Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Ekeberg?

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Siden faren min jobber på Skeidbanen (det er han som styrer lyset osv.) så får vi lov til å trene på grusbanen der. Han skrur på lyset for oss. Det kan hende det kommer lag som skal trene der, men da kan vi flytte oss til den lille banen. Da er vi i hvert fall sikre på at det er lyst der, noe vi ikke er om vi skal trene på grusbanen ved Grefsen barneskole... Det er også ganske mye større plass på Skeidbanen dersom det ikke er trening der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden faren min jobber på Skeidbanen (det er han som styrer lyset osv.) så får vi lov til å trene på grusbanen der. Han skrur på lyset for oss. Det kan hende det kommer lag som skal trene der, men da kan vi flytte oss til den lille banen. Da er vi i hvert fall sikre på at det er lyst der, noe vi ikke er om vi skal trene på grusbanen ved Grefsen barneskole... Det er også ganske mye større plass på Skeidbanen dersom det ikke er trening der.

Hvor ligger skeidbanen? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke i dag, dessverre. Har også fått en billion sider jeg burde lese, og siden jeg er så godt i gang i dag (det er sjeldent), så får jeg bare fortsette. Så får jeg heller trene i Slottsparken i dag, da bruker jeg ikke så lang tid i å reise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grusbane med sand/grusblanding, ganske myk, men ikke altfor våt i f.eks. dette været (jeg fikk Odin til å legge seg ned, og han er relativt pysete av seg). Veldig godt opplyst, og jeg syntes det fungerte veldig bra å trene der. Odin likte det åpenbart også, vi har hatt den beste treningsøkta på evigheter!

Det spilles fotball ved siden av, og man får vel omtrent maks 100 meter avstand. Det var ikke noe problem for oss ihvertfall. Det er også en skråning som skiller grusbanen litt fra fotballen.

Tror det kan bli ganske sølete der med slapsevær, men det fungerer nok utmerket til snøen kommer ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Simira sa, så var det utrolig bra å trene på Skeidbanen. I følge pappa er det sjelden lag som trener der nå, men når snøen kommer blir det lagd bandybane der. Da går det an å trene rundt banen.

Jeg kommer i alle fall til å fortsette med å trene der på onsdager, det er så lyst og fint der. :wub:

(Skeidbanen er mellom Sinsen- og Storokrysset! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig vi blir med til Bjerke/Grefsen når jeg er tilbake på jobb, men mens jeg går sykemeldt gidder jeg ikke å kjøre så langt for å trene LP på kalde kvelder... Da trener jeg heller i dagslys her hjemme :wub: Ekeberg er så nærme at det går greit, men Bjerke/Grefsen blir mer tiltak kjenner jeg, særlig nå som det er leeenge til noen konkurranse og treningsmotivasjonen er tilsvarende laaaav. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, både skeiddbanen og grefsen blir for langt unna for meg :D bor på mortensrud og har ikke bil. Hvis noe nkjører fra den kanten blir jeg glad for å sitte på men uten skyss blir det vanskelig..

T-banen til Sinsen? Tar 5-10 minutter å gå opp derfra.

Det er mulig vi blir med til Bjerke/Grefsen når jeg er tilbake på jobb, men mens jeg går sykemeldt gidder jeg ikke å kjøre så langt for å trene LP på kalde kvelder... Da trener jeg heller i dagslys her hjemme :wub: Ekeberg er så nærme at det går greit, men Bjerke/Grefsen blir mer tiltak kjenner jeg, særlig nå som det er leeenge til noen konkurranse og treningsmotivasjonen er tilsvarende laaaav. :)

Kjenner den, bare motsatt. :P Grefsen - Ekeberg i rushtrafikken er liksom ikke det morsomste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-banen til Sinsen? Tar 5-10 minutter å gå opp derfra.

Tar meg 30 min å komme til tøyen ca (45 med gåing hjemmefra og til tbanen) og bytte banen fra tøyen til ringen.. blir fort en time.. bruker 1.5 til jobb (jobber på storo) så det tror jeg ikke jeg orker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg 30 min å komme til tøyen ca (45 med gåing hjemmefra og til tbanen) og bytte banen fra tøyen til ringen.. blir fort en time.. bruker 1.5 til jobb (jobber på storo) så det tror jeg ikke jeg orker..

Du får ta med bikkja på jobb og rusle rett opp da! :icon_redface:

Men joa, skjønner greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Slenger meg på Marie her, hvor trener folket for tiden/kommer til å trene frammover? Jeg hadde et lunkent oppmøte da det var trening på Ekeberg, men har mer mulighet til å bli med nå frammover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi" (jeg med mine, og en og annen som slenger innom) trener i Nydalen på søndager. Jeg har et par parkeringshus som jeg skal forhøre meg om muligheten til å trene i på hverdags-ettermiddager, men nå skal vi reise bort en god uke, så det blir ikke med det førte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
    • 4 år gammel engelsk setter vil tidvis ikke gå på tur... Selv i svært sakte gå-tempo kan han finne på å sette seg ned midt i turløypa og setter frembeina i bakken demonstrativt. Hvis jeg kobler han løs og begynner å gå - dilter han til slutt etter på god avstand. Når han setter seg ned og jeg ber han komme, kommer han tuslende saaakte med bøyd hode. Så kan vi kanskje gå 100m i svært sakte tempo før det samme skjer igjen... Det pussige er at andre dager kan han ligge i selen og dra 2t på tur uten problemer. Akkurat som hodet er skrudd på den ene dagen, og ikke den andre. Han er undersøkt av veterinær og det er ikke noe galt fysiologisk. Så problemet sitter nok i toppetasjen... Noen som har vært borti noe liknende?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...