Jump to content
Hundesonen.no

NKKs dommerlister Bø til og med Trondheim er klar

SFX

Recommended Posts

Av Bø, Kristiansand og Drammen er det kun Kristiansand som virker ok. Det tror jeg er en flink dommer, det passer jo også bra ettersom valpene "mine" er akkurat fylt 9 mnd da.

Men dommeren fra Hellas o.l. er jeg litt skeptisk til på min rase :ahappy: Men jeg ender vel sikkert med å reise alikavel. Iallefall til Bø siden det ikke foregår så mye annet på den tiden.

Måtte jeg se dette akkurat nå som jeg skulle gjøre lekser :) ? Nå blir det nok planlegning av utstillinger fremfor det :) Foreløpig bare fått sett på Bø, og der har vi svensk dommer, noe som lover bra :ahappy: *skrive opp i planen min*

Kristiansand ser bra ut også, svensk dommer der og som liker hunder fra oppdretteren til bestefaren til Blondie :) Vi får se når bilen er ledig og hva jeg råd til :lol:

;) Tibben fikk samme dommer på nkk trondheim i 11 som di hadde i 08, huff. Den dommern likkte ikke min min hund. Håpper på dommer endring.

Samme dommer to ganger på på tre år er vel ikke noe å stusse over? I fjor dømte samme dommer berner FIRE ganger på et år, det synes jeg er noe en kan beklage seg over...

Samme dommer to ganger på på tre år er vel ikke noe å stusse over? I fjor dømte samme dommer berner FIRE ganger på et år, det synes jeg er noe en kan beklage seg over...

Hun sier vel ikke noe om at hun stusser, mer et hjertesukk vel. Er lov det.

Noe kjedelig og trist, noe spennende og interessant.

Flott at listene er kommet ut i alle fall - alltid moro å sitte og planlegge! Svenskene har jo hatt sine ute leeeenge, og med nye regler blir det jo faktisk interessant å reise litt utenlands selv om man har junior.

Ny rase er det jo også for meg i 2011 - så en gjeng dommere man ikke kjenner særlig til. Blir moro å stille lille Moxy (boston terrieren) litt overalt - SÅ fantastisk lettvint å ha henne med seg, ikke noe pelsstell og en morsom liten frøken å stille. (Må bare bli flinkere til å klippe klør! ;) )

Har vel bare EN plan for beardisene - ett CACIB på Mac (uansett land), så han blir ferdig Int. ch.

Ellers kanskje å prøve å stille en eller annen av "barna" mine til sine titler... Har pr nå 4 certvinnere fra siste kullet, tre har allerede NKKcertene også - så det burde jo være overkommelig med noen av dem i alle fall.

Susanne

;)

Ingen suttring men nkk er noe annet en en "vanlig" utstilling, og for oss som ikke bor i på det sentrale østlande og heller ikke reiser land og strand på utstilling er nkk et av årets høydepunkter på utslillings fronten. :P

Hun sier vel ikke noe om at hun stusser, mer et hjertesukk vel. Er lov det.

Jeg bare påpekte at det ikke er unormalt, er lov det vel?

For øvrig leser ikke jeg tåresmiley som et hjertesukk.

;)

Ingen suttring men nkk er noe annet en en "vanlig" utstilling, og for oss som ikke bor i på det sentrale østlande og heller ikke reiser land og strand på utstilling er nkk et av årets høydepunkter på utslillings fronten. :P

Jeg sa ikke at du sutret, og det skjer stadig vekk at dommere repeteres så ofte - mange av de hundene som stilte for tre år siden er nå døde eller pensjonert fra ringen, mange nye hunder har kommet til på tre år, altså blir det en helt ny utstilling.

Men om en synes det er en ulempe, kan en faktisk be raseklubben ta kontakt med NKK og si fra allerede nå, så kanskje de gjør et bytte, det vet jeg har skjedd før. Det kan jo være at de har oversett at det er en gjentagelse.

"Vår" NKK Trondheim-dommer dømte Trønderspesialen i fjor (samme helg som NKK Trondheim), det er ikke sånn veldig kreativt og spennende det heller, men det er sånt som skjer. Det er litt dommeres ansvar å sørge for å spre sine dommeroppdrag både geografisk og over tid, det er litt arrangørs ansvar å ha oversikt over hvilke dommere de setter opp år etter år, og det er faktisk mulig for oss utstillere å ta litt ansvar. Da jeg så fjorårets store reprisedommer skulle dømme berner for tredje og fjerde gang på to suksessive helger, tok jeg kontakt med begge arrangører og spurte om det var mulig at den ene byttet. Det var da så nærme utstillingen, fordi den ene arrangøren kom veldig sent med dommerlista, slik at det ikke var mulig. Men det er trekvart år til NKK Trondheim, altså kan en enda rekke å legge kabalen på nytt. Hvis utstillerne sier fra nå.

Har bestilt hotellrom til NKK Bø og NKK Harstad da disse kan være kjipe med tanke på overnatting.

De andre som kan være aktuelle er lettere å ta mer på sparket, da hotellkapasiteten er større i de aktuelle byene.

Hordaland, Kristiansand og Drammen er neppe aktuelle a shibaen jo ikke er i nærheten av beste pels da.

Trondheim og Oslo kan være aktuelle, og så selvfølgelig Tromsø da.

• 6 months later...

De har ikke lagt ut dommerlista til agility enda, så har egentlig ikke mye og tilføre. Har jeg nervner til det,(som jeg forhåpentligvis har) skal jeg starte ag klasse 1. i trondheim :-) Noen andre som skal på ag i trondheim da?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...