Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut på tur med Tøfflus

Margrete

Recommended Posts

Skrevet

page.jpg

Jeg bør kanskje trene på å gå pent i bånd på ett tidspunkt?

MaridalenmedKristin046.jpg

Den kan fly!

Taler for seg selv:

MaridalenmedKristin253.jpg

MaridalenmedKristin240.jpg

MaridalenmedKristin235.jpg

MaridalenmedKristin211.jpg

MaridalenmedKristin206.jpg

MaridalenmedKristin205.jpg

MaridalenmedKristin197.jpg

MaridalenmedKristin047.jpg

MaridalenmedKristin370.jpg

Vakre lukiser :D

MaridalenmedKristin333.jpg

Jepp, den kan fly, tror jeg

MaridalenmedKristin315.jpg

...

MaridalenmedKristin286.jpg

Jepp, dette er en av de sjeldene flying salukies

MaridalenmedKristin284.jpg

Leke med barnet :D

*dele opp*

Skrevet

MaridalenmedKristin348.jpg

:D

MaridalenmedKristin191.jpg

:D :D

MaridalenmedKristin178.jpg

"hva gjør barnet???"

MaridalenmedKristin382.jpg

:D:P (jaja vi er da litt elskelige å da)

MaridalenmedKristin438.jpg

NÅ får du ta deg sammen!

MaridalenmedKristin458.jpg

Han er altså så vakker!

MaridalenmedKristin390.jpg

Denne er å vakker, bare så synd at det skjærer seg med jevne mellomrom og at verdigheten er totalt fraværende *ler*

MaridalenmedKristin501.jpg

Mos en valp... :s

MaridalenmedKristin688.jpg

:D

MaridalenmedKristin592.jpg

På vei tilbake til bilen

Og med dette tar vi farvel

MaridalenmedKristin713.jpg

Skrevet

Haha där fick jag mig ett gott skratt :D och det med en stor hoppsi valp som hoppar så fint i bånd känner jag igen någonstans ifrån :D

Fina var dem allihop :D

Guest Belgerpia
Skrevet

*latterkrampe*

Hærrrrrlig

...og jeg skjønner jo at jeg kanskje har tolket hæfer'n som litt tammere enn den her ha ha ha ha - ubetalelig der Helle går i front og Margrete kommer laaangt bak med en hæfer fyllt med helium.

Skrevet

Vakringene med en flyvende Mocca i spissen.Hun er ikke liten lenger jooo :D

Mangler forresten et par vakre gutter der..

Skrevet

*latterkrampe*

Hærrrrrlig

...og jeg skjønner jo at jeg kanskje har tolket hæfer'n som litt tammere enn den her ha ha ha ha - ubetalelig der Helle går i front og Margrete kommer laaangt bak med en hæfer fyllt med helium.

Jepp, så feil kan du ta! Denna ække tam!

Skrevet

:D Herlige bilder! Jeg digger den flyvende saluki-klumpen! :D

page.jpg

Jeg bør kanskje trene på å gå pent i bånd på ett tidspunkt?

Jeg ser feil når jeg lurer på om han har på seg grime på disse bildene? Hvis ikke så er han kanskje ikke helt grime materiale enda, ikke bra for nakken hans når han er slik ei hoppsasa gås. :D Ikke meningen å være Debbie Downer altså, det er iallfall ikke intensjonen... :D Og det var en særdeles komisk bildemedley! :P

edit: fjerne ot.

edit 2: legge tilbake ot. lol

Skrevet

Åå herlig! Vet tre stk her som ville vært med på den turen der altså! :D Og en liten langbein som ønsker å løpe om kapp med Moccabønna.

Flinke sønnen som tar så bra bilder!

Skrevet

Jeg ser feil når jeg lurer på om han har på seg grime på disse bildene? Hvis ikke så er han kanskje ikke helt grime materiale enda, ikke bra for nakken hans når han er slik ei hoppsasa gås. :D Ikke meningen å være Debbie Downer altså, det er iallfall ikke intensjonen... :D Og det var en særdeles komisk bildemedley! :D

Neida, du ser riktig du. Han drar ikke frem og hopper altså, han hopper opp og ned han. Er kanskje ikke så bra det heller? Forslag til løsning på den greia der? to bånd?

Skrevet

Neida, du ser riktig du. Han drar ikke frem og hopper altså, han hopper opp og ned han. Er kanskje ikke så bra det heller? Forslag til løsning på den greia der? to bånd?

Nei, det er ikke helt optimalt det heller. Det er best å ikke bruke grima når han er røskete i bevegelsene, men heller når han er i trekke jevnt modus. To bånd er en god løsning for hoppsasa gjess. :D

Og sorry for at jeg gikk off topic. :D

Skrevet

Nei, det er ikke helt optimalt det heller. Det er best å ikke bruke grima når han er røskete i bevegelsene, men heller når han er i trekke jevnt modus. To bånd er en god løsning for hoppsasa gjess. :D

Og sorry for at jeg gikk off topic. :D

Ok, da skal jeg prøve det. Problemet mitt er at jeg er ikke sterk nok i kroppen når han holder på slik. Han er litt enklere å holde igjen med den grima på. Vi får trøste oss med at han kan gå normalt med grima uten kompiser i følge :D

Fysj og skam på deg! OT og greier!

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve det. Problemet mitt er at jeg er ikke sterk nok i kroppen når han holder på slik. Han er litt enklere å holde igjen med den grima på. Vi får trøste oss med at han kan gå normalt med grima uten kompiser i følge :D

Har du prøvd med et kobbel med strikk i? Det er for noen lettere å holde igjen når trykket øker jevnt og man slipper de sterke røkkene. Man rekker å fordelt kroppstyngden om du skjønner? Det kan hende at det funker med en sånn anti trekk sele også? Det er mulig det gjør litt vondt for ham om han røkker i, men han vil jo ikke få noen skade av det.

Det er helt drøyt hvor mye styrke det er i disse gutta altså. Den sterkeste hunden jeg noen gang har kjent var Golden' til Anebanana, han slo Töddel en lang gang. :D

Fysj og skam på deg! OT og greier!

Jeg har visst dagen... :D *klaske lanke*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
    • En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...