Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Ekeberg?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Hmm... hvis gubben vil, så kommer vi kaaanskje med begge to. Oodk har agility-trening i morra, og det er så uffent når man trener ro og kontakt. :)

Dessuten er det vel jaggu på tide å treffe litt flere sonen-folk (og bli kjent med flere potensielle ridgeback-pøbel-passere... :wub: ).

Aiko kommer ikke hjem fra hyttetur før i kveld, så vi kommer ikke i dag, men vi kan passe ridgeback-pøbler, altså! :)

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hadde tenkt å komme men var ikke hjemme før 5 uten å ha spist hele dagen, så jeg prioriterte mat fremfor å dra med en gang :wub:

Neste gang :)

Skrevet

Jeg gjør! hihi

Yr påstår det blir kjølig og overskyet, men jeg har både sitteunderlag og knallgrønn termos, så jeg kommer i alle fall en liten tur og er som vanlig villig til å kommandere hvis noen trenger det. :lol:

Skrevet

Vi kommer på onsdag :lol:

Tror ikke jeg klarer å være der før ca seks så håper det er igjen noen frem mot syv tiden?

Skrevet

Jeg kommer! Denne gangen bare med Laika (sambo tar med Fenris om han gidder å bli med). Tørr ikke prøve meg på stuntet med to ufokuserte unghunder igjen (selv om det ikke var meningen å bli stående aleine med de :lol: ) det kom ikke så mye konstruktivt ut av å stå på veien å se på.. :)

Jeg blir forresten veldig glad om noen kan komme med tips og råd til meg når jeg trener, det er bare å blande seg inn når jeg trener for å komme med kritikk, tips osv. Jeg blir bare glad til for jeg har enda masse, masse å lære!

Skrevet

Jeg vil, men spørs om jeg rekker det. Skal se om jeg kan få dratt litt tidligere fra jobb :)

Jobber du på Eiksmarka? Da kan du jo sitte på :)

Skrevet

Jobber du på Eiksmarka? Da kan du jo sitte på :)

Å, det hadde vært supert! Da kan jeg jo ta med Norma på jobb, men vi kan jo eventuelt avtale nærmere på "privaten" :)

Skrevet

Da har jeg sagt mange ganger at jeg skal komme, men det skjærer seg hver onsdag. Om noen vil trene en annen dag passer det ofte bedre :whistle:

Men prøver igjen neste uke :blink:

Skrevet

Jeg er helt enig. Det er alltid noe som skjer på onsdager.

Vi var i Ashim og det var flere andre fra Oslo som hadde tatt turen dit.

Nå er det snart slutt på freestyle kurset vi går på, vi trenger et annet sted å trene i stedenfor. 1,5 time holder.

Hva med tirsdager?

Skrevet

Jeg er helt enig. Det er alltid noe som skjer på onsdager.

Vi var i Ashim og det var flere andre fra Oslo som hadde tatt turen dit.

Nå er det snart slutt på freestyle kurset vi går på, vi trenger et annet sted å trene i stedenfor. 1,5 time holder.

Hva med tirsdager?

Det kan tas i en egen tråd i stedet for å skape mer forvirring i denne :ahappy:

Vi har onsdagstreninger og trives med det.

Skrevet

Det kan tas i en egen tråd i stedet for å skape mer forvirring i denne :lol:

Takk! Vi kan ikke drive å bytte dager for hver gang en ny kommer inn og ønsker en annen dag.

Liker onsdagstreningene jeg :ahappy:

Skrevet

Det kan tas i en egen tråd i stedet for å skape mer forvirring i denne :lol:

Takk! Vi kan ikke drive å bytte dager for hver gang en ny kommer inn og ønsker en annen dag.

Liker onsdagstreningene jeg :ahappy:

Jepp, men siden det er litt leit å ikke få vært med kan dere jo si fra hvis dere vil trene en dag ekstra?

Vet ikke om det er vits å lage egen tråd for det, dere har jo som sagt onsdagstreningene og da tror jeg ikke det er mange nok til å lage en helt ny gruppe en annen dag :)

Skrevet

Problemet er at det blir veldig rotete i tråden og folk forstår ikke når man skal trene osv. Det skjedde hvertfall med tråden vår for fellestrening i Lillestrøm og på Furuset.

Om folk vil ha egen dag så kan de jo lage egen tråd om det. Om folk bare vil trene en annen dag "av og til", så kan det jo lages egen tråd for den enkelte dagen. Jeg har hvertfall ikke tid til flere treninger på Ekeberg hver uke, dessuten tror jeg det da fort blir lite folk på trening. Det er jo bare 5-7 stk som møter opp per trening nå, og om vi kommer med enda en dag vil kanskje halvparten bytte dag, siden de færreste gidder å trene der oppe to ganger i uken.

Skrevet

Jaja, det var ikke meningen at min lille kommentar skulle skli ut så mye, beklager det.

Jeg håper uansett at jeg får til å komme noen onsdager ;)

Skrevet

Hvordan er det å ta med nyvaksinert valp ut blant mange hunder? Ikke vaksineres tirsdag. Hvis hun ikke er ekstra utsatt for smitte akkurat da, så kommer jeg som vanlig :ahappy:

Skrevet

Hvordan er det å ta med nyvaksinert valp ut blant mange hunder? Ikke vaksineres tirsdag. Hvis hun ikke er ekstra utsatt for smitte akkurat da, så kommer jeg som vanlig :)

Det har jeg ikke tenkt no på. Spør på forumet kanskje? :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...