Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat det der med forsjellen på rød/sjokolade i valpekassen er NESTEN umulig. Man vet egentlig ikke helt før de bytter pels.

Så det er ganske mange "feil" registrerte der ute :ahappy:

Vi liker den feilregistrert veldig godt vi :D

Så henne ved siden av Opsis i går, og Ikke er nok fortsatt ganske rød i forhold til sjokoladefargen :)

Skal du forresten på WDS, Monica?

Altså WDS? Hvilket år tenker du på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

  • 4 weeks later...

Ojsann, oppdateringer har det vært dårlig med i det siste... :ahappy:

Bloggen er i det minste litt mindre forsømt!

Her går stort sett det meste i full fart om dagen!

Harly vokser til, er flink å trene, tisser nesten ikke inne lengre og sover litt mindre enn tidligere. Trening går kjempefint, han er engasjert, fokusert og lett å belønne. Vi driver vel ikke noe videre avanserte greier, men et sted må vi jo starte. I det siste har vi jobbet mest med kontakt i utgangsposisjon, bakpartskontroll og litt tørrhandling :)

Vi har også begynt å jobbe med "takk" (slipp) og "nok" (kjekt å ha når det henger en piraaya i buksebeina...)

I dag var vi innom vet. å veiet han, 10 kg har han blitt. Beina vokser og har blitt kjempelaaaaange :)

Pelsen er nesten skiftet over hele kroppen og alt som engang var rødt er nå nydelig sjokoladebrunt :D:D

Måltidene er redusert til 2 pr dag, en siste tiden har det vært mest gøy å leke med og jakte på både lunsj og middag...

Valpetennene klør veeeeldig om dagen og vi tobeinte gleder oss veldig til de detter ut...

Bilder har det blitt lite av den siste tiden, jeg hadde kamera med i skogen i dag, men har ser jo ikke riktig klok ut på noen av dem :D

Vi får prøve igjen til helgen :hmm:

0092.jpg

0133.jpg

I går kveld var vi på innertrening i ridehallen på Stend for første gang. Vi trakket inn i en lett blanding av banebygging og bjeffende hunder som var treningsklar. Harly så seg rundt i ca 2 min, så tok vi frem fillen og da var han fullt fokusert på den. Flinke gutten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var vi på innertrening i ridehallen på Stend for første gang. Vi trakket inn i en lett blanding av banebygging og bjeffende hunder som var treningsklar. Harly så seg rundt i ca 2 min, så tok vi frem fillen og da var han fullt fokusert på den. Flinke gutten :ahappy:

:hmm: Flere som liter Belgere :)

FIn gutt det! Også lille gutt 10 kg alt :)

Men vel å merke rundt halvparten av det han blir som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Flere som liter Belgere :hmm:

FIn gutt det! Også lille gutt 10 kg alt :)

Men vel å merke rundt halvparten av det han blir som voksen.

JA han er en enkel sjel sånn sett :)

Mali er en trivelig frøken hun, og veldig tålmodig med lille kragenapperen.... :ahappy:

Oi, er han hele 10 kg? Tror jeg må veie Opsis igjen, for sist jeg veide var hun bare 7.. Men så er det en stund siden også :D

Også synes jeg du er flink til å oppdatere bloggen :D

Jepp, han har vokst mye i det siste!

Mest oppover da, lille langbein :D

Takk takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[skryt]

I kveld har vi vært på IPO trening!

Eller andre har trent IPO og vi har miljøtrent som bare det.

Lekt masse med både fille og kong + trent litt kontakt og innsitt.

IPO greiene er noe jeg ikke har den fjerneste kjennskap til, men altså: brølende mannfolk, bjeffende/gaulende bikkjer og en pisk som smalt i tide og utide synes faktisk ikke Harly var noe videre å bry seg om. Han hadde kong han. Nemlig! :hmm::ahappy:

[skryt ferdig]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[skryt]

I kveld har vi vært på IPO trening!

Eller andre har trent IPO og vi har miljøtrent som bare det.

Lekt masse med både fille og kong + trent litt kontakt og innsitt.

IPO greiene er noe jeg ikke har den fjerneste kjennskap til, men altså: brølende mannfolk, bjeffende/gaulende bikkjer og en pisk som smalt i tide og utide synes faktisk ikke Harly var noe videre å bry seg om. Han hadde kong han. Nemlig! :D:lol:

[skryt ferdig]

Veldig kjekt at dere ville komme :lol: Det gikk jo kjempe fint :innocent: Ikke minst så var han bare suuuper herlig :lol::) *Vil ha kelpie* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her var det noen veldig fine bilder jeg har gått glipp av! :icon_cry:

Noen kjente øyeblikk og uttrykk :whistle: Ordentlig pen er han! Skulle ønske vi kunne treffe hverandre å se gutta sammen, men det blir vel en stund til. Også er han heldig som har en så fin labradorsøster :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det noen veldig fine bilder jeg har gått glipp av! :icon_cry:

Noen kjente øyeblikk og uttrykk :lol: Ordentlig pen er han! Skulle ønske vi kunne treffe hverandre å se gutta sammen, men det blir vel en stund til. Også er han heldig som har en så fin labradorsøster :whistle:

Takk takk :lol:

Ja det er nok endel fellestrekk på galningene :lol:

Vi skal selvfølgelig gi en lyd om vi setter nesen over fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige Harley :wub:

OT: Da jeg så du hadde kommentert her tenkte jeg umiddelbart at det kom no Viggo-pushing fra deg igjen! :whistle: Ble nesten litt skuffa nå!

Og så til saken: Så fin Harly er! Og det var herlige bilder som ligger i bloggen til Jeanette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige Harly :)

Nydelige Harley :)

Skal ikke si meg uenig i det nei! :wub:

OT: Da jeg så du hadde kommentert her tenkte jeg umiddelbart at det kom no Viggo-pushing fra deg igjen! :whistle: Ble nesten litt skuffa nå!

Og så til saken: Så fin Harly er! Og det var herlige bilder som ligger i bloggen til Jeanette! :D

Haha! Hun kan vel få seg en Viggo sjæl! :)

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På tide med en oppdatering igjen kanskje... :(

LOTR gjengen har passert 5 mnd og Harly har passert 13 kg.

Han viser seg så langt til å være særdeles trygg i alle miljøer han er blitt "utsatt" for.

Han er sosial og leken, fungerer godt med forskjellige hunder uavhengig om de liker han eller ikke. Han tar signaler raskt og skygger banen dersom andre firbeinte er gretten :(

Han elsker alle folk og tar seg gjerne en tur inn til naboen eller mannen som måker snø borte i veien om muligheten byr seg :D

Vi har dessverre ikke hatt innetrening i desember så da har vi trent litt småplukk hjemme på stuegulvet + rundert noen økter.

Runderingtreningen har vært utrolig morsomt, han er superengasjert og elsker figurantene. De er faktisk så kule at han ikke tar i mot belønning! :lol:

Dette blir kun på hobbybasis, så vi har ikke brukt noe tid på meldingsform. Han søker, finner figurant og går rett i belønning (les:overfall av fig.) :(

På andre trening fikk han finne ukjent fig. var litt spent på det, men for Harly spilte det tydeligvis ingen rolle hvem som satt i skauen. Mannen var kuuul han :(

På lp fronten har vi gjort lite, jobbet med utgangsposisjon, innkalling, stå, kontakt og introdusert apportbukk.

Av ag relaterte ting har vi jobbet endel med feltadferd, 2av/2på.

Vi har brukt nederste trappetrinn hejmme og en "hesterampe" på Stend.

I romjulen testet vi ut overføring til stigen, vi kun jobbet med nedgangen.

Ikke noe problem, han har absolutt forstått kriterie ift posisjon. Fliiink! :(

5 mnd dagen ble feiret med kullsøster Ikke, der var det mye lyd, høy traktorføring og masse lek i snøen. :D

Førstkommende tirsdag er det innetrening igjen, vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...