Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut på tur med Tøfflus

Margrete

Recommended Posts

Skrevet

page.jpg

Jeg bør kanskje trene på å gå pent i bånd på ett tidspunkt?

MaridalenmedKristin046.jpg

Den kan fly!

Taler for seg selv:

MaridalenmedKristin253.jpg

MaridalenmedKristin240.jpg

MaridalenmedKristin235.jpg

MaridalenmedKristin211.jpg

MaridalenmedKristin206.jpg

MaridalenmedKristin205.jpg

MaridalenmedKristin197.jpg

MaridalenmedKristin047.jpg

MaridalenmedKristin370.jpg

Vakre lukiser :D

MaridalenmedKristin333.jpg

Jepp, den kan fly, tror jeg

MaridalenmedKristin315.jpg

...

MaridalenmedKristin286.jpg

Jepp, dette er en av de sjeldene flying salukies

MaridalenmedKristin284.jpg

Leke med barnet :D

*dele opp*

Skrevet

MaridalenmedKristin348.jpg

:D

MaridalenmedKristin191.jpg

:D :D

MaridalenmedKristin178.jpg

"hva gjør barnet???"

MaridalenmedKristin382.jpg

:D:P (jaja vi er da litt elskelige å da)

MaridalenmedKristin438.jpg

NÅ får du ta deg sammen!

MaridalenmedKristin458.jpg

Han er altså så vakker!

MaridalenmedKristin390.jpg

Denne er å vakker, bare så synd at det skjærer seg med jevne mellomrom og at verdigheten er totalt fraværende *ler*

MaridalenmedKristin501.jpg

Mos en valp... :s

MaridalenmedKristin688.jpg

:D

MaridalenmedKristin592.jpg

På vei tilbake til bilen

Og med dette tar vi farvel

MaridalenmedKristin713.jpg

Skrevet

Haha där fick jag mig ett gott skratt :D och det med en stor hoppsi valp som hoppar så fint i bånd känner jag igen någonstans ifrån :D

Fina var dem allihop :D

Guest Belgerpia
Skrevet

*latterkrampe*

Hærrrrrlig

...og jeg skjønner jo at jeg kanskje har tolket hæfer'n som litt tammere enn den her ha ha ha ha - ubetalelig der Helle går i front og Margrete kommer laaangt bak med en hæfer fyllt med helium.

Skrevet

Vakringene med en flyvende Mocca i spissen.Hun er ikke liten lenger jooo :D

Mangler forresten et par vakre gutter der..

Skrevet

*latterkrampe*

Hærrrrrlig

...og jeg skjønner jo at jeg kanskje har tolket hæfer'n som litt tammere enn den her ha ha ha ha - ubetalelig der Helle går i front og Margrete kommer laaangt bak med en hæfer fyllt med helium.

Jepp, så feil kan du ta! Denna ække tam!

Skrevet

:D Herlige bilder! Jeg digger den flyvende saluki-klumpen! :D

page.jpg

Jeg bør kanskje trene på å gå pent i bånd på ett tidspunkt?

Jeg ser feil når jeg lurer på om han har på seg grime på disse bildene? Hvis ikke så er han kanskje ikke helt grime materiale enda, ikke bra for nakken hans når han er slik ei hoppsasa gås. :D Ikke meningen å være Debbie Downer altså, det er iallfall ikke intensjonen... :D Og det var en særdeles komisk bildemedley! :P

edit: fjerne ot.

edit 2: legge tilbake ot. lol

Skrevet

Åå herlig! Vet tre stk her som ville vært med på den turen der altså! :D Og en liten langbein som ønsker å løpe om kapp med Moccabønna.

Flinke sønnen som tar så bra bilder!

Skrevet

Jeg ser feil når jeg lurer på om han har på seg grime på disse bildene? Hvis ikke så er han kanskje ikke helt grime materiale enda, ikke bra for nakken hans når han er slik ei hoppsasa gås. :D Ikke meningen å være Debbie Downer altså, det er iallfall ikke intensjonen... :D Og det var en særdeles komisk bildemedley! :D

Neida, du ser riktig du. Han drar ikke frem og hopper altså, han hopper opp og ned han. Er kanskje ikke så bra det heller? Forslag til løsning på den greia der? to bånd?

Skrevet

Neida, du ser riktig du. Han drar ikke frem og hopper altså, han hopper opp og ned han. Er kanskje ikke så bra det heller? Forslag til løsning på den greia der? to bånd?

Nei, det er ikke helt optimalt det heller. Det er best å ikke bruke grima når han er røskete i bevegelsene, men heller når han er i trekke jevnt modus. To bånd er en god løsning for hoppsasa gjess. :D

Og sorry for at jeg gikk off topic. :D

Skrevet

Nei, det er ikke helt optimalt det heller. Det er best å ikke bruke grima når han er røskete i bevegelsene, men heller når han er i trekke jevnt modus. To bånd er en god løsning for hoppsasa gjess. :D

Og sorry for at jeg gikk off topic. :D

Ok, da skal jeg prøve det. Problemet mitt er at jeg er ikke sterk nok i kroppen når han holder på slik. Han er litt enklere å holde igjen med den grima på. Vi får trøste oss med at han kan gå normalt med grima uten kompiser i følge :D

Fysj og skam på deg! OT og greier!

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve det. Problemet mitt er at jeg er ikke sterk nok i kroppen når han holder på slik. Han er litt enklere å holde igjen med den grima på. Vi får trøste oss med at han kan gå normalt med grima uten kompiser i følge :D

Har du prøvd med et kobbel med strikk i? Det er for noen lettere å holde igjen når trykket øker jevnt og man slipper de sterke røkkene. Man rekker å fordelt kroppstyngden om du skjønner? Det kan hende at det funker med en sånn anti trekk sele også? Det er mulig det gjør litt vondt for ham om han røkker i, men han vil jo ikke få noen skade av det.

Det er helt drøyt hvor mye styrke det er i disse gutta altså. Den sterkeste hunden jeg noen gang har kjent var Golden' til Anebanana, han slo Töddel en lang gang. :D

Fysj og skam på deg! OT og greier!

Jeg har visst dagen... :D *klaske lanke*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...