenger unna en det vi gjorde. Man kan ikke gå inne i husveggen heller. Jeg har ikke noe problem med å forstå at hun har problemer med passering ,iom at det er det hun trener inn på den måten. Om man setter seg ned og holder rundt en hund som bjeffer mens man selv snerrer til de som passerer så regner jeg med at hun ønsker å beholde dette problemet, og det er jo opp til henne.

Odin har fra første gang vi trente sammen befunnet seg nermere oss enn det vi var i forhold til henne, uten at det har vert noe problem. Vi har da tross alt stått på samme bane.

Mulig det ville vert lettere for henne å trene på et litt mer avsides sted, vilket jeg forsåvidt tilbød henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er banen? Og er det glatt der? Jeg må ha plass til å sette opp rute og belønne løs hund liksom :lol: Og mine hunder + is som underlag er ikke bra.

Sist vi trente (da vi var ved vandrehjemmet) var det i hvert fall for glatt. Greit nok å trene fellesdekk, avstand osv, men jeg ville ikke trent øvelser med litt mer fart i.. Om ikke isen har blitt verre siden vi var der sist :aww:

Jeg kommer kanskje en av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror isen har blitt verre. Jeg trente der med to løse hunder. Vi trente freestyle. Bla, hoppe bortover på bakbena. Hopp gjennom armer, surr ol. Ingen problemer med noe som helst glatt is. Det er snø på isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...