Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Ekeberg?

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg blir med på onsdag. Jeg slutter på jobb kl. 16 så det er mulig jeg kommer litt senere, men jeg skal prøve å rekke de til kl. 17. :ahappy:

Skrevet

Jeg kunne tenke meg litt fellestrening selv nå, for å friske litt opp det å bli kommandert før neste LP-stevne. Men X'en har løpetid - noen som ikke ønsker at vi da kommer?

Ellers jobber jeg som regel til fem, så vi kommer i så fall rekende litt etter hvert.

Skrevet

Vi vil gjerne komme! Vi er jo i Oslo med jevne mellomrom og savner veldig noen og trene med da.. Er i Oslo nå.

Og løpetispe er jo bare perfekt. Min hormonbombe er ubrukelig da, så det vil jeg veldig gjerne trene på :lol:

Skrevet

Dette hørtes spennende ut, dessverre er det umulig for meg å komme meg dit til kl 5. Rett og slett pga. av kø.. det er umulig å kjøre over Røa mellom 4-5..

Men nå er vel uansett Ekeberg så langt unna for meg at det er en utfordring nok i seg selv.

Skrevet

hmm, jeg vil gjerne.. men jeg har ingen erfaring av noe slag og en 10 mnd gammel OVERlykkelig/ivrig Border Collie blanding.. Men jeg vil gjerne lære! Dog idag passer dårlig, men neste uke blir bedre!

Skrevet

Så da blir det kl 5 på Ekeberg i dag?

GPS er en fin ting, for jeg har ingen anelse på hvor det er :lol:

noen som vet når sånn ca jeg burde starte fra stovner, med tanke på eventuell rush-trafikk osv.?

Skrevet

Hvor på Ekeberg er det man møter da. Prøvd å lese igjennom tråden nå men fant ingen konkrett plass.

Men så er jo ikke hodet skrudd rett på idag så ikke skytt meg om det står i tråden :lol:

Skrevet

Oppe ved slettene, men på andre siden av veien for de campingen. Det er et stort grønarealet der også, og vi trener ved siden av en barnehage der. Kjører du f.eks fra Utsikten, så er det på venstre side av veien når du kommer opp til slettene. Er parkeringsplass der. Huff, Monica, lyst til å komme med en bedre veibeskrivelse? :lol:

Skrevet

Kjører du slik at du kommer og får campingen på høyre side, er det en parkeringsplass rett etter på venstre side, kjør inn på den og fortsett inn på en humpete vei inn på selve sletta.

Jeg lurer litt på om vi bør kjøre litt videre inn jeg, så flere får mulighet til å parkere. I så fall så følger man den veien man kommer inn på til høyre. Lurer på om det ikke er mere muligheter til å parkere om man kjører lenger inn (spørs nok om folk blir så glade om vi skal sperre veien :lol: )

Skrevet

Når en kommer fra sentrum, er det på venstre side noen titalls meter etter innkjøringen til Ekeberg Camping (som er inn til høyre).

Det er da en romslig parkeringsplass der langs veien - men vi som har bil når vi trener pleier ofte å kjøre inn grusveien mellom trærne og inn på gressletta hvor vi er, for å ha bilen i skyggen og mulighet til å gi hundene hvile mellom øktene.

Erfaringsmessig pleier de som sparker fotball å være på høyre side, mens de som har drager og ting som svever i lufta er på venstre side - vår side. Så en kan jo se etter sånt, om været er rett :lol:

Skrevet

Uff, jeg var superuhøflig og gikk uten å si det til noen, men alle virket så opptatt med sitt så jeg ville ikke(les: turte ikke) avbryte noen. :icon_confused::whistle::ahappy:

Skrevet

Uff, jeg var superuhøflig og gikk uten å si det til noen, men alle virket så opptatt med sitt så jeg ville ikke(les: turte ikke) avbryte noen. :icon_confused::whistle::ahappy:

Neida, det er bare å avbryte! Jeg kjente ikke alle i kveld, men buste på og kom i gang med treningen. Sånn må det gjøres :ahappy:

Takk til de som møtte opp for en fin trening, takk for hjelpen til de som kommanderte og ellers bisto i treningen min :ahappy:

Skrevet

Æsj, jeg skulle være med i dag. Men så glemte jeg det og kom ikke på det før kl var kvart på ni i kveld :icon_confused: Buuu

Skrevet

Jeg har lagt ut noen bilder fra dagens trening her, men innser at bildene kommer til å bli dårligere og dårligere for hver gang jeg kommer, for det blir jo bare mørkere og mørkere utover høsten...

Skrevet

Jeg satt i kø fra jobb å var hjemme kl 1645 :icon_confused: Å da hadde jeg enda halvveis igjen til Ekeberg

Neste gang skal jeg huske å begynne kl 7 sånn at jeg kan dra fra jobb kl 15

Skrevet

Jeg har lagt ut noen bilder fra dagens trening her, men innser at bildene kommer til å bli dårligere og dårligere for hver gang jeg kommer, for det blir jo bare mørkere og mørkere utover høsten...

Åh, det ble jo fine bilder av X'en - kan jeg låne til bloggen? Jeg ser jo skikkelig blid og avslappet ut, ikke forknytt og stress-sint :icon_confused:

Skrevet

Jeg og Midas vil være med. Vi kan ikke onsdager, da har vi både kurs og fellestrening med klubben. Torsdager derimot passer godt for oss :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...